لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> زوریخ، شهر نادیده گرفته شده اروپایی و مقصد بعدی سفرهای غذایی
زوریخ، شهر نادیده گرفته شده اروپایی و مقصد بعدی سفرهای غذایی

زوریخ، شهر نادیده گرفته شده اروپایی و مقصد بعدی سفرهای غذایی

زوریخ، سوییس به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز اقتصادی دنیا است. این شهر عموما تصاویری از بانکدار ها در علاقه به خرید آخرین تکنولوژی ها را در ذهن تقویت می کند. اما در چندین سال گذشته، این مساله قطعا به این شکل نبوده است. بزرگ ترین شهر سوئیس دارای اعتبار آشپزی بالایی می باشد و به عنوان یکی از پرطرفدار ترین مقاصد غذایی در حال ظهور به شمار می رود و همانند هتل های ایران، امکانات بی نظیری برای مسافران به این شهر را فراهم کرده است.

منظره دلپذیر

به لطف ورود آشپزهای جوان و با استعدادی که در پی جلب توجه هستند و همچنین سعی و تلاش شهر برای زنده نگه داشتن منطقه غرب زوریخ که یک منطقه صنعتی قدیمی و درحال حاضر یکی از قطب های آشپزی در زوریخ است، منو های سویسی هرگز پیش از این لذیذ نبودند.
رشبرگ ۱۸۳۷
Rechberg 1837

یکی از جدیدترین غذاخوری های زوریخ و در عین حال یکی از جذاب ترین آنها است. در سال ۱۸۳۷ در مرکز یک شهر قدیمی، رشبرگ ۱۸۳۷درون ساختمانی دیگر بنا شد. این سالن غذاخوری با الهام از یک ساختار تاریخی به نام ̏تاریخ تولد̏ ساخته شد و چهار دوست قدیمی تصمیم گرفتند که رستورانی را دایر کنند که همه غذاهای موجود در منوی آن، تنها از مواد اولیه موجود در زوریخ و قبل از صنعتی شدن در سال ۱۸۷۳ و به وجود آمدن غذاهای فرآوری شده تهیه می شدند.
این رستوران خود نیز متکی به یک شبکه دقیق از کشاورزان، شکارچیان ( در رشبرگ ۱۸۷۳وقتی گوزن وحشی در دسترس باشد سرو می شود)‚ ماهیگیران و حتی پرورش دهندگان قارچ می باشد که منبع غذایی آن را تامین می کند. حتی مخمر های استفاده شده برای خمیر مایه نان در خانه کشت داده می شوند.

جای تعجبی نیست که نان یکی از محبوب ترین غذا های موجود در منو است. به دلیل وابستگی شدید رشبرگ به غذا های پیش از دوران صنعتی شدن، منوی فصلی به طور مداوم در حال تغییر است تا مطابق با محصولات منطقه باشد به همین دلیل رستوران ها همیشه یک سورپرایز برای مهمانان دارند.
آرتیزان
The Artisan

همانطورکه از نام آن بر می آید ، خط بین هنر و غذا در اینجا بسیار مبهم است. همه چیز در منوی غذا نشان دهنده تاکید بر مواد دست ساز است که از منابع دقیق و به آرامی تهیه شده اند. برای مثال، سیب زمینی های رستوران ها از یک تولید کننده کوچک و ارگانیک از آلپ سوییس و گوشت از ورستمچیر و از یک مرکز تهیه سوسیس که به فاصله یک ساعت خارج از شهر قرار دارد، تهیه می شوند. همچنین این رستوران اولین رستوران در زوریخ بود که شراب را فقط به صورت ارگانیک تولید و سرو می کرد، و بسیاری از آن ها توسط یک هنرمند به نام مارکوس راچ تولید می شدند. در یک تابستان، به رستوران باغ ها بروید و یک میز را رزرو کنید و از خوردن غذا در آنجا لذت ببرید. سر آشپز و مدیر کل مارک تامون افتخار می کنند که بخشی از گرایش نوین غذایی در زوریخ هستند. برای سالیان دراز در دنیای آشپزی در زوریخ هیچ اتفاقی نمی افتاد. تامون توضیح می دهد که :” آن ها هنوز به روش های قدیمی متکی هستند . “

“هنگامی که من ۲۰ سال پیش از استرالیا به اینجا آمدم، احساس کردم که توسط ماشین زمان به اینجا آورده شدم”. او می گوید: ” در ۱۰ سال گذشته، اتفاقات زیادی رخ داده است. سرآشپزها با تجربه و الهامات بازگشته اند و ذهن باز بیشتری نسبت به نسل های قبلی دارند.”
مازن مانسه
Maison Manesse

در مازن مانسه هر چیزی را که ممکن است انتظارش را داشته باشید در رستوران میشلین پیدا می شود. رومیزی های سفید، یک جو رسمی و بیش از اندازه موزون و هماهنگ . این نقطه ای سرزنده و بی نظیر است که غذاهای عالی را سرو می کند.
اسپیکل از مهمانان می خواهد که غذای خود را با لذت بیشتری میل نمایند به همان اندازه ای که خود او برای تهیه آن زمان گذاشت : “هر کسی که هستید بفرمایید، لذت ببرید، راحت باشید، به شما همانند یک دوست سرویس دهی ارائه می شود”. و اضافه کرد که : ” این کارها همیشگی نیست”.

این رستوران غذاهای قابل قبولی را ارائه می دهد که می تواند به عنوان یک سورپرایز جالب شش بار از منوی غذا و یا به صورت جدا گانه سفارش دهید استفاده کنید. فلسفه درست آن این است که غذا باید خوشمزه باشد، خصوصیات منوی غذا باید تاثر متقابل زیادی بر روی خودتان که غذا را درست میکنید بگذارد.تاثیر غذا ی که خودتان از ماهیچه گوشت گاو درست می کنید که با انتخاب مواد اولیه درست مانند خردل خانگی و موسیر وترشی همراه با دستورالعمل های پیشنهادی در مورد چگونگی آماده سازی آن همراه است. اگر برای دسر جا دارید (وشما باید مقداری را پیدا کنید)، برای پخت خمیرمرغ که خودتان درست میکنید روی یک شعله کم سرخ کنید، بگذارید.
فرگو گرلدز گارتن
Frau Gerolds Garten
چند مکان وجود دارد که غذاهای خلاق و بدیع در زوریج را به نمایش می گذارد یکی از آن ها، این مکان چند منظوره است که شامل، یک باغ، رستوران و یک بار است. تصور کنید که بازار کهنه فروشان در همسایگی شما تصمیم گرفتند که یک مهمانی در باغ برپا کنند که مادر بزرگ تان مسئول دکوراسیون است و این مکان به شما حس زیبا و دلچسپ در این محیط را می دهد. در مرکز یک منطقه تازه تاسیس در زوریخ، این مکان ریشه های صنعتی خود را با یک فضای الاستیک که بوسیله کشتی های باربری بزرگ و پشت بام یک بار که مشرف به ایستگاه قطار است پدیدار می شود. حدود یک چهارم از این ملک به رونق فضای سبز اختصاص داده شده است که در نتیجه فاصله کمی در رسیدن محصولات از مزرعه به روی میز وجود دارد. در شب، فرگو گرلدز گارتن، یک مکان محبوب برای لذت بردن از نوشیدنی ها به همراه دوستان است. در زمستان، مالکان یک کلبه دنج و راحت با شمومینه های گرم بر پا می کنند که در آن از مهمانان خودشان به گرمی و با سرو غذا های اصیل سوسیسی مانند پنیر ooey-gooey و شام پذیرایی می کنند.


مرکز خرید ایم ویادوکت
IM VIADUKTs Markthalle

همانند همسایه اش فرگو گرلدز گارتن در نزدیکی منطقه غرب زوریخ، مرکز خرید ایم ویادوکت قرار دارد که به یک مکان مناسب برای بیرون رفتن تبدیل شده که سمبل بازسازی از مناطقی شده که قبلا متروک بوده است. این مرکز خرید نام خود را از راه آهن ویادوکت گرفته است که در چند سال اخیر تعداد زیادی از آنها به فروشگاه های خرده فروشی که در کار فروش تابلوی هنری، اسباب اثاثیه دست ساز، پوشاک و اجناس دیگر هستند تبدیل شده است.
اگر برای مدت طولانی در زوریخ نمی نمانید اما به دنبال چشیدن طعم غذا های خلاق آن هستید، مستقیما به سمت مرکز خرید حرکت کنید. این مجموعه فشرده بیش از ۲۰ مغازه شامل غذا، بازارها و باجه های فروش دارد)همچنین یک غذا خوری به نام رستوران مارکت هال وجود دارد ) که نمونه ای عالی از آنچه که زوریخ ارائه می دهد را به نمایش گذاشته است.

در رستوران فم فیشر و سینر فرو، دوستداران غذا های دریایی می توانند غذاهای دریایی سوییس و همچنین صدف تازه از دریای شمال را امتحان کنند. به برگ و تال بروید تا بتوانید غذاهای محبوب منطقه مانند عسل که از زنبورهای منطقهTicino سوییس به دست می آید. قعله Käsers یک مکان عالی برای انتخاب محصولات تازه است و مطمئن باشید که چند بطری از شراب دوست داشتنی را که در دامنه جنوبی سوئیس تهیه می شود را امتحان کنید ( بعید است که آن را در کشور دیگری پیدا کنید چون کشور سوئیس تنها ۲ درصد از شراب خود را صادر می کند.)

شیرینی جات

چند دقیقه را صرف قدم زدن در اطراف زوریخ کنید، کسی به شما خورده نمی گیرد اگر درباره به این موضوع فکر کنید که پول رایج مورد علاقه بانکداری ها فقط طلا یا یورو نیست، بلکه شکلات است. شکلات با همه تغییراتی که کرده است هنوز هم در هر منطقه از زوریخ مهم است و بخش مهمی از تجربه غذایی در این شهر است.


لافلور
La Flor

همانند دیگر مواد غذایی زوریخی، پیشگامان شکلات نیز در سال های اخیر به دنبال ارائه طعم و مزه های تازه و بدیع بوده اند. شکلات مقدس است؛ شکلات سازان شجاع سخت کار می کنند تا با راه های متنوع و سازنده شکلات سیاه را از پیش هم لذت بخش تر کنند. این مجموعه در مارس ۲۰۱۸ افتتاح شد و به احتمال زیاد جدید ترین اثر پنهان زوریخ می باشد. منبع دقیق و هوشیار از دانه های کاکائو لافلور را از دیگر رقبا متمایز می کند. صاحبان تمام شکلات تنها تعدادی از تولید کنندگان آمریکای جنوبی هستند و هر محموله شکلات از دانه های تنها یک مزرعه بدست می آید. (به جای مخلوط کردن شکلات از مزارع مختلف). لافلور همچنین با کارگاه های تهیه شکلات و همچنین چشیدن آن را ارائه می کند بنابراین شما می توانید به عنوان یک متخصص کاکائو در آنجا آموزش ببینید.

هشدار! 11 غذای خطرناك جهان برای گردشگران
ادامه مطلب

اورو دا کاکائو

یکی دیگر از پیشتازانان اخیر در افزودن یک نوع دیگر از شیرینی جات، مغازه اورو کاکائو است که ارائه کننده شکلات رژیمی می باشد. چیزی که محصولات لذید وخوشمزه مایر را از دیگران متمایز می کند، استفاده از روش انحصاری شده استخراج سرد کاکائو است که وی می گوید این روش کمک می کند که مزه خالص کاکائو بدون هیچ گونه تلخی حفظ شود. اگر شما تلخ کام هستید و همیشه برای خودتان کاکائو تلخ وخالص کنار گذاشتید، اورو ارزش امتحان کردن را دارد.
قنادی اسپرینگلی
Confiserie Sprüngli

قنادی اسپرینگلی، یک موسسه شکلات oasis در سوئیس ( و زوریخ به عنوان دفتر مرکزی آن) است و از سال ۱۸۳۶ به بهره برداری رسیده است. به سختی می توان فروشگاه های آن را که در سراسر شهر پراکنده اند را از دست داد با ویترین هایی که به طور معمول با برج لوکسمبورگلی، با ماکرون های کوچک و نرم در طعم و رنگ های غیر قابل تصور پر شده اند.

اما تلاش نکنید که ماکرون های کوچک را پر کنید (یک اشتباه تازه) در حالی که مایل هستید که آنجا را با حداقل یک ترافل اسپرینگلی ترک کنید. این محصولات با شکلات و خامه تازه موجود تزئین شده اند و برای اطمینان از تازگی محصول تنها تا ۲۴ ساعت بعد تولید به فروش می رسند. آگاه باشید اگر قبل از ساعت ۲ بعدازظهر به مغازه نروید، معمولا آنها به فروش رسیده اند. اگر به دنبال یک هدیه مناسب برای برگشت به خانه هستید، یک جعبه از شیر میوه های شیرین و خوشمزه تهیه کنید. گاوها تغذیه خاصی از ترکیب یونجه سوئیسی دارند که اسپرینگلی ادعا می کند که نرم ترین شکلات قابل تصور را ایجاد می کند.
جشنواره زندگی
غذاهای زوریخ
FOOD ZURICH
اگر در ماه مه به شهر سفر می کنید پس حتما خوش اقبال خواهید بود تا این فرصت را داشته باشید که بزرگترین جشنواره غذایی سوئیس، غذای زوریخ را تجربه کنید. شهر خاستگاه تمام خوراکی ها است، این جشنواره به مدت 11روز پا بر جا است و بیش از ۱۰۰ رویداد مهم از قبیل کارگاه های تولید سوسیس، شراب و کارگاه مزه غذا، رقابت آشپز ها و جشن غذای خیابانی سوئیس را پوشش می دهد. این جشنواره در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، اما در حال حاضر هر ساله، ۷۵ هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند و فرصتی فوق العاده برای سرآشپزهای با تجربه و تازه کار را فراهم کرده است تا از نقاط مختلف بزرگترین نمایش آشپزی خود را به نمایش بگذارنند.


کافه چای شوارتز نباخ
Schwarzenbach Teecafé
اگر به دنبال چیزی که بیشتر به یک مجموعه فیلم قدیمی شباهت داشته باشد تا یک فروشگاه غذایی می گردید به شوارتزنباخ بروید که بیش از یک قرن است که در شهر قدیمی زوریخ فعالیت دارد. قدم گذاشتن به فروشگاه شما را به گذشته ها خواهد برد و جذابیت این مکان مطمئنا شما را به تحسین وا می دارد حتی اگر برای یک “آهههههه” گفتن باشد. دیوارهای شوارتزنباخ و فضای درونی آن با سوراخ های کوچک مخفی با میوه های خشک، دانه های قهوه، شیرینی ها ، چای و ادویه جات پر شده اند که برای بسیاری از آنها باید به اندازه وزنشان پول پرداخت کنید.

Oepfelchammer

Oepfelchammer ، نام قدیمی ترین میخانه ای در زوریخ است که در سال ۱۸۰۲افتتاح شده است. برای لذت بردن از غذای سنتی سوئیس مانند گوشت گاو بریده شده (تکه هایی از گوشت گوساله ) و همچنین ( اگر می توانید جای برای خودتان پیدا کنید) برای حک کردن نام خود بر روی دیوارهای چوبی قدیمی به این مکان سری بزنید. سنت این مکان این است که هر مهمانی که قادر باشد از تیرک چوپی سقف با موفقیت بالا رود یک لیوان شراب مجانی بدست می آورد.


هیلتل
Hiltl

گفته می شود که هیلتل اولین رستوران گیاه خواری است که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شد و همچنان نزد شهروندانی غیر گوشتخوار زوریخ محبوب است. حتی اگر گیاهخوار نیستید، برای نوشیدن کاکتیل های آن که پایه گیاهی دارد مانند ریحان خرده شده با خیار به این مکان سری بزنید.

بهترین برگرها در ایالات غرب میانه آمریکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر