لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه اتاق هتل را به مکانی راحت تر تبدیل کنیم
چگونه اتاق هتل را به مکانی راحت تر تبدیل کنیم

چگونه اتاق هتل را به مکانی راحت تر تبدیل کنیم

راه های بسیار زیادی برای تبدیل کردن اتاق هتل به مکانی راحت تر وجود دارد. اگر به عنوان یک مهمان در هتل های کیش اقامت دارید، باید چیزهای ضروری خود را مثل لوازم آرایشی بهداشتی٬ گزینه های سرگرم کننده و تنقلات محبوبتان را با خود به همراه بیاورید. اگر مشکل خوابیدن دارید٬ با خود گوش گیر و چشم بند خواب ببرید. اتاق هتل خود را با تمیز کردن دستگیره های در٬ کنترل تلویزیون و تمامی سطوح٬ تمیز نگاه دارید. در آخر اگر کارمند هتل هستید و می خواهید اتاق را برای مسافرین تبدیل به مکانی راحت تر کنید٬ بر روی از بین بردن صداهای اضافه ی محیط با قرار دادن یک آینه روی دیوار تاکید داشته باشید و مطمئن شوید که اتاق یک یا دو پنجره داشته باشد.

روش اول

دستیابی به راحتی در تخت خواب

۱. بالش خود را عوض کنید.
بسیاری از هتل ها این گزینه را دارند که اگر بالش شما خیلی نرم یا خیلی سفت باشد٬ می توانید ان را تعویض کنید. برای تهیه ی بالش با مستخدم هتل یا دپارتمان خانه داری تماس حاصل نمایید تا بالشی که مناسبتان است را دریافت کنید.

۲. یک روال همیشگی قبل از خواب داشته باشید.
کامپیوتر یا تلویزیونتان را حداقل یک ساعت قبل از خوابیدن خاموش کنید. زنگ هشدار موبایل را تنظیم کنید و در کنار خود قرار دهید. این باعث می شود تا از نگاه کردن به صفحه نمایش جلوگیری کنید که ممکن است خوابیدن را سخت تر کند. همچنین می توانید در تخت خواب کتاب بخوانید تا به آرامش شما کمک کند.

۳. راه دریافت اطلاعات حسی را مسدود کنید.
Block out sensory information
از ماسک خواب یا گوش گیر برای جلوگیری از صداهای اضافه یا نورهای اطرافتان استفاده کنید. گوش گیر شما باید صداهای بالای ۶۰ دسیبل را مسدود کند. ماسک خواب شما نیز باید جلوی نور را بگیرد و به راحتی روی صورتتان قرار بگیرد.

. اگر در اتاق با فرد دیگری نیز هستید که خروپف می کند یا عادت های دیگری نسبت به شما در خواب دارد٬ استفاده از این ها بسیار مهم است.
. به جای گوش گیر٬ می توانید از دستگاه تولید صدای نویز سفید استفاده کنید. دستگاه تولید نویز سفید٬ یک وسیله ی کوچک است که صداهای مزاحم دیگر را با تولید کردن صدایی پایدار و لذت بخش با بلندی کم از بین می برد.

روش دوم

چیزهایی که به شما حس راحتی بیشتر می دهد را به همراه داشته باشید.

۱. کاری کنید تا اتاق هتل حس در خانه بودن داشته باشد.
 Make your hotel room feel like home
چیز کوچکی که به شما احساس صمیمانه و در خانه بودن بیشتر می دهد را با خود ببرید. به عنوان مثال٬ می توانید این وسایل را بردارید:

. یک عکس از خانواده ی خود
. یک سنگ خاص
. یک جایزه ی کوچک که برنده شده اید
. یک حیوان عروسکی

۲. وسایل سرگرمی ببرید.
 Bring some entertainment
اگر نتوانید چیزی در تلویزیون برای تماشا کردن یا نتوانید سرگرمی ای در زبان محلی خودتان پیدا کنید٬ اتاق هتل شما قطعا ناخوش آیند و ناراحت خواهد شد. یک دی وی دی پلیر قابل حمل٬ لپ تاپ یا تبلت با خود ببرید تا بتوانید با انتخاب خودتان فیلم تماشا کنید یا موزیک گوش کنید.

. اگر دی وی دی پلیر قابل حمل با خود ببرید باید حتما چند دی وی دی نیز به همراه داشته باشید.
. با یک لپ تاپ٬ شما می توانید هم بازی انجام دهید و هم فیلم تماشا کنید.
. اگر کابل HDMI با خود ببرید می توانید لپ تاپتان را به تلویزیون وصل کنید و چیزی که می خواهید را در صفحه ی بزرگ تماشا کنید.

۳. وسایل مخصوص سفر خود را به همراه داشته باشید.
Take your creature comforts
بعضی از افراد وسایل بایدی برای سفر کردن دارند و بدون آن ها نمی توانند سفر کنند. برای عضی ها می تواند یک شانه ی مخصوص باشد٬ برای افراد دیگر می تواند آرایششان باشد. اگر درباره ی بالشتان بسیار حساس هستید٬ آن را و یا روبالشی خود را به همراه داشته باشید. مهم نیست که وسیله ی خاص سفر شما چیست٬ بدون آن ها خانه را ترک نکنید. این کار باعث می شود تا سفر شما تجربه ای لذت بخش تر شود.
۴. مقداری تنقلات با خود ببرید.
اگر تنقلات محبوبی دارید٬ اگر در اتاق هتل آن ها را داشته باشید٬ احساس راحتی بیشتری دارید. به عنوان مثال٬ اگر شما نان شیرینی گندمی دوست دارید٬ بسیار لذت بخش خواهد بود که در اتاق هتل در مدت اقامتتان آن را داشته باشید.

. اگر برای مدت طولانی در هتل می مانید٬ باید این را در نظر بگیرید که انتخاب های بیشتری از تنقلات را با خود به همراه داشته باشید.

۵. وسایل آرایشی بهداشتی خود را به همراه ببرید.
بیشتر هتل ها٬ مسواک٬ خمیردندان٬ صابون و تیغ رایگان در اختیارتان قرار می دهند. با این حال٬ ممکن است این لوازم آرایشی بهداشتی باب طبع شما نباشد و راحت تر باشید که که از وسیل خودتان استفاده کنید. برای مثال٬ شاید دوست داشته باشید از صابون با اسانس نارگیلی و اسکراب بدن خودتان استفاده کنید یا شاید خمیردندان با طعم نعنایی خودتان را ترجیح بدهید.

. می توانید وسایل آرایشی بهداشتی خود را در یک کیف کوچک مخصوص قرار بدهید.

۶. وسایلتان را باز کنید.
Unpack your things
بعد از اینکه تختتان را برای نبودن حشرات چک کردید٬ وسایلتان را باز کنید. این کار باعث می شود تا احساس در خانه بودن بهتری در اتاق هتلتلن داشته باشید. از قفسه ها و چوب لباسی ها استفاده کنید. اگر به چوب لباسی های بیشتری نیاز دارید٬از اینکه از پذیرش درخواست کنید٬ نترسید.

. وسایل مورد علاقه ی سفرتان را در جایی که متعلق به آن هاست قرار دهید. برای مثال٬ اگر عکس خانوادگی با خودتان آورده اید٬ آن را در کنار تختان قرار دهید.
. اگر لوازم بهداشتی خود را آورده اید٬ آن ها را در حمام بگذارید.

۷. سگتان را ببرید.
اگر ممکن است٬ سگتان را با خود ببرید. سفر کردن می تواند برای سگتان عالی باشد و برای هر دوی شما زمان خوش آیندی بوجود بیاورد. اگر با سگتان سفر کنید٬ احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. اگر با سگتان سفر می کنید٬ آن را در صندوق یا جعبه ای قرار دهید تا وقتی که در اتاق نیستید٬ از علامت گذاری قلمروی او جلوگیری کنید.

. قبل از اینکه به هتل بیایید٬ چک کنید که آیا می توانید حیوان خانگی خود را با خودتان در اتاق ببرید یا نه.
. اگر سگتان از مسافرت خوشش نمی آید٬ سعی کنید او را با خود نبرید تا اتاق هتل جایی راحت تر برای شما باشد ( یا به هر دلیل دیگری )

سوال هایی که قبل از مسافرت طولانی باید از خود بپرسید
ادامه مطلب

روش سوم

اتاقتان مثل خانه ی خود تمیز کنید

۱. تمیزکاری سریع انجام دهید.
خوشبختانه٬ قسمت خانه داری هتل قبل از رسیدن شما کارش را انجام می دهد و اتاق را برای شما تمیز می کند. ولی ممکن است شما با دستمال کشیدن روی فضاهای خالی و تمیز کردن اشیای چسبناک احساس بسیار راحت تری در اتاق داشته باشید. برای مثال٬ از دستمال مرطوب الکل دار برای تمیز کردن کنترل تلویزیون٬ تلفن٬ دستگیره ی در و دستگیره ی یخچال استفاده کنید.

. ممکن است شما وقتی که یک دستمال یا حوله ی خیس را روی سطوح خاکی ای که بخش خانه داری هتل فراموش کرده است بکشید٬ احساس بهتری داشته باشید.
. حتما برای نبودن حشرات تخت خود را با بلند کردن رو تختی چک کنید. اگر پشه های کوچک قهوه ای یا قرمز روی تشک خود دیدید٬ درخواست تعویض اتاق بدهید یا بخواهید که پولتان را پس بگیرید و به دنبال هتل بهتری باشید.

۲. هوا را تازه نگه دارید.
Clean the air
اگر در اتاقی هستید که در آن سیگار کشیده اید یا اتاقتان بوی عجیبی می دهد٬ اگر با خودتان خوش بو کننده ی هوا آورده باشید٬ باعث خوشحالی شما می شود.

. همچنین می توانید یک اسپری مسافرتی یا شمع معطر با خود به همراه داشته باشید. این می تواند باعث شود تا بوی نامطبوع هتل با بویی خوش آیند جایگزین شود.

۳. دمپایی های خود را بیاورید.
Bring your slippers
دمپایی ها مثل کفش هستند ولی معمولا بدون جوراب پوشیده می شوند و برای مصارف داخل خانه از آن استفاده می شود. اگر یک جفت دمپایی به هتل بیاورید٬ اقامت شما راحت تر خواهد بود٬ مخصوصا اگر قرار است که در فصل زمستان در هتل بمانید و ضمن اینکه دمپایی ها می توانند از برخورد کردن پای شما به چیزهای ریز روی فرش جلوگیری کنند.

روش چهارم

المان های اتاق را تنظیم کنید

۱. دمای اتاق را تغییر دهید.
Change the temperature of the room
اگر اتاق خیلی سرد است٬ شاید بخواهید دمای اتاق را افزایش دهید. اگر اتاق خیلی گرم است٬ دمای اتاق را کاهش دهید. با قرار دادن ترموستات در اتاق می توانید دمای آن را در هر جهتی که می خواهید تنظیم کنید. ترموستات را در دمای مورد نظرتان تنظیم کنید تا در اتاقتان کاملا راحت باشید.

. وقتی که می خواهید بخوابید باید دما را مقداری کم کنید. در اتاق خنک تر خوابیدن کمی راحت تر است.
. باز گذاشتن پنجره ی اتاق به مقدار اندک٬ راه خوبی برای تنظیم دماست. اگر هوای بیرون سرد است٬ شما می توانید اتاق خود را با باز کردن پنجره خنک کنید. اگر هوای بیرون گرم است٬ با این کار می توانید اتاقتان را مقداری گرمتر کنید.

۲. پرده ها را باز یا بسته کنید.
اگر پرده ها باز هستند٬ اتاقتان ممکن است کم نور٬تاریک و گرفته شده باشد. ولی اگر پرده ها باز باشند٬ شما می توانید اجازه دهید تا نور وترد اتاقتان شود و اتاق حس تازگی داشته باشد. اگر دوست ندارید که ببینید بیرون چه اتفاقی در حال افتادن است و یا دوست ندارید با نور خورشید بیدار شوید٬ پرده های اتاقتان را کاملا ببندید.

. اگر کاملا از نور خورشید خوشتان نمی آید٬ اگر پذیرش درخواست کنید که شما را به اتاقی که پرده های کاملا ضخیم دارد ببرند. این ها پرده های خیلی ضخیمی هستند که برای افرادی که دوست ندارند چیزی از دنیای بیرون را از اتاقشان ببینند طراحی شده است.

۳. وسایل اتاق را در جاهایی که دوست دارید قرار دهید.
 Leave a water pitcher and cups
وقتی اتاق یک هتل را اجاره می کنید٬ می توانید وسایل اتاق را هرطور که دوست دارید٬ جابجا کنید. اگر احساس می کنید که میز کنار تخت اگر بجای سمت راست٬ اگر در سمت چپ باشد بهتر است٬ آن را جابجا کنید. اگر از جای جدیدی که صندلی راحتی را قرار داده اید٬ راضی نیستید٬ شما همیشه می توانید آن را جابجا کنید.

. تجربه کردن مکان های مختلف صندلی راحتی برای پیدا کردن مکان مناسب آن باعث می شود تا شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

چگونه پایدارتر سفر کنیم
ادامه مطلب

روش پنجم

اتاق را برای مهمانان مکانی راحت تر کنید

۱. برای آن ها سبد خوش آمد گویی بگذارید.
مهمان ها در موقع رسیدن اگر با سبد کوچکی از تنقلات و چیزهای مورد نیاز رو به رو شوند٬ احساس بهتری خواهند داشت. سبد ممکن است شامل بطری آب٬ تنقلات مسافرتی و صابون های مسافرتی باشد. مسافران همچنین بابت وجود داردوها روی کانتر٬ پرزگیر و دیگر ابزار و وسایل که به آن ها احساس راحتی بدهد٬ از شما سپاسگذار خواهند بود.

۲. به مهمانان٬ برگه ی تقلب بدهید.
برای مهمانان برگه ای تهیه کنید که جواب سریع سوالات رایج در آن باشد. برای مثال شما برگه ای تهیه کنید که بر روی آن رمز وای فای ٬ نزدیکترین مکان های توریستی و شماره تلفن های قسمت های مختلف هتل ( برای مثال٬ پذیرش٬ خانه داری٬ سرویس اتاق و غیره ) بر روی آن باشد. این باعث صرفه جویی در وقت هم شما و هم مهمان می شود.

. به محض ورود مسافر٬ این برگه را به او بدهید.

۳. فضای اضافی برای نگهداری در اختیار او قرار دهید.
سعی نکنید که با قرار دادن جارو برقی٬ اتوی برقی و دیگر وسایل قفسه را پر کنید. قفسه باید برای لباس های مهمانان و چمدانشان٬ خالی باشد. مکان های دیگری ( مثلا زیر تخت ) را برای گگذاشتن وسایل پیدا کنید و چوب لباسی های زیادی را در قفسه برای استفاده ی مهمان قرار دهید.

۴. پارچ آب و فنجان برای مهمان قرار دهید.
 Leave a water pitcher and cups
یک پارچ آب پر از آب خنک و تازه روی کانتر اتاق هتل قرار دهید. چند فنجان نیز در نزدیکی آن قرار دهید. همچنین می توانید از لیوان های یک بار مصرف نیز استفاده کنید ولی بهتر است از لیوان های محکم شیشه ای استفاده کنید. این یکی از گزینه های اساس است که باعث می شود تا مهمان احساس راحتی بیشتری کند.

۵. نور نرم فراهم کنید.
نور نرم نسبت به نور تند٬ باعث می شود تا مهمان احساس صمیمی بیشتری داشته باشد. چند لامپ در اتاق قرار دهید تا مهمان بتواند به دلخواه به درخشندگی مورد نظر خود دست یابد. در حالت ایده آل٬ لامپی را قرار دهید که می توانید روشنایی آن را تنظیم کنید که به شما در جهت پیدا کردن نور مناسب اتاق کمک بیشتری می کند.

۶. در اتاق گل قرار دهید.
یک اتاق با دست گل زیبا به هر اتاق گرفته ای عطر مطبوع و رنگ اضافه می کند. شما می توانید از گل لاله٬ رز٬ اطلسی یا ترکیبی از انواع مختلف گل ها برای قرار دادن گل در اتاق استفاده کنید. هر ترکیبی از گل ها که انتخاب کردید٬ آن را در یک گلدان زیبا و شیشه ای تمیز یا گلدان چینی سفید قرار دهید.

. گلدان را روی کانتر یا میز قرار دهید.

۷. تخت را مرتب کنید.
Make the bed
وقتی مهمان ها به اتاق می آیند و اتاق نامرتب است٬ به آن ها این حس دست می دهد که در خانه خانه نیستند و احساس خوبی از آنجا نخواهند داشت. مهمان ها در هنگام ورود به اتاق مرتب با رو تختی نرم و بالش هایی نرم و پف کرده٬ احساس خیلی بهتری دارند. همچنین یک پتوی تا شده را در پای تخت قرار دهید.

۸. سطوح را تمیز و شفاف کنید.
Keep surfaces clean and clear.
قبل از رسیدن مهمان ها خاک های اتاق را بگیرید و آن را جارو بزنید. مجله ها٬ راهنمای شهر و دیگر وسایل که فقط باعث ناهنجاری در اتاق می شود را بردارید. همچنین٬ وسایل تزئینی مثل عروسک ها و مجسمه های کوچ را نیز بردارید. هرچه شلختگی اتاق کمتر باشد٬ فضای بیشتری در اختیار مهمان هست تا آن طوری که دوست دارد از آن استفاده کند.

۹. بر روی فضای باز تاکید داشته باشید.
Emphasize open space
اتاق های هتل بد و نامطبوع٬ قطعا راحت نیستند. مهمان شما خیلی راحت تر خواهد بود اگر تختی متناسب با اندازه ی اتاق داشته باشد. مطمئن شوید که هر اتاق حداقل یک پنجره داشته باشد و سقفی به اندازه ی کافی بلند داشته باشد که سرشان به آن برخورد نکند.

. برای مثال٬ تختی بزرگ را درون یک اتاق کوچک قرار ندهید. در عوض٬ یک تخت بزرگ را در یک اتاق بزرگ بگذارید و تخت کوک را در اتاقی کوچک.
. مهمان ها باید برای حرکت کردن در اتاق راحت باشند و به تخت یا صندلی راحتی در موقع حرکت کردن برخورد نکنند.
. اگر اتاق هتلی دارید که حرکت کردن در آن غیر ممکن است٬ تخت درون آن را با یک تخت کوچکتر تعویض کنید تا این اتاق مناسب برای فقط یک نفر بشود.
. سقف باید حدود ۴ متر ارتفاع داشته باشد. اگر کمتر باشد٬ مهمان ها احساس محدود شدن می کنند.
. به اتاق یک آیینه و یک پنجره اضافه کنید. این کار باعث افزایش نور در اتاق می شود و فضا را بیشتر باز می کند.

11 نکته برای داشتن سفری آسان‌ تر با کودک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر