لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازدید از برترین مناطق و شهر های توریستی فرانسه
بازدید از برترین مناطق و شهر های توریستی فرانسه

بازدید از برترین مناطق و شهر های توریستی فرانسه

گفتنی است که کشور فرانسه بیش از دو دهه به عنوان محبوب ترین مقصد جهانگردی و گردشگری جهان شناخته شده است و سالانه تقریبا 82 میلیون توریست خارجی از جاذبه های معروف این سرزمین بازدید می کنند. فرهنگ پرمایه و پر بار این کشور در کنار آشپزی ممتاز و غذا های خوش طعم، نوشیدنی های مرغوب، عمارات و قلعه هایی با فضای رمانتیک و حومه هایی با چشم انداز های تماشایی و زیبا در کنار هم موجب شده اند که گردشگران بیشماری از سراسر جهان به سوی فرانسه سفر کنند و در اقامتگاه های لوکس و بی نظیر همانند هتل های ایران، لحظات به یاد ماندنی و آرامی را سپری کنند.
نوبت به فرانسه که می رسد اغلب شهر پاریس در ذهن افراد ظاهر می گردد. پایتخت این کشور شهر زیبایی است که مملو از آثار تاریخی، معماری نئو کلاسیک و جاذبه های توریستی بیشماری است و معروف ترین بنا های یادبود مانند برج ایفل را در خود جای داده است. اما امکانات و چشم انداز های فوق العاده زیبایی در شهر ها و مناطق دیگر فرانسه وجود دارد که ارزش بازدید و سفر دارند.

اندازه سواحل معروف د- دی لندینگ در ناحیه ی نورماندی در شمال غربی فرانسه یا فرهنگ آلمانی در ایالت آلزاس در شمال شرق فرانسه جذابیت زیادی برای توریست ها دارند. بسیاری از قلعه‌ های زیبای فرانسه در دره سرسبز لوآر (Loire Valley) واقع شده ‌اند و گردشگرانی که به آثار و معماری تاریخی علاقه دارند می توانند از این ناحیه بازدید کنند و از گردش در تاکستان های معروف این دره لذت ببرند، یا می توانند با سفر به بریتانی که در شمال غربی فرانسه واقع شده است و دماغه ی بزرگی در جنوب دریای مانش می باشد، با فرهنگ، سنت و زبان سلتیک آشنا شوند. بندر بردو در جنوب فرانسه مناسب علاقه مندان به نوشیدنی های الکلی می باشد. بخشی از کوهستان های بلند و مرتفع آلپ که در سرزمین فرانسه قرار دارند مناسب افراد علاقه مند به کوهنوردی و طبیعت گردی می باشد و بلند ترین قله ی اروپا معروف به مون بلان را می توانید در شرق فرانسه تماشا کنید. ناحیه ی ریوی یرا که بخشی از کرانه ی مدیترانه در جنوب فرانسه می باشد و جذابیت های بیشمار و بی نظیری برای گردشگران به همراه دارد با بندر معروف سن تروپه که مورد علاقه ستارگان و سلیبریتی های فرانسوی می باشد مکان مناسبی برای عکس های یادگاری و سفری به یاد ماندنی خواهد بود. در ادامه با برترین و زیبا ترین مکان های توریستی فرانسه آشنا خواهید شد تا سفری خوش را رقم بزنید:
10 – شهر مارسی (Marseille)

شهر مارسی یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا بوده و بعد از پاریس دومین شهر بزرگ کشور فرانسه به شمار می رود. گفتنی است که شهر مارسی یکی از مهم ترین بندر های دریای مدیترانه می باشد که در قسمت سواحل جنوب شرقی فرانسه واقع شده است. فضایی روستایی و ساده، باقیمانده های تاریخی رومی، معماری قرون وسطایی و مراکز فرهنگی ممتاز و برجسته بخشی از جاذبه های مارسی بوده و در این شهر تجاری دانشگاه ها و صنایع بیشماری حضور دارند. بندر قدیمی در مرکز شهر مارسی واقع شده و 600 سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است. در این ناحیه دو قلعه تاریخی به چشم می خورد، کافه ها، مغازه ها و بار های زیادی در کنار ساحل پر جمعیت ترین بندر فرانسه وجود دارد که گردشگران از آنها لذت می برند.

یکی از برترین و محبوب ترین جاذبه های طبیعی شهر بندری مارسی کالانکه می باشد که مجموعه ای از آبدره های کوچک با آب های فیروزه ای و زلال می باشد و راه آب های باریک این آبدره ها با دیوارهای شیبداری از صخره های آهکی احاطه شده است و چشم اندازی فوق العاده زیبا و شگفت انگیز دارد. گردشگران می توانند در آبدره های زیبای کالانکه به غواصی یا اسنورکلینگ بپردازند. پَله لون شان یا کاخ لون ‌شان که قدمت آن به قرن 19 میلادی باز می گردد یکی از جاذبه های معروف مارسی می باشد و دو موزه ی معروف تاریخ طبیعی و هنر های زیبا نیز درون این کاخ قرار دارند و مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ فرانسه به شمار می رود. کلیسای جامع نتردام دولاگارد یکی از معروف ترین بنا های شهر بوده و دارای معماری زیبای بیزانسی می باشد. گردشگران می توانند از جاذبه های جزایر مارسی نیز دیدن کنند برای نمونه جاذبه ی مشهور تاریخی قلعه‌ ی ایف که در جزیره‌ ی ایف واقع شده در کنار گونه های کمیاب حیوانات و گیاهان ارزش بازدید دارد.


9 – شهر لیون (Lyon)
Lyon
شهر لیون در قسمت مرکز شرق فرانسه واقع شده است. گفتنی است که لیون مرکز رون آلپ، یک ناحیه ی معروف کوهستانی می باشد. این شهر، تاریخی طولانی و پر از فراز و نشیب دارد و سومین شهر بزرگ کشور فرانسه محسوب می شود. لیون با معماری باستانی و تاریخی، غذا های فوق العاده لذیذ و فرهنگی پر انرژی و شاد شناخته می شود. شهر لیون از نواحی مختلفی شکل گرفته است که هریک دارای جاذبه ها و گنجینه های خاصی می باشند. ناحیه ی پریسکویل در قلب و مرکز شهر لیون واقع شده است و مملو از رستوران ها و کافه های بیشماری است که مکان مناسبی برای صرف غذا های لذیذ فرانسوی به حساب می آید. و محله ی کروآ روس یکی دیگر از مناطق معروف لیون می باشد که در شمال شهر واقع شده و مرکز ابریشم بافی لیون بوده و به داشتن کوچه ‌های باریک معروف است. توریست ها می توانند گردش خود را از تپه ‌ی فورویر شروع کنند و از بقایای رومی و کلیسا هایی با سبک معماری گوتیک بازدید کنند. محله ی بروتو یکی دیگر از مناطق معروف، توریستی و ثروتمند لیون می باشد که دارای جاذبه های بی نظیری می باشد. پارک دو لا تت دو (Tete d’Or park) در این ناحیه واقع شده و بزرگ‌ ترین پارک در سرتاسر فرانسه محسوب می شود. این پارک با عظمت در مرکز شهر قرار داشته و دارای باغ وحش و باغ بزرگ گیاه شناسی نیز می باشد. لیون شهری تاریخی بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گردشگران با بازدید از جاذبه های باشکوه شهر حیرت زده خواهند شد.
8 – شهر استراسبورگ (Strasbourg)
Strasbourg
شهر استراسبورگ در میان مرز های کشور فرانسه و آلمان قرار گرفته است و مرکز ایالت آلزاس می باشد. این شهر نقش مهم و کلیدی در اروپا بر عهده دارد و مجلس پارلمان اروپا و بسیاری دیگر از موسسات مهم اروپایی مانند دادگاه اروپایی حقوق بشر و شورای اروپا در این شهر قرار دارند. شهر استراسبورگ از جزیره های کوچکی تشکیل شده است و گرند ایل بزرگ ترین جزیره و مرکز تاریخی شهر محسوب می شود. بیشترین جاذبه های توریستی شهر در این جزیره قرار دارند که برای نمونه می توان به هتل های معروف قرن 18 میلادی تا کلیسا های قرون وسطایی و محله ‌های قدیمی اشاره کرد. و گرند ایل یکی از زیبا ترین و محبوب ترین مکان ها برای بازدید و گردش می باشد. این شهر ریشه و پیشینه ی آلمانی دارد و به همین خاطر ترکیب زیبایی از سبک معماری فرانسه و آلمانی در خیابان های شهر به چشم می خورد. گردشگران می توانند از موزه ها، مغازه ها، گالری های هنری و بقایای باستانی دیدن کنند. گفتنی است که کلیسای جامع و باشکوه استراسبورگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود که نمونه ی بی نظیری از معماری گوتیک در جهان می باشد و از ویژگی های مهم کلیسا وجود ساعت نجوم با حکاکی هایی با قدمت 300 سال است و بازدید از این اثر به جا مانده از دوران قرون وسطی ارزش زیادی دارد. توریست ها همچنین بهتر است فرصت بازدید از کاخ اروپا که محل گردهمایی مجمع پارلمانی کنسول اروپا می باشد را از دست ندهند. شهر استراسبورگ نماد صلح و آشتی بوده و پایتخت اتحادیه اروپا محسوب می شود.
7 – دره لوئر (Loire Valley)
Loire Valley
دره لوئر یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در فرانسه بوده و این منطقه ی معروف در مرکز این کشور واقع شده است. دره لوئر به داشتن مناظر شگفت انگیز، قلعه های باشکوه و مجلل، تاکستان های دیدنی و روستا های تاریخی معروف می باشد. این دره 280 کیلومتر (175 مایل) در امتداد رودخانه ی لوئر گسترده شده و زیبا ترین روستا ها و قلعه های با عظمت زیادی را در خود جای داده است. قلعه چمبورد یکی از معروف ترین قلعه های جهان است که در این دره واقع شده است قدمت این اثر باشکوه به قرن 16 میلادی باز می گردد. قلعه امبواز یکی دیگر از جالب ترین قلعه های افسانه ای شکل می باشد که در کنار رودخانه قرار دارد و دارای محیطی آرام و رویایی می باشد. از دیگر قلعه های معروف دره لوئر عبارتند از قلعه ریوو، قلعه ی چینون و قلعه ی شنون ‌سو که قدمتی طولانی داشته و توریست های زیادی از آنها بازدید می کنند. تولیدات نوشیدنی های الکلی در این دره به وفور وجود دارد و تور های گردشی نیز در میان این صنایع و تاکستان های اطراف برای توریست ها فراهم می باشد.
6 – شهر بندری بوردو (Bordeaux)
Bordeaux
شهر بندری بوردو در کنار رودخانه ی گارون، در جنوب غربی فرانسه واقع شده است و تنها یک ساعت و نیم از اقیانوس بی کران اطلس فاصله دارد. این شهر مهم بندری دارای بنا هایی با معماری باشکوه، سایت های تاریخی، مراکز خرید بی نظیر، هنر هایی با کلاس جهانی و صحنه های فرهنگی می باشد. مرکز شهر بوردو بیش از 350 ساختار تاریخی و باستانی دارد که برای نمونه می توان به کلیسا های باقیمانده از دوران قرون وسطی و پل های شگفت انگیز قدیمی اشاره کرد. پل معروف پونت دو پی ‌یر، پلی سنگی و قوسی شکل می باشد که روی رودخانه گارون تاسیس شده است. این پل یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین پل های فرانسه محسوب می شود. همچنین چندین میدان مشهور نیز در اطراف شهر به چشم می خورد که برای نمونه می توان به میدان بورس و آینه آب اشاره کرد. این میدان در کنار رودخانه بوده و انعکاس زیبایی از ساختمان بورس در آب را می توانید تماشا کنید. هنگام سفر به شهر زیبا و بندری بوردو بهتر است که فرصت بازدید از چشم انداز های فوق العاده تماشایی شهرک ها، روستا ها، تاکستان ها و قلعه را از دست ندهید. گفتنی است که کلیسای سن میشل و گراند تئاتر از دیگر جاذبه های جذاب شهر به شمار می روند و زیبا ترین معماری فرانسه را در میان این نما های با عظمت می توانید مشاهده نمایید.
5 – لوبرون (Luberon)
Luberon
لوبرون یکی از معروف ترین نواحی گردشگری در جنوب کشور فرانسه می باشد و مکان مناسبی برای برقراری ارتباط و آشنایی با مردم بومی و عوام فرانسه به شمار می رود. همچنین این ناحیه مکان مناسبی برای فرار از هیاهوی شهر بوده و بازدیدکنندگان زیادی از امریکا و بریتانیا نیز در طول ماه های تابستان به این محله سفر می کنند و از نزدیک زندگی در روستا های شگفت انگیز آن را تجربه می کنند. لوبرون در مرکز ایالت واقع شده است و پس از انتشار کتاب پیتر مایل درباره زندگی او در این ایالت، این ناحیه شهرت زیادی به دست آورد و به یکی از جاذبه های توریستی فرانسه تبدیل شد. در این بخش جنگل های سرسبز، زمین هایی ارغوانی و مملو از اسطوخودوس، بازار کشاورزان و خانه های رنگارنگ روستایی را می توانید تماشا کنید و از این منطقه پر جاذبه و زیبای توریستی لذت ببرید. از روستای اوپد لو ویو بازدید کنید و محصولات سفالگری به عنوان سوغات تهیه نمایید. این روستا با تاریخ طولانی هنوز هم فضای دوران قرون وسطی را در دل خود حفظ کرده است و مسافران را حیرت زده خواهد کرد.
4 – مونت سنت میشل (Mont Saint-Michel)
Mont Saint-Michel
مونت سنت میشل جزیره سنگی کوچکی می باشد که در ساحل شمال غربی فرانسه واقع شده است. این جزیره در میان قوی ترین امواج اروپا جای گرفته و در سواحل شمال غربی فرانسه در نرماندی قرار دارد. جزر و مد های شدید اقیانوسی در این جزیره باعث می‌ شود اطراف آن به صورت مداوم خشک و دوباره پرآب شود و این شرایط موجب شده جزیره مونت سنت میشل به یکی از برترین جاذبه های توریستی فرانسه تبدیل شود. در این جزیره می توانید ساختار ها و بنا های قدیمی با قدمت قرون وسطی را تماشا کنید که کلیسای مونت سنت میشل یکی از این نمونه ها می باشد. این کلیسای قدیمی در سال 708 پس از میلاد مسیح و پس از حضور میکائیل ارکنگل اسقف اورانچز، توسط راهبان ساخته شد. گفتنی است که جزیره مونت سنت میشل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و سالانه توریست های زیادی را از سراسر جهان جذب می کند.
3 – ناحیه ی دوردوگنه (Dordogne)
Dordogne
ناحیه ی دوردوگنه در جنوب غربی فرانسه واقع شده است و برای لذت از طبیعت و جاذبه های آن می بایستی روز ها و هفته ها را در این بخش سپری کنید. فعالیت ها و سرگرمی های زیادی برای توریست ها در این ناحیه فراهم می باشد. گردشگران می توانند از چشم انداز های فوق العاده زیبا و تماشایی روستا ها و قلعه ها لذت ببرند. قلعه ی معروف بیناک که بر فراز تپه ای واقع شده است یکی از محبوب ترین جاذبه های این ناحیه می باشد که بهتر است فرصت بازدید از این بنا را از دست ندهید. رودخانه ی زیبای دوردوگنه که از این ناحیه عبور می کند، زیبای فضای اطراف را چندین برابر کرده است. گفتنی است که گردشگران می توانند بخشی از بهترین و شگفت انگیز ترین غار های فرانسه را در این ناحیه تماشا کنند. بازدید از قسمت هایی از این غار های معروف ممنوع شده است اما طبیعت گردی و تماشای این جاذبه های طبیعی بی نظیر خالی از لطف نبوده و تجربه ای متفاوت را به همراه دارد.
2 – ناحیه ی ریوی یرا (French Riviera)
French Riviera
ناحیه ی ریوی یرا در سواحل فرانسوی دریای مدیترانه واقع شده است و منطقه ای محبوب در میان توریست های بین المللی به شمار می رود. این ناحیه در جشنواره فیلم کن درخشش بی نظیری داشته است و دارای جاذبه های گردشگری بی نهایت زیبایی می باشد. آب و هوای ملایم و روستا های تماشایی و زیبای این ناحیه مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و سنت مردم بومی را فراهم نموده است. گردشگرانی که به دنبال آرامش و لذت از نواحی ساحلی می باشند بدون شک در این ناحیه سفری لذت بخش و به یاد ماندنی را سپری خواهند کرد.
1 – شهر پاریس (Paris)
Paris

شهر پاریس محبوب ترین مقصد توریستی در جهان به شمار می رود و سالانه پذیرای بیش از 45 میلیون توریست از سراسر جهان می باشد. این شهر زیبا با جاذبه های بی نظیر و فراوانی که دارد نام های متفاوت و مشهوری را کسب کرده است. پاریس به شهر نور، شهر عشاق و مرکز مد مشهور است. پایتخت فرانسه به داشتن فضایی رویایی و رمانتیک شهرت دارد و مملو از صنایع و امکانات تفریحی، هنر آشپزی خوش خوراکی، مد، هنر و فرهنگ می باشد. آثار مهم و معروفی همچون برج ایفل، طاق پیروزی و کلیسای جامع نتردام در این شهر واقع شده اند و در کنار این بنا های مهم می توانید از موزه های بی نظیر جهان مانند موزه ی لوور و اورسی بازدید کنید. گفتنی است که کلیسای جامع نتردام یکی از زیبا ترین کلیسا های باستانی اروپا محسوب شده و بزرگ ترین ناقوس جهان را دارا می باشد. پاریس قلب جاذبه های گردشگری جهان بوده و در سفر به این شهر رویایی، لحظات رمانتیک و به یاد ماندنی را ثبت خواهید نمود.

دو هتل بزرگ و فوق العاده در شهر لندن که باید بشناسید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر