لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آیا کتابخانه تیانجین بینهای چین ، مهیج ترین کتابخانه جهان است؟
آیا کتابخانه تیانجین بینهای چین ، مهیج ترین کتابخانه جهان است؟

آیا کتابخانه تیانجین بینهای چین ، مهیج ترین کتابخانه جهان است؟

کتابخانه عمومی جدید چین به نام تیانجین بینهای ، ایده یک کتابخانه با ساختاری باشکوه و آینده نگرانه را تداعی می کند که محل نگه داری 1.2 میلیون جلد کتاب است . به نظر می رسد چیزی شبیه رمان علمی- تخیلی فضایی است.

اگر خواندن کتاب ها ودیدن کتابخانه از مد افتاده بود، اکنون دیگر اینطور نیست. کتابخانه عمومی جذاب تیانجین بینهای چین این ماه افتتاح شده است و به هیچ وجه یک ساختمان گرد گرفته قدیمی و سنتی که از آن برای ارتباط با سایر کتابخانه ها استفاده می کنیم، نیست . با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

کتابخانه عمومی پنج طبقه که در شهر تیانجین واقع در شمال شرقی کشور چین قرار دارد، محل نگه داری 1.2 میلیون جلد کتاب است. طراحی پیشرفته این کتابخانه توسط شرکت معماری هلندی به نام MVRDV و با همکاری یک شرکت طراحی محلی به نام TUPDI در مدت سه سال صورت گرفته است .
این بنای باشکوه با 362،744 مترمربع مساحت، یک تالار غول پیکر کروی در مرکز دارد که شبیه یک چشم بسیار بزرگ است.
با شکل ظاهری مدرن و نو آورانه ، قفسه ها مانند آبشار از زمین تا سقف کتابخانه به دیوارها متصل هستند و همزمان به عنوان پله و محل نشستن عمل می کنند. طراحی موج دار و رو به بالای قفسه ها همانند یک راه پله ، باعث می شود فضا را بیشتر از آنچه هست تصور کنیم .
وینی مس بنیان گذار گروه معماری MVRDV می گوید :” طراحی داخلی کتابخانه عمومی تیانجین بینهای یک فضای غار مانند است که شامل قفسه های ادامه دار می باشد.”

فضای مطالعه در طبقه همکف و مکان های نشستن در طبقات میانی کتابخانه وجود دارند. در طبقات بالا دفاتر اداری ، اتاق کنفرانس و اتاق کامپیوتر قرار دارند.
کتابخانه چین
کتابخانه چین
زوایا و منحنی ها در زیاد کردن فضاهای مطالعه، راه رفتن، ملاقات و مباحثه نقش داشته اند . این زوایا و منحنی ها همراه با هم شکل چشم مانند این کتابخانه را ایجاد کرده اند یعنی جایی برای دیدن و دیده شدن .

در بخش مرکزی کتابخانه یک تالار کروی بسیار بزرگ قرار دارد که سازندگان بنا امیدوارند تبدیل به ” اتاق نشیمن شهری برای عموم ” شود .
از زمانی که کتابخانه در تاریخ یک اکتبر سال 2017 افتتاح شد ، تصاویر این بنای پیشرو بازتاب گسترده ای در رسانه های اجتماعی داشته است. برخی ازکاربران اینترنتی پیشنهاد کرده اند که آن ها بیش از حد مشغول نگاه کردن معماری شگفت انگیز خواهند شد تا خواندن کتاب .

در هر صورت ، این بنای حیرت آور برای تعریف مجدد تجربه ای خوب از کتابخانه طراحی شده و با داشتن 1.2 میلیون کتاب رویای شیفتگان کتاب را برآورده می کند .
بیشتر بخوانید:
کتابخانه چین کتابخانه چین
کتابخانه چین

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
سرزمین عجایب شیمائو چین
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر