لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی در مشهد
مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی در مشهد

مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی در مشهد

کشور ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای خاورمیانه در حوزه های علمی و تجاری است. صنعت توریسم کشور در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی، از مناطق دیدنی ایران بازدید می کنند.

اما تاسیس مجتمع های تفریحی و اقامتی مانند جاهای دیدنی مشهد در نقاط مختلف کشور، نقش مهمی در گردشگری ایران دارد. هتل های مشهد نظیر هتل الماس ۲ و یا هتل درویشی، از مهم ترین مراکز اقامتی شهر مقدس مشهد هستند. اما به تازگی مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی در این شهر در حال احداث است.

آشنایی با شهر مقدس مشهد:
شهر مقدس مشهد یکی از کلان شهرهای کشور محسوب می شود که در شمال شرقی قرار گرفته است. این شهر مرکز استان خراسان رضوی می باشد و در زمان افشاریان و حکومت نادرشاه افشار، پایتخت ایران بوده است. مساحت کنونی شهر مشهد حدود ۳۵۱ کیلومتر مربع است.
بر اساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ ه.ش، شهر مشهد دارای ۳۰۰۱۱۸۴ تفر جمعیت است. قرارگیری حرم امام هشتم شیعیان، حضرت رضا (ع) در این شهر، رونق اقتصادی و گردشگری شهر مشهد را افزایش داده است.
 آیت الله بروجردی در مشهد
شهر مشهد با بیش از ۲۹ میلیون زائر و گردشگر در اغلب فصول سال، دارای جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری ایران است. ارتفاع شهر مشهد از سطح دریا حدود ۹۵۰ تا ۱۱۵۰ متر است. آب و هوای این شهر در اغلب فصول سال معتدل و متمایل به سرد و خشک است.
تقسیم بندی این کلان شهر به ۱۳ منطقه شهری، رسیدگی به تمام مناطق آن را راحت تر نموده است. سوغات معروف شهر مشهد زعفران، نبات، عطر، زرشک، نقل، مهر و تسبیح و خشکبار است.

از غذاهای معروف مشهد می توان به شله مشهدی، دیگچه و یتیمچه اشاره کرد. در شهر مشهد اماکن دیدنی زیادی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از: بارگاه مقدس امام رضا (ع)، موزه نادری، پارک ملت، کوهسنگی، باغ ملک آباد، بازار بزرگ هفده شهریور و …

مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی کجاست؟
در خیابان نواب صفوی و از ابتدای نواب ۶ الی ۸ پروژه ای در حال احداث است که مساحتی بیش از ۸۰۰۰ متر مربع دارد. مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی یکی از سازه های مهم در حال احداث مشهد است که در فاصله ۱۰۰ متری از حرم مقدس امام رضا (ع) قرار دارد.
 آیت الله بروجردی در مشهد
این سازه قرار است در ۱۰ طبقه مجزا اجرایی شود. اما امکانات رفاهی زیادی برای ساخت در این مجموعه در نظر گرفته شده است. برای مثال در سه طبقه ۱-، همکف و ۱+ حدود ۶۴۰ واحد تجاری با زیر بنایی بالغ بر ۲۲۵۰۰ متر مربع طراحی شده است. قرار دادن چند پلکان برقی و آسانسورهای متعدد از دیگر ویژگی های این مجتمع است.
همچنین طراحان این پروژه، تصمیم بر ساخت یک آب نمای زیبا و مدرن از تلفیق آب و آتش دارند. همچنین بناست بر اساس معماری اسلامی، از گنبد به عنوان سقف بخش هایی از این مجتمع استفاده گردد. این مجموعه به وسیله سیستم های گرمایشی و سرمایشی پیشرفته و سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز گردیده است.
 آیت الله بروجردی در مشهد
طبقات ۴-، ۳- و ۲- به پارکینگ خودرو اختصاص یافته است. به گفته طراحان این پروژه حدود ۷۰۰ خودرو در پارکینگ مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی جای خواهد گرفت. زیربنای این بخش از مجتمع در حدود ۲۳۵۰۰ می باشد.
در پارکینگ این مجموعه فضاهایی جهت پارک اتومبیل، پارک موتور و بارانداز خودروهای حامل بار تعبیه گشته است. نمای بیرونی مجموعه نیز با بهترین و مدرن ترین مصالح ساختمانی تزیین می گردد تا برای زائرین و مسافران جذاب تر باشد.
بناست تا اولین مجتمع مجهز به سیستم اینترنتی بدون اتصال به سیم را در این مجموعه برای اولین بار در مشهد مقدس شاهد باشیم. استفاده از درب های ورودی و خروجی اتوماتیک، یکی دیگر از ویژگی های مهم این مجتمع می باشد.
اما واحدهای اقامتی زیادی نیز قرار است در این مجتمع احداث گردد تا زائرین و مسافرین زیادی به منظور اسکان موقت قادر به سفر به این مجتمع باشند. اما یکی دیگر از امکانات ویژه این مجتمع، بخش درمانی آن می باشد که به دست خیرین زیادی اداره خواهد شد.

آسیا و موقعیت جهانیش در گردشگری سلامت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر