لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی مسکو با عکس
جاهای دیدنی مسکو با عکس

جاهای دیدنی مسکو با عکس

پایتخت روسیه این روزها یک انرژی خلاقانه بسیار متفاوت را تجربه می کند و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. کارخانه ها و انبارهای تاریخی و قدیمی این شهر که اکنون به موزه ها و گالری های هنری بسیار دیدنی تبدیل شده اند، کافه های متنوعی که گردشگران شکم پرست را به خود جلب می کنند و زندگی شبانه ای که شبگردان را شیفته خود می سازند همگی تنها بخشی از جاذبه های گردشگری مسکو هستند. همچنین تاریخ مسکو را نمی توان نادیده گرفت و همواره مکانی محبوب برای دوستداران تاریخ امپراطوری تزارها و دوران شوروی سابق بوده است. برج های با آجرهای قرمز کاخ کرملین که کانون شکل گیری شهر مسکو بوده و کلیساها و بناهای یادبودی که نماد قهرمانان درگذشته و نبردهای پیروزمندانه این کشور هستند نیز از دیگر جاذبه های دوست داشتنی مسکو به شمار می آیند.

از هنر گرفته تا تاریخ و از خلاقیت گرفته تا سازندگی، مسکو را باید دیگ خلاقیت دانست. اگر چه شهر مسکو در فصل زمستان زیبایی خاص خود را دارد اما در هیچ فصلی از سال از زیبایی های جاذبه های گردشگری آن کاسته نمی شود. در حالی که مانند همیشه به شما توصیه می کنیم هوشمندانه سفر کنید و از قبل با جاذبه های گردشگری مهم هر شهری که می خواهید به آن سفر کنید آشنا شوید، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مسکو آشنا کنیم. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
1- کاخ کرملین
در حوزه سیستم اداری، کاخ کرملین مرکز شهر مسکو است که خیلی زود بازدید کنندگان متوجه آن خواهند شد. فضای این کاخ با تصویر تمامیت خواهانه ای که از حاکمان روسیه در ذهن دارید متناسب است: دیوارهای قدرتمند و مستحکم کاخ کرملین، بناهای دولتی و حضور مشهود نیروهای پلیس بر این ایده تاکید دارد که سیستم حکومتی جدید این کشور خود را جدی گرفته است، درست مانند تمامی حکومت هایی که در کرملین فرمانروایی کرده اند. با این وجود کاخ کرملین جایی است که گردشگران بیشترین وقت خود را در مسکو در داخل آن می گذارنند و این موضوع نیز بی دلیل نیست. اهمیت تاریخی و زیبایی های معماری این فضای یک کیلومتر مربعی به معنای واقعی کلمه حیرت انگیز است.
2- کلیسای صعود
Assumption Cathedral
با گنبدهای طلایی پنجگانه و چهار دیوار نیم دایره ای که رو به میدان مجاور ایستاده اند، کلیسای صعود مریم مقدس (Assumption Cathedral) که در زبان روسی با عنوان «Uspensky sobor» شناخته می شود اصلی ترین و مهم ترین کلیسای دوره قبل از انقلاب در روسیه است که بسیاری از رهبران کلیسای ارتودوکس روسیه از سال 1320 تا 1700 در آن به خاک سپرده شده اند. نقاشی آبرنگ بسیار قیمتی مریم مقدس که متعلق به دهه 1660 است روی در ورودی این کلیسا واقع شده است. اگر وقت زیادی برای ماندن در شهر مسکو ندارید به شما توصیه می کنیم که مستقیماً به این کلیسا بروید. در ورودی بازدیدکنندگان در انتهای سمت غربی کلیسا قرار دارد.
3- اسلحه خانه
Armoury
اسلحه خانه (Armoury) معروف شهر روسیه به سال 1511 باز می گردد، زمانی که این بنا توسط واسیلی سوم برای تولید و نگهداری سلاح، تجهیزات نظامی سلطنتی و نشان ها و لباس های دربار ساخته شد. بعدها از این مرکز برای تولید جواهرات، قاب های نفیس و قلاب دوزی های فاخر استفاده شد. در طی دوران حکومت پتر کبیر، تمامی هنرمندان و صنعتگران، طلا و نقره سازان به سنت پترزبورگ فرستاده شده و این اسلحه خانه به موزه ای تبدیل شد که تنها گنج های سلطنتی را در خود جای می داد. علیرغم تمامی فجایعی که در طی قرن ها گریبانگیر این مجموعه نفیس شد، این اسلحه خانه هنوز هم گنج های متعددی را در خود جای داده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو است که نباید آن را نادیده گرفت.
4- قصر تِرِم
Terem Palace
قصر تِرِم (Terem Palace) که روس ها به آن «Teremnoy dvorets» می گویند بهترین و زیباترین قصر موجود در میان کاخ های کرملین است. این قصر از سنگ و توسط واسیلی سوم ساخته شده و از قسمت های مختلف آن می توان به اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، اتاق خواب و صومعه کوچک اشاره کرد. تماشای 11 گنبد طلایی قصر و سقف پیازچه ای پشت و بالاتر از کلیسای «Deposition of the Robe» را نیز نباید از دست داد.
5- نمایشگاه الماس
Diamond Fund Exhibition
اگر اسلحه خانه مشهور شهر مسکو عطش شما برای الماس را فرو ننشاند، تعداد بسیار بیشتری الماس را در نمایشگاه الماس در همان ساختمان پیدا خواهید کرد. این مجموعه که اغلب از سنگ های قیمتی و جواهرات متعلق به تزار و پرنسس های دربار تشکیل شده شامل جواهراتی بسیار بزرگ و قیمتی مانند الماس 190 قیراطی است که توسط گریگوری اورلوف به معشوقه اش کاترین کبیر داده شده است. نمای الماس های تراشیده نشده بسیار حیرت انگیز بوده و زیبایی واقعی و ذاتی این سنگ های قیمتی را نمایان می سازد.
6- موزه دولتی
The State Museum
موزه تاریخی دولتی (The State History Museum) دارای مجموعه بزرگی از دوران امپراطوری روسیه تا عصر سنگ است. این سازه که متعلق به اواخر قرن نوزدهم میلادی است خود یک جاذبه گردشگری است که هر اتاق آن سبک خاص خود متعلق به یک دوره یا منطقه خاص را دارد و برخی از دیوارهای پرتزیینات آن منعکس کننده سبک معماری کلیساهای قدیمی روسی است. این موزه که در سال 1997 بازگشایی شده هر ساله شاهد افزایش چندین موزه جدید است.
7- سالن تئاتر بولشوی
Bolshoi Theatre
میدان تئاتر مسکو با سه سالن تئاتر مشهور خود که در اطراف یک میدان بزرگ و یک فواره زیبا واقع شده است یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می آید. نقطه مرکزی این منطقه اما سالن تئاتر مشهور بولشوی (Bolshoi Theatre) است. این بنای زیبای صورتی و سفید که در سال 1824 ساخته شده جایگزین سالن تئاتر پترووکا شده که قبلاً در این مکان قرار داشته است. اولین نمایش ساخته شده از روی نمایشنامه «دریاچه قو» (Swan Lake) نوشته تاچیکوفسکی در سال 1877 و «فندق شکن» (The Nutcracker) در سلا 1919 در این سالن به نمایش درآمده است.
8- نمایشگاه مجسمه های یخی
Ice Sculpture Gallery
مجسمه یخی تاریخچه ای بسیار طولانی در روسیه دارد اما نمی توان در تمام طول سال آن را تجربه کرد. تا به امروزه اولین نمایشگاه مجسمه یخی مسکو که در تمام طول سال فعال است در یک سرزمین عجایب یخچالی زمستانی در انتهای غربی پارک کراسنایا پرسنیا قرار دارد. این نمایشگاه همواره در حال تغییر بوده اما بسیار زیباست و شاهکارهای یخی آن با رنگ های متنوع و موسیقی مسحور کننده تکمیل شده است. مجسمه های به نمایش در آمده در این نمایشگاه از داستان های افسانه ای روسیه الهام گرفته که هر سال دو بار تغییر داده می شوند. هنگام ورود به این نمایشگاه جلیقه ها و پاپوش هایی برای گرم شدن در دمای زیبر 10 درجه سانتیگراد درون نمایشگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
9- پارک گورکی
Gorky Park
بخشی یک پارک زیبا، بخشی پارک سرگرمی، پارک معروف «گورکی پارک» (Gorky Park) یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مناطق برای برگزاری جشن و فستیوال در مسکو است که بهترین گزینه برای فرار از شلوغی شهر به شمار می آید. این پارک که نام رسمی آن پارک فرهنگ (Park Kultury) به افتخار ماکسیم گورکی به پارک گورکی تغییر نام یافته است. پارک گورکی به طول 3 کیلومتر در طول رودخانه کریمسکی کشیده شده است. نمی توانید ورودی زیبا و متفاوت این پارک را نادیده بگیرید که با پرچم های رنگارنگ که در باد تکان می خورند و صداهای شادی که از چرخ و فلک قدیمی آن به گوش می رسد جذابیت خاصی دارد. در داخل پارک گورکی، یک پارک سرگرمی کوچک به سبک وسترن ساخته شده که شامل یک چرخ و فلک و چندین جاذبه ترسناک دیگر است. همچنین در این پارک شاتل فضایی «بوران» (Buran) که توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد و هیچگاه به فضا برده نشد به نمایش درآمده است. در فصل زمستان، دریاچه ها و آبگیرهای موجود در این پارک برای اسکی و اسکیت محل اجتماع مردم محلی و گردشگران خارجی می شود.
10- موزه هنر مدرن مسکو
Moscow Museum of Modern Art

موزه هنر مدرن مسکو در واقع خانه قدیمی یک تاجر معروف روسی به نام زوراب تزرتلی است که در قرن هیجدهم میلادی در مسکو می زیسته و توسط ماتوی قزاقف که معمار کاخ کرملین بوده طراحی شده است. این موزه نقاشی ها، مجسمه ها و طرح های زیبایی متعلق به قرن بیستم از هنرمندان روسی و خارجی را در خود دارد. بهترین و جذاب ترین بخش این موزه نمایشگاه آثار هنرمندان سبک ممنوعه (nonconformist) ده 1950 و 60 است که آثار آنان مورد تایید رژیم شوروی نبوده است. همچنین به یاد داشته باشید که باغ مجسمه های موجود در حیاط این موزه را نیز از دست ندهید.

5 نمونه از زیباترین ایستگاه‌های مترو در مسکو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر