لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات و توصیه های سفر به ژاپن
نکات و توصیه های سفر به ژاپن

نکات و توصیه های سفر به ژاپن

اهانت آمیز نیست اگر بگوییم ژاپن کشور عجیبی است. برای کسانی که اولین بار از این کشور دیدن می کنند‚ همه چیز درباره این سرزمین شگفت انگیز و متفاوت است و هیچ کلمه دیگری برای توصیف آن وجود ندارد. این کشور عجیب است. ژاپن به طرز عجیبی جذاب و سرگرم کننده است. حتی برای آنهایی که تمام عمرشان را در آنجا گذارنده اند نیز به شدت تکان دهنده است. در زیر به ۲۰ نکته عجیب و جالب در مورد ژاپن می پردازیم پس با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

۱.قدیمی است.

ممکن است در حال مجسم کردن جنگل نئونی توکیو و یا کلان شهر های درخشان یوکوهاما‚یا اوساکا باشید. اما آنچه مردم تمایل دارند فراموش کنند تاریخ وسنت ژاپن و فرهنگ غنی آن است که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد. از معابد شینتو گرفته تا باغ های هرس شده و تا صومعه های بودایی و هتل های سنتی ریوکان ‚ مکان های قدیمی زیادی نیز در ژاپن امروزی و نو وجود دارد.

۲.نو است.

با وجود همه احترامی که برای سنت و تاریخ ژاپن وجود دارد اما کشور مدرنی به حساب می آید و تقربیا تصویر کارتونی از آینده دور است. همه چیز در ژاپن مدرن و پیشرفته صدا و نور دارد‚ از ماشینهای فروش تا صندلی های توالت. ژاپن کاملا در زمینه مد پیشرو است همه چیز در ژاپن می تواند کاملا جدید و غیر بدیع به نظر برسد و چند روز طول می کشد تا به همه چیز آن عادت کنید.

۳.افراد محلی بسیار یاری دهنده هستند.

اگر در اطراف هر ایستگاه قطار یا اتوبوس یا رستوان یا بار ایستاده باشید و حتی برای چند ثانیه هم سردرگم به نظر برسید محال است که کسی به شما نزدیک نشوند و تقاضا نکند که به شما کمک کند. این ادب و حس وظیفه مدنی یکی از عناصر قوی در فرهنگ ژاپن است و شما به عنوان یک خارجی از آن به دفعات زیاد بهرمنده خواهید شد.

۴. خارجیان همیشه هم مورد استقبال قرار نمی گیرند.

با وجود اینکه ژاپنی ها نسبت به افراد خارجی خیرخواه و مهمان نواز هستند ‚اما متاسفانه مکان هایی نیز وجود دارد که ممکن است از شما استقبال نکنند. بسیاری از اینها مکان های کوچک و منحصر به فرد هستند: بار های ویسکی در شینجوکو یا رستوران های با کیفیت در جینزا. این مشکلی نیست که در همه جا باشد اما وجود دارد.
Foreigners aren't always welcome

۵. بسیار عجیب است.

ژاپن هرگز در شگفت زده کردن شما با زیبایی ها و قدرت خلاقانه اش شکست نخواهد خورد. از لباس های بی نظیر اوتاکو مانگا گرفته تا مکان هایی مانند رستوران نیمه غذا خوری و نیمه هنری روبات و تا بار های اختصاص یافته به مجسمه های پلاستیکی دهه ۱۹۸۰ و تا علاقه به فرهنگ هاووایی و عشق به همه چیز های بانمک و پشمالو ژاپن هیولای عجیب و شگفت انگیزی است.

۶.به اطراف رفتن آسان است.

برای کشوری که در نگاه اول بسیار عجیب به نظر می رسد‚ ژاپن در واقع رویایی است که در آن حضور دارند. سیستم قطار در ژاپن گران قیمت اما بسیار قابل اعتماد و کار آمد است و همچنین شبکه های اتوبوس و سیستم های مترو که در بسیاری از شهر ها وجود دارد. بیشتر علامت ها به دو زبان ژاپنی و انگلیسی است و ماشین های عرضه بلیط با زبان مادری به شما کمک می کنند.
 It's safe

۷.امن است

ژاپن یکی از پایین ترین میزان جرائم کوچک در جهان را داراست و این چیزی است که شما خیلی زود از آن قدردانی می کنید. شما هرگز احساس ناامنی در ژاپن نخواهید کرد حتی در محل های بد توکیو مثل Roppongi و Kabukicho. حتی می توانید یک کیسه را در یک مکان بگذارید و چند ساعت بعد برگردید و ببینید که هنوز هم آنجا دست نخورده باقی مانده است‚ در این کشور هیچ وقت چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

۸.زبان انگلیسی به طور گسترده ای صحبت نمی شود (یا نوشته نمی شود)

لازم نیست خیلی از مسیرهای توریستی دور باشید تا خودتان را در دنیایی پیدا کنید که قادر نیستید هیچ نشانه را بخوانید یا کلمه ای با مردم آنجا صحبت کنید. در اینجا رستوران های زیادی وجود دارند‚ حتی در شهر های دوست دار گردشگری مثل کیوتو و توکیو که هیچ منوی غذایی به زبان انگلیسی وجود ندارند و هیچ یک از کارکنان آنجا به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند.
The food is incredibly good

۹.غذا فوق العاده خوب است

تقریبا غیر ممکن است که غذای بدی را در ژاپن پیدا کنید- هر غذا در هر رستورانی بسیار دقیق و با فکر آماده می شود. غذا های بسیار متنوعی در رستوران ها سرو می شود، از سوشی و رامن گرفته تا رستورانی هایی که در زمینه پخت یاکیتوری و نودل سوبای، کتلت های katsu و okonomiyaki تخصص دارند. همچنین رستوران های ژاپنی نیز وجود دارد که غذاهایی از کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا را سرو می کنند. این غذا ها بسیار تازه، خوش مزه و مقرون به صرفه هستند.

۱۰. شما می توانید تقریبا هر چیزی را از یک دستگاه پخش خودکار فروش بخرید

آیا نوشیدنی سبک می خواهید؟ آن را از یک دستگاه خودکار فروش تهیه کنید. آیا یک فنجان سوپ گرم، یا یک پاکت سیگار، یا یک قهوه، یا یک لیوان آبجو یا یک تی شرت جدید یا یک فنجان سوپ آماده یا یک بستنی و یا یک چتر و یا یک جفت دستکش و یا یک هات داگ می خواهید ؟ شما می توانید همه این چیزها و خیلی چیزهای دیگ را از ماشین های خودکار فروش ژاپنی خارق العاده و شگفت انگیز تهیه کنید.


۱۱-افراد محلی نوشیدنی دوست دارند

ممکن است ژاپنی ها سخت کوش و کار درست به نظر برسند ، اما صبر کنید و شب را در شهر بمانید. شب هنگامی است که فروشنده گان کروات هایشان را شل می کنند و به شدت مشروب می خورند و در رستوران ها، بار ها، میخانه ها و ایزاکایا ها مست می شوند. در ژاپن آبجو بی نهایت محبوب است و همچنین ساکی و ویسکی های محلی و دست ساز و کوکتل های کلاسیک آمریکایی نیز جایگاه خود را دارند.

۱۲. بیشتر دستگاه های خود پرداز کارت بانک های شما را نمی پذیرند

اکنون مسافران از کارت بانک های بین الملی به آسانی استفاده می کنند و قادر خواهند بود که از همه دستگاه خودپرداز در سرتاسر دنیا پول دریافت کنند. اما این دستگاه های خود پرداز در ژاپن کار نمی کند. تنها بانک های بین المللی مانند HSBC، یا دستگاه های خود پرداز در ۷ Elevens یا دفاتر پستی، کارت های بانکی خارجی را قبول خواهند کرد.
Japanese people can sleep anywhere, any time

۱۳.مردم ژاپن می توانند در هر زمانی و در هر جایی بخوابند.

این توانایی ژاپنی ها در خوابیدن در مکان های غیر عادی به شدت تحسین شما را بر می انگیزد. به یک پیست اسکی بروید و افرادی را می بینید که سرهای خود را بر روی میزهای کافه تریا نهاده اند در حالی که اسکی بازان خسته با چشمان بسته ناهار می خورند. سوار قطار شوید و مسافرانی را خواهید دید که ایستاده به خواب می روند، هنگامی بیدار می شوند که به مقصد رسیده باشند و لازم باشد که پیاده شوند.

۱۴. بار های ژاپن بهترین در جهان است.

نیویورک دور شو. برلین حتی به آن فکر هم نکن. بهترین بارها در ژاپن، به ویژه توکیو قرار دارند. توکیو شهری است که می توانید هر شب یک بار جدید را ببینید و هرگز خسته نشوید. این شهری است با زیبایی های پنهان، با بار های ویسکی کوچک که فقط می تواند چند مشتری را همزمان سرویس دهد، سالن های کارايوکه که در آن می توانید در یک وان حمام آواز بخوانید ،بارهای زیرزمینی که در راه پله ها پنهان شده اند و مکان های فریبنده ای که به هر جشنی که تصورش را بکنید اختصاص می یابد. هر آنچه که بخواهید باری در توکیو وجود دارد که آن را برای شما فراهم می کند.

۱۵. هتل های عشق وجود دارند

زمانی که با والدین خود در یک آپارتمان کوچک با دیوار های کاغذی نازک زندگی می کنید، یافتن فرصتی برای یک ملاقات رمانتیک دشوار خواهد بود. وارد ” هتل های عشق ” شوید ، این هتل ها یک سری هتل های اقامتی کوتاه مدت هستند که برای افراد ناشناس و عاشق پیشه طراحی شده اند – که تحویل اتاق اغلب از طریق دستگاه خودکار پرداز انجام می شود. چیزی که این مکان ها را جالب تر می کند طرح های عجیب و متناقض این مکان ها هستند: همه چیز از تم هایhello kitty گرفته تا سیاه چال ها.
Karaoke is awesome

۱۶. کارایوکی عالی است

اگر سابقا تمایلی به همراه شدن با دوستان تان و به دست گرفتن میکروفون و خواندن برخی از آهنگ های مورد علاقه تان نداشتید، پس از بازدید از ژاپن به آن علاقمند خواهید شد. ژاپنی ها عاشق کارایوکه هستند و خیلی زود دلیل آن را متوجه می شوید: وانمود کنید که یک ستاره راک هستید، حتی اگر تنها برای چهار دقیقه ازبعد از ظهر تان باشد، کارایوکه بسیار اعتیادآور است.

۱۷. فروشگاه های راحت در واقع مناسب هستند

در ژاپن، مواد غذایی فروخته شده در Eleven، Lawson، FamilyMart 7- و Circle K خوب هستند. این غذا ها تازه و خوشمزه هستند. همچنین نوشیدنی و میان وعده نیز فروش زیادی دارد و این موضوع باعث شده که این مراکز به برخی از فروشگاه هایی در جهان تبدیل شوند که در حقیقت نام آنها مناسب شان می باشد.

۱۸. همه چیز کوچک است

به این موضوع عادت کنید‚ زیرا هر چیزی در ژاپن با این هدف ساخته شده است که بیشترین استفاده را از کم ترین فضا داشته باشد. اتومبیل ها کوچک هستند، خانه ها کوچک هستند، اتاق های هتل ها کوچک هستند، رستوران ها کوچک هستند، بار ها کوچک هستند، مغازه ها کوچک هستند، و حتی خیابان ها نیز کوچک هستند. اما با این وجود، همه چیز به رغم حجم فشرده آنها راحت و هماهنگ با اندازه آن طراحی شده است.
Japanese toilets are… interesting

۱۹. توالت های ژاپنی جالب هستند

این همه دکمه برای چی هستند؟ آن فواره کوچک برای چیست ؟ جعبه با بلندگو برای چیست؟ آن اشیا موجی به چه کاری می آیند؟ چرا دکمه های اضافه و منفی وجود دارد؟ تفاوت بین یک دکمه فوراه با دیگری در چیست؟ با توجه به اینکه راهنماهایی به زبان انگلیسی برای استفاده از توالت های ژاپنی وجود دارد اما تنها راه پاسخگویی به این سوالات، از طریق آزمون و خطا می باشد.

۲۰. سیستم آدرس دهی در حال تعویض است
شما احتمالا از سیستم های آدرس دهی یک خیابان طولانی با ساختمان های شماره گذاری شده در هر طرف خیابان استفاده می کردید- و این موضوع قابل درک است، این سیستمی است که د هر جایی از جهان استفاده می شود. در همه جا، به استثنای ژاپن، که به جای استفاده از نام خیابان از یک سیستم که بر اساس شماره بلوک های شهری است استفاده می شود. بیشتر آدرس ها در ژاپن شامل فرمانداری، یک شهر، یک شهرداری، یک منطقه و سپس سه عدد: شماره بلوک، شماره ساختمان و سپس شماره آپارتمان خواهد بود. ساده است. درست است؟

هرات افغانستان- اماكن و مناظر دیدنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر