لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> ارزان ترین شهرهای اروپایی برای بازدید کدام هستند؟
ارزان ترین شهرهای اروپایی برای بازدید کدام هستند؟

ارزان ترین شهرهای اروپایی برای بازدید کدام هستند؟

اولویت های شما هنگام برنامه ریزی برای سفر به شهری اروپایی چیست؟ غذای خوب؟ فرهنگ برجسته؟ تاریخچه ی جالب؟
به هر حال هر چه باشد، وقتی در نظر دارید برای یک هفته سفر کنید، بحث هزینه را نیز در اولویت خواهید داشت.

اداره ی پست بریتانیا “میزان سنج هزینه های شهرها”ی سالانه اش را منتشر کرده که مقدار پولی که بازدیدکنندگان باید برای یک هفته تفریح در هر یک از شهرهای اروپایی بپردازند، از قیمت یک فنجان قهوه تا هزینه ی ورود به گالری های برجسته ی شهر تا هزینه ی رزرو هتل سه ستاره برای دو نفر را مقایسه نموده است.

در صدر این لیست، ویلنیوس در لیتوانی قرار دارد. پایتخت لیتوانی همچنین بخاطر شهر تاریخی و قرون وسطایی خوش منظره اش، معماری سبک باروک، هنرهای خیابانی مد روز و تاریخ متنوعش شناخته می شود.
این گزارش نشان می دهد که شما می توانید با هزینه ی 28/2 دلار به فرودگاه این شهر وارد یا از آن خارج شده و با دوشب اقامت در هتلی سه ستاره برای دو نفر بزرگسال تنها 91 دلار باید بپردازید. مجموع هزینه ها طبق این گزارش 85/191 دلار می باشد.

در طرف مقابل این لیست، ریکیاویک پایتخت ایسلند قرار دارد که گرانترین شهر اروپا است. برای کسانی که به این شهر سر زده اند این موضوع تعجبی ندارد. ایسلند برای هزینه بر بودنش شناخته می شود و مجموعا حدود 33/602 دلار برای هفته ای در سرزمین یخ و برف باید بپردازید.

مقایسه ی هزینه ها
Comparing costs
یکی دیگر از گزینه های با بودجه ی پایین، بلگراد در صربستان است، جایی که معماری شوروی سابق در کنار هنر مدرن سازه ها جای گرفته و قیمت یک نوشیدنی برای شما تنها 46/2 دلار آب خواهد خورد.

طبق این میزان سنج، اروپای شرقی یکی از ارزانترین نواحی اروپاست. سفری به وارساو در لهستان، در مکان سوم این لیست قرار دارد که 35/160 دلار هزینه دارد، در حالی که بخارست در رومانی در رتبه ی پنجم، هزینه ای در حدود مجموعا 74/167 دلار دارد.
Warsaw

براتیسلاوا در اسلوواکی، مسکو در روسیه و پراگ در جمهوری چک در بین 10 رتبه ی برتر هستند، در حالی که بوداپست در مجارستان مقام 11 را دارد.
اگر به دنبال مکانی برای لذت بردن از آفتاب و دریا هستید، پورتو در پرتغال در مکان ششم قرار دارد و لیسبون پایتخت این کشور در رتبه ی 14 است.
Moscow
این میزان سنج همچنین به شما اجازه می دهد بدانید هزینه های ورود به جاذبه های توریستی برتر شهرها مانند موزه ها و گالری های هنری چقدر است. در بعضی موارد رایگان است. مثلا کاردیف (در رتبه 29) اجازه ی ورود رایگان به موزه های خود را می دهد و ادینبورگ در اسکاتلند (رتبه 30) که می توانید موزه ها و گالری های آن را بدون پرداخت هزینه سیر کنید.
هزینه های خوراک در یونان پایین ترین میزان در اروپا را برای دومین سال پیاپی دارد، در نتیجه می توانید غذایی یونانی به همراه نوشیدنی سفارش دهید، بدون اینکه بودجه ی شما دستخوش تغییر زیادی بشود.
River Douro
هزینه ها در شهرهای ساحلی بطور قابل توجهی از سال گذشته کاهش یافته اند. هزینه ها در ونیز ایتالیا که همواره برای مشکلات توریسم بیش از اندازه اش سرخط خبرهاست، 23% در 12 ماه اخیر کاهش یافته است. این شهر در رتبه ی 35 لیست است.
مسافران باهوش می توانند تا صدها دلار با انتخاب محل اقامت و جایی که هزینه ی هتل ها پایین باشد و غذاها، نوشیدنی ها و بازدید از مناظر دیدنی کم هزینه است صرفه جویی کنند. این موضوع در مورد بیشتر شهرهای اروپای شرقی صدق می کند اما در مورد پورتو، آتن و لیسبون نیز درست است.

همچنین به مسافرینی که از یا به بریتانیا سفر می کنند توصیه می شود نیم نگاهی به نوسانات ارزی داشته باشند چون بریتانیا در حال آماده سازی خود برای ترک اتحادیه ی اروپا در انتهای ماه مارس است.

10 شهر برتر
Bratislava
اگر آماده ی برنامه ریزی هستید، این لیست 10 شهر برتر ارزان برای یک هفته تعطیلات است.
1. ویلنیوس، لیتوانی (92/191 دلار)
2. بلگراد، صربستان (41/197 دلار)
3. وارساو، لهستان (85/208 دلار)
4. استانبول، ترکیه (29/217 دلار)
5. بخارست، رومانی (47/218 دلار)
6. پورتو، پرتغال (80/224 دلار)
7. ریگا، لتونی (62/232 دلار)
8. براتیسلاوا، اسلوواکی (07/237 دلار)
9. مسکو، روسیه (39/243 دلار)
10. پراگ، جمهوری چک (71/247 دلار)

سیستم حمل و نقل عمومی دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر