لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر به برج ایفل، هر آنچه که باید بدانید
راهنمای سفر به برج ایفل، هر آنچه که باید بدانید

راهنمای سفر به برج ایفل، هر آنچه که باید بدانید

فرانسه یکی از توریستی ترین کشورهای جهان است که زیبایی ها و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد اما شهر پاریس، پایتخت کشور، گل سرسبد صنعت گردشگری فرانسه شناخته می شود که بسیاری آن را شهر عشاق می دانند. در میان جاذبه های متنوع شهر پاریس، برج ایفل سازه ای متفاوت است که سالانه میلیون ها نفر را از سراسر جهان به تماشای خود می آورد. اگر تجربه ای متفاوت از هتل های ایران می خواهید، بهتر است در سفر خارجی آینده خود هتل های پاریس را نیز امتحان کنید و پس از آن به دیدن برجی بروید که آرزوی بسیاری از گردشگران رمانتیک، خواستگاری کردن از محبوبشان در بالای آن است.

هر گاه به شهر پاریس فکر کنید بدون شک در تصویری که از این شهر دارید، برج ایفل در این تصویر بر فراز شهر دیده خواهد شد. قرار بود این برج یک سازه موقتی باشد اما این نماد مشهور تمام آهنی به بخشی جدا نشدنی از شهر پاریس تبدیل شد. برج ایفل به عنوان قطعه مرکزی قرمز رنگ نمایشگاه بین المللی Exposition Universelle در سال 1889 ساخته شد تا بخشی از جشن صدمین سالگرد انقلاب فرانسه باشد. در ابتدا قرار بود بعد از 20 سال قطعات آهنی آن را باز کنند تا باعث آسودگی خاطر هنرمندان و متفکران پاریسی شود که آن را هیولایی نابود کننده نمای آسمانی شهر می دانستند شود.

خوشبختانه این سازه برای تحقیقات علمی مانند انتقال دهندگان امواج رادیویی اولیه بسیار مفید و حیاتی شناخته شده و همچنین سازه های آهنی 10.000 تنی آن نیز نشان دادند که با گذشت زمان دچار مشکل نخواهند شد. امروزه برج ایفل که با عنوان «La Dame de Fe» به معنی «بانوی آهنین» از آن یاد می شود در سراسر جهان به عنوان یک جاذبه گردشگری متمایز و پرطرفدار شناخته می شود. این سازه 130اُمین سالگرد ساخت خود را در سال 2019 جشن می گیرد. برج ایفل در روز 31 مارس 1889 افتتاح شده و در روز 15 می همان سال به روی عموم باز شد. در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد این سازه دوست داشتنی و حواشی ان صحبت کنیم.
برج ایفل روزگاری آهن قراضه در نظر گرفته شده بود
The Eiffel Tower in Paris is one of the world's most well-known and iconic landmarks.
آیا می دانستید که ویکتور لوستیگ، تبهکار بدنام فرانسوی، روزگاری این سازه بزرگ را به یک خریدار آهن قراضه فروخته بود؟ یک بار نه، دو بار؟ آیا می دانستید که گوستاو ایفل که کمپانی اش طراحی و ساخت برج را بر عهده داشت، یک دفتر خصوص در بالاترین نقطه برج برای خود داشت و در آن از مهمانان سرشناسی مانند توماس ادیسون پذیرایی کرد؟ برج ایفل که بارها سعی شده از آن تقلید شود اما هیچگاه نتوانسته اند نسخه ای معادل آن را بسازند، بارها و بارها الهام بخش سازه های دیگر بوده است. در سراسر جهان می توان نسخه هایی کوچک از ان را یافت از پراگ در جمهوری چک تا شهر شنژن در چین و البته یکی هم در فیلم «شهر گناه» (Sin City). اما تنها یک برج ایفل واقعی وجود دارد و کسانی که به شهر پاریس آمده اند نخواهند توانست بدون رفتن کنار این سازه غول پیرک، پایتخت فرانسه را ترک کنند.
از قبل برای رفتن به برج ایفل برنامه ریزی کنید
the Eiffel Tower

برچ ایفل در تمام روزهای سال از ساعت 9 صبح تا نیمه های شب در تابستان (از اواسط ژوئن تا اواخر آگوست) و از 9:30 صبح تا 11:45 شب در مابقی روزهای سال به روی عموم باز است. اگر اهل برنامه ریزی و سفرهای از پیش تعیین شده نیستید به یاد داشته باشید که بهتر است در روزهای تعطیل یا ساعات 11 صبح تا 5 عصر از رفتن به برج ایفل خودداری کنید زیرا در این زمان ها بسیار شلوغ خواهد بود. گزینه دیگر برای کسانی که به ورزش های استقامتی علاقه دارند این است که از راه پله های آن بالا بروند که صف ورودی آن معمولاً خلوت تر است (تا طبقه دوم برج 704 پله وجود دارد). این کار یک تمرین ورزشی فوق العاده برای شما خواهد بود و همچنین شما را با ساختار پروژه آشنا خواهد کرد. علاوه بر اینکه در این مسیر اطلاعات شگفت انگیزی در مورد برج ایفل و مراحل و شیوه ساخت آن در اختیار شما قرار می گیرد، می توانید نماهایی 360 درجه از شهر پاریس و پایه برج ایفل نیز داشته باشید.

نکته این که نمی توانید تا نوک برج را بالا بروید زیرا برای استفاده از بالابرهایی که شما را از طبقه دوم به سوم خواهند برد باید یک بلیط دیگر خریداری کنید. زنان باردار به صورت اتوماتیک و خارج از نوبت می توانند به طبقه سوم بروند. هزینه رفتن به نوک برج ایفل برای سال 2019، 10.2 یورو تعیین شده که معادل 1.50 دلار است. از خرید بلیط از جاهای دیگر یا دلالان خودداری کنید زیرا آن ها بلیط سفر به ایفل را با قیمتی بیشتر از قیمت واقعی به شما خواهند فروخت.
the Eiffel Tower

حتی اگر بلیط تهیه کرده اید نیز بهتر است وبسایت رسمی برج و حساب توئیتری آن را برای اطلاعات دقیق و روزآمد در مورد هوا و امنیت این نقطه از شهر پاریس بررسی کنید. در مواردی بسیار نادر، ممکن است گشایش روزانه برج با تاخیر انجام شود که در این صورت و در مواردی که بلیط را از وبسایت رسمی خود برج خریداری کرده باشید یک ایمیل دریافت کرده و یک زمان دیگر برای دیدار از برج به شما پیشنهاد می شود. در غیر این صورت می توان بلیط را پس داده و هزینه آن را پس گرفت. همچنین باید از خبرهای جدید مطلع باشد. بارها پیش آمده که کارگران برج دست به اعتصاب زده اند که سفر به برج ایفل را مختل کرده است. تازه ترین مورد اعتصاب کارگران این برج در آگوست 2018 و ژوئن 2013 رخ داده است.

ورود از خط مترو Trocadéro (خط های 6 و 9) به شما فرصتی خواهد داد که از روی رود سن نمایی منحصربفرد از شهر پاریس داشته باشید. همچنین این نقطه بهترین جایگاه برای تماشای آتشبازی های روز باستیل و نمایش های خیره کننده و نورافشان شدن برج ایفل خواهد بود. از آنجا تنها 15 دقیقه پیاده روی تا Pont d’Iéna فاصله خواهید داشت. در کنار آن، ایستگاه مترو Bir-Hakeim (خط 6) نیز در فاصله 10 دقیقه پیاده روی در راستای Quai Branly قرار داشته و ایستگاه École Militaire (خط 8) نیز تنها 15 دقیقه با برج فاصله دارد. ایستگاه Champ de Mars-Tour Eiffel روی خط RER C نزدیک ترین خط مترو به برج ایفل است. قبل از اینکه به سمت برج ایفل حرکت کنید از فعال بودن خطوط مترو منتهی به آن اطمینان حاصل کنید.
آیا می دانستید؟
the Eiffel Tower

شایعات بسیاری در مورد برج ایفل وجود دارد که بسیاری واقعیت داشته و بسیاری نیز مانند این که گفته شده بود قرار است در اطراف آن دیوار کشی شود دروغ محض بوده اند. بهترین راه برای کسب اطلاعات دقیق، درست و کامل در مورد برج ایفل این است که یک راهنمای خصوصی همراه خود داشته باشید. برخی از تورهایی که در اطراف برج وجود دارند، مانند تور Cultival، می توانند دسترسی به قسمت هایی از برج را که عموماً به روی عموم بسته است فراهم کنند، قسمت هایی مانند اتاق ماشین آلات اولیه و پناهگاه زیرزمینی زیر Champ de Mars . این تور همچنین می تواند شما را با ویژگی ها و امکاناتی در برج آشنا سازد که معمولاً برای دیگر بازدید کنندگان قابل تشخیص و رویت نیستند، چیزهایی مانند توربین های بادی جدید برج که با رنگی یکسان با رنگ برج ایفل رنگ آمیزی و استتار شده اند.

دیگر ویژگی ها و امکانات جدید و جذاب برج ایفل شامل راهرو شیشه ای شفاف در طبقه اول است که در فصل زمستان مکان برگزاری یک مسابقه اسکی روی یخ است. اگر در ماه مارس به برج ایفل سر بزنید، بدون شک با مسابقه ای با عنوان «la Verticale de la Tour Eiffel» روبرو خواهید شد که در آن مسابقه دهندگان از 1665 پله برج بالا می روند.
نکاتی در مورد عکس گرفتن در برج ایفل
the Eiffel Tower

برج ایفل در اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می شود که بیشترین عکس ها از آن گرفته شده اند و شما هم می توانید عکس هایی زیبا از هر نقطه از شهر پاریس که باشید از این برج خیره کننده بگیرید. ایده آل ترین نقاط برای گرفتن بهترین عکس ها از برج ایفل مناطق Trocadéro و Champ de Mars هستند.
ماری کوینزی که عکاسی سرشناس بوده و بیش از 122.000 فالوور در اینستاگرام دارد مکان های کمتر شناخته شده ای را برای گرفتن عکس از برج ایفل انتخاب می کند. وی در این باره می گوید:«از خیابان Avenue de Camoens نمای زیبایی برای گرفتن عکس وجود دارد به خصوص اگر بخواهید تصاویری سلفی با برج ایفل در پس زمینه عکس گرفته و نخواهید کس دیگری در عکس شما باشد». دیگر پیشنهاد او Square Rapp است که نمایی اورجینال از برج ایفل بین دو سازه را در اختیار عکاس قرار می دهد.

این عکاس اهل نورماندی، همچنین پیشنهاد می کند که منطقه Rue Saint-Dominique، وقتی که از Invalides به سمت Champ de Mars قدم می زنید، بالای قصرSacré-Cœur و نوک Arc de Triomphe به دلیل نزدیکی نسبی آن به برج و نماهای پانورامیک هیجان انگیزش، نقاط دیگر مناسب عکس گرفتن از برج هستند. نمای روی پلتفرم تماشای نوک برج Montparnasse Tower نیز یک گزینه مناسب دیگر خواهد بود.
گزینه های مناسب غذا خوردن در اطراف برج ایفل
the Eiffel Tower

اگر به هر دلیلی نتوانستید در رستوران فوق العاده Le Jules Verne که در طبقه دوم برج ایفل قرار دارد غذا بخورید چند گزینه غذاخوری دیگر در اطراف برج وجود دارند که مناسب گردشگران هستند. در داخل موزه Musée de l’Homme (موزه بشریت) در منطقه Trocadéro، کافه Café de l’Homme یکی از بهترین تراس های شهر را دارد، جایی که می توانید نماهای زیبای برج را با بهترین غذاهای فرانسوی که از مرغوب ترین مواد غذایی فصلی تشکیل شده ترکیب کنید. نمای برج ایفل از رستوران سقفی Les Ombres در بالای موزه مجاور Quai Branly museum نیز خارق العاده است و کافه فصلی Krug Terrace در هتل Shangri-La Hotelرا نیز نباید نادیده گرفت.
فیلیپه اکسکوفیه که برای بیش از یک دهه سرآشپزی سفارت ایالات متحده را بر عهده داشته، ریاست یک رستوران شناخته شده را بر عهده دارد که در فاصله 10دقیقه ای از برج ایفل قرار دارد و هر روز صفی از مشتریان برای خوردن ناهار در مقابل آن دیده می شوند. نکته این اکه در پاریس، بهتر است که قبل از رفتن به این رستوران ها با استفاده از ایمیل یا تماس تلفنی وقت خود را رزرو کنید. اگر موفق به این کار نشدید خیابان بازاری Rue Cler کمی آنطرف تر از برج ایفل است که می توانید اقلام لازم برای یک پیک نیک جذاب را از فروشگاه های آن خریداری کنید.

بازدید از جزیره ال دو لا سیته
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر