لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آنتیگوا؛ جزیره ای در کارائیب که 365 ساحل دارد
آنتیگوا؛ جزیره ای در کارائیب که 365 ساحل دارد

آنتیگوا؛ جزیره ای در کارائیب که 365 ساحل دارد

در روزهایی که باران و برف کشور را فرا گرفته یکی از بهترین گزینه ها، انتخاب و رزرو هتل از میان بهترین هتل های قشم یا کیش و لذت بردن از آب و هوای خنک و مطبوع این مناطق جنوبی برای فصل بهار است. با وجود این شاید هیچ جایی در جهان به اندازه آنتیگوا به داشتن سواحل متنوع و متفاوت مشهور نباشد. این جزیره در دریای کارائیب جواهری است که برای هر روز از سال یک جزیره متفاوت در اختیار گردشگران قرار می دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با جزیره ای آشنا کنیم که به داشتن سواحل فراوان و زیبا مشهور است.

365 ساحل، یکی برای هر روز از سال. این شعاری است که به طور مکرر در معرفی آنتیگوا به کار می رود، به عنوان نشان افتخار. وقتی که در آنتیگوا قدم می گذارید خواهید فهمید که این شعار یک بزرگنمایی نیست. جزیره آنتیگوا در شرق کارائیب دارای خط ساحلی سنگی است که انگار پایانی ندارد و سواحل صخره ای در هر قسمت که شن های سفید آن خودنمایی می کنند. در هر گوشه جایی برای عاشقان آفتاب گرفتن وجود دارد و درختان خرمای خم شده در سواحل پر از شن های سفید که بهترین گزینه برای کارت پستال های زیبا هستند.

حتی در پایتخت سنت جان، با بازار غذای روباز، موسیقی زنده و کشتی های تفریحی غول پیکر که در همان حوالی پهلو گرفته اند، نیز آب های فیروزه ای همه جا دیده می شوند و این موضوع بار دیگر یادآور می شود که این جزیره با تنها 108 مایل مربع مساحت، شهرتش را به سواحل افسانه ای خود مدیون است. صاحب املاکان مشهوری مانند اریک کلپتون، اپرا وینفری و جیورجیو آرمانی نیز در سال های گذشته تحت تاثیر سواحل زیبای آنتیگوا قرار گرفته و املاکی را در این منطقه خریداری کرده اند اما این ساکنان محلی هستند که به این جزیره روح پویایی بخشیده اند.

فروشندگان کنار جاده ای آناناس های سیاه مشهور جزیره را می فروشند، هر هفته صدای کباب شدن ماهی تازه با صدای طبل در هم می آمیزد و کارکنان بیش از 30 هتل این جزیره به صورت شبانه روزی در تلاشند تا گردشگرانی که از سراسر جهان به این منطقه آمده اند احساس راحتی کنند.
History and heart

تاریخچه و قلب آنتیگوا

آنتیگوا یکی از دو جزیره ای است که کشور آنتیگوا و باربودا را تشکیل داده اند. خواهرش، باربودا، در فاصله 27 مایلی آنتیگوا واقع شده و با 62 مایل مربع مساحت حدود 1.600 نفر جمعیت دارد. جوی لارنس، شاعر و نویسنده مشهور آنتیگوایی می گوید: «زبان ما، زبان مخلوط آنتیگوایی بسیار ریتمیک است و از لحاظ کلمه غنی است. برای مثال ما برای اظهار شگفتی فریاد خواهیم زد: قتل! خدای من». لارنس با افتخار تمام ادعا می کند که قدیمی ترین گروه ارکستر جهان با نام «Hells Gate Steel Orchestra» در این کشور بوده که یکی از بزرگ ترین کریکت بازان جهان به نام ویو ریچاردز در آن عضویت دارد. آنتیگوا نیز تقریباً 85.000 نفر جمعیت دارد که اکثر آن ها ریشه ای آفریقایی دارند و مابقی نیز از نژادهای بریتانیایی، لبنانی، سوری، چینی و پرتغالی هستند. عبارت «Ah Ya Mi Born» که در همه جای جزیره توسط مردم آنتیگوا به زبان آورده می شود به این معنا است: «همه ما در آنتیگوا یکی هستیم».
British food: 20 classic dishes

در هیچ جا و هیچ زمانی نمی توان این غرور و تعصب را بهتر و بیشتر از زمانی دید که در 28 ژانویه 2019، چهار زن آنتیگوایی با عنوان «دختران جزیره» به لنگرگاه مشهور این جزیره با نام نلسون داکیارد رسیدند. الویرا بل، کریستال کلشینگ، سامارا امانوئل و کاپیتان کوینیا فرانسیس به مدت 50 روز تمام در دریا بوده و 3.000 مایل را با 1.5 ضربه پارو پیمودند که به اولین زنان سیاه پوست در تاریخ تبدیل شوند که طول اقیانوس اطلس را پارو می زنند. آن ها سفر دریایی خود را از لا گامورا در جزایر قناری آغاز کرده و در رقابتی نزدیک با 27 تیم دیگر از سراسر جهان در مسابقات سالانه قایق سواری در اقیانوس اطلس توانستند رتبه سیزدهم را کسب کنند. بعدازظهری که این 4 زن به سواحل وطن خود رسیدند تمامی جزیره به استقبال آن ها آمده بودند. پرچم آنتیگوا بالای سر کودکانی که مدرسه هایشان برای یک روز تعطیل شده بود به اهتزاز درآمده و همه شاهد یک واقعه تاریخی و فراموش نشدنی بودند.

سواحل زیبای آنتیگوا و بادهای موافق آن برای دریانوردی تنها بخشی از دلایلی هستند که از آنتیگوا به عنوان «پایتخت دریانوردی کارائیب» یاد می شود. لیبرتا، یکی از اولین روستاهای سیاه پوست نشین جزیره به خاطر قایق های دریانوردی و ماهیگیری قدرتمند خود شناخته می شود. هفته دریانوردی آنتیگوا یک جشنواره هفت روزه و سالانه بسیار بزرگ در آنتیگوا است که در ماه آوریل برگزار شده و پر از خوشگذرانی و مسابقات قایقرانی است.

مزه ها و طعم های محلی

تنوع نژادی ساکنان جزیره آنتیگوا باعث به وجود آمدن مزه ها و طعم های غذایی مختلفی در این جزیره شده که در سراسر نقاط جهان شناخته شده است. غذاها و خوراکی هایی از قبیل روتی، انواع کاری، کلوچه های صدفی، شاورمه، کباب و غذاهای محلی مشهور این جزیره یعنی فونجی و پپرپات از مشهورترین غذاهای این جزیره به شمار می آیند. فونجی که معمولاً برای ناهار یا شام سرو می شود از آرد ذرت و بامیه تشکیل شده است. پپرپات نیز یک آبگوشت بسیار غلیظ است که با کدو، بادمجان، پاوپاو سبز و نوعی کدوی محلی به نام کدوی مسما تهیه می شود. غذای بعدی نیز دوکانا نام دارد که سیب زمینی شیرین آب پز شده همراه با ماهی شور است.
Local flavors
دکه های کنار جاده ای که به نام صاحبان خود نامگذاری شده اند، غذاهای مخصوص ناهار خود را به مشتریان می فروشند که دوکانا یکی از اصلی ترین آن هاست. یکی از دکه های مشهور آنتیگوا «Cavell’s Cookshop» نام دارد که در ساحل جنوب غربی جزیره واقع شده که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند. در این مغازه می توانید ماهی های قرمز محلی تازه را بیابید که بسیار بزرگ تر از ظرف نگهدارنده خود هستند. از ردیف های متعدد خودروهایی که در هنگام ناهار اطراف این مغازه جمع می شوند می توان به رونق و اعتبار آن پی برد. در بازار سنت جان نیز که هر روزه باز است، فروشندگان انواع مختلف ماهی های تازه صید شده، بامیه، پاپایا و آناناس سیاه مشهور جزیره را به مشتریان عرضه می کنند. میوه های جزیره در روستای اولد رود در مزرعه «Cades Bay Pineapple» و دیگر مزرعه های کوچک بخش جنوبی جزیره که خاک های آتشفشانی غنی و حاصلخیزی دارند تولید می شوند.
Antigua Black pineapple

آناناس سیاه آنتیگوا
مزرعه اولد رود با عنوان «سبد میوه آنتیگوا» شناخته می شود زیرا بارش مناسب و متعادل باران همراه با خاک حاصلخیزش باعث رشد درختان میوه و به خصوص درخت آناناس سیاه شده که طعمی شیرین با مقداری مزه اسیدی دارد. چشیدن طعم این میوه در تمامی نقاط این جزیره و بخصوص در مغازه کوچک کنار جاده ای «Clemie’s Fruit Stand » تجربه ای فراموش نشدنی است. ایستگاه کشاورزی «Cades Bay Agricultural Station» تورهایی را تدارک می بیند که باید از قبل آن ها را رزرو کرد. برای مزه کردن غذاهای محلی مطمئن، رستوران های متعددی در سراسر جزیره وجود دارد که در میان ساکنان محلی بسیار محبوب هستند و از میان آن ها می توان به رستوران «Alligators Bar and Restaurant» در سنت جانز اشاره کرد که فانجی محلی، کلوچه صدفی، خرچنگ و کیک ماکارونی سرو می کند.

هتل «Copper and Lumber Hotel» در شب های جمعه یک بوفه و کباب پزی ویژه را در «Nelson’s Dockyard» که یکی از سایت های به ثبت رسیده در فهرست جهانی یونسکو هستند برگزار می کند. بهترین فروشگاه سوغاتی جزیره نیز «Susie’s Hot Sauce» است که بهترین ادویه های جهان را می توانید در آن بیابید. سس مخصوص و مشهوری که در این فروشگاه تهیه می شود توسط زنی به نام سوزانا تانگ ابداع شده و اکنون نیز دخترش، رزماری مک مستر، ریاست فروشگاه را بر عهده دارد که روزانه بیش از 100 گالن از سس تند مخصوص خود را تولید می کند.
Nature's gift

هدیه طبیعت

آنتیگوا آب و هوای متغیری دارد با زمین هایی مسطح و مناطقی کوهستانی که مناظر زیبایی را در طول 14 مایلی این جزیره ایجاد کرده اند. مادر طبیعت زیبایی های خارق العاده ای را در این جزیره ایجاد کرده است و مقامات محلی در تلاشند با تبدیل کردن آنتیگوا و باربودا به عنوان رهبر استفاده از انرژی سبز در کارائیب از این زیبایی ها محافظت کنند. برای مثال، مردم آنتیگوا اولین مردمان در این منطقه هستند که استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرده و به جای آن به ساکنان خود کیسه های پارچه ای رایگان می دهند.
A hotel with heart
در 6 منطقه و محله آنتیگوا نمی توان سواحل طولانی و پر از شن های سفید را نادیده گرفت. تمامی سواحل جزیره به روی عموم باز بوده و مکان ویژه ای برای استراحت مهمانان خود به شمار می آیند به طوری که دوستداران ساحل گزینه های مناسب هر سلیقه ای را پیدا خواهند کرد. به سمت شمال در سنت جانز، خلیج دیکنسون واقع شده که یکی از محبوب ترین گزینه های جزیره است و به خاطر شن های سفید پودری و امکانات متعددش برای تفریحات آبی شناخته می شود.
Nature's gift
ساحل «Eden Beach» ساحلی عریان در مجاورت هتل هاوکسبیل است که بهترین مکان برای حمام آفتاب به شمار می آید. سواحل پینچینگ بَی، سی فورث، باش بَی، هرمیتیج بَی و پیرنز پوینت نیز بهترین گزینه ها برای استراحت در ساحلی خلوت هستند. خلیج هاف بَی مون در ساحل جنوب شرقی جزیره همراه با سواحل لانگ بَی، فرایز و جولی بیچ بهترین گزینه ها برای کباب کردن در ساحل و کافه های ساحلی هستند. شب های یکشنبه در انتهای شرقی جزیره، طولانی ترین و مشهورترین جشن و مهمانی آنتیگوا در «Shirley Heights Lookout» برگزار می شود. در این نقطه از جزیره، غروب آفتاب و مناظر پانورامیک اقیانوس بسیار مسحور کننده تر از جاذبه های دیگر جزیره هستند. در یک روز آفتابی می توانید جزایر گوادلوپ و مونت سرات را در دوردست ببینید.
هتلی در قلب جزیره
Nature's gift

از ژانویه تا آوریل که شلوغ ترین فصل برای گردشگران در آنتیگوا است هر هفته 16 سفر دریایی از بندر سنت جانز صورت می گیرد اما برای کسانی که می خواهند چند شبی را در جزیره بگذرانند، گزینه های زیادی وجود دارد. یکی از بهترین اقامتگاه های جزیره در ساحل غربی کمتر شلوغ آن واقع شده است. هرمیتیج بَی با بیش از 140 هکتار زمین های جنگلی و دست نخورده احاطه شده است. در واقع این هتل مجلل از 30 سوییت مجزا تشکیل شده که مسیری سنگفرش شده آن ها را به هم متصل می سازد. طبیعت و حیات وحش اطراف این اقامتگاه بر زیبایی های آن افزوده است و سوییت های کنار تپه، نماهای خیره کننده ای از خلیج را برای مهمانانی که در استخرهای خصوصی خود استراحت می کنند ایجاد کرده است.
وقتی که طوفان ایرما در سال 2017، تقریباً کل جزیره باربودا را ویران کرد، این اقامتگاه بسیاری از مردم منطقه را استخدام کرده و به ازای هر اقامت در هتل مبلغ 50 دلار به بنیاد خیریه جزیره اختصاص داد. بدین ترتیب حس همدردی و اتحاد بین ساکنان جزیره آنتیگوا بسیار مستحکم و مثال زدنی است. این حس نزدیکی بین مردمان این جزیره چیزی است که برنت کریستوفر که یک سرویس تاکسی و تور گردشگری در جزیره را رهبری می کند آن را باعث افتخار ساکنان آنتیگوا می داند: «هرگز نمی دانی کارت به کجا خواهد کشید. باید به برادرت کمکی کنی و با هم تلاش کنیم تا بار دیگر کشورمان را بسازیم».

جزیره مارو، جزیزه‌ای بکر و دوست داشتنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر