لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین
چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین

چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین

ایران سرزمین چشمه های جوشان است. جنگل های انبوه، کرانه های آبی دریای خزر و خلیج فارس، آبشارهای خروشان و چشمه های جوشان ایران هر ساله دلیل بسیاری از سفرهای داخلی و بین المللی هستند. گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید از جاذبه های طبیعی به کشور ما سفر می کنند که در این میان استان سمنان، نقش مهمی در صنعت توریسم و گردشگری کشور دارد. شهر سمنان مرکز این استان بوده و جاذبه های طبیعی متعددی را در خود جای داده است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است بدانید هتل گوت که مال یکی از هتل های سمنان است که شهرت زیادی دارد و در بلوار قائم، خیابان دانشگاه واقع شده است.

معرفی استان سمنان

سمنان یکی از استان های بزرگ کشور است که مرکز آن شهری با همین نام است. این استان مساحتی بالغ بر ۹۷۴۹۱ کیلومتر مربع دارد و هفتمین استان پهناور کشور محسوب می شود که با استان های خراسان شمالی، مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم و تهران همسایه است. شهرستان های استان سمنان عبارتنداز: سمنان، دامغان، شاهرود، سنگسر، گرمسار، میامی، سرخه و آرادان. این استان در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ کشور دارای ۵۸۹۷۴۲ نفر جمعیت بوده و بیش از ۹۵ درصد مردم استان سمنان را مسلمانان شیعه تشکیل داده اند.
مردم شهرهای سنگسر و ایوانکی در استان سمنان فارسی زبان نبوده و به زبان های سنگسری و تاتی صحبت می کنند. باقی مردم استان سمنان فارسی زبان هستند و اغلب مساحت آن را بیابان ها تشکیل داده اند. اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی این استان، کشاورزی را در آن با مشکل مواجه نموده است. گندم و جو سهم زیادی از محصولات کشاورزی سمنان را به خود اختصاص داده است اما دامداری در استان سمنان از رونق خوبی برخوردار است و این امر سمنان را به یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور مبدل ساخته است. قالی بافی، نمد مالی، سفال سازی و گلیم بافی از جمله صنایع دستی مهم این استان به شمار می روند. سمنان همچنین یکی از استان های غنی کشور به شمار می آید که معادن زیادی را در خود جای داده است. معادل فعال این استان شامل زغال سنگ، گچ، مس، کرومیت، نمک، سولفات سدیم، خاک های صنعتی و غیره است. این استان دارای چهره های سرشناسی در سطح کشور است که از مهم ترین آن ها می توان به دو رئیس جمهور سابق و کنونی کشور، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی اشاره کرد.
1683352329 906 چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین

آشنایی با چشمه آب گرم درجزین

درجزین یا درگزین یکی از شهرهای استان سمنان است که در ۵ کیلومتری شمال سمنان قرار گرفته است. بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵، این شهر دارای ۵۹۹۷ نفر جمعیت بوده است. درجزین به دلیل دارا بودن چند قنات و عبور آب چشمه گل رودبار، دارای شرایط اقلیمی مساعدی است. اغلب ساکنان شهر را مردم مسلمان و شیعه تشکیل داده اند. انار و زردآلو مهم ترین محصولات این شهر به شمار می روند. قدیمی ترین درخت چنار ایران در این شهر قرار دارد و قدمت آن به بیش از ۸۰۰ سال می رسد.
1683352329 447 چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین
در جنوب غربی شهر درجزین و در ۲۱ کیلومتری شمال غرب سمنان، چشمه آب گرمی وجود دارد که به دلیل خواص درمانی آب خود در کشور معروف است. آب گوگردی چشمه آبگرم درجزین در استخرهایی با عمق کم ریخته می شود. هر ساله افراد زیادی برای آب تنی در این چشمه به استان سمنان سفر می کنند. به گفته محققان، آب چشمه درجزین به درمان بیماری های رماتیسمی و بیماری های پوستی کمک می کند؛ از این رو در اوایل بهار تا اوایل پاییز، این چشمه به یکی از شلوغ ترین مراکز شهر درجزین مبدل می شود. در ارتفاعات شمالی منطقه، فعالیت های محسوس آتشفشانی مشاهده می گردد. بر اساس یافته های زمین شناسی، این منطقه در گذشته در کف دریا قرار داشته است. دره ای که چشمه آب گرم درجزین در آن قرار دارد، دارای پوشش گیاهی نامناسبی است؛ اما می توان در ارتفاعات شمالی این منطقه که دارای آب و هوایی سرد و معتدل است گیاهانی نظیر زرشک، گون و نی را مشاهده کرد.
1683352330 852 چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین
آب چشمه درجزین از ساختمان درونی زمین به سطح بیرونی راه می یابد. در این منطقه ۵ چشمه وجود دارد که نام برخی از آن ها عبارتند از: گرآب، قولنج آب و مرادآب. آب چشمه درجزین بیماری های پوستی نظیر کورک، سودا، پسیورازیس و زرده زخم را بهبود می بخشد؛ همچنین آب معدنی این چشمه تاثیر زیادی در درمان بیماری های رحم، غدد، کبد و تورم و التهابات مفاصل دارد. وجود مقدار زیادی آهن در این آب سبب شده تا افراد زیادی با نوشیدن آن، کم خونی خود را درمان کنند. مسیر دسترسی به چشمه آبگرم درجزین برای اتومبیل های شاسی بلند مناسب است؛ اما سایر خودروهای سواری نیز قابلیت پیمودن این مسیر را دارند. برای رسیدن به چشمه آبگرم درجزین می توان از سه راهی مومن آباد به جاده خاکی منتهی به چشمه دسترسی یافت؛ طول این جاده خاکی حدود ۲۹ کیلومتر است.

کلام آخر

در جای جای کشورمان ایران می توان جاذبه های طبیعی متعددی یافت که بازدید از هر یک برای اکثر افراد جالب توجه است. شاید سمنان ازجمله استان هایی باشد که افراد برای سفر انتخاب می کنند اما جالب است بدانید این خطه جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. یکی از جاهای دیدنی این استان چشمه آب گرم درجزین است که برای آبدرمانی بسیار مفید است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
در اولین تور یوگا چه انتظاری داشته باشیم؟
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر