لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> چرا پنیر در حال بر هم زدن اوضاع بین این دو کشور است ؟ آن هم دوباره!
چرا پنیر در حال بر هم زدن اوضاع بین این دو کشور است ؟ آن هم دوباره!

چرا پنیر در حال بر هم زدن اوضاع بین این دو کشور است ؟ آن هم دوباره!

چه کسی حدس می زد که پنیر فتا، آن هم دوباره، باعث ایجاد مشکل بین دو کشور دانمارک و یونان شود؟ بر اساس اظهار کمیسیون اروپایی، دانمارک بطور دقیق از قوانین در رابطه با پنیر محبوب یونانی پیروی نمی کند.

از آنجا که یونان به اندازه¬ی کافی مشکلات برای دست و پنجه نرم کردن نداشت (بحران اقتصادی هر سال وخیم تر می شود و اخیرا تظاهرات هایی بر سر نام رسمی مقدونیه شکل گرفته است)، حال مسئله¬ی دیگری نیز پیش آمده است. این بار، تنش ها با دانمارک در حال افزایش است و دلیل آن چیزی نیست جز پنیر فتا !

فتا، پنیری سنتی یونانی تهیه شده از شیر گوسفند یا مخلوطی از شیر گوسفند و بز است. در سال 2002، پس از اولین تقابل دانمارک و یونان پیرامون این غذای خوشمزه، فتا به لیست محصولات غذایی محافظت شده¬ی اتحادیه اروپا اضافه شد. این بدان معناست که پنیرهای مشابه فتا که بیرون از یونان تولید می شوند نباید بعنوان فتا برچسب بخورند و نباید در کشورهایی که اتحادیه اروپا با آنها قرارداد های تجاری دارد فروخته شوند.
پنیر فتا
اگرچه بنظر می رسد دانمارک از مقررات پیروی کرده است و پنیرهای شیر گاو خود را با برچسب هایی مثل «مکعب های سالادی» یا «پنیر سفید» در سوپرمارکت ها و خواربار فروشي‌ ها بفروش می رساند، اما کمیسیون اروپایی بر این باور است که تولید کنندگان دانمارکی سعی می کنند پنیر خود را بعنوان فتای اصل در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا جا بزنند.
یورگن هالد کریستنسن، مدیر اتحادیه¬ی محصولات لبنی دانمارک در مصاحبه با روزنامه¬ی آلتینگت گفته: « از آنجا که فتا بعنوان یک محصول یونانی حمایت شده است، ما از قانون پیروی کرده ایم. اما، البته که ما در جاهایی که این محصول تحت حمایت قرار ندارد متفاوت عمل کرده ایم.»
به نظر می رسد زمان قابل توجهی برای حل این اختلاف نظر نیاز است، اما می توان امیدوار بود به روشی مدیریت شود که به مصرف کنندگان این اجازه را بدهد که بدانند چه زمانی در حال خرید فتای یونانی اصل هستند.

رستوران های سنندج
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر