لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برج N سئول
برج N سئول

برج N سئول

یانگوم، جوهری در قصر و شیرین زبانی ها و معصومیت های یک دختر کوچک و اصیل کره ای با آن نمایش با آب و تاب و خوش آب و رنگش از کشوری که حالا با نام کره جنوبی میشناسیمش سبب شد تا ما ایرانی ها بازهم به یاد کشور زیبای کره جنوبی بیافیتم. کره، کشوری که برخی آن را جهنم سبز می خوانند بدون شک یکی از زیباترین کشورهای جهان است که چشم اندازهای منحصربفرد طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. طبیعت زیبا و چشم نواز، فرهنگی غنی، غذاهای خوش طعم و بناهای تاریخی حیرت انگیز این کشور زیبا سبب شده تا این جهنم سبز به مذاق خیلی ها خوش بیاید و کره را در بین کشورهای دوستداشتنی برای سفر کردن قرار دهد. سئول پایتخت زیبا و وسیع این کشور است.

پایتختی که حالا شانزدهمین شهر بزرگ دنیاست و در ردیف مدرن ترین و زیباترین پایتخت های جهان نیز هست. پایتختی که حالا چیزی در حدود 47 سال است که خواهرخوانده تهران است و خیابانی را هم به همین نام در میان خیابان های متعددش ثبت کرده است. در میان جاذبه های متعددد این شهر مدرن این بار عازم یک جاذبه مدرن و جدید می شویم که در بین بازدیدکنندگان از این پایتخت زیبا توانسته نمره قبولی را دریافت کند و حالا یکی از محبوب ترین و پرترددترین جاذبه های شهر سئول است. برج N سئول مقصد این باره سفر ماست. اگر مشتاقید تا بلندترین برج شهر سئول را با نمایی 360 درجه از شهر سئول را ببینید، حتما با ما همراه شوید.
برج N سئول
برج سئول
از وقتی انقلاب صنعتی چهره شهرها را تغییر داد، ساخت بناهای مدرن نیز قوت گرفت. برج ها که حالا به بلندی و زیبایی شان در سراسر جهان شناخته می شوند به جز کارکردشان تبدیل به یکی از مراکز تفریحی پرطرفدار شده و جای خود را در بین گردشگران و توریست ها هم باز کرده است. برج سئول که به برج N سئول نیز شهره است یکی از همان برج هایی است که علاوه بر کارکرد مخابراتی اش به بلندترین و جذاب ترین سازه مدرن این شهر بدل شده است. این برج که با نام های برج سئول و برج نامسان نیز شناخته می شود یک برج مخابراتی و رادیویی و تلویزیونی است که بر روی کوه معروف نامسان قرار گرفته است. کوهی که در سرود ملی کره ای ها هم از آن یاد می شود و سبب شده تا این برج با ارتفاع 236 متری خود به یکی از مرتفع ترین نقاط شهر سئول تبدیل شود.
برج N سئول
با احتساب ارتفاع کوه نامسان این برج در حدود 479.7 متر بالاتر از سطح دریاها قرار گرفته و تمام سئوول را به زیر پایتان می کشاند به طوری که می توانید تمام شهر را از بالای این برج تماشا کنید. عکس این نکته نیز صادق است و از هر جای سئول که نگاه کنید این برج زیبا پیداست. ساخت این برج با هزینه ای معادل با 2.5 میلیون دلار در سال 1969 میلادی آغاز شد و طراحی و معماری آن را فردی به نام Jangjongryul برعهده گرفت. در سال 1971 نمای بیرونی برج به اتمام رسید اما هنوز بخش های درونی آن کامل نشده بود. تا سال 1975 اغلب بخش های داخلی نیز تکمیل شد اما در نهایت در سال 1980 میلادی درب های برج به روی ساکنین پایتخت گشوده شد. برج سئول حالا به یکی از نمادهای مهم شهر سئول تبدیل شده بود تا اینکه در سال 2005 میلادی نام آن به طور رسمی به برج N سئول تغییر داده شد.
برج N سئول
حرف N در این نامگذاری اشاره به حرف اول سه کلمه جدید، نامسان و طبیعت به زبان انگلیسی داشت. اگرچه در سال های اخیر شرکت مالک این برج با شرکت بزرگتری ترکیب شده و نام آن را تغییر داده است اما همچنان با نام برج نامسان، برج سئول و برج N شناخته می شود. این برج نخستین برج مخابراتی امواج رادیویی و تلویزیونی شهر سئول بود و هم اکنون نیز ماموریت پخش امواج کانال های مهمی همچون KBS، SBS و MBC را برعهده دارد. کارشناسان جاذبه های گردشگری از این برج بازدید کرده و در نهایت نام آن را در لیست 500 جاذبه برتر جهان قرار گرفت.
برج N سئول
بخش های مختلف برج
برج از سه بخش اصلی به نام های لابی، پلازا و برج تشکیل شده است که هرکدام از این بخش ها طبقات و امکانات متعددی دارند. با ورود به بخش لابی کیوسک اطلاعات برج، کافه ها، اتاق پرستار بچه، تئاتر کودکان، فروشگاه های سوغات و هدیه، کافه شکلات، موزه ها و ورودی بخش رصدخانه قرار دارد. پلازا از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول شما فست فودها، غرفه های فروش بلیط، تراس و فروشگاه های سوغاتی را خواهید دید. طبقه دوم مملو از کافه ها، رستوران ها به خصوص رستوران های ایتالیایی است اما جاذبه اصلی طبقه دوم تراسی است که در پشت بام تعبیه شده و سه درخت قفل عشق را در خود جای داده است. درخت هایی از قفل آن هم با رنگ و بوی عشق و سبدی که پر از کلیدهای قفل هاست. در اینجا دیواری شیشه ای تعبیه شده است تا نتوانید قفل هایتان را جایی به غیر از درخت ها وصل کنید.
برج N سئول
بعد از پلازا نوبت به برج می رسد. این بخش شامل چهار طبقه است. با چهار بخش برای دیدن نماهای مختلف شهر آن هم در ارتفاع 239 متری برج که معادل با ارتفاع 479 متری از سطح دریاست. در این قسمت تلسکوپ هایی تعبیه شده است تا دورترین مکان های شهر را هم از نزدیک ببینید. یک قسمت از این طبقات به رستوران هایی اختصاص دارد که گردان هستند و هر 48 دقیقه یکبار می چرخند. علاوه بر رستوران گردان دو رستوران دیگر به همراه فروشگاه های مختلف در این بخش قرار دارند. در این طبقات بخشی قرار دارد که با 32 صفحه نمایش غول پیکر یک فیلم پاناروما از تاریخ کره را با نمایی 360 درجه به نمایش می گذارد. این برنامه در طبقه سوم برج اجرا می شود. در سایر طبقات رستوران کره ای، آتلیه عکاسی، کافه آسمان، محل استراحت، رصدخانه آنالوگ، دریاچه آرزو، رصدخانه دیجیتال، تلسکوپ های ستاره شناسی قوی، مغازه ها و رستوران های مجلل قرار گرفته اند. سالانه چیزی در حدود 12 میلیون نفر از این برج بازدید کرده و در نظرسنجی های صورت گرفته این برج در صدر جاذبه های گردشگری سئول قرار گرفته است.
برج N سئول
جاذبه های برج نامسان
بدون شک نورپردازی های این برج زیبا یکی از عوامل جلب توجه مردم است. برج نامسان در صورت بالابودن کیفیت هوا و کاهش آلاینده ها، هرشب از لحظه غروب خورشید تا ساعت 22 و در تابستان تا ساعت 23 به رنگ آبی درمی آید. در سال 2012 این برج به مدت 52 روز به رنگ آبی درآمد. مسئولین برج با استفاده از چراغ های LED سعی دارند تا یک بازی نور را در قالب یک برنامه فرهنگی و هنری و با کمک عناصر دیجیتال به روی صحنه ببرند. در این روزها برج یکسره با نورهای رنگی مختلفی پوشانده می شود و نمایش هایی همانند شمع نور و یا آبشار نور به اجرا درمی آیند. نمای این برج با این نورپردازی ها در طول شب بسیار چشم نوازتر است و چشم های بسیاری را مجذوب خود می کند. در روز زمین نیز تمامی این چراغ ها یکسره خاموش می شوند.
برج N سئول
قفل عشق و درخت های آکنده از قفل ها و پیام های عاشقانه با رنگ های شاد و جذاب هم یکی دیگر از جاذبه های این برج چند منظوره است که اغلب بازدیدکنندگان را به یاد پل عشق فرانسه می اندازد. تونل عشق هم مسیری زیباست که در طبقه چهارم برج تعبیه شده و یکی از زیباترین لوکیشن ها برای عکاسی است. این مسیر با هزاران چراغ رنگی آراسته شده است. بین طبقات دوم و سوم برج هم پلی قرار گرفته که به پل عشق شهره است و به زیبایی تمام با نورهای رنگی مزین شده است. یکی دیگر از جاذبه های برج نامسان دریاچه آرزو است.
برج N سئول
اگر خوب دقت کنید زنان و مردان کره ای را خواهید دید که در کنار این دریاچه ایستاده و سکه ای را به درون آن پرتاب می کنند. اما سکه هایی به شکل قلب با رنگ های مختلف و دریاچه ای که اصلا شبیه دریاچه نیست و تنها یک مفهوم هنری و انتزاعی است. برای انداختن این سکه های قلبی می تووانید با پرداخت سکه معمولی این سکه ها را از غرفه مربوطه دریافت کنید. بر طبق راهنمای موجود در کنار این دریاچه با انداختن سکه ها در یک قسمت خاص و معین شده صدایی با مضمون عبارت دوستت دارم به چندین زبان برای شما پخش خواهد شد که در نوع خود جذاب است. اگر می پرسید که این سکه ها بالاخره دریاچه را پر می کنند و یا تکلیف این همه سکه چه می شود باید بدانید که این سکه های جمع شده در نهایت خرج ساخت مدرسه در مناطق توسعه نیافته و محروم آسیای شرقی و چین می شود. این بخش جذاب نیز در طبقه دوم برج مجموعه نامسان قرار گرفته است و طرفداران بسیاری دارد.
برج N سئول
رصدخانه های موجود در طبقه سوم برج با ارائه تصویری 360 درجه ای از شهر سئول پشت دیواری شیشه ای و یا نمایش 360 درجه ای از تاریخچه 600 سال اخیر کره بر روی نمایشگرها از بخش های پرطرفدار این برج است. برای بازدید از این قسمت می توانید در همان ورودی برج نامسان بلیط تهیه کرده و خودتان را به این بخش برسانید. هزینه بلیط در سال 98 برای افراد بالای 13 سال 10.000 وون و برای کودکان زیر 13 سال 8000 وون است. این مبلغ برای معلولین شامل یک تخفیف سی درصدی است.

این 10 کار را حتما در فیلیپین انجام دهید
ادامه مطلب

موزه خرس تدی و درخت کریسمس 7 متری اش از دیگر جاذبه های برج نامسان است. این درخت زیبا با 300 عروسک خرس تزئین شده و در روز افتتاحیه موزه در سال 2008 میلادی به نمایش گذاشته شد. موزه خرس تدی اما یکی از جالب ترین بخش های برج است که به سه بازه زمانی گذشته، حال و آینده کره جنوبی تقسیم شده است. اگر صحنه های مختلفی از فیلم های تاریخی کره ر ا به یاد دارید اینجا می توانید آن صحنه ها، دکوراسیون و پوشش ها را از نزدیک ببینید اما با یک تفاوت کوچک. اینجا به جای انسان ها و یا عروسک های معمول تنها خرس های تدی حضور دارند و با آن لباس ها و کلاه های تاریخی بامزه شان لبخند را میهمان لب هایتان می کنند.
برج N سئول
اگر به فکر سرگرمی کودکان هستید در طبقات اول و چهارم برج سرزمین های بازی با عروسک های بامزه تعبیه شده است که حتما نظرتان را جلب کرده است. در طبقات اول، دوم و چهارم این برج نیز تونل هایی با نمایشگرهای OLED خمیده طراحی شده است که بسیار جذاب است و بزرگترین نمایشگر منحنی دنیاست. این نمایشگرها هرکدام تصاویری زیبایی را به نمایش می گذارند. علاوه بر این تونل ها نمایشگرهای غول پیکر خمیده ای نیز در بخش های مختلف تعبیه گردیده است که به نمایش آثار پانارومایی می پردازد. تجربه نمایش سه بعدی با عینک های مخصوص هم از دیگر جاذبه های پرطرفدار این مجموعه است.
برج N سئول
رستوران های کره ای، ایتالیایی، فرانسوی و رستوران های لوکس بین المللی در کنار فودکورت ها، کافه ها و فروشگاه های مختلف از دیگر جاذبه های این برج فرهنگی تجاری است.
برای رسیدن به این برج می توانید از تاکسی و اتوبوس کمک بگیرید اما یکی از جذاب ترین راه ها برای رسیدن به برج ماشین های کابلی است. ماشین های کابلی ترامواهای هوایی هستند که هر روز از ساعت 10 الی 23، ظرف مدت 15 دقیقه شما را از ایستگاه Myungdong به برج نامسان می رساند. کابین این ماشین کابلی در هر بار حرکت خود 20 مسافر را جابجا می کند.
برج N سئول
برج نامسان هر روز از ساعت 10 الی 23 در روزهای غیر تعطیل و 10 الی 24 در روزهای تعطیل به روی علاقمندان گشوده می شود البته این زمان بسته به شرایط آب و هوایی برج ممکن است تغییر کند. برج دارای بخش های مختلفی است که استفاده از برخی از آن ها نیازمند تهیه بلیط است. برخی از بسته های تهیه شده در برج که شامل بازدید از بخش های مختلف است می تواند برایتان مقرون بصرفه باشد.
برج N سئول
قصد سفر به هر کجای ایران عزیز را که داشته باشید می توانید روی ما حساب کنید. رزرو آنلاین هتل های ایران از هتل های تهران گرفته تا اقامتگاه های سنتی در دورترین نقاط کشورمان در لیست رزرو هتل های ایران هتل آنلاین موجود است. رزرو آنلاین از میان هتل های متعدد با آخرین جزئیات و البته تجربه مسافرین قبلی تمام این هتل ها و بهره مندی از تخفیفات ویژه در کنار تضمین کمترین قیمت حتما شما را هم وسوسه خواهد کرد تا یکبار هم که شده رزرو هتل تان را به ما بسپارید.

10 استراحتگاه ساحلی برتر و معروف در مالزی
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر