لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تحسین برانگیزترین آثار مهندسی مدرن جهان
تحسین برانگیزترین آثار مهندسی مدرن جهان

تحسین برانگیزترین آثار مهندسی مدرن جهان

میدانیم که امروزه، معماری، دوشادوش مهندسی حرکت میکند تا زندگی مدرن را زیبا و راحت کند. در اینجا به 10 اثر از تحسین برانگیزترین آثار مهندسی مدرن جهان میپردازیم. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
پل میلو، فرانسه

سازه های معماری شگفت انگیز

پل میلو در شمال فرانسه و بر روی رودخانه تارن ساخته شده است و بلندترین پل جهان محسوب میشود. این اثر مهندسی مدرن برای فرانسوی¬ها، فقط یک سازه نیست، بلکه اثری هنری است.
خطوط انتقال گاز شمال اروپا، اروپا
سازه های معماری شگفت انگیز
خطوط گاز شمال اروپا، که اکنون بیشتر به اسم جریان اسکاندیناوی شناخته میشود، خط انتقال گاز زیردریایی در دریای بالتیک است. این خطوط شامل دو خط موازی است که به ترتیب در سال 2011 و 2012 افتتاح شدند.
بالابر بایولانگ، چین
سازه های شگفت انگیز معماری
این بالابر در پارک جنگلی ملی هانان ژیانگ ژانگجیاجی ساخته شده است و مرتفع¬ترین و سنگین¬ترین بالابر خارج از ساختمان در دنیاست. همچنین، طرفداران محیط زیست، تاثیرات محیطی این بالابر را مورد سوال قرار داده¬اند؛ بویژه اینکه این بالابر در یکی از سایتهای میراث جهانی یونیسف قرار گرفته است.
جزایر نخل، دبی
سازه های شگفت انگیز معماری
جزایر نخل سه جزیره مصنوعی هستند که بوسیله یک شرکت دولتی و به عنوان بهسازی زمینها ساخته شده-اند. این جزایر به شکل درخت نخلی که در بالای آنها هلال ماه واقع شده، ساخته شده¬اند. با این وجود، شکل این جزیره به قدرت خلاقیت تماشاگران بستگی دارد، بعضی از افراد جوانتر مثل خود من، این جزایر را به شکل اختاپوس میبینند.
یوروتونل
سازه های شگفت انگیز معماری

سازه های شگفت انگیز معماری
یوروتونل بریتانیا را به فرانسه متصل می کند و هم برای انتقال مسافران و هم شاتلهای خودروهاست. شرکتی خصوصی که هم در پاریس و هم در لندن ثبت شده است، مالک و اداره کننده ی خدمات تونل/ شاتل است.
بیشتر بخوانید:

پان استارز، هاوایی
سازه های شگفت انگیز معماری
پان استارز یا تلسکوپ بررسی وسیع و سیستم پاسخگویی سریع، در هاوایی واقع شده است و به عنوان رصدخانه استفاده میشود.این سازه هفت روز هفته و شبانه روزی مشغول کار است تا پیوسته هرگونه متغیر ناشناخته شناور/ پرواز کننده/ سیاری در آسمان را رصد کند.
یو اس اس جورج دبلیو بوش، در نورفوک پهلو گرفته است
سازه های شگفت انگیز معماری
ساخت این ناوجنگی در سال 2003 آغاز و در 2009 پایان یافت. هزینه ساخت این ناو 6.2 میلیارد دلار گزارش شده است که امروزه بزرگترین کشتی در نیمکره شمالی به شمار میرود.
شهرهای پژواک سبز شناور
سازه های شگفت انگیز معماری
این جزیره¬های کوچک که به شکل برگ شناور زنبق آبی طراحی شده¬اند، هنوز در دست ساخت هستند و قرار است بوسیله منابع انرژی تجدیدپذیر به هم پیوسته و تامین انرژی شوند.
برج الخلیفه، امارات متحده عربی
سازه های شگفت انگیز معماری
این برج که در ابتدا به برج دبی معروف بود، در زمان افتتاحش به نام رئیس جمهور ابوظبی تغییر نام داد. سطح خارجی این برج از بتن مسلح ساخته شده و بلندترین آسمانخراش جهان از سال 2008 است و نمایشگر هنر لوله کشی، تهویه مطبوع، بالابرها و سیستم پاک کردن شیشه هاست.
پل هوایی لانگکاوی، مالزی
سازه های شگفت انگیز معماری

سازه های شگفت انگیز معماری

طولانی¬ترین پل کابلی پیاده رویی دنیا، رسما در سال 2006 افتتاح شد. این پل 125 متر طول دارد و از طریق تراموای برقی و اسکای گلاید که بالابری شیبدار است، قابل دسترس است.

هتل های زیر آب دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر