لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نحوه ی جمع کردن وسایل برای مسافرت هوایی
نحوه ی جمع کردن وسایل برای مسافرت هوایی

نحوه ی جمع کردن وسایل برای مسافرت هوایی

اگر هرگز رزرو آنلاین هتل نداشته اید، و یا به ندرت به سفر هوایی رفته اید٬ ممکن است برای اینکه چه چیزهایی بردارید٬ سردرگم شوید. دستورالعمل ها همیشه افراد را بیشتر سردرگم می کنند و همیشه بایت آن ها نیز باید مبالغی را پرداخت کنید. اگر این کار به نظرتان منطقی نمی آید٬ شما تنها نیستید. این قدم ها را بردارید تا هرچی را درست در وقت مناسب آن انجام داده باشید و فرقی نمی کند که سفر شما طولانی یا کوتاه و یا حتی برای کار یا تفریح باشد٬ این قدم ها به شما کمک می کند.

قسمت اول: جمع کردن وسایل کیف دستی

۱. اگر بدون آن نمی توانید زندگی کنید٬ آن را در کیف دستی خود قرار دهید.
وسایل ضروری را بردارید: زیرپوش٬ کفش٬ یک یا دو ست لباس عادی٬ سرگرمی٬ دارو و برای پروازهای طولانی٬ لوازم بهداشتی اولیه. بعضی افراد جوری پرواز می کنند که انگار قرار نیست دیگر وسایلشان را ببینند – و این کار چند برتری دارد. وسایلی را که در کیف دستی خود قرار می دهید را به حداقل برسانید و ضروری ترین چیزها را فقط بردارید.

. از برداشتن تمام چیزهایی که لازم دارید تا راحت باشید٬ اطمینان حاصل کنید. داروهای با نسخه و بدون نسخه ی مجاز را بردارید. راحت تر است تا مایعات اضافه را از حراست بخواهید مثل سرم نرمال سالین.
. به منظور کاهش مقدار لباسی که می خواهید بردارید٬ آن هایی را بردارید که قابل تعویض هستند. ترجیحا مواردی را انتخاب کنید که می توانند باهم استفاده شوند تا اینکه لباس هایی که به طور کامل جدا از یکدیگر استفاده می شوند. از لوازم تزئینی نیز برای جذاب تر کردن تیپ خود استفاده کنید. برای مثال٬ روسری ها کوچک هستند و جمع کردن آن ها آسان است و می تواند هم به عنوان شال٬ هدبند و یا حتی کمربند استفاده شود.
. اگر به صورت هوایی پرواز می کنید٬ لباس شنای خود را بردارید و آن را در وسایل تعطیلات خود قرار دهید٬ مخصوصا اگر خان هستید. اگر در طول مسافرت هوایی خود٬ کیف هایتان گم شد٬ بیشتر آیتم ها ( مثل شلوارها و تی شرت ها‌) را می توانید در مقصد خود خریداری کنید. با این حال اگر کیف هایتان گم شد٬ خریدن لباس شنا برای زنان سخت است. اگر لباس شنا ندارید٬ سرگرمی هایی مثل کنار ساحل بودن٬ حمام داغ را از دست می دهید.

۲. چیزهای با ارزش خود را در کیف دستی قرار دهید.
Pack valuables in your carry-on
هر چیز با ارزش باید با شما و در کیف دستی تان باشد. اگر در صورت بدشانسی٬ جمدانتان ضربه بخورد و یا گم شود٬ کیف دستی تان ا نباید به هیچ وجه گم کنید.

. به دلایل امنیتی٬ هرگونه وسیله ی الکترونیکی با باتری های یون لیتیومی٬ شامل لپتاپ ها٬ کوشی های هوشمند٬ تبلت ها باید در کیف دستی تان باشد و نباید در چمدانتان قرار گیرند. اضافه بر آن ٬ پاوربانک ها و باتری های لیتیوم یونی نیز باید همیشه در کیف همراه شما باشد و نباید در چمدان قرار گیرند.
. وسایل الکترونیکی بزرگتری را بردارید تا راحت تر در دسترس شما باشد و نیاز ندارید تا زمانی را برای پیدا کردند آن ها سپری کنید.

۳. وسایل الکترونیکی خود را در کنار یکدیگر قرار دهید.
Pack your electronics together
این به دو دلیل خوب است:

. احتمالا در طول پرواز خسته می شوید٬ حتی اگر نیم ساعت باشد و نگاه داشتن وسایل الکترونیکی در کنار یکدیگر به شما اجازه می دهد تا بدانید هرچیزی در کجا قرار دارد و دسترسی به آیپاد٬ آیپد٬ کیندل یا هرچیزی که به سرعت به آن نیاز دارید سریع تر شود.
. اداره امنیت حمل و نقل باید وسایل الکترونیکی را بررسی کند – وقتی همه ی آن ها یکجا باشند و به راحتی دیده شوند٬ شما زیاد در بازرسی معطل نمی شوید.

۴. از به همراه داشتن مدارک خود اطمینان حاصل نمایید.
 Make sure you have your documents
برای سوار شدن به هواپیما نیاز دارید تا مدارک شناسایی داشته باشید٬ مثل پاسپورت٬ کارت ملی یا گواهینامه ی رانندگی. کارت بانکی خود را نیز فراموش نکنید. با این حال٬ ایده ی خوبی نیست که کارت های خود را در کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و با خود حمل کنید٬ چون خطر گم شدن آن ها زیاد می شود.

. اطلاعات پرواز خود را در یک جیب جلوی در دسترس کیفتان قرار دهید: خط هوایی٬ شماره پرواز٬ کد تاییدیه و جزئیات پرواز. این در کیوسک های سرویس چک این در بسیاری از خطوط هوایی در فرودگاه ها در دسترس است.

هرگز با این 30 شرکت هواپیمایی شبانه پرواز نکنید
ادامه مطلب

مشاوره ی متخصص:
Allyson Edwards متخصص سفر می گوید: یک پوشه ی پلاستیکی یا پاکت شفاف تهیه کنید و از هر کدام از مدارکتان چند کپی تهیه کنید و سپس در آن پاکت شفاف قرار دهید. این پوشه ی مسافرتی مهم شماست و شامل چیزهایی مثل پاسپورت٬ کارت ملی٬ گواهینامه ی رانندگی٬ برنامه ی سفر٬ بلیط ها و گذرنامه های مسافرتی شما٬ یک عکس ( از پشت و جلو ) از کارت اعتباری اضطراری شما آدرس و شماره ی تلفن محل اقامتتان و حدود ۱۰٪ پول نقد بیشتر که برای تبدیل پول به پول رایج محلی می باشد. هر زمانی که یک نماینده یا راهنمای پروسه شما را در طول اداره ی امنیست سفر راهنمایی یا ورود به هتل راهنمایی می کند و از شما مدرک می خواهد٬ مدارک شما فقط در یک جا می باشد!

۵. آیا واقعا به لوازم بهداشتی نیاز دارید؟
 Do you really need toiletries
لازم نیست تا وسایل زیادی جمع آوری کنید. برای مثال ممکن است خاله ی شما با خود شامپو و فرد دیگری خمیر دندان آورده باشد. این ممکن است باعث شود تا در مغازه های اضافی توقف کنید و از تعداد زیاد بطری ها٬ لوسیون ها و تیوب ها٬ دوری کنید و فضای خود را برای چیز های مهم تر دیگری ذخیره کنید.

. اگر لوازم بهداشتی با خود ببرید٬ در ایالت متحده هنوز قانون 3-1-1 TSA اجرا می شود. شما می توانید سه بطری لوازم بهداشتی ۱۰۰ میلی لیتری در اندازه ی کیسه های زیپلاک ( به اضای هر مسافر یکی ) با خود به همراه داشته باشید ولی باید در طول اسکن کردن وسایل در حراست٬ حتما باید آن را در بیاورید.

۶. یک کیف کمک های اولیه داشته باشید که شامل موارد اصلی و درمان درد باشد.
Have a first aid kit with the basics
بعضی اوقات پروازها باعث سر درد می شوند٬ پس یک بسته ی آماده برای مواجه شدن با این شرایط را داشته باشید.

چیزهای کمی که باید بردارید:
. مسکن
. باند
. آرام بخش ( اگر مسافر عصبی هستید )
. داروهای ضد تهوع
.آدامس جویدنی ( برای تغییرات فشار هوا )
. دستمال کاغذی
. گوش گیر ( برای مسافرت مفید است )
. داروهای لازم برای بیماری که به آن مبتلا هستید و در بعضی موارد آلرژی ها.

مدرک واکسیناسیون و شرایط درمانی ( اگر در سفرتان به آن نیاز هست ) را در پوشه ی مهم سفرتان قرار دهید.

۷. لباستان را بپوشید٬ آن را جمع نکنید.
Wear it, do not pack it
به یاد داشته باشید که برای لباس هایی که در طول سفر می پوشید٬ پولی پرداخت نمی کنید٬ پس پوشیدن را مد نظرتان قرار دهید. چند لایه لباس بپوشید که بتوانید با خودتان بیشتر بیاورید. برای مثال٬ بجای پوشیدن یک تی شرت و ژاکت٬ یک تی شرت زیر یک لباس آستین دار بپوشید و بر روی آن یک سوییت شرت. کفش های پیاده روی خود را بپوشید و دم پایی های خود را جمع کنید٬ مخصوصا برای اگر برای کار به مسافرت می روید.

قسمت دوم: جمع کردن چمدان

۱. از چک کردن چمدانتان تا حد امکان بپرهیزید.
Avoid checking luggage if you can
شما می توانید مدیریت کنید که مسافرت هوایی کاری به مدت سه ماه داشته باشید و لازم به چک کردن هیچکدام از کیف ها نباشد٬ مگر اینکه خودتان بخواهید. چک کردن چمدان٬ برای بعضی افراد باعث پشت درد می شود. شما باید برای جمع کردن آن٬ کشیدن آن با خودتان٬ مراقب وزن آن بودن و در صورت داشتن اضافه بار٬ پرداختن مبلغ اضافی که از آن خبر ندارید و امیدوار باشید که خط هواییتان آن را گم نکند٬ نگران باشید. اگر برای کمتر از دو هفته مسافرت می کنید٬ این را در نظر بگیرید. ممکن است برای شما چالش باشد ولی قابل انجام است.

. مهمانداران و خدمه ی پرواز تمام وقت این کار را انجام می دهند. آن ها می توانند زمانی بیش از یک هفته را و فقط با یک کیف همراه سپری کنند. اگر آن ها می توانند٬ پس شما هم می توانید انجام دهید. و بعد شما می توانید ۵۰ دلار اضافی را برای هر کاری که دوست دارید انجام دهید خرج کنید.

۲. تا می توانید سبک جمع کنید.
Pack as light as possible
علاوه بر اینکه باید مراقب از حد مجاز وزن عبور نکنید٬ هرچه چمدانتان سبک تر باشد٬ راحت تر هستید – چیزهای کمتری گم می شوند ( چه در پرواز و چه وقتی آن ها را در هتل جا بگذارید)٬ یک کیف سبک تری در اطراف شما هست و شما فضاهای بیشتری برای سوغاتی ها و خریدهای ناگهانی خود دارید. و همچنین زمان کمتری را برای دوباره جمع کردن صرف می کنید.

. اگرچه شما نمی توانید کفش های زیادی را با خود بیاورید و مجبور هستید که فقط چند کفش ببرید. کفش ها باید در یک کیف های پلاستیکی جمع شوند تا از کثیف کردن دیگر وسایل جلوگیری شود٬ مگر اینکه کفش های نو باشند. همچنین در نظر داشته باشید که جورب هایتان را درون کفش هایتان بگذارید تا در فضا صرفه جویی کنید.

۳. کپی های مدارک مهم خود را در چمدانتان قرار دهید.
 Put copies of your important documents in your checked luggage
فقط به این خاطر که ممکن است برای کیف همراه شما اتفاقی بیافتد یا فراموش کنید که کیف همراه خود را به درستی جمع کنید یا اتفاق ناخوشایندی در طول سفرتان رخ دهد٬ کپی های مدارک مهمتان را در چمدان قرار دهید. پاسپورت٬ ویزا و هر چیزی که در بدترین شرایط به آن نیاز دارید را اسکن کنید. اگر این کار را انجام دهید٬ به آن نیاز نخواهید داشت ولی اگر انجام ندهید٬ ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.

۴. انتظار نشتی بطری ها را در حین سفرهای هوایی داشته باشید.
Expect bottles to leak when you travel by air
اگر با خودتان لوازم بهداشتی می آورید٬ احتمال دارد که بعضی چیزها نشتی کنند. هر موردی باید به طور جداگانه پیچیده شود و در کیسه نگاه داری شود تا مطمئن شوید ک چیزی از آن ها روی لباس شما نمی ریزد. آن ها را در فضاهای جداگانه ای از کیفتان قرار دهید.

. درب هر بطری را بردارید و یک پلاستیک بر روی آن قرار داده و حالا درب بطری را ببندید. این یعنی حتی اگر درب بطری باز شود٬ برای شما همچنان مشکلی پیش نخواهد آمد.

۵. لباس هایتان را رول کنید.
 Roll your clothes
اگر تا به حال لباس هایتان را رول نکرده اید٬ شروع به رول کردن آن ها بکنید. این کار باعث می شود تا از چین خوردگی های مربع شکل لباستان جلوگیری شود و فضای بیشتری را برای شما نگاه می دارد. از سنگین تر ها شروع کنید و آن ها را در زیر قرار دهید و لباس های سبک تر را که قابلیت مدل دادن بیشتری نیز دارند را در بالای کیفتان قرار دهید.

. هرچه رول کردن شما سفت تر باشد٬ فضای بیشتری در اختیار دارید. حتی یکم فشار بیشتر در اینجا تاثیرات زیادی خواهد داشت.

۶. یک یا دو کیسه ی پلاستیکی اضافی با خود بیاورید.
Take an extra plastic bag or two
بعضی از فرودگاه ها به اندازه ی کافی خوش برخورد هستند و برای شما کیسه های پلاستیکی تهیه می کنند ولی اگر فرودگاه شما جزو آن ها نیست٬ خودتان آن ها را تهیه کنید. آن ها همیشه مفید هستند٬ مخصوصا اگر به صورت گروهی مسافرت می کنید – بعضی ها همیشه فراموش می کنند و با این روش اگر اولین کیف شما کثیف شود٬ شما یک بک آپ دارید.

. نوع زیپ دار – این مدل روی آن یک زیپ دارد. آن هایی را که می توان عایق کرد٬ بهتر از آن هایی هستند که این قابلیت را ندارند ولی بهترین نوع آن ها نوع زیپ دار است – نوع قابل عایق بندی شدن٬ می تواند با نیروی اعمالی باز شود.
. کیف های با کیفیت قفل دار زیپی هم می تواند کیف شما را محکم تر کند. بعضی اوقات اگر لباس هایتان را در کیف های قفل دار زیپی قرار دهید٬ می توانید تا ۳/۱ فضای بیشتری داشته باشید و هوا به بیرون رانده و عایق می شود. این کار همچنین باعث می شود تا لباس هایتان را از خیس شدن دز ماجراجویی های بیرونی محافظت کند و لباس های کثیف را نیز از لباس های تمیز جدا نگاه دارید.

۷. با وسایل خود بازی تتریس انجام دهید.
Play tetris with your belongings
برای استفاده ی حداکثری از کیف خود٬ شما باید با توجه به شکل و اندازه ی وسایل خود٬ آن ها را جمع کنید. با بزرگترین شروع کنید٬ سنگین ترین چیزها را در پایین قرار دهید و به همین ترتیب جلو بروید تا سبک ترین چیزها در رو قرار گیرند – این کار باعث می شود تا بستن چمدانتان راحت تر شود. اگر چیزی شکل عجیب و غریبی دارد٬ در اطراف آن لباس قرار دهید – آن را به نقطه ای تبدیل کنید که هیچوقت هوا جمع نمی کند.

. در اصل٬ جمع کردن وسایل بلند و دایروی نسبت به بطری های با شکل های عجیب راحت تر است. در آینده٬ برای ساده کردن شکل جمع آوری وسایلتان از چیزهایی که شکل ها و اندازه های اصلی دارند٬ استفاده کنید. آن ها در مجموع فضای کمتری اشغال می کنند.

۸. چیزی که می خواهید بخرید را جمع نکنید.
Do not pack what you will buy.
اگر برنامه دارید تا در مقصدتان به فروشگاه بروید و چیزهایی بخرید٬ قبل از شروع سفر چمدانتان را را چیزهایی که می خواهید بخرید پر نکنید. فضای بیشتری را برای چیزهای که قرار است بخرید٬ نگاه دارید.

۹. آیا می توانید وسایلتان را زودتر با کشتی بفرستید؟
در بعضی از موارد آسان تر است که وسایلتان را بوسیله ی ایمیل یا سرویس های خاصی مثل FedEx یا UPS این کار را انجام دهید. این می تواند خیلی مهم باشد که اگر قرار است به یک مسافرت طولانی بروید٬ یا ممکن است به تجهیزات خاصی مثل وسایل کمپ زمستانی نیاز داشته باشید.

قسمت سوم: آماده شدن برای سفر

۱. مدت زمان پرواز و سفرتان را بدانید.
Know the duration of your flight and trip
مقصد سفر شما تعیین می کند که چه چیزهایی را باید بردارید و طول سفرتان تعیین می کند که چه مقدار از هر موردی را باید بردارید. در چه روزهایی اتفاقات برنامه ریزی شده ی خاصی خواهید داشت؟ چقدر می توانید از چند قطعه بارها استفاده کنید؟

. اگر می توانید٬ از داشتن یک چمدان دوری کنید. بیشتر فرودگاه ها برای اولین چمدان چک شده از شما مبلغی دریافت می کنند و پروازهای ارزان می تواند در یک لحظه به پرواز گران تبدیل شود. اگر مهمانداران هواپیما می توانند فقط با یک کیف همراه در بیشتر از یک هفته زنده بمانند٬ پس شما هم می توانید.

۲. هوا را چک کنید.
Check the weather
بررسی هوا قبل از بسته بندی می توانید به تعیین دقیق آنچه که واقعا لازم دارید٬ کمک کند. برای مثال٬ Vermont معمولا تابستان های معتدلی دارد ولی همچنین موج های حرارتی نیز دارد که آن را نیمه گرمسیری می کند. چک کردن هوا به شما کمک می کند که بدانید آیاواقعا نیاز هست که با خود چتر ببرید یا خیر.

. مقدار کمی از موارد مشترکی را که می توانید در آب و هوای متفاوت مقصد سفرتان استفاده کنید را با خود ببرید. برای مثال٬ یک بادشکن ضد آب می تواند فضای کمتری را نسبت به یک بارانی و ژاکت بگیرد.

۳. اگر کشور خود را ترک می کنید٬ چک کنید که آیا به آداپتور نیاز دارید؟
check if you need adapters
اگر به کشور خارجی می روید٬ احتمالا چیزهای مهمی متفاوت هستند. آیا به آداپتور الکتریکی نیاز دارید؟

۴. ممنوعیت ها را درک کنید.
Understand prohibitions.
برای مثال ممکن است شما نتوانید تا با خود یک بطری شراب به کشور عربستان ببرید یا انواع خاصی از دانه های گیاهی را به استرالیا نمی توانید ببرید.

3/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر