لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش
بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش

یکی از جذاب ترین سفرهایی که انسان می تواند داشته باشد سفر به درون قلمرو حیات وحش است. این گونه سفرهای هیجان انگیز و ماجراجویانه معمولاً به مقصد آفریقا و دشت های وسیع سرنگیتی و دیگر دشت های پر از جانوران وحشی متنوع این منطقه از جهان صورت می گیرد که از اصطلاح سافاری برای آن استفاده می کنند. وبسایت ایران هتل که یکی از بهترین سامانه های رزرو هتل به صورت آنلابن در ایران است از شما دعوت می کند که با ادامه این مطلب در مورد بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش همراه باشید.
صخره های لاترابجارگ، ایسلند
در حالی که صخره های سفید مشهور «Dover » در بریتانیا به خاطر ساختارهای گچی خود مشهور شده، سفیدی صخره های «لاترابجارگ» (Látrabjarg) در غربی ترین قسمت قلمرو ایسلند و اروپا به دلایل دیگری است. این صخره ها که برخی از آن ها بیش از 400 متر ارتفاع و 12 کیلومتر طول دارند از مدفوع میلیون ها پرنده دریایی که در فصل تابستان آنجا لانه می کنند پوشیده شده است. حتی اگر علاقه چندانی به پرندگان و تماشای آن ها نداشته باشید اما شنیدن صدا و دیدن حرکات پرندگان مختلفی که در میان این سازه های سنگی زندگی می کنند هیجان انگیز و لذت بخش است. بهترین و ساده ترین راه برای رفتن به لاترابجارگ استفاده از خودرو است و در ماه های ژوئن تا آگوست، هفته ای 3 بار اتوبوس ها گردشگران و مسافران را از «ایسافجوردور» (Isafjordur) که شهر اصلی منطقه «وست فیوردز» (Westfjords) است به این سازه ها می رسانند.
لانه پروانه های شهریار، مکزیک
Monarch butterfly roosts, Mexico
غریزه چیز شگفت انگیزی است. چطور موجودی که تنها چند هفته و حداکثر چند ماه زنده است راه خود را به نقطه ای پیدا می کند که هزاران کیلومتر با محل تولدش فاصله دارد بدون این که قبلاً آنجا بوده باشد؟ به هر طریقی که هست، میلیون ها پروانه شهریار هر ساله از قلمرو تابستانه خود در ایالات متحده و کانادا به سمت جنوب می روند تا زمستان را در جنگل های صنوبر اویامل در مکزیک بگذرانند. دیدن ابرهایی که از این حشرات زیبای نارنجی، سیاه و سفید تشکیل می شود بسیار حیرت انگیز است و جالب تر این که آن ها به صورت دسته جمعی روی تنه درختان می نشینند به نحوی که وزنشان شاخه های درخت را خم می کند. شهر زیبای «آنگاگئو» (Angangueo) که در 130 کیلومتری غرب مکزیکو سیتی قرار دارد پایگاه اصلی برای دیدار از مرکز حفاظت شده پروانه ها با نام «ال روزاریو» (El Rosario Butterfly Biosphere Reserve) است.
مهاجرت بزرگ، تانزانیا و کنیا
Great migration, Tanzania and Kenya
دیدن یک گوزن یالدار تنها هیجان انگیز است: یک گاو لاغر اندام ژولیده با سری باریک که به نظر می رسد مغزی در آن جا نمی شود. اما تماشای بیش از 1.3 میلیون از این گوزن های یالدار که در کنار هم حرکت می کنند بسیار فراتر از حد تصور است. در یک نمای خیره کننده، به خصوص از بالا، هر ساله گله های بزرگ گوزن یالدار در صحرای ساوانا در شرق آفریقا، همراه با صدها هزار گورخر، غزال و گاو کوهی آفریقایی و گوشتخوارانی که آن ها را تعقیب می کنند، مهاجرتی بزرگ را در دشت های آفریقا شکل می دهند. گوزن های یالدار، فصل پرباران دسامبر تا می را در جنوب سرنگتی می گذرانند و سپس به رفتن به سمت شمال غرب از پارک ملی ماسای مارا در کنیا عبور می کنند. جذاب ترین، هیجان انگیزترین و البته خطرناک ترین مرحله این سفر طولانی هنگام عبور از رودخانه «گرومتی» (Grumeti) رخ می دهد که معمولاً بین ماه می و جولای رخ داده و کروکودیل ها به شکار گوزن های یالدار نگون بخت می پردازند.
مهمانی خرس های قهوه ای، آلاسکا، ایالات متحده
Brown bears feasting, Alaska, United States
هیچ چیزی به اندازه بوی ماهی تازه که در رودخانه ی مجاور بالا و پایین می پرد تحریک کننده نیست به خصوص اگر یک خرس قهوه ای عاشق ماهی سالمون باشید. از اوایل تابستان، گله های بزرگ ماهی سالمون از اقیانوس بازگشته و به سمت بالای رودخانه شنا می کنند. و وقتی به آبشارهای تند و کوچک می رسند به شکاری آسان برای خرس های قهوه ای تبدیل می شوند که مانند یک سرآشپز متخصص تهیه سوشی انتظار آنان را می کشند. در آبشارهای رودخانه مک نیل، 1.5 کیلومتر بالاتر از دهانه رودخانه در جنوب غرب آلاسکا، خرس های قهوه ای غول پیکر برای ماهیگیری در کنار رودخانه جمع می شوند. هر نقطه از رودخانه می توان ده ها خرس را در حال صید ماهی دید اما از ژوئن تا آگوست تنها 10 مجوز تماشای این صحنه خیره کننده صادر می شود که آن هم از طریق قرعه کشی انجام می گیرد.
گردهمایی فیل ها، سریلانکا
Elephant gathering, Sri Lanka
وقتی شاه محاسنا، پادشاه سریلانکا، در قرن سوم میلادی حوضچه بزرگ آب موسوم به «Minneriya Tank» را ساخت این کار را با قصد کمک به حیوانات انجام نداده بود. اما امروزه این حوضچه بزرگ در قلب یک پارک ملی قرار گرفته و در فصل خشک و کم باران به مکانی برای تجمع فیل های تشنه تبدیل می شود. از ماه آگوست تا سپتامبر، گله های بزرگ فیل برای برگزاری بزرگ ترین آب بازی دنیا به این حوضچه می آیند. بیش از 300 یا تعداد بیشتری از فیل های عظیم الجثه آب می نوشند، می چرند و آب تنی می کنند. این گردهمایی سالانه فرصت خوبی برای دیدن تعامل برقرار کردن پرسروصدای این فیل هاست. هتل های محلی با استفاده از جیپ های مخصوص برنامه های سافاری خاصی برای مهمانان خود تدارک می بینند.
غار بزرگ خفاش ها، ساراواک، مالزی
Bats of Dear Cave, Sarawak, Malaysia
به منطقه بورنو در مالزی و پارک ملی «گونونگ مولو» (Gunung Mulu National Park ) بروید تا با یک هزینه شاهد دو نمای دیدنی منحصربفرد باشید: گردهمایی بزرگ خفاش ها و بدبوترین منطقه در جهان. متاسفانه امکان تجربه تنها یکی از این دو وجود ندارد زیرا در مکانی که بیش از 3 میلیون خفاش لب چروکیده جمع می شوند مطمئناً بوی بدی از مدفوع آن ها فضا را پر خواهد کرد اما باور کنید که منظره جلوی چشمتان ارزش چشم پوشی از این بوی بد را دارد. در یکی از مکان های تماشای دهانه این غار مستقر شوید و تا غروب که خفاش ها دسته دسته از غار خارج می شوند تا از حشرات بیرون تغذیه کنند صبر کنید.
ضیافت نهنگ های سفید، شبه جزیره والدز، آرژانتین
Orca feeding, Valdés Peninsula, Argentina
شاید فکر کنید که نهنگ سفید (اورکا) تنها یک دلفین بزرگ چاق است اما اگر به منطقه «Punta Norte» در شبه جزیره والذز در آرژانتین بروید برایتان روشن خواهد شد که چرا به این موجود غول پیکر لقب «نهنگ قاتل» داده اند. ساحل این منطقه خانه شیرهای دریایی است که به بچه هایشان غذا می دهند، بچه هایی که غذای مورد علاقه نهنگ سفید است. نهنگ های سفید با استفاده از مسیر امواج خود را به ساحل می رسانند و پس از گرفتن یک بچه شیر دریایی با استفاده از موج برگشتی به دل دریا باز می گردند. این یک ریسک بزرگ است زیرا می تواند باعث به گل نشستن فاجعه بار آن ها منجر شود اما تماشای شکار این هیولای دریایی بسیار حیرت انگیز است. شیرهای دریایی در ژانویه توله های خود را به دنیا می آوردند و ضیافت نهنگ های سفید معمولا بین ماه های فوریه و آوریل رخ می دهد.
لانه سارها، سامرست لِوِلز، انگلستان
Starlings roosting, Somerset Levels, England
شب هنگام در روزهای مه آلود زمستان که به زمین های باتلاقی منطقه حفاظت شده ملی «وستی مور» (Westhay Moor National Nature Reserve) بروید ناگهان متوجه تاریک شدن آسمان خواهید شد. اما این شب نیست بلکه این تاریکی در نتیجه حرکات موزون و عجیب و غریب میلیون ها سار رخ می دهد که برای امنیت بیشتر به صورت یک دسته بزرگ حرکت می کنند تا از خطر شکارچیان در امان باشند. سپس در یک حرکت هماهنگ و ناگهانی همه آن ها فرود می آیند تا شب را در لانه هایشان بگذرانند و آنجاست که نفس شما باز می شود.
فرار ساردین ها، آفریقای جنوبی
Sardine run, South Africa

شاید فکر کنید که تماشای حرکت ماهی ها جالب نباشد و بیشتر برای اسکرین سیور کامپیوتر شبیه است تا یک نمای خیره کننده و فراموش نشدنی که تنها یک بار در عمر فرصت تجربه آن ممکن می شود. اما اگر ماهی ها بخشی از یک توده بزرگ پرجنب و جوش به طول هفت کیلومتر باشند منظره ای بسیار هیجان انگیز خواهد بود. هر چند سال یکبار میلیون ها میلیون ماهی ساردین راه خود را از میان صدها قره غاز، مرغ دریایی و هزاران شیر دریایی، دلفین و کوسه باز می کنند تا از منطقه «Eastern Cape» و در طول ساحل «KwaZulu-Natal» در آفریقای جنوبی به سلامت به مقصد برسند که البته بسیاری از آن ها توسط این همه شکارچی شیرجه زن شکار می شوند. از هر کجا که نظاره گر این تعقیب و گریز دسته جمعی باشید شاهد صحنه ای فراموش نشدنی خواهید بود. «فرار ساردین ها» هر ساله رخ نمی دهد و نمی توان مکان آن را از قبل پیش بینی کرد اما معمولاً بین ماه های می و جولای در این منطقه از آفریقای جنوبی رخ می دهد.

5 دلیلی که گردشگران نباید از کوسه ها بترسند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر