لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> عجیب و غریب ترین جاده های دنیا
عجیب و غریب ترین جاده های دنیا

عجیب و غریب ترین جاده های دنیا

هیچ چیز مثل زدن به جاده ها و رفتن به مکان های مختلف و البته توقف در جایی برای خوردن غذا نیست. این یکی از ساده ترین لذت های دنیا و راهی عالی برای دیدن مکانی در نزدیکی تان است. از ساحل رویایی Amalfi تا Ruta 40 اسرارآمیز آرژانتین که به طور موازی با کوهستان Andes ادامه دارد٬ دنیایی در بیرون با خودروی اجاره ای شما٬ منتظر کشف شدن است.
این به آن معنی نیست که تمامی جاده ها شایسته ی بازدید کردن هستند. برخی از جاده ها خیلی خطرناک هستند و حتی جوانب مثبت آن ها نیز باعث نمی شود تا افراد حرفه ای نیز به آنجا بروند٬ درحالی که دیگر جاده ها نیازمند تمرین کردن صبوری و استاد شدن می باشند. این جاده ها چیزهای زیادی به شما یاد خواهند داد. هرکجایی که می خواهید بروید٬ ابتدا شرایط آن را بررسی کنید و از ایمن بودن خودرو و همراهانتان مطمئن شوید. بزرگراه های پیچ در پیچ ممکن است فریبنده باشند٬ همانطور که جاده هایی که در زیر آورده ایم این موضوع را ثابت می کند٬ برخی از عجیب غریب ترین جاده ها در دنیا می توانند بسیار مرگبار باشند. همراه ما باشید و با ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

Millford Road, New Zealand

توسط کارگرانی که سخت تحت تاثیر رکود بزرگ بودند این جاده ساخته شده است. یک بزرگراه در نیوزلند که Southland Gore را به Milford Sound متصل می کند و یکی از مرتفع ترین – و خطرناکترین – جاده های دنیاست٬ با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ فوت. خطر ریزش بهمن یک مشکل همیشگی است و بعضی اوقات باعث بسته شدن جاده می شود.

Route 40, Argentina
Ruta 40, Argentina
جاده ی اسرار آمیز Route 40 که از آرژانتین عبور می کند و ۳۱۰۰ مایل طول دارد٬ یک نگاه اجمالی غیر معمول به اقلیم و فرهنگ کشور در سه منطقه می اندازد: Patagonia٬ Cuyo و Northwest. گذر کردن از مسیری که بیشتر آن آسفالت نشده است می تواند سفری به اندازه ی یک عمر باشد٬ مخصوصا در Patagonia که از منطقه ی دریاچه تا El Calafate ادامه دارد.

Amalfi Drive, Italy
Amalfi Drive, Italy
اشتباه رانندگی در شب٬ در این مسیر را مرتکب نشوید – شما حتما دلتان می خواهد تا از هر دقیقه ی این چشم انداز بی نظیر زیبا که شهرهای ساحلی کوچکی نیز دارد٬ به طور کامل لذت ببرید. Positano به طور خاص رویایی است با وجود خانه های سفید گنبدی در ساحل سنگی مثل Ravello که شبیه عکس پشت پرده ی Slim Aarons می باشد.

مسیر مشهد به شمال و گیلان
ادامه مطلب

Historic Columbia River Highway, Oregon
Historic Columbia River Highway, Oregon
اولیت بزرگراه در ایالت متحده برای بدست آوردن تمایز نشان تاریخی ملی می باشد که در سال ۱۹۱۳ طراحی شده است و با وجود آبشارهای منطقه٬ تعامل زیبایی با مهندسی دارد و چشم اندازی بسیار زیبا دارد: از آبشارهای Multnomah تا صخره های بالای رودخانه گرفته٬ امکان ندارد تا بتوانید عکس بدی در این منتطقه بگیرید.

The Atlantic Roadway, Norway
The Atlantic Roadway, Norway
در سال ۲۰۰۵ به عنوان شاهکار مهندسی قرن نروژ برگزیده شد٬ این جاده Averoy و سرزمین اصلی را با چند جزیره ی کوچک و ورودی های متصل شده با هشت پل را به یکدیگر می رساند. خوشبختانه عوارض راهداری ندارد و پر از نماهای ساحلی زیبا است و می توانید در یک روز گرم تابستانی در این جاده لذت ببرید.

Blue Ridge Parkway, Virginia
Blue Ridge Parkway, Virginia
توسط سرویس پارک ملی اداره می شود . این جاده که از قلب کوهستان Virginia’s Blue Ridge عبور می کند٬ چشم اندازهای زیبایی از کوهستان را به همراه دارد. با طولی بالغ بر ۴۶۹ مایل دروازه ای ببرای بسیاری از فعالیت های فضای باز مثل پیاده روی در مسیر Buck Mountain ٬ دوچرخه سواری در کوهستان٬ تماشای پرندگان و قایقرانی می باشد.

Cobot Trail, Canada
Cabot Trail, Canada

در Cape Breton واقع شده است و یکی از زیباترین جزیره های دنیا می باشد. این مسیر ۱۸۶ مایل به صورت آزادراه طول دارد که مسیرهای کوهنوردی عالی و چشم اندازهایی از دره ها٬ ارتفاعات و خطوط ساحلی دارد. عاشقان آب٬ می توانند به قایق سواری٬ ماهیگیری و کایاک کردن بروند و همچنین در ارتفاعات می توانند از گالری ها دیدن کنند.
Route 89, U.S.
Route 89, U.S.

۲۰۰۰ مایل مسیر یک طرفه از کانادا به مکزیک را پوشش می دهد. این جاده٬ رویای عاشقان کوهستان است. بعضی ها پیشنهاد می کنند که بین تابستان و اوایل پاییز در هنگامی که هوا معتدل است و پارک های Wyoming و Montana باز هستند٬ به اینجا بروید. در میان تعداد زیاد پارک های ملی٬ این جاده از Zion٬ Grand Canyon و Saguaro عبور می کند.

The Garden Route, South Africa
The Garden Route, South Africa
شما تنوع زیادی از حیات وحش و زندگی نباتی را در اینجا مشاهده خواهید کرد. این جاده طولی بالغ بر ۱۸۶ مایل دارد و از سواحل صحرایی٬ تنگه ها٬ سرزمین هایی با پوشش گیاهی٬ دریاچه ها و تالاب ها عبور می کند. در میان گردشگران اروپایی این جاده بسیار مشهور و محبوب است. از ساحل Mossel شروع می شود که برای علاقمندان به فضای باز ایده آل است٬ مخصوصا موج سوارانی که آرزوی موج سواری در ساحل Jeffrey’s Bay دارند و همچنین دوچرخه سواران کوهستانی که باید مسیر Harkerville را بازدید کنند.

سفر جاده ای از مشهد به تهران
ادامه مطلب

Beartooth Highway, U.S.
Beartooth Highway, U.S.
با طولی بالغ بر ۶۸ مایل از دل Beartooth Corridor عبور می کند و این بزرگراه در سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۶ ساخته شد. امروزه اینجا برتری جاده ای تماما آمریکایی را دارد و به پارک ملی Yellowstone یکی از بزرگترین مقاصد حیات وحش می رسد. گردشگران می توانند در ماه های ژوئن و جولای در اسکله ی Beartooth به اسکی کردن مشغول باشند.

Pacific Coast Highway, California
Pacific Coast Highway, California
این جاده که به طول ۱۲۳ مایل می باشد٬ به همان اندازه زیباست که مردم برای شما تعریف می کنند – فقط وقتی که در حال بنزین زدن هستید٬ مراقب پیچ ها و شانه های تیز باشید. در اینجا شما کالیفرنیای واقعی را مشاهده می کنید٬ ساختمان های ساخته شده با خشت خام٬ گالری های هنری و خانه هایی که در بالای صخره های دریایی قرار دارند. حتما با اتوبوس به Hearst Castle برای بازدید کردن از Neptune Pool بروید.

Grossglockner High-Alpine Road, Austria
Grossglockner High-Alpine Road, Austria
شما در اتریش کوهستانی را تاثیرگذارتر از Grossglockner پیدا نخواهید کرد که به ارتفاع ۱۲۴۶۰ فوت می رسد. چیزهای زیادی در طول جاده برای کشف کردن وجود دارد ٬ از موش خرمای کوهی که توسط مسافرخانه های Herbert Haslinger نگهداری می شوند گرفته تا نمای پانورامیک از جاده ی در دسترس و Johannisberg پوشیده از برف. حتما تا بالای کوهستان رانندگی کنید.

Guoliang Tunnel, China
North Yungas Road, Bolivia
در سال ۱۹۷۲ از دل کوهستان Taihang با بیش از ۱۲ نفر از محلی ها عبور داده شده است. این تونل یکی از شیبدارترین راه های دنیاست. قبل از اینکه بوجود بیاید٬ صخره ها تنها مسیر برای اتصال Guoliang به Huixian, Xinxiang در استان Henan کشور چین بوده است – راهی بسیار خطرناک که هیچ کس دوست ندارد از آن عبور کند. امروزه تونل به اندازه ی کافی وسیع – و بلند – است تا تماشاگران بتوانند از اتومبیل هایشان چشم انداز های شگفت انگیز را مشاهده کنند.

Passage du Gois, France
Passage du Gois, France
این مسیر جزیره ی Noirmoutier را به سرزمین اصلی در Beauvoir-sur-Mer متصل می کند که حدود ۳ مایل گذرگاه است و با توجه به موقعیتش فقط در جزر قابل دسترسی است. یک نقطه ی محبوب برای شکارچیان ساحلی است. این منطقه پر از فرصت هایی برای پیاده روی٬ گلف بازی٬ گرفتن حمام آفتاب و غیره است. شهر تاریخی نانت٬ با کلیساها و موزه هایش٬ فقط یک ساعت فاصله دارد.

چگونه از یک سفر جاده ای با خانواده لذت ببریم
ادامه مطلب

Khardung La, India
Khardung La, India
در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است. این مسیر کوهستانی در منطقه ی Ladakh خانه ی چند هیئت اعزامی مثل موتورسواران و دوچرخه سواران کوهستانی است. از ماه های اکتبر تا می٬ به علت برف جاده معمولا بسته است و به خاطر ترافیک های سنگینش شناخته شده است. جاده به خوبی نگه داری شده است ولی مواظب ذوب شدن برف ها٬ شکست و ریزش صخره ها باشید.

Dalton Highway, Alaska
Dalton Highway, Alaska
این جاده حدود ۴۱۴ مایل طول دارد و آنقدر جاده ی سختی است که حتی رانندگان کامیون حرفه ای نیز ان را دوست ندارند. در سال ۱۹۹۵ به صورت عمومی افتتاح شده است و فقط یک ایتگاه سوختگیری در Coldfoot دارد٬ تقریبا در وسط راه به Deadhorse٬ Alaska و شرکت های محلی اجاره ی خودرو که ترجیح می دهید که اصلا از آن ها استفاده نکنید. خوشبختانه٬ شما تعداد زیادی از گوزن های شمالی و کوزن های کانادایی را در اینجا می بینید – فقط مراقب خرس ها باشید.

“Road of Bones,” Siberia
“Road of Bones,” Siberia
بخاطر افراد بیچاره ای که استخوان هایشان در زیر این جاده دفن شده است٬ این نام را دارد که از Yakutsk تا Magadan طول دارد و نشانه ی ویرانی است. گذشته از موتورسواران٬ شما بعید است که کسی را در اینجا ببینید٬ حتی در بهترین آب و هوا جاده غیر قابل عبور است. مگر اینکه یک لندروور داشته باشید٬ بهتر است از آن صرف نظر کنید.

Tultoyaktuk Winter Road
Tuktoyaktuk Winter Road
شهر Inuvik را به دهکده ی کوچک Tuktoyaktuk وصل می کند که در اقیانوس قطب شمال واقع است٬ بزرگراه Dempster یک جاده ی یخی واقعی استکه برای یک سفر ماجراجویانه بسیار عالی می باشد. این جاده از دل طوفان ها و گردبادها و آب و هوای سخت عبور می کند که به شما احساسی از بودن در دنیایی دیگر می دهد ولی مراقب باشید: طوفان های برفی غیر قابل پیشبینی و کولاک ها می تواند این برف های فانتزی را به کابوس تبدیل کند.

I-45, Texas
I-45, Texas
در سال ۲۰۱۶ توسط Value Penguin به عنوان دومین جاده ی مرگبار در ایالت متحده انتخاب شد. این جاده که بین Galveston و Dallas می باشد٬ برای قفل شدن در ترافیک٬ مخصوصا در Houston معروف است. باعث تعجب نیست که شهرهای H که به خودروها متکی هستند٬ برای DUI و تصادفات معروف هستند ولی بهتر است قبل از رفتن به این جاده شرایط را بررسی کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر