لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> ۲۰ غذای کلاسیک بریتانیایی
۲۰ غذای کلاسیک بریتانیایی

۲۰ غذای کلاسیک بریتانیایی

اگر در طول این سال ها غذا های بریتانیایی مورد تمسخر واقع شده اند به دلیل این نیست که دستور پخت آن ها نادرست است بلکه این غذاها به درستی درک نشده اند. ما سوسیس را ”وزغ” می نامیم. ما مواد را در شیرینی می پوشانیم و آن را در شیرینی قرار می دهیم و آن را پودینگ می نامیم. ما مارماهی ها را می خوریم ! مارماهی های واقعی‚ نه مارماهی های غیر واقعی !

هیچکدام از این غذا ها واقعا برای مردم عادی با عقل جور در نمیاد. اما این فقط یکی از چیز هایی است که غذا های بریتانیایی را بسیار خاص کرده است. خوردن غذای بریتانیایی صرفا برای خوردن نیست بلکه سفری سورئالیسم است به درون دنیای جادویی که تقریبا همه چیزهایی را که حس بینایی‚ حس چشایی و ذائقه شما درست و مناسب می داند را به چالش می کشاند. در مقاله به معرفی تعدادی از غذا های کلاسیک بریتانیایی و رزرو هتل می پردازیم:
انگلیسی کامل (صبحانه انگلیسی کامل )
در این باره ما ادعا نمی کنیم که تنها ملتی هستیم که برای صبحانه تخم مرغ و گوشت خوک سرخ شده را می خوریم. یک پخت و پز مناسب بریتانیایی به بیش از یک بشقاب نیاز دارد؛ نیاز به یک بشقاب بزرگ دارد که نه تنها گنجایش تخم مرغ ها و بیکن های معمولی را داشته باشد بلکه بتواند مخلفات دیگر این صبحانه را که شامل کلیه‚ نان برشته‚ یک سوسیس که بطور کامل از خون درست شده (پودینگ سیاه را در زیر نگاه کنید ) و ترکیبی از باقیمانده های سیب زمینی پخته شده و سبزیجات می باشد که آن را ̏حباب و جیغ ̏ می نامیم.
پودینگ یورکشایر
Yorkshire pudding
پودینگ‚ برای شما غیر بریتانیایی ها چیزی است که ما در بریتانیا آن را دسر می نامیم. اما پودینگ یورکشایر جعلی است. همه آنها مثل یک پودینگ پف کرده و خوشمزه به نظر می رسند. اما اجازه ندهید که ظاهر مناسب آن شما را فریب دهد. این اصلا̏ یک پودینگ نیست. ۹۵٪ از غذا های بریتانیایی بطور کلی از تخم مرغ‚ آرد ‚ شیر و روغن تشکیل شده اند. پیش از ورود پروزاک‚ پودینگ غالبا بهترین جایگزین مناسب بود .
پودینگ سیاه
Black pudding
علی رغم نام عجیب آن‚ هیچ شکی وجود ندارد که این یک نوع دسر است. این پودینگ یک سوسیس است که از خون یخ زده و ماسیده و جو دوسر درست می شود. رمز موفقیت در خوردن آن‚ این است که چشماتان را ببندید و بدون فکر و نفس کشیدن آن را میل کنید. این بهترین روش برای خوردن این غذا است.
غذای toad in the hole
Toad in the hole
دقیقا مانند دستور غذای بالا ست. اما با سوسیس درست می شود و بنابراین ۳.۷ برابر خوشمزه تر است.
غذای spotted dick
Spotted dick
این غذا را در مدارس انگلیسی در دهه ۷۰ و۸۰ سرو می کرد هنگامی که مارگارت تاچر بریتانیا را با مشت آهنین خود اداره می کرد. در حقیقت ممکن است که این فکر خود او بوده باشد. غذای spotted dick یک ترکیب غلیظ و خوشمزه از آرد ‚شکر‚کشمش و چربی خام نواحی کمر و کلیه گوسفند می باشد. اگر به اندازه کافی پیچیده نباشد‚ بصورت سنتنی آن را در خردل نوشیدنی ملی می خیسانند..
مارماهی ژله ای
Jellied eels
بزرگترین جانور را که تا حالا دیدی را تصور کن؟ سپس خوردن آن را مجسم کنید.
پای و پوره
Pie and mash
این غذا تنها راه شگفت انگیز برای مصرف تعداد هر چه بیشترخرچنگ در یک وعده غذایی می باشد‚ شیرینی در پایین‚ یک نوع متفاوت از شیرینی در بالا‚ مقداری گوشتی نامشخص در وسط و یک پوره سیب زمینی موجی شکل است.
پای چوپان(shepherd‛s pie)
Shepherd's pie
یک دیگر از غذا های ملی تهیه شده از بافت های نازک گوشت. نه یک پای بلکه مردابی بزرگ از گوشت قهوه ای و عصاره گوشت با روکش ضخیمی از پوره سیب زمینی که در زیر آن قرار دارد. مصرف بیش از حد این غذا خطرناک است که منجر به ایجاد یک وضعیت عصبی تحت عنوان ̏جنون گاوی ̏ معروف می شود.
فیش فینگیر ‚چیپس و لوبیا
Fish fingers, chips and beans
منظور ما از این نوع غذا فیله ماهی سرخ شده‚ سیب زمینی تنوری پخته شده و لوبیا کنسروی می باشد که در سس گوجه فرنگی غرق شده اند. تا سن ۱۶ سالگی یک کودک انگلیسی این غذا را ۴‍‌.۱۶۰ بار خواهد خورد. برای شام به منزل دوست تان رفته اید؟ فیش فینگیر ‚چیپس و لوبیا. برای شام یک دوست را دعوت کرده اید؟ فیش فینگیر ‚چیپس و لوبیا. مامان و بابا دوباره مشروب خورده اند؟ فیش فینگیر ‚چیپس و لوبیا .
تخم مرغ اسکاچ
Scotch egg
یک تخم مرغ که در یک سوسیس پیچیده می شود.
رول سوسیس
Sausage roll
یک سوسیس که در یک تخم مرغ پیچیده می شود ( و ترکیبات دیگری که از شیرینی درست می شود).
ترایفل
Trifle
نمی توانی درباره دسر تصمیم بگیری؟ اجازه بدهید که ترافل این قضیه را حل کند. یک لایه از پودینگ را بالای لایه دیگری از پودینگ قرار دهید و تمام آن را با خامه خرده شده بپوشانید. برای اندازه گیری خوب‚ همه چیز را در شراب غنی شده و سپس یک دسته از اسمارتیس با رنگ های روشن و یک گیلاس بپوشانید. بریتانیایی ها در بالای هر چیزی یک گیلاس می گذارند و آن را دسر می نامند.
آیتون مس (Eton mess)
Eton mess
هروئین دسر ها. در بعضی از مناطق طبقه بالای بریتانیا‚ شما نمی توانید از پر خوری اشراف زدگان عبور کنید . در تهیه این دسر بیش از حد لزوم از شیرینی‚خامه و میوه استفاده شده است.
پودینگ استیک و کلیه
Steak and kidney pudding
استیک تان را چگونه دوست دارید؟ نیم پخته متوسط یا اینکه با سس فلفل قرمز سرو شود؟ یا با یک سالاد سیب زمینی برشته شده؟ یا شاید به روشی که ملکه انگلستان (احتمالا) آن را ترجیح می دهد: برش شده با تکه هایی که همراه با اندام های حیاتی یک گوسفند و یک جام بزرگ که داخل آن پر از شیرینی شده است؟
پودینگ برنج
Rice pudding
در چین‚ پودینگ برنج را با تخم مرغ سرخ می کنند. در ژاپن با ماهی خام وخنک سرو می شود. در بریتانیا تنها یک راه برای سرو برنج وجود دارد و آن هم این است: بیش از حد پخته شده و غرق شده در شیر و شکر.
جم رولی پلی
Jam roly poly
یک کیک رول شده که پر از مربا و چربی خرد شده درست می شود. چیزی شبیه به این فقط می تواند از تخیل ملتی تراوش می کند به دنیا گروه موسیقی بیتلز‚ وب جهان گستر و شکار روباه را عرضه کرده اند.
ماهی وچیپس
Fish and chips
ما یک امپراطوری ساختیم و بسیاری از ملت ها را محکوم کردیم تا از حق خود برای خوردن ماهی و سیب زمینی سرخ شده از تکه روزنامه های قدیمی محافظت کنیم . حداقل من فکر می کنم این همان چیزی است که استعمار انگلیس بر آن بود. در هر صورت ما دوباره با همه دنیا به جنگ می رویم‚ اگر ماهی ها سرخ شده در خمیر در حال تهدید باشد .
اسکون ها
Scones
تاریخ احتمالا روزی آشکار خواهد کرد که جنگ داخلی انگلیس در بین سال های ۱۶۵۱ـ۱۶۴۲ توسط دوتا ابله آغاز شد که نمی توانستد به این توافق برسند که اول باید خامه یا مربا را بر روی اسکون ها بریزند و این موضوع هنوز هم یک علت تقسیم در کشور است که سبب برهم خوردن مشاجره ما در مورد بریکست در قیاس با آن آرام و معقول تر بنظر می رسد.
پودینگ مخصوص روز کریسمس
Christmas pudding
دکتر جانسون بزرگ ترین ادیب قرن ۱۸ کسی بود که گفته آیا زمانی که یک مرد از پودینگ کریسمس خسته شود‚ از زندگی نیز خسته می شود؟ گفته شده که جانسون از نقرس به شدت رنج می برد.
چای
Tea

ما گیاهان را از چین و هند دزدیدیم‚ همه بادبانها را در راه برگشت به خانه برافراشتیم‚ آنها را خشک کردیم‚ خرد کردیم و در آب جوش خیساندیم سپس کل آن را با شیر و شکر مخلوط کردیم. اکنون ما خودمان را گول میزنیم که این مشکلی وجود ندارد که نتوانیم آن را به سادگی دم کردن یک چای در قوری حل کنیم.

برترین هتل های ساپای ویتنام
ادامه مطلب

4.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر