لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پیست یاس مارینا، غوغای هیولاهای فرمول یک در خاورمیانه
پیست یاس مارینا، غوغای هیولاهای فرمول یک در خاورمیانه

پیست یاس مارینا، غوغای هیولاهای فرمول یک در خاورمیانه

خاورمیانه با وسعت نه چندان زیاد خود یکی از بحث برانگیزترین سرزمین های جهان است. سرزمینی که گرانبهاترین منابع انرژی جهان را در خود جای داده است و سال های سال دستخوش تغییرات و جنگ های فراوانی بوده است. سرزمینی ثروتمند و استراتژیک با افسانه های طول و دراز که در طول سده های اخیر همیشه خدا در صدر اخبار جهان قرار دارد و برای بسیاری از قدرت های جهان هوس انگیز و قابل توجه بوده است. خاورمیانه اما چند سالی است که فارغ از بحث های سیاسی کم کم تبدیل به یکی از مقاصد جذاب جهان شده است. کشورهای ثروتمند و کوچک عربی به خصوص آن هایی که در حاشیه خلیج فارس جا خوش کرده اند با برپایی طرح های عظیم و گاها منحصربفرد چشم های بسیاری را بار دیگر به سوی خاورمیانه جلب کرده اند. اما این بار خاورمیانه ای لوکس که بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی جهان را در لوکس ترین و جذاب ترین حالت ممکن خود فراهم کرده و بسیاری از ثروتمندان جهان را به این سمت و سو کشانده است. این سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری با این نگاه صورت می گیرد که روزی منابع فراوان نفت و گاز به پایان خواهد رسید و از همین حالا باید به فکر منابع درآمدی جایگزین باشیم. امارات متحده عربی یکی از همان کشورهایی است که گام های بلندی را در این راستا برداشته و با اجرای طرح های عظیم تحسین های بسیاری را برانگیخته است. این بار شما را به یکی از هیجان انگیزترین مقاصد تفریحی این کشور کوچک در جزیره یاس دعوت می کنیم، یک پیست اتومبیل رانی آن هم برای رقابت های هیجان انگیز فرمول 1!

جزیره یاس
شاید تصور ساختن یک جزیره سال ها قبل رویایی دیوانه وار و دست نیافتنی بود اما چند سالی است که در پیچ و خم های پرشتاب تکنولوژی این رویا محقق شده و کشور امارات متحده عربی یکی از زیباترین جزیره های جهان را در نزدیکی شهر ابوظبی برپا کرده است. این جزیره مصنوعی چند میلیون دلاری در سال 2006 افتتاح شد و به سرعت تبدیل به یکی از معروف ترین مراکز خرید و سرگرمی جهان شد. جزیره یاس حالا با رستوران های لوکس، مراکز خرید متنوع و وسیع، سرزمین جادویی فراری با سریع ترین چرخ و فلک جهان، سرزمین آبی یاس به عنوان دومین پارک آبی برتر دنیا، سرزمین شگفت انگیز برادران وارنر، مجموعه وسیع و مجهز گلف یاس لینکس، سواحل رویایی یاس، هتل های چند ستاره و بسیاری امکانات رفاهی دیگر یکی از معروف ترین جزایر و یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی جهان است. در میان شگفتی های متعدد این جزیره شما را به یک پیست اتومبیلرانی مدرن و باشکوه دعوت می کنیم که قهرمانان بسیاری را در چند سال اخیر میزبانی کرده و بار دیگر نام جزیره یاس را بر سر زبان ها انداخته است.
پیست یاس مارینا
پیست یاس مارینا
همه چیز در ثانیه ها خلاصه می شود. سرعت، لذت، هیجان و شوری وصف ناپذیر جو همیشگی حاکم بر رقابت های اتومبیل رانی است. رقابت هایی پرشور و هیجان که اغلب غول های دنیای ماشین های پرسرعت در آن حضور پیدا می کنند. رانندگانی حرفه ای و رکوردهایی که در هزارم ثانیه جابجا می شوند و آدم هایی که با هیجانی وصف ناپذیر به پیچ و خم های پیست روبرو زل می زنند و با دقت تمام گوش به صدای کشیده شدن لاستیک ها بر روی جاده های پر پیچ و خم می سپارند. بارها و بارها شاهد برگزاری این مسابقات در کشورهای مختلف بوده ایم اما وقتی برای اولین بار این مسابقات پرهیجان و پرطرفدار در خاورمیانه برگزار شد بار دیگر نظرها به سوی کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس جلب شد، رویدادی که حالا حالاها دست نیافتنی به نظر می رسید. پیست یاس مارینا قهرمانان نامدار رقابت های حرفه ای فرمول یک را از لوییس همیلتون گرفته تا نیکو روزبرگ به ابوظبی و جزیره یاس کشاند و یکی از بزرگترین رقابت های فرمول یک را در این پیست مدرن و زیبا برگزار کرد و نامش را در میان پیست های مطرح و مشهور دنیای اتومبیلرانی و پیست های ورزش هایی موتوری مطرح کرد.
پیست یاس مارینا
این پیست عظیم با سرمایه عظیم1.323 میلیارد دلاری و طول 5.5 کیلومتر در سال 2009 افتتاح شد و در همان مرحله اول میزبان یکی از معتبرترین رقابت های اتومبیلرانی در قالب مسابقات گرندپری ابوظبی در یکی از طولانی ترین پیست های اتومبیلرانی جهان بود. سباستین فتل از تیم ردبول مرد کامروای این مسابقه بود که توانست جام قهرمانی را از پیست یاس مارینا به خانه ببرد. همانطور که به نظر می رسید مسئولین این پروژه عظیم در دست یافتن به اهداف اولیه شان یعنی دور هم جمع کردن قهرمانان نامدار اتومبیلرانی در این پیست و معرفی ابوظبی به عنوان یکی از مقاصد برتر اتومبیلرانی کاملا موفق شده بودند. آن ها این رویا را در سر داشتند که پیست یاس مارینا به سرعت به یکی از قطب های رقابت های موتوری مبدل شود و قهرمانان این رشته را در ابوظبی به درو هم جمع کند.
پیست یاس مارینا

این پیست بسیار زیبا با ظرفیت 50.000 تماشاگر توسط یکی از طراحان مطرح جهانی آقای هرمان تیلکه طراحی شد و با برگزاری مسابقات در تاریکی شب های ابوظبی که به مانند روز روشن بود، شهرت بسیاری به دست آورد. معماری جذاب و نورپردازی زیبای این پیست در کنار ساحلی زیبا با قایق های پهلو گرفته در ساحل منظره بسیار زیبایی را پدید می آورد و سبب می شود پیست همانند مرواریدی در قلب جزیره یاس چشم ها را مجذوب خود کند. این پیست هیجان انگیز با حداکثر سرعت 325 کیلومتر و متوسط سرعت 109 کیلومتر بر ساعت دارای 21 پیچ است که 9 پیچ راست و 12 پیچ گرد را در خود جای داده است. اگر اهل مسابقات اتومبیلرانی باشید باید بدانید که تنگ بودن یا نبودن پیچ ها در پیست های اتومبیلرانی تاثیر بسزایی در مسیرهای مسابقه دارد. پیچ های تنگ این پیست بر هیجان انگیز تر شدن مسیر مسابقه افزوده است.
بیشتر بخوانید:

پیست یاس مارینا
علاوه بر این پیچ های هیجان انگیز این پیست طولانی ترین مسیر مستقیم را در بین پیست های اتومبیلرانی حرفه ای دارد که در کنار ترکیبی از پیچ ها مسیری هیجان انگیز را برای مسابقات حرفه ای ایجاد کرده است. یکی از ویژگی های جالب توجه این پیست مدرن و فوق العاده پادساعتگرد بودن آن است که امتیازی مثبت در بین تمامی پیست های جهان به شمار می آید. جایگاه تماشاگران این پیست به گونه ای طراحی شده است که تماشاگر علاوه بر تسلط کامل به پیست از اغلب طوفان ها و جریا های گرد و غبار در امان می ماند و از تماشای مسابقه لذت می برد. این پیست مکانی حرفه ای برای تیم های اتومبیلرانی است چرا که تعداد گاراژهای حرفه ای این پیست به 40 گاراژ می رسد که به بروزترین سیستم های تهویه مجهز شده اند.
پیست یاس مارینا
البته اگر تمایل دارید از ارتفاع بالاتری این مسابقات را تماشا کنید می توانید سری به مهمانخانه لوکس این پیست زیبا بزنید و تمام مسیر مسابقه را که درست زیر پایتان قرار دارد را رصد کنید. در این قسمت می توانید سری به سوئیت های اختصاصی مجموعه بزنید و علاوه بر تماشای مسابقه از پذیرایی و نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه در کنار فضایی راحت و دنج نهایت استفاده را ببرید. با خرید بلیط این مجموعه می توانید از کنسرت اختصاصی که بعد از مسابقه برگزار می شود نیز استفاده کرده و سفرتان را تکمیل کنید.
پیست یاس مارینا
تجربه رانندگی در پیست یاس
اما اگر به دنبال تجربه های جدید و هیجان انگیز هستید و می خواهید یکبار هم که شده پشت فرمان یکی از ماشین های مسابقه بنشینید یا به جای رانندگی کنار دست یک راننده حرفه ای نشسته و تنها هیجان را در یک رانندگی دیوانه وار تجربه کنید حتما سری به این پیست جادویی بزنید. ماشین های مسابقه مختلفی از کلاس های گوناگون در این پست قرار دارند که می توانید با پرداخت هزینه و رزرو آن ها یا پشت فرمان آن ها نشسته و خودتان رانندگی کنید و یا مسیر مسابقه را با یک راننده فوق حرفه ای تجربه کنید. هزینه رزرو هر یک از ماشین ها با یکدیگر متفاوت است، می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه از لیست ماشین ها و هزینه رزرو هر کدام اطلاع کافی بدست بیاورید و ماشین مورد نظرتان را به سادگی رزرو کنید.
پیست یاس مارینا
کارتینگ پیست یاس
اگر هم به کارتینگ علاقه دارید این پیست زیبا یک پیست کارتینگ بسیار جذاب را نیز تدارک دیده است که علاوه بر بزرگسالان کودکان و نوجوانان نیز می توانند در بخش های مخصوص به خودشان این تجربه هیجان انگیز را با تمام وجود لمس کنند و لذت ببرند.
بلیط کارتینگ کودکان: 55 درهم
بلیط کارتینگ نوجوانان: 80 درهم
بلیط کارتینگ بزرگسالان: 120 درهم
پیست یاس مارینا
هیجان به سبک پیست یاس
مسئولین پیست یاس مارینا برنامه های متعددی فراهم کرده اند تا بتوانید دست کم 50 نوع رانندگی مختلف را در این پیست جذاب تجربه کنید. سر خوردن با ماشین یا همان دریفت در بخش دریفت شبانه، مسابقات دراگ یا سرعت که در یک خط مستقیم برگزار می شود تنها بخشی از تجربیات هیجان انگیز رانندگی در یاس مارینا است. اگر علاقمندید با ماشین خودتان چرخی در این پیست حرفه ای بزنید نیز می توانید به راحتی خودتان را در مسیری که رانندگان حرفه ای به رقابت می پردازند محک بزنید. پیست در روزهایی که به track day شهره است این امکان را فراهم می کند تا رانندگان با موتورها و ماشین های خودشان این پیست حرفه ای را در نوردند. این برنامه های متنوع هر کدام در روزها و ساعت های مختلفی برگزار می شوند که بسته به هر فصلی متغیر است بنابراین اگر سری به وب سایت پیست یاس مارینا بزنید می توانید از هزینه بلیط و همچنین زمان های برگزاری این رویدادها مطلع شوید. برخی از قوانین این رویدادها عبارتند از:
داشتن 18 سال تمام
داشتن گواهینامه رانندگی
عدم مصرف مشروبات الکی قبل از رانندگی
پوشیدن لباس و کفش مناسب
حداقل 30 دقیقه قبل از شروع برنامه در محل حضور داشته باشید.
امکان بازگشت بلیط وجود ندارد.
عدم نصب دوربین فیلمبرداری
جایگاه تماشاچیان رایگان برای همراهان
….
پیست یاس مارینا
مدرسه مسابقات اتومبیلرانی یاس
اگر علاقمندید تا با یک مربی حرفه ای آن هم به صورت اختصاصی کمی رانندگی تان را بهبود ببخشید یا برخی از قوانین رانندگی حرفه ای را بیاموزید می توانید سری به پیست یاس بزنید و در آخر هم یک گواهینامه از سازمان اتومبیلرانی امارات متحده دریافت کنید. انواع ماشین ها از کلاس های متفاوت در این بخش به چشم می خورد که می توانید یکی ازآن ها را به دلخواه انتخاب کنید. هزینه شرکت در این کلاس که معمولا به صورت یک ساعته و فشرده برگزار می شود 1.590 درهم امارات است و حتما باید قبل از مراجعه به پیست با بخش مربوطه تماس گرفته و امکان رزرو را بررسی کنید.
اما اگر به فکر کسب مجوز از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هستید نیز می توانید در دوره های این فدراسیون در پیست یاس شرکت کرده و پس از آموزشی فشرده در آزمون های مربوطه شرکت کنید و مهارتهایتان را به صوت تئوری و عملی به چالش بکشید. بعد از پذیرفته شدن در این آزمون ها شما باید آزمایشات پزشکی را نیز پشت سر بگذارید. هزینه های این بخش متغیر است و تنها با تماس تلفنی می توانید از امکان رزرو و هزینه های مربوط به آن مطلع شوید.
پیست یاس مارینا
برگزاری کنسرت با حضور گروه های مطرح موسیقی از کشورهای مختلف بعد از مسابقات رالی کراس یکی دیگر از برنامه های مهیج و سرگرم کننده ای است که مسئولین برگزاری مسابقات در پیست یاس مارینا تدارک دیده اند. استفاده از این کنسرت گاه تنها برای خریداران بلیط های رالی کراس جهانی میسر است بنابراین بهتر است قبل از خرید یا رزرو بلیط حتما سری به وب سایت این مجموعه بزنید.
پیست یاس مارینا
این مجموعه عظیم بخشی به نام مرکز کنفرانس یاس را نیز در خود جای داده است که از بخش های متفاوتی با امکاناتی مدرن و به روز تشکیل شده است. هر کدام از بخش های این مجموعه دارای امکانات و نمایی خاص و چشم اندازهایی منحصربفرد بوده و امکان برگزاری رویدادها و گردهمایی های مختلف در سطوح عالی را فراهم می کند. در این بخش سوئیت ها، ویلاها، سالن های کنفرانس و بخش های مختلفی تعبیه شده که اغلب نیازهای هر کنفرانس و یا رویدادی را به بهترین شکل ممکن پیش بینی کرده و مرتفع می سازد.
پیست یاس مارینا
علاوه بر اتومبیلرانی، کارتینگ و مسابقات موتورسواری پیست یاس یک باشگاه دوچرخه سواری حرفه ای نیز دارد و روزهایی از هفته را به صورت رایگان به دوچرخه سواری اختصاص می دهد. این رقابت ها نیز بسیار هیجان انگیزند و طرفداران بسیاری دارند. برنامه های پیست دوچرخه سواری یاس مارینا در وب سایت این مجموعه به آدرس www.yasmarinacircuit.com اطلاع رسانی می شود. همه روزه از ساعت 6 الی 10 صبح نیز تورهای دومیدانی در این پیست برگزار می شود که شرکت در آن رایگان بوده و در راستای رسالت افزایش سطح تندرستی امارات متحده عربی است.
پیست یاس مارینا
خرید بلیط رالی کراس جهانی این مجموعه به شما امکان استفاده از یکی از پارک های موضوعی دیگر جزیره یاس همانند دنیای ماشین های فراری یا پارک آبی یاس را به صورت سه روزه و نامحدود هدیه می دهد که در نوع خود جالب توجه است. درهای پیست یاس مارینا همه روزه از ساعت 9 تا 21 به روی علاقمندان گشوده می شود.
یکبار دیگر با ایران هتل آنلاین همسفر شدیم، اگر قصد سفر به هر گوشه از ایران و رزرو آنلاین هتل را داشتید از هتل های تهران گرفته تا هتل های کیش حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

6 رستوران ارائه دهنده غذاهای لذیذ و رضایت بخش در امارات متحده عربی
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر