لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های شگفت انگیز جنوب تایلند
جاذبه های شگفت انگیز جنوب تایلند

جاذبه های شگفت انگیز جنوب تایلند

اغلب بیشتر توریست هایی که به سوی جنوب شرقی آسیا سفر می کنند، ترجیح می دهند که بخشی از تعطیلات خود را در سرزمین شگفت انگیز تایلند نیز سپری کنند. جنوب تایلند به دلیل داشتن طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری، در میان گردشگران منطقه ای محبوب به شمار می رود. شهر بانکوک دروازه ای برای ورود و کاوش در جنوب تایلند است، و در این ناحیه از تماشای خلیج های بی نهایت زیبا شگفت زده خواهید شد، همچنین می توانید از جزایر اطراف بازدید کرده یا به سوی پارک های ملی و حیات وحش معروف تایلند رفته و از طبیعت زیبا لذت ببرید. جنوب تایلند در سراسر جهان همتا ندارد و ناحیه ای خاص می باشد که برای هر سلیقه ای امکانات و خدمات مناسبی دارد. جنوب ایران نیز دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و شگفت انگیز می باشد، از شهر های تاریخی و آثار باستانی گرفته تا جزایر زیبا و توریستی، همگی امکانات عالی و مناسبی برای مسافران دارند، با هتل های بوشهر گردشگران می توانند، سفری آرامش بخش در کنار خلیج همیشه فارس را تجربه کنند. در ادامه با مطالعه برترین جاذبه های جنوب تایلند می توانید خاطرات ماندنی را در خاطره ها ثبت کنید:
10 – جزیره ی پوکت – Phuket
جزیره ی زیبا و دوست داشتنی پوکت در دریای اندامن واقع شده است. پوکت یکی از محبوب ترین جزایر در سراسر تایلند محسوب می شود. روزگاری یک گوهر و جواهر کمتر توسعه یافته بود اما امروزه مرکز گردشگری معروفی می باشد. افزایش زیرساخت ها و مراکز تفریحی و کلوب های شبانه، پوکت را به مکانی جذاب در میان میلیون ها توریست تبدیل کرده است. این جزیره محیطی آرام برای استراحت در فضای مناسب ندارد. گردشگران با برنامه قبلی می توانند از زندگی شبانه در پاتونگ، که یکی از جاذبه های مهم پوکت می باشد لذت ببرند. در خلیج چالونگ، توریست ها می توانند در کنار بازدید از جاذبه های ساحلی به کاوش در میان دیگر جاذبه ها نیز بپردازند و آثار و تندیس های بزرگ بودایی را بررسی و تماشا کنند. هنگام سفر به جزیره مرجانی پوکت بهتر است که از معابد معروفی مانند وات چالونگ و وات لوانگ پو سوپا دیدن کنید، همچنین از تندیس بزرگ بودایی که از مرمر سفید ساخته شده و بر فراز کوه ناکا کرت واقع شده است، بهتر است که بازدید کنید.


9 – پارک ملی مو کو آنگ تانگ – Mu Ko Ang Thong
Mu Ko Ang Thong
پارک ملی مو کو آنگ تانگ در خلیج تایلند وقع شده است و در نزدیکی جزیره ی زیبا و معروف سامویی یا کو سامویی قرار دارد. گفتنی است که این مجمع الجزایر از 42 جزیره تشکیل شده است و بیشتر این جزایر در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند. این جزایر یکی از مقاصد مهم گردشگری در تایلند به شمار می‌ روند، مناظر و مکان های فوق العاده زیبایی در این نواحی وجود دارد که مناسب تور قایق رانی بوده و به خاطر نزدیکی این جزایر سرسبز، می توانید عکس های شگفت انگیزی را ایجاد کنید. جزیره ی کو ووآ تالاپ، یکی از جزایر فوق العاده زیبا و تماشایی در این ناحیه می باشد که هنگام بازدید از این جزیره می توانید در رستوران کنار دریا غذا سفارش دهید، از غار معروف بواوبوک دیدن کرده و درون آن کاوش کنید، در کنار یکی از سواحل زیبای جزیره استراحت کنید یا در طول نیم ساعت در امتداد خطوط ساحلی جزیره و مسیر های جنگلی به قدم زدن بپردازید.


8 – کو فانگ نگا – Ko Pha Ngan
Ko Pha Ngan
کو فانگ نگا یکی از جزایر معروف و توریستی تایلند می باشد که مسافران زیادی از سراسر جهان از آن بازدید می کنند. این جزیره ی زیبا در خلیج تایلند قرار دارد و به خاطر برپایی پارتی ها و جشن های ماه کامل شهرت زیادی دارد. این جشن ها و فستیوال های ساحلی در میان کوله پشت گرد های جوان از سراسر جهان اهمیت داشته و چنین بزم و شادی در سراسر آسیا نظیر و نمونه ای ندارد. این مراسم ها تنها ویژگی جزیره نبوده و کو فانگ نگا جاذبه های بی نظیر زیادی دارد که برای نمونه می توان به سواحل فوق العاده زیبا و تماشایی آن اشاره نمود. گفتنی است که پارک ملی معروف سادت کو فانگان نیز در این جزیره واقع شده است که با بازدید از این طبیعت می توانید حیوانات زیادی را در حیات وحش و زیستگاه بومی آنها تماشا کنید، ورود به این پارک هزینه ای ندارد و گردشگران از دیدن آبشار های زیبا شگفت زده خواهند شد. همچنین توریست ها می توانند در مسیر های جنگلی و در امتداد سواحل به طبیعت گردی بپردازند، به غواصی در عمق کم پرداخته یا تکنیک های تایلندی موی تای را آموزش ببینند.


7 – پارک ملی خائو سوک – Khao Sok National Park
Khao Sok National Park
پارک ملی خائو سوک یکی از پارک های ملی معروف و محبوبی می باشد که در جنوب تایلند واقع شده است. این پارک ملی با وجود چشم انداز های زیبا و متفاوتی که دارد همواره مملو از توریست بوده است. گردشگران با شرکت در تور های گردشگری همراه با راهنما به راحتی می توانند از این منطقه ی محافظت شده دیدن کنند و در امنیت کامل از نزدیک به تماشای حیات وحش و جاذبه های طبیعی موجود در پارک ملی خائو سوک بپردازند. دریاچه مصنوعی چیو لان یکی از جاذبه ‌های گردشگری مهم و معروف تایلند می باشد که بهتر است فرصت بازدید آن را از دست ندهید. بر فراز کوهستان های اطراف دریاچه می توانید عکس های زیبایی تهیه کنید. از مرکز گردشگری می توانید بدون راهنما و به تنهایی به سوی این پارک ملی حرکت کنید و به طبیعت گردی بپردازید. همچنین بهتر است که از دیگر جاذبه های این پارک ملی، مانند آبشار معروف وینگ هین یا تانگ نام گورگ نیز دیدن کنید، این دو آبشار در میان توریست ها از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند.


6 – رایلی – Railay
Railay
گردشگرانی که به دنبال بازدید و سفر به مناطق آرامش بخش با چشم انداز های فوق العاده زیبا و بی نظیر می باشند، می توانند از شبه جزیره ی معروف رایلی دیدن کنند. شبه جزیره ی رایلی در جنوب تایلند واقع شده است و با اقیانوس ها و کوهستان ها احاطه شده است، به همین خاطر این شبه جزیره تنها با قایق قابل دسترسی می باشد. در سواحل زیبا با شن های درخشان سفید رنگ، ساختار هایی از جنس سنگ آهک در میان آب های فیروزه ای به چشم می خورد. در ساحل فرا نانگ رایلی می توانید در کنار ساختار های سنگ آهکی شنا کنید. در ساحل زیبای رای له وست، که نسبت به دیگر سواحل ازدحام اندکی دارد، می توانید لحظات آرامش بخشی را سپری کنید. فرصت بازدید و کاوش در غار های رایلی را از دست ندهید. توریست هایی که عاشق ماجراجویی می باشند نیز می توانند در صخره های اطراف جزیره به صخره نوردی بپردازند.


5 – کو تائو – Ko Tao
Ko Tao
جزیره ی تائو یکی دیگر از جزایر توریستی تایلند می باشد که در خلیج تایلند واقع شده است و تنها از طریق کشتی های پر سرعت از شهر اصلی چامفون قابل دسترسی است. گردشگرانی که علاقه ی زیادی به غواصی دارند، جزیره ی تائو بهترین گزینه ی مقصد مسافرتی خواهد بود. مسافران می توانند در دوره های صدور گواهینامه پادی (PADI)، که در جزیره برگزار می شود، شرکت کنند و آموزش های لازم را بگذرانند. با غواصی در آب های شهر چامفون می توانید به تماشای کوسه ماهی ها بپردازید و یا از بهشت و یوتوپیای اقیانوس که مملو از لاک پشت ها و دیگر گونه های دریایی می باشد دیدن کنید. سرگرمی های بیشماری مانند دوچرخه سواری ، اسنورکلینگ و قایقرانی در اطراف این جزیره ی زیبا، برای گردشگران مهیا می باشد.


4 – فانگ نگا بی – Phang Nga Bay
Phang Nga Bay
گفتنی است که خلیج فانگ نگا در میان آب های کرابی و پوکت قرار دارد و این خلیج یکی از جاذبه های فوق العاده خاص و زیبا در سرتاسر تایلند به شمار می رود. در میان آب های نیلی این خلیج ساختار ها و صخره هایی از سنگ آهک به چشم می خورد که از میان آب ها بیرون آمده اند و مناظر زیبایی را خلق کرده اند. اغلب بیشتر توریست ها ترجیح می دهند سوار بر قایق شده و از طبیعت زیبای این نواحی دیدن کنند. کایاک سواری یکی از سرگرمی های محبوب این خلیج می باشد که ماجراجویی های زیادی در پی دارد. درون این خلیج بی کران، جزایر جذاب و تماشایی نیز وجود دارد که برای نمونه می توان به جزیره ی معروف خائو پینگ گان اشاره کرد. گفتنی است که فیلم مردی با تفنگ طلایی، فیلم جیمز باند در این جزیره فیلم برداری شده است.


3 – کو لایپ – Ko Lipe
Ko Lipe
جزیره ی معروف کو لایپ در خارج از محدوده ی پارک ملی تاروتائو واقع شده است و در جنوب غربی تایلند قرار دارد. این جزیره به خاطر دورافتادگی رشد و پیشرفت اندکی داشته است، و مکان مناسبی برای گردشگرانی است که ترجیح می دهند از مناطق خارج از محدوده و بکر دیدن کنند. این جزیره امکانات اقامتی برای مسافران نیز دارد که با خیال راحت می توانید در این طبیعت بکر و دست نخورده سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. سواحل زیبای جزیره ی لایپ مهم ترین جاذبه های جزیره محسوب می شوند و ساحل تماشایی پاتایا از محبوب ترین این سواحل بوده و در کنار آن می توانید به تماشای غروب آفتاب ایستاده و لحظات رمانتیکی را نظاره کنید. غواصی در عمق کم از سرگرمی های پر طرفدار جزیره محسوب می شود، همچنین فعالیت های دیگری مانند کایاک سواری، شنا و اسنورکلینگ نیز محبوبیت زیادی دارد.


2 – جزایر سیمیلان – Similan Islands
Similan Islands
صخره های مرجانی بیشماری در اطراف جزایر سیمیلان به چشم می خورند و این ناحیه را به بهترین منطقه ی غواصی در سرتاسر تایلند تبدیل کرده اند. مجمع الجزایر سیمیلان از جاذبه های گردشگری محبوب تایلند محسوب می شوند که با زیبایی طبیعت در زیر آب های فیروزه ای، توریست های زیادی را به این سوی جذب می کنند. غواصان ترجیح می دهند از ناحیه تپه های فنتسی دیدن کنند و نیزه ماهی ها، کوسه ماهی ها و مانتا ماهی ها را از نزدیک تماشا کنند. گردشگرانی که به غواصی علاقه ندارند می توانند به سرگرمی های دیگری مانند کمپ در بهشت کوچک، استراحت در سواحل خلیج هورسشو با شن های سفید درخشان بپردازند یا در آب های گرم این مقصد استوایی شنا کنند.


1 – جزایر فی فی – Ko Phi Phi
Ko Phi Phi

گفتنی است که جزایر فی فی از ترکیب 6 جزیره تشکیل شده اند و در کنار ساحل کرابی قرار دارند. این مجمع الجزایر سواحل فوق العاده زیبا، صخره های شگفت انگیز و سرگرمی های بسیار زیادی برای گردشگران دارند. جزایر فی فی از بزرگ ترین و شلوغ ترین جزایر تایلند بوده و بدون شک لحظات خوشی در این جزایر خواهید داشت.

چیزهای عجیب وغیرمعمولی که فقط در توکیو، ژاپن می توانید پیدا کنید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر