لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> معرفی فرودگاهی مستقر بر فراز بزرگراهی در آلمان
معرفی فرودگاهی مستقر بر فراز بزرگراهی در آلمان

معرفی فرودگاهی مستقر بر فراز بزرگراهی در آلمان

اینکه بزرگ‌ترین جت مسافربری جهان حین رانندگی در یک بزرگراه دقیقاً‌ از مقابل شما با فاصله بسیار کمی عبور کند تجربه معمول و متداولی نیست.
اما صحنه دیدنی بالا – یعنی پرواز هواپیمای A380 – برای رانندگان آزادراه A14 آلمان که بندر ویسمار را به شهر نوسن متصل می‌کند، چندان دور از ذهن و عجیب نیست. چرا که امتداد مسیر این جاده از اطراف فرودگاه لایپزیگ نیست، بلکه دقیقاً از میان آن عبور می‌کند.
دقیقاً به همین علت است که هواپیماهای بزرگ و کوچک که مطابق برنامه باید از باند شمالی فرودگاه پرواز کنند یا در این باند فرود بیایند، چاره‌ای ندارند جز اینکه از پل هواپیمارویی که از میان بزرگراهی پرتردد می‌گذرد، رفت و آمد کنند.
این ساختار و طراحی غیرمعمول در نتیجه کمبود فضا در اطراف فرودگاه لایپزیگ / هیل و مجاروت آن با آزادراه A14 است.
با فراهم آوردن این شرایط برای هواپیماها که بر فراز این بزرگراه – و همچنین یک راه آهن دیگر – رفت و آمد کنند، در واقع فضای بیشتری برای آنها تأمین شده است تا از تمامی فضای باند ۳.۶ کیلومتری (۲.۲ مایلی) فرودگاه استفاده کنند.

هواپیمای DHL در حال عبور از میان آزادراهی در فرودگاه لایپزیگ. عکس از بودو شولز

چه کسانی به لایپزیگ پرواز می‌کنند؟

رایان ایر به صورت مستقیم از لندن استنسد به لایپزیگ پرواز دارد، که در واقع به معنی تمامی ایرلاین‌هایی است که فرودگاه زاکسن را به انگلستان متصل می‌کنند.
این در حالی است که فرودگاه لایپزیگ مقر اصلی تخلیه محموله‌های باری DHL و البته Aerologic است.
علاوه بر لوفت‌هانزا (که پروازهایی به مقصد فرانکفورت و مونیخ دارد) و سان اکسپرس، ایرلاین‌های اتریشی و Rusline، تعدادی از هواپیماهای ترابری نیز به صورت فصلی یا قراردادی در این فرودگاه تردد می‌کنند.

آینده ی فرودگاه ها
ادامه مطلب

در سال ۲۰۱۷، فرودگاه لایپزیگ، به ۲.۳ میلیون مسافر با کمتر از تنها ۷۰۰۰۰ پرواز خدمات ارائه داد و ۱.۱ میلیون تن محموله را جابجا کرد.

جاذبه گردشگری لایپزیگ برای مسافران در چیست؟

بزرگ‌ترین مرکز شهری در نقشه زاکسن (Leipzig.travel) که خود به لحاظ فرهنگی جواهری نایاب محسوب می‌شود و البته امروزه به بازار کار بزرگی در شرق تبدیل شده است.
موزه Runden Ecke یادآور نحوه پاسداری و مراقبت جمهوری دموکراتیک آلمان در سنگر و پناهگاه زیرزمینی خود پیش از ایجاد نیروی امنیتی داخلی در این کشور است.
موزه باخ از نابغه‌ای در قرن هجدهم در این شهر تجلیل می‌کند که آهنگ‌های خود را در ۲۷ سال آخر عمر خود ساخت.

آیا فرودگاه‌های دیگری در جهان وجود دارند که در میان بزرگراه‌ها قرار داشته باشند؟

احداث ششمین باند جدید فرودگاه اسخیپول آمستردام با اندکی فاصله از ضلع غربی آن به گونه‌ای است که کلیه مسیرهای متصل به آن باید از جاده A5 عبور کنند. چیزی حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا یک هواپیما مسیر میان این باند و ساختمان ترمینال را طی کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر