لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> تماشای سورئالیسم در سان لوئیس پوتوزی
تماشای سورئالیسم در سان لوئیس پوتوزی

تماشای سورئالیسم در سان لوئیس پوتوزی

به گفته آندره برتون، یکی از بنیانگذاران جنبش هنری، مکزیک” سورئالیست ترین کشور در جهان است “. هنرمندان سورئالیستی که به شدت تحت تاثیر نظریه های روانکاوی فروید قرار گرفته اند خلاقیت های خود را با رویاها و اندیشه های غیرمتعارف غنی سازی کردند و به رهاسازی ناخودآگاه ذهن از محدودیت های منطق باور داشتند.

یک جریان اخیر در مورد علاقه به هنر سوررئالیستی و به ویژه در گرامیداشت هنرمند مشهور لئونورا کارینگتون منجر به افتتاح دو موزه در ایالت سان لوئیس پوتوزی شد که به تمجید و تحسین از جذابیت باغ مجسمه سازی در لاس پوزاس واقع در شهر زیلیتلا پرداخته شد. با این سه افتخار سورئالیسم مکزیکی، سان لوئیس پوتوزی به عنوان یک مقصد تمام عیار سورئالیسم در مکزیک تبدیل شده است. این شهر با داشتن هتل هایی زیبا همانند هتل های ایران، سفر خوب و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

باغ مجسمه سازی ادوارد جیمز، یکی از سرزمین های عجایب در زیلیتلا
در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ بسیاری از هنرمندان و روشنفکران اروپایی برای در امان ماندن از جنگ به مکزیک پناه بردند و این چنین شد که سورئالیسم در مکزیک گسترش یافت. ادوارد جیمز، شاعر و مدافع هنر، در منطقه لا هیاستیکا پوتوسینا مستقر شد، یک منطقه استوایی در ایالت سان لوئیس پوتوزی که به داشتن آبشارهای چشمگیر، غارها و گودال ها مشهور است. او در این جنگل دورافتاده و سرسبز نسخه جدیدی از باغ خود را که باغ عدن نام دارد و پر از سازه های غیر واقعی و بی اندازه جذاب و شگفت انگیز می باشد، بنا گذاشت.
جیمز در طول سفری که به مکزیک برای دیدار از دوستان داشت و در حالی که در رودخانه استحمام می کرد خود را در میان انبوهی از پروانه هایی که او را احاطه کرده بودند، یافت و آن را به عنوان نشانه ای در نظر گرفت که باید در اینجا ملکی خریداری کند. در تکه زمینی در نزدیکی دامنه تپه شهر زیلیتلا، جیمز در اصل قصد داشت که یک باغ پر از ارکیده که وی به آن علاقه داشت بنا نهد. با این حال، پس از یک زمستان سخت که عمر گل های گرانبهای او را گرفت، او تصمیم گرفت که مجسمه هایی رویایی و ساختمان هایی باشکوه در جنگل بنا نهد که در دامان طبیعت نابود نخواهند شد و حالا جهان جذابیت خود را مدیون تفریگاه سورئالیسم جمیز در لاس پوزیس (Wells ) می داند.
The sculptures at Las Pozas are blanketed with the verdant jungle

ارکیدهای مصنوعی، مارها که نشان دهنده هفت گناه کبیره و یک کاخ بامبو و خانه ای که در میان آبشارها، استخرهای طبیعی و رودخانه ای جاری وجود دارد. پل ها و پله های مارپیچی این باغ در هیچ کجای جنگل سرسبز بهم برخورد نمی کنند. باغ مجسمه سازی ادوارد جیمز، به معنای واقعی کلمه چیزی فراتر از رویاها ₋ است. هنگامی که او در سال ۱۹۸۴ درگذشت، ساخت آن متوقف شد و بنابراین سازه های ناتمام، مانند “خانه ای با سه طبقه که می توانست پنج طبقه باشد ” با وسواس به آن افزوده شد.

قدم زدن در پیاده روهای این باغ سرسبز و کشف سازه های نامشخص که بوسیله طبیعت پوشانده شده اند چیزهایی هستند که کاوشگران هنگام بازدید از مکان های قدیمی باستان شناسی باید تجربه کنند.


یک خانه سورئال در پایتخت ایالت که برای هنر سورئالیستی لئونورا کارینگتون

لئونورا کارینگتون از دوست و حامی خود، ادوارد جیمز، اغلب در لاس پوزاس دیدار می کرد. داستان زندگی کارینگتون به اندازه آثار او جذاب است. او در یک خانواده اشرافی انگلیسی به دنیا آمد و از همان سنین کودکی با جنبش سورئالیسم آشنا بود. کارینگتون در سن ۲۰ سالگی با ماکس ارنست که از او خیلی بزرگتر بود ( و ازدواج کرده) ملاقات کرد و هر دو نفر به سرعت عاشق و همکار یکدیگر شدند. ارنست در حالی که در فرانسه زندگی می کرد توسط گشتاپو ( پلیس مخفی آلمان نازی ) بازداشت شد وکارینگتون در اوج نا امیدی به اسپانیا گریخت. وی توسط خانواده اش به یک آسایشگاه فرستاده شد. پس از ترک آسایشگاه، او توانست با یک دیپلمات مکزیکی ازدواج کند و از اروپا بگریزد. در حالی که ازدواج آنها زیاد به طول نکشید، کارینگتون در مکزیک برای خود خانه ای ساخت و تا سن ۹۴ سالگی در آن خانه ماند و از دنیا رفت.
From snakes to stone orchids and hidden structures, there is so much to explore at Las Pozas

در بهار سال ۲۰۱۷، صدمین سالگرد تولد کارینگتون را جشن گرفتند و علاقه نسبت به او در میان هنرمندان افزیش یافت. در مارس سال ۲۰۱۸ اولین مکانی که به طور کامل به زندگی و کار او اختصاص داده شد، مدرسه ای هنری در شهر سان لوئیس پوتوزی افتتاح شد. مدرسه هنرها در واقع در یک زندان دولتی قدیمی قرار دارد که چند سال پیش به مرکز هنر و فرهنگ تبدیل شد. موزه لئونورا کارینگتون یک موزه بین المللی است که علاوه بر آن مرکز خدمات عمومی نیز ارائه می دهد.

این مکان با مجموعه ای از مجسمه های برنزی کارینگتون به بازدیدکنندگان خیر مقدم می گوید. مجسمه هایی با طرح های پرندگان خارق العاده ای که درحال راندن یک قایق هستند و شکل های شان با هم ترکیب شدند و موجودی انسان نما با سر یک گوزن با نگاهی رو به آسمان و با خواسته هایی نامشخص و یک موجود عجیب که دو سر عقاب مانند از پهلو های آن بیرون زده و انگشتان دراز اش را از حفر های بازوان گسترش می دهد. جایی که زمانی سلول هایی برای زندانیان بوده اکنون منزلگاه بسیاری از مجسمه ها، نقاشی ها، طراحی ها و جواهرات کارینگتون است؛ آثار عجیب و غریبی که به سنت های سلتیک و ماقبل تاریخ اسپانیایی مرتبط هستند.
Three distinctive sculptures welcome visitors to the newly minted Museo Leonora Carrington

یک سورئالیسم پی در پی با افتتاح دومین موزه لئون ورا

مکان دوم لئونورا کارینگتون در اکتبر ۲۰۱۸ در شهر زیلیتلا افتتاح شد و همانند باغ مجسمه سازی ادوارد جیمز به خوبی به نمایش گذاشت. در حالی که این مجموعه بیشتر بر نمایش مجسمه های کارینگتون تمرکز دارد، علاوه بر این موزه دوره هایی از زندگی کارینگتون را با عکس های بزرگی از او به نمایش می گذارد. در میان مجموعه های برجسته او، دیواری با ۲۵ ماسک برنزی، مجسمه ای از یک فرد عجیب با سری افقی بلند و کشیده و مجسمه ای همانند یک نیمکت است که در دو طرف آن دو صورت وجود دارد. ساختمان سه طبقه ای این موزه مدرن دارای کارگاه هایی با اتاق های شیک، کافه ای بر روی پشت بام و یک مغازه سوغاتی فروشی از آثار کارینگتون می باشد. هر دو موزه زیلیتلا و دیگری در شهر سان لوییس پوتوزی به لطف پابلو ویسز یکی از دو پسران کارینگتون ساخته شد که قسمتی از رویای مادرشان را ادا کرده باشد.
The second Carrington museum features many of the artist's sculptures

لا هیاستیکا پوتوسینا یک منطقه وسیع و ناهموار است که از دامنه های کوهستان عبور می کند. بعضی اوقات در این مکان رانندگی می تواند کمی دشوار باشد، شهر زیلیتلا به فاصله 5 ساعت رانندگی از پایتخت ایالت سان لوئیس پوتوزی قرار دارد. شرکت های تورهای محلی مانند آوتینتکو سن لوییس می توانند تجربه های شخصی خود را برای ماجراجویی و دوستداران هنر و همانند آن را فراهم کنند و دشواری های رانندگی کردن در جاده های کوهستان و راه های پر پیچ وخم این مکان را برای شما هموار کنند. به طور خلاصه، اتوبوس ها روزانه از سان لوئیس پوتوزی به دره های سیوداد رفت و آمد می کنند و شما می توانید از آنجا بلیط اتوبوس به زیلیتلا را تهیه کنند.

موزه ی هنر بی نظیر در غرب وحشی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر