لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> کریاس پالاس میبد یزد، اقامتی لوکس در شهر خشت خام
کریاس پالاس  میبد یزد، اقامتی لوکس در شهر خشت خام

کریاس پالاس میبد یزد، اقامتی لوکس در شهر خشت خام

هتل های لوکس و مراکز اقامتی مدرن بخش جدانشدنی دنیای امروز است. وجود هتل های لوکس و گران قیمت در شهرهای بزرگ و شناخته شده مان همانند تهران، مشهد، تبریز و جزیره کیش چندان دور از انتظار نیست، اما وجود هتل های لوکس با چندین ستاره آن هم در قد و قواره استانداردهای جهانی در شهرهای کوچک هم تعجب برانگیز است و هم خوشحال کننده. اما اگر خوب دقت کنیم می بینیم که شهرهای کوچک بسیاری در گوشه و کنار کشورمان به چشم می خورد که با پیشینه باستانی چند هزارساله شان در سطح جهان آنقدر جذاب و شناخته شده-اند که توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از سراسر جهان خودشان را به این شهرها و گاها روستاها می رسانند. ساخته شدن هتل های لوکس در این شهرهای کوچک سبب می شود تا گردشگری بیش از پیش رونق یابد و علاوه بر کسب درآمد این حجم از تاریخ و داشته های تاریخی نیز به تمام جهانیان معرفی شود. این بار به بهانه افتتاح یک مجتمع اقامتی، تفریحی و فرهنگی راهی دیار کویری و خشتی کشورمان یزد می شویم. در نزدیکی یزد شهری قرار دارد که این روزها مزین به لقب شهر جهانی زیلو شده و به همین زودی ها صاحب یک هتل 5 ستاره لوکس و مجهز خواهد شد. شهر میبد و هتل کریاس پالاس مقصد این باره ایران هتل آنلاین است.

میبد
یزد را همه می شناسیم، چه به بادگیرهای حرفه ای و هوشمندانه و البته تاریخی اش و چه به قنات های حیرت انگیزش. یزد را سال هاست که با قنات و قنوت و قناعت پیوند زده ایم. شهری به رنگ خاک و با مردمانی که گویش شیرین یزدی شان لبخند را میهمان هر شنونده ای می کند. یزد را همه دنیا هم می شنوند هم به واسطه بادگیرها و قنات هایش که آن را در میان خشکی بی رحمانه کویر مثل یک نگین سبز سمبلی برای جنگیدن و تاب آوردن کرده است. یزد در بین جهانیان به نخستین شهر خشتی تمام دنیا معروف است و بعد از ونیز رتبه دومین شهر تاریخی جهان را یدک می کشد. شهر بادگیرها، قنات ها، آب انبارها، مساجد، کاروانسراها، بازارها و هر آنچه از گذر تاریخ به یاد دارید. اما این بار اگر چیزی در حدود 55 کیلومتر از یزد فاصله بگیریم به شهری می رسیم که به نظر می رسد قدمتش حتی از یزد نیز بیشتر است. میبد یکی از شهرستان های استان یزد است که مرکز آن نیز شهر میبد است. میبد بنابر گواه تاریخ و آثار باستانی اش چیزی در حدود 7000 سال قدمت دارد و از اولین نقاطی است که در همسایگی کویر برای یکجانشینی و سکونت بشر انتخاب شده است. آنچه محرز است این است که میبد در دوره ساسانی شهری مهم و تاثیرگذار بوده آنچنان که در زمره معدود مراکز ضرب سکه ساسانیان قرار می گرفته است.
کریاس پالاس  میبد یزد،
میبد پر از آثار باستانی و تاریخی ارزمشندی است که از دوره های مختلف تاریخ به یادگار مانده-است. نارین قلعه با افسانه هایی از سلیمان پیامبر و گنج افسانه ای، کاروانسرای شاه عباسی، دروازه شارستان، برج کبوترخانه، کاروانسرای رباط، قلعه بشنیغان، سلطون رشید، مسجد جامع میبد، یخچال تاریخی، قلعه بارچین، چاپارخانه و قلعه مهرجرد تنها بخشی از آثار باستانی و تاریخی این شهر است. باغ های انار را هم که به این فهرست بلند اضافه کنید میبد تبدیل به نگینی چشم نواز می شود که حتما ارزش رفتن و دیدن را دارد. چند سالی است که میبد به سبب زیلوی آبا و اجدادی اش نیز در میان جهانیان شهره شده و حالا لقب شهر جهانی زیلو را دارد و این یادگار ارزشمند را به ثبت جهانی رسانده است. میبد یکی از قوی ترین شهرهای ایران در زمینه گاشی و سفال هست و بسیاری از کشورهای جهان مقصد نهایی سفال ها و کاشی های مرغوب این شهر استثنایی اند. اما این شهر تاریخی و افسانه ای با پتانسیل بالای گردشگری حتما نیازمند یک مرکز اقامتی درخور نیز هست تا بتواند علاوه بر جذب گردشگران موجبات رضایت آنان را نیز فراهم کند. همین احساس نیاز سبب شد تا فکر ساختن کریاس پالاس بیش از پیش قوت بگیرد.
کریاس پالاس  میبد یزد،
فاز نخست هتل کریاس پالاس
پروژه وسیع کریستال پالاس چندین سال قبل کلید خورده است. این پروژه عظیم با مساحت 34000 متر مربع، زیربنایی 26500 مترمربعی را داراست و در بلوار امام زاده میرشمس الحق شهر میبد، رو به روی پارک بهاران قرار گرفته است. در تاریخ 29 بهمن ماه سال 97 با اتمام فاز نخست بزرگترین و البته اولین مرکز اقامتی، تفریحی و تجاری میبد، کریاس پالاس با زیربنایی معادل 14800 مترمربع با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.
کریاس پالاس  میبد یزد،
اتفاق مبارکی که برای مردم میبد با جشن مهم جهانی شدن زیلوی میبد مقارن گشته بود. کریاس پالاس یکی از لوکس ترین و مدرن ترین مجتمع های اقامتی منطقه است که امکانات فراوانی در فازهای مختلف برای آن پیش بینی شده و افتتاح فاز اول این هتل لوکس و 5 ستاره چیزی در حدود 70 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است. فاز اول شامل امکاناتی همچون رستوران، تالارهای پذیرایی، تالارهای همایش با ظرفیت 750 نفر، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 850 نفر، مرکز سلامت و فضای ورزشی، شهربازی کودکان، سالن های برگزاری جشن های مختلف و کافه سنگی آبشار است.
کریاس پالاس  میبد یزد،
حیاط مرکزی این مجتمع که درست در مرکز آن قرار گرفته و به تازگی افتتاح شده است دارای سنی برای اجراهای زنده موسیقی و کافه است و چشم انداز دلنوازی دارد. در این میان رستوران مجلل کریاس پالاس کار خود را از سال 1393 آغاز کرده است. این رستوران وسیع با 4500 متر مربع زیربنا گنجایش 3000 میهمان را در سه وعده اصلی داراست. رستورانی شیک با دکوراسیونی مدرن و در عین حال سنتی که علاوه بر ارائه غذا در رستوران دارای سیستم کترینگ و دلیوری نیز هست. در کنار سالن های پذیرایی رستوران، فضاهایی همچون روف گاردن و کافه تریا نیز تعبیه شده است. منوی این رستوران دو زبانه و شامل انواع غذاهای محلی و سنتی ایران، غذاهای بین المللی و فست فودهاست.
کریاس پالاس  میبد یزد،
فاز دوم این مجموعه عظیم شامل 75 سوئیت اقامتی مجهز و لوکس با مجموع 220 تخت، رستوران گردان، رستوران 7 ملل، هلی پورت، سینمای روباز با ظرفیت 4000 نفر، سالن های زیبایی مردان و زنان، مراکز و فضاهای ورزشی شامل سونا، استخر و جکوزی، نمایشگاه گل و گیاه، روف گاردن، آتلیه عکاسی، رستوران زیرزمینی سنگی و امکانات بسیاری است که در این میان به زودی امکان رزرو سوئیت و اقامت در این هتل 5 ستاره محقق خواهد شد.
اگر قصد رزرو هتل های یزد رادارید هتل صفائیه یزد تنها هتل 5 ستاره این شهر زیباست. اما اگر قصد رزرو سایر هتل های یزد و یا هتل سایر شهرهای استان یزد را داشتید، حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید تا با تخفیف ویژه، تضمین کمترین قیمت و تنها با چند کلیک ساده هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.

11 هتل شگفت انگیز و بی نظیر در تایلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر