لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بهترین هتل های سبز و دوستدار محیط زیست در جهان
بهترین هتل های سبز و دوستدار محیط زیست در جهان

بهترین هتل های سبز و دوستدار محیط زیست در جهان

مسافرت و گردشگری همواره سازگار با محیط زیست نبوده و اغلب مسافران با عدم رعایت اخلاق، احترام و ترک زباله ها در دل طبیعت موجب افزایش آلودگی می شوند. برای حفظ محیط زیست در سفر راه های زیادی وجود دارد و استفاده از هتل ها و دیگر مکان ‌های اقامتی که حفاظت از محیط زیست را رعایت می‌ کنند و دوستدار گردشگری سبز می باشند، می تواند تاثیر زیادی بر نگهداری از محیط زیست داشته باشد. در سراسر جهان هتل های سبزی وجود دارند که دوستدار طبیعت بوده و از روش های انرژی جایگزین استفاده می کنند، تا سازگار با طبیعت باشند. گردشگران می توانند با اقامت در یکی از هتل های ایران که دوستدار محیط زیست بوده و یا در هتل های سبز جهان بدون احساس گناه سفر خوشی را رقم بزنند. در ادامه برترین و معروف ترین هتل های سبز جهان را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:
1 – هتل لوکس سازگار با محیط زیست وایت پاد، سوئیس (Whitepod Eco-Luxury Hotel, Switzerland)
زیبایی کوهستان های آلپ را می توانید با اقامت در این هتل لوکس و سازگار با محیط زیست تجربه کنید. مسافران در اتاقک های دایره ای شکل که مانند گلوله ی برف است اقامت می کنند. حفاظت از محیط زیست در تمام بخش های این هتل لوکس دیده می شود و از ساخت و ساز گرفته تا خدمات امروزی هتل را در بر می گیرد. اتاقک های هتل با تغییر فصل ها تغییر رنگ می دهند تا شباهت زیادی به محیط اطراف خود داشته باشند. استفاده از انرژی و آب به خوبی کنترل می شود و جالب اینکه کارکنان هتل با پای پیاده به محل کار خود می روند و خبری از آلودگی هوا نیست.


2 – هتل پارك حیات مالدیوس هاداها، مالدیو (Park Hyatt Maldives Hadahaa, Maldives)
Park Hyatt Maldives Hadahaa, Maldives
گردشگران با اقامت در هتل سبز جزیره ای و لوکس مالدیو می توانند در آرامش و بدون احساس گناه به سفر خود ادامه دهند و در ویلا های 5 ستاره ی هتل به آرامش برسند. هتل پارك حیات مالدیوس هاداها، تنها هتل در کشور مالدیو می باشد که دارای گواهینامه ی ارث چک (EarthCheck) به خاطر رعایت مسایل زیست محیطی می باشد. این هتل سبز به خوبی توانسته است زیبایی و حفاظت از طبیعت را به آسانی در کنار هم ترکیب کند. این هتل معروف از آب باران بهره می برد و استفاده از پلاستیک را به حداقل رسانده است. برای حفظ تپه های دریایی و مرجانی، بیولوژیست های ساحلی روزانه آب را کنترل می کنند. این هتل لوکس دارای استخر روباز و مرکز تناسب اندام می باشد و امکانات زیادی در اختیار مسافران قرار می دهد.


3 – هتل اچ 2، کالیفرنیا (H2Hotel, California)
H2Hotel, California
هتل اچ 2 توانسته است که در طراحی محیط و انرژی پیشرو باشد و از انجمن ساختمان سبز آمریکا گواهی ‌نامه لید طلایی را دریافت نماید. این هتل که در کالیفرنیا واقع شده، بسیار شیک می باشد و با تماشای ظاهر آن فراموش خواهید کرد که حفاظت از محیط زیست هدف اصلی در طراحی هتل بوده است. سقف قوس دار هتل برای فیلتر و مدیریت آب باران طراحی شده است تا از هدر رفات آب جلوگیری کند. استفاده از صفحه های انرژی خورشیدی از مهم ترین ویژگی های این هتل معروف می باشد، این پنل ها نه تنها آب اتاق های هتل را گرم می کند بلکه برای گرمایش در استخر ها نیز کاربرد دارد. مسافران از دکوراسیون و محیط سبز هتل، همچنین از کاربرد چوب بامبو در کف هتل و ملافه های طبیعی و پنبه ای لذت می برند. این هتل لوکس بدون شک تاثیر زیادی در حفظ طبیعت اطراف داشته است.


4 – هتل پراکسیمیتی، کارولینای شمالی (Proximity Hotel, North Carolina)
H2Hotel, California
هتل پراکسیمیتی در شهر گرین برو در ایالت کارولینای شمالی واقع شده و بسیاری از بخش های هتل بطور ابتکاری در راستای حفاظت از محیط زیست طراحی شده اند. هتل دارای بیش از صد صفحه ی خورشیدی می باشد و یخچال های هتل با کمک انرژی حرارت مرکزی زمین کار می کنند و آسانسور ها قدرت برق را از نو احیا می کنند. گفتنی است که نبوغ و نو آفرینی هتل پراکسیمیتی در جهان نظیر ندارد. هتل پراکسیمیتی توانسته است با استفاده از روش های خاص برای حفاظت از محیط زیست گواهی نامه لیید طلای سفید را در امریکا به دست آورد. این هتل همچنین امکانات خوبی برای اقامت خانواده ها دارد.


5 – لفی ریزورت و اسپا لاگو دی گاردا، ایتالیا (Lefay Resort & SPA Lago di Garda, Italy)
Lefay Resort & SPA Lago di Garda
هتل لفی ریزورت و اسپا لاگو دی گاردا اقامتی متفاوت و دوست داشتنی در محیط طبیعت ایتالیایی به همراه دارد. این اقامتگاه معروف در فراز تپه ای بنا شده است تا نوسانات دما را کاهش دهد و از مصرف انرژی بکاهد. در این هتل نیز آب باران جمع آوری شده و مورد استفاده قرار می گیرد. مهم تر اینکه در لفی ریزورت و اسپا لاگو دی گاردا مواد اولیه طبیعی، بومی و محلی برای آشپزی استفاده می شود.


6 – هتل سوری بالی، جزیره ی بالی (Soori Bali, Bali)
Soori Bali, Bali
هتل سوری بالی تنها هتل لوکس و زیبای بالی نبوده و این جزیره امکانات اقامتی بیشماری دارد اما این هتل در میان دیگر هتل ها دارای امکانات و خدمات خاصی می باشد و به طبیعت بها داده است. تمام مصرف آب هتل از طریق آب باران تامین می شود و برای این امر از سیستم فیلتر های آب باران کمک می گیرند. در این بخش از جهان بارش زیادی در جریان است پس عدم استفاده از این فرصت و هدر دادن آب روش درستی نخواهد بود و هتل سوری بالی توانسته منابع آب را به خوبی مدیریت کند. گفتنی است که این هتل 5 ستاره و لوکس بالی با استفاده از منابع سازگار با محیط زیست ساخته شده است.


7 – سیکس سنسز کان دائو، ویتنام (Six Senses Con Dao, Vietnam)
Six Senses Con Dao, Vietnam
سیکس سنسز کان دائو یک هتل پنج ستاره لوکس در جزیره کان دائو می باشد که در کشور ویتنام واقع شده است. در ساخت و ساز این هتل نیز از منابع سازگار با محیط زیست استفاده شده است. این هتل پنج ستاره امکانات زیادی در اختیار گردشگران قرار می دهد که برای نمونه می توان به صندوق امانات، اینترنت، استخر رو باز و رستوران اشاره کرد. سیکس سنسز کان دائو توانسته است با کمک نسیم های ملایم اقیانوس، میزان مصرف انرژی را کاهش دهد. در این هتل سبز می توانید سفر خوشی را تجربه کنید.


8 – اقامتگاه این بای د سی، ایالت مین (Inn by the Sea, Maine)
Inn by the Sea, Maine
اقامتگاه این بای د سی، یکی از معروف ترین اقامتگاه های ایالت مین می باشد که تا حد ممکن در تلاش است از محصولات سازگار با محیط زیست بهره ببرد. کارکنان هتل از محصولات امن و طبیعی و غیر سمی برای حیوانات، انسان ها و حتی طبیعت استفاده می کنند. این هتل لوکس برای گرمایش از انرژی خورشیدی کمک می گیرد. حیوانات نیز در کنار طبیعت اهمیت دارند و در این مکان در امنیت بوده و آزادانه در باغ های اطراف زندگی می کنند.


9 – هتل اسپایس آیلند بیچ ریزورت، جزیره گرنادا (Spice Island Beach Resort, Grenada)
Spice Island Beach Resort, Grenada
هتل اسپایس آیلند بیچ ریزورت از صفحه های خورشیدی برای تامین انرژی بهره می برد. این هتل برای پاکسازی ساحل به جای مواد شیمیایی از انجمن پاکسازی کمک میگیرد و در استخر های هتل از کلر استفاده نمی شود تا آب های رها شده آسیب به طبیعت نیز نرساند. مسافران از روش های تمرین و آموزش بازیافت زباله حیرت زده می شوند.


10 – هتل ترا جکسون هول، وایومینگ (Hotel Terra Jackson Hole, Wyoming)
Hotel Terra Jackson Hole, Wyoming
هتل ترا جکسون هول دارای گواهی نامه لیید سبز در ایالت وایومینگ می باشد. از ابتدای کار و تاسیس هتل، هدف حفاظت از محیط زیست بوده و به همین خاطر از منابع و مصالح سازگار با محیط زیست استفاده شده است. هتل ترا جکسون هول از تشک های طبیعی، بطری های آلمینیومی و لامپ های فلورسنت بهره می برد. گفتنی است که این هتل نیز برای تامین انرژی مورد نیاز خود از انرژی خورشیدی و همچنین از انرژی آبی استفاده می کند.


11 – هیکس آیلند هاوس، پورتوریکو (جزیره ای در دریای کارائیب) (Hix Island House, Puerto Rico)
Hix Island House

هتل هیکس آیلند هاوس برای کاهش مصرف انرژی بر فراز تپه ای بنا شده است که به خاطر وزش نسیم های ملایم، می تواند از انرژی باد بهره بگیرد. این هتل معروف دوستدار محیط زیست بوده و تلاش های بی نظیری برای حفظ طبیعت انجام داده است. در این هتل نیز مانند بسیاری از هتل های سبز، از پنل های خورشیدی استفاده می شود، آب باران مورد بازیافت قرار گرفته و کاربرد دارد. گفتنی است که هیکس آیلند هاوس یکی از محبوب ترین و موفق ترین هتل های جهان در حفظ محیط زیست به شمار می رود و گردشگران با اقامت در چنین مجموعه هایی می توانند صنعت هتل داری را به سوی حفاظت از محیط زیست تشویق کنند.

چرا شركت در تورهای تفریحی طبیعت گردی برای گردشگران دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر