لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ
زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ

زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ

لوآنگ پرابانگ شهر معابد بوده و پایتخت لائوس است. واژه لوآنگ پرابانگ به معنای ذهن عالى بودا می باشد و معابد بودایی و زیارتگاه های بسیار زیادی در شمال مرکزی این شهر لائوسی وجود دارد. گفتنی است که این شهر کمتر از 60 هزار نفر جمعیت دارد، اما خدمات زیادی برای گردشگران فراهم نموده است. صومعه های مهم و بیشماری در لائوس وجود دارد که معروف ترین آنها را می توانید در این شهر تماشا کنید، تقریبا 80 معبد مختلف در لوآنگ پرابانگ وجود دارد. همچنین صبح زود شاهد حضور راهبه هایی در لباس نارنجی خواهید بود که در خیابان ها در حال جمع کردن صدقات و خیرات مردم می باشند. از نظر جاذبه های طبیعی شهر لوآنگ پرابانگ چیزی کم ندارد، از آبشار های زیبا و شگفت انگیز گرفته تا پارک های ملی و رودخانه های پر خروش، و گردشگران می توانند در کنار آبشار ها شنا کنند و لحظات خوشی سپری کنند. گفتنی است که شهر لوآنگ پرابانگ مانند شهر مشهد یک مقصد زیارتی و توریستی می باشد و سالانه توریست های بیشماری را به سوی خود جذب می کند. گردشگران می توانند با رزرو هتل در مشهد سفری به یاد ماندنی را رقم بزنند. در ادامه برترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر لوآنگ پرابانگ لائوس را معرفی می کنیم تا با انتخاب درست، تجربه ای متفاوت به دست آورید:
10 – آبشار های تاد سای (Tad Sae Waterfalls)
آبشار های تاد سای مانند دیگر آبشار های لائوس مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد و در میان مردم محلی محبوبیت بیشتری دارند. گفتنی است که برای بازدید از این آبشار ها می بایستی از توک توک‌ که یك وسیله نقلیه موتوری برای حمل مسافر است، استفاده کنید و به سوی رودخانه ی نم خان حرکت کنید، در کنار رودخانه قایقی کرایه کرده و پس از ده دقیقه می توانید آبشار های معروف تاد سای را نظاره کنید. اغلب مردم برای شنا این آبشار ها را انتخاب می کنند، این مکان نسبت به دیگر آبشار ها متفاوت بوده و بازدیدکنندگان می توانند در کنار فیل ها شنا کنند. آبشار های تاد سای در فاصله ی 19 کیلومتری (12 مایلی) شهر لوآنگ پرابانگ قرار دارند و در طول فصل های بارانی (از ماه آگوست تا نوامبر) که سطح آب بالا می باشد، توریست های زیادی از این آبشار ها بازدید می کنند. در فصل های گرم اغلب آب آبشار ها کم بوده و یا کلا خشک می باشد. هنگام شنا در این محیط بهتر است که مانند افراد محلی لباس مناسبی بر تن کنید.


9 – کلاس های آشپزی تاماریند (Tamarind Cooking Courses)
Tamarind Cooking Courses
غذا ها و سبک آشپزی لائوسی مانند دیگر غذا های آسیایی معروف نمی باشد. اغلب آشپز هایی که می خواهند طعمی متفاوت به غذا شان بیافزایند، در کلاس های آموزشی رستوران تاماریند شرکت می کنند. کلاس های روزانه با تور و گردشی در بازار شروع می شود، تا آشپز ها با مواد اولیه و محتوای غذا های لائوسی آشنا شوند. سپس به رستوران و کلاس درس باز می گردند تا با کمک تکنیک های سنتی لائوسی به پخت و پز ادامه دهند. آشپز ها در رستوران مشغول خرد کردن یا کوبیدن مواد غذایی در هاون می شوند تا غذایی لذیذ آماده نمایند. نحوه ی پخت غذا هایی مانند جئو یا املت تایلندی، موک پا ماهی بخار پز در برگ موز، و لاپ/کوی که غذایی سنتی حاوی گوشت، مرغ یا اردک و ادویه می باشد، را می توانید یاد بگیرید و با اندوخته های آشپزی، طعم غذا های لذیذ را بچشید.


8 – مرکز مردم شناسی و هنر های سنتی (Traditional Arts and Ethnology Centre)
Traditional Arts and Ethnology Centre
گردشگرانی که تمایل به دیدن هنر های سنتی دارند می توانند در مرکز مردم شناسی و هنر های سنتی، هنرمندانی که مشغول کار های هنری سنتی می باشند را از نزدیک دیده و درباره این گروه ها و قبایل لائوسی اطلاعات بیشتری به دست آورند. هدف مرکز مردم شناسی و هنر های سنتی حفظ و بزرگداشت میراث هنری و فرهنگی قومیت های مختلف این کشور می باشد. گفتنی است که بیش از 80 نژاد قومی در لائوس زندگی می کنند و در این مرکز توریست ها می توانند درباره همه این قومیت ها مطالب جالبی را بیاموزند. در این مرکز می توانید به تماشای کار های دست ساز هنرمندان بنشینید و این هنر های محلی را از بوتیک های اطراف شهر تهیه نمایید. این مرکز در سال 2007 افتتاح گردیده است و در طول این مدت شهرت و محبوبیت جهانی به دست آورده است.


7 – موزه ی کاخ سلطنتی (Royal Palace Museum)
Royal Palace Museum
موزه ی کاخ سلطنتی شهر لوآنگ پرابانگ یکی از جاذبه های معروف لائوس می باشد که قدمتی طولانی نیز ندارد. این کاخ در سال 1904 میلادی برای خانواده ی سلطنتی لائوس در دوران استعمار فرانسه ساخته شد. حزب کمونیست توانست در سال 1975 سلطنت را منحل کند و این کاخ بزرگ را به یک موزه تبدیل نمود. در ساخت این کاخ سبک های معماری لائوس و فرانسه ترکیب شده اند. دکوراسیون موزه با سبک هنر های سنتی لائوس تزئین شده است. اتاقی مملو از هدایا در این موزه وجود دارد که هدیه های پادشاهان دیگر کشور ها را در آن نگهداری کرده اند، این هدایا بر اساس سیاست های ملت لائوس دسته بندی شده اند. گالری ها و نمایشگاه های موزه تاریخ گذشته و چندین صد ساله ی لائوس را نشان می دهند. تندیس 2000 ساله ای از بودا در ارتفاع 71 متری (232 فوت) در این موزه قرار دارد.


6 – تماشای حرکت دسته جمعی راهبان، تاک بات (Tak Bat)
Tak Bat
صبح زود تقریبا حدود ساعت 5:30 می توانید حرکت دسته جمعی راهبان بودائی را که در خیابان های لوآنگ پرابانگ قدم می زنند و در حال جمع آوری و درخواست کمک و صدقات می باشند را تماشا کنید. راهب ها با لباسی نارنجی رنگ و غرق در سکوت بوده و مردم تکه هایی از غذا، گل یا چیز های دیگری را در ظروف آنها قرار می دهند. با وجود 80 معبد بزرگ در شهر لوآنگ پرابانگ، از حضور راهب ها در گوشه و کنار شهر تعجب نکنید، هرچند در مکان های کامال و ساخارین تعداد بیشتری از این راهب ها را می توانید از نزدیک دیده و به آنها کمک کنید. طبق گفته ی مقامات رسمی، احتمال حذف و جلوگیری از ادامه ی این سنت ها در لائوس وجود دارد. همچنین بهتر است که توریست ها در این شهر لباس مناسبی بر تن داشته باشند.


5 – غار های پاک ئو (Pak Ou Caves)
Pak Ou Caves
هنر های سنتی بودایی درون غار ها، در تمام کشور های آسیایی شهرت دارد. اغلب بودا ها درون غار ها کنده کاری می کنند اما غار های پاک ئو متفاوت بوده و این کنده کاری ها را در اجزایی از چوب و سنگ انجام داده و سپس آنها را درون غار قرار داده اند. دو غار پارک ئو به عنوان پرستشگاهی برای بودائی ها محسوب می شود و اغلب تندیس های بودائی آسیب دیده در این غار ها نگهداری می شوند. بیش از 6 هزار تندیس از کار افتاده بودا را در سایز ها، شکل ها، موقعیت و ترکیب های مختلف را می توانید درون غار ها مشاهده نمایید. این مجموعه ها در طول صد ها سال جمع آوری شده اند. گفتنی است که این غار ها در محیطی با چشم انداز های زیبا و تماشایی در کنار رودخانه ی مکونگ واقع شده اند که حدود 24 کیلومتر (15 مایل) از شهر لوآنگ پرابانگ فاصله دارند.


4 – بازار شبانه لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang Night Market)
Luang Prabang Night Market
در شهر لوآنگ پرابانگ می توانید مهارت چانه زنی خود را در بازار های شبانه امتحان کنید و تخفیف های خوبی هنگام خرید به دست آورید. اغلب دست فروش ها نسبت به مغازه ها قیمت های بالایی را می دهند تا هنگام چانه زنی مبلغ مناسبی به دست آورند. کالا های متنوع و فراوانی در بازار شبانه وجود دارد که برای نمونه می توان به لباس، سرامیک، کار ها و صنایع هنری، نوشیدنی های الکلی محلی، کیف های دست ساز و اجناسی از جنس بامبو اشاره کرد. این بازار های شبانه اغلب از ساعت 5 عصر تا 11 شب ادامه دارند و در خیابان وات می شروع شده تا مرکز شهر گسترده می شوند. غذا های فست فود و آماده نیز در انتهای بازار موجود می باشد.
3 – کوه فوسی (Mount Phousi)
Mount Phousi
کوهستان فوسی درون شهر لوآنگ پرابانگ واقع شده است و ناحیه ‌ای بسیار سرسبز و زیبا می باشد. این منطقه کوهی ندارد و تپه ای بلند 140 متری (450 فوت) دارد که زیارتگاه ها و معابد بودایی بیشماری در این ناحیه وجود دارد. بر فراز این تپه گردشگران می توانند به تماشای غروب و طلوع زیبای آفتاب بپردازند. گفتنی است که کوه فوسی در میان رودخانه های مکونگ و نم خان واقع شده است. توریست ها می بایستی از چند صد پله عبور کنند تا به فراز تپه برسند و بهتر است که به آرامی این مسیر را طی کنند تا دچار ناراحتی های پا و کمر نشوند. در این تپه بازدید از معبد معروف وات تام فوسی را فراموش نکنید که دارای تندیس بزرگی از بودا نیز می باشد.
2 – معبد یا وات زینگ تونگ (Wat Xieng Thong)
Wat Xieng Thong
وات زینگ تونگ یکی از معروف ترین و با شکوه ترین معابد در شهر لوآنگ پرابانگ می باشد که در اواسط قرن 16 میلادی بنا شده است و در میان رودخانه های مکونگ و نم خان واقع شده است. این معبد با نام معبد طلایی شهر نیز شناخته می شود. گفتنی است که در طول قرون گذشته پادشاهان لائوس در این معبد تاج گذاری می کردند. امروزه این معبد یکی از مهم ترین معابد لائوس محسوب می شود. بیش از 20 ساختمان درون این معبد قرار دارند که هر یک عملکرد و وظایف مذهبی متفاوتی را بر عهده دارند. این مجموعه ی بزرگ بار ها در طول قرن ها مورد بازسازی قرار گرفته است هرچند قسمت هایی از معبد بدون تغییر و مرمت باقی مانده است.
1 – آبشار کوانگ یا هوانگ سی (Kuang Si Falls)
 Kuang Si Falls

آبشار کوانگ سی در فاصله ی 30 کیلومتری (18 مایلی) جنوب شهر لوآنگ پرابانگ واقع شده است. گردشگرانی که عاشق طبیعت باشند می توانند با شرکت در تور های روزانه به سوی این آبشار سفر کنند و از طبیعت گردی و جاذبه های فوق العاده شگفت انگیز آن لذت ببرند. این آبشار ها بزرگ ترین آبشار های لوآنگ پرابانگ محسوب می شوند که به سه قسمت تقسیم شده و بلند ترین آنها 60 متر (200 فوت) ارتفاع دارد. برای بازدید از این طبیعت بکر و دوست داشتنی می بایستی در طول مسیر های مخصوص این ناحیه پیاده روی کنید و با رسیدن به آبشار در کنار تالاب های زیبا خستگی را از تن بیرون کنید. گردشگران ماجراجو می توانند به آبشار نوردی بپردازند و از فراز آبشار طبیعت اطراف را تماشا کنند. گفتنی است که آبشار کوانگ سی یکی از جاذبه های معروف و محبوب شهر لوآنگ پرابانگ می باشد و سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.

جاذبه های برتر گردشگری در ویتنام
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر