لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه سفرهای لوکس نیازهای گردشگران امروزی را برآورده می‌سازند؟
چگونه سفرهای لوکس نیازهای گردشگران امروزی را برآورده می‌سازند؟

چگونه سفرهای لوکس نیازهای گردشگران امروزی را برآورده می‌سازند؟

کلمه لوکس احتمالاً یکی از پرکاربردترین کلمه‌های صنعت گردشگری و هتل‌داری‌ست.
این کلمه دهه‌ها برای توصیف چیزهای مختلفی استفاده شده است، از اتاق‌های مجلل گرفته تا خوراک‌های عالی، مزایای منحصر به فرد و برنامه‌های سفر شخصی. در نتیجه بیان تعریف سفر لوکس روز به روز سخت‌تر می‌شود. پیش از رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای سفری لوکس، بیشتر با این نوع از سفر آشنا شوید.
به‌دلیل تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژیکی و تمایلاتی که روز به روز تغییر می‌کنند، سفر لوکس بسیار شخصی شده و در حال حاضر چیزهای فراوانی اعم از ملموس و غیر ملموس برای گردشگران جذابیت دارند.
گردشگران نسل هزاره(در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد) و نسل زِد(عمدتاً فرزندان دهه پنجاهی‌ها) عادات متفاوتی با انواع گردشگران در سال‌های گذشته دارند.
بنابراین شما چگونه سفر لوکس را تعریف می‌کنید و از آن مهم‌تر اینکه چگونه سفرهای لوکس نیازهای گردشگران امروزی را برآورده می‌سازند؟ دانیل وِلک، معاون رئیس عملیات هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون در آسیا-اقیانوسیه اطلاعاتی را از درون این صنعت در اختیار ما قرار می‌دهد.
سفر لوکس اغلب به معنی اتاق‌هایی مجلل و خوراک‌هایی عالی‌ست که با ستاره میشلن(نوعی درجه‌بندی برای ارزیابی کیفیت غذا) ارزیابی شده‌اند. آیا هنوز هم چنین است؟
در حالی که مفهوم لوکس همواره در حال رشد است، مؤلفه‌های مشخصی مانند اتاق‌ها و سوئیت‌هایی با دکوراسیون‌های زیبا و غذاهایی به‌یادماندنی هنوز هم در این مفهوم مطرح هستند.

مؤلفه مهم دیگر در تعریف سفر لوکس که امروزه نیز حائز اهمیت است، ارائه خدمات بی عیب و نقص است.

امروزه علاوه بر تقاضا برای بالاترین میزان منحصر به فردی، حریم شخصی و امنیت، سفر لوکس مدرن تمرکز بیشتری روی مؤلفه‌های غیر ملموس و انتزاعی کرده است، زیرا گردشگران به‌دنبال چیزهایی جدید، فوق‌العاده، فراموش‌نشدنی و غیر منتظره هستند.
علاوه بر این گردشگران میل فزاینده‌ای به تجربیاتی دارند که در آنها ایجاد تغییر کند و آنها وادار را به تأمل کند و در طبیعت و فرهنگ غوطه‌ور سازد.
ما مشتاقانه به دنبال این گرایشات هستیم و آنها را مد نظر قرار می‌دهیم تا مهمانانمان تجربه‌ای استثنایی از سفر خود داشته باشند.
داستان‌ها و مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نسل هزاره در سفر به‌دنبال ماجراجویی و تجربیات منحصر به فرد هستند. هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون در سراسر دنیا چه اقدامی مطابق با این خواسته انجام می‌دهند؟ یک سفر لوکس برای سازگاری با این طبقه جدید گردشگر، یعنی گردشگران نسل هزاره جوان و ثروتمند، چگونه باید باشد؟
از آنجایی‌که نسل هزاره، از جمله کسانی که بعد از جنگ جهانی دوم(دوران ازدیاد زاد و ولد در امریکا) متولد شده‌اند بیش از نسل‌های دیگر سفر می‌کنند، عادات، سلیقه‌ها و اولویت‌های در حال تغییر آنها در شکل‌گیری آینده سفر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
در سال‌های اخیر طبقه جدیدی از گردشگران پدیدار شدند- گردشگران نسل هزاره ثروتمند.

برای این دسته به‌خصوص از گردشگران، عکس‌های اینستاگرامی از واجبات سفر است.
از آنجایی‌که بیش از 40 درصد گردشگران زیر 33 سال در انتخاب مقصد سفر خود، قابلیت گرفتن عکس‌های اینستاگرامی را در اولویت قرار می‌دهند، واضح است که گردشگران ثروتمند نیز می‌خواهند تجربیات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراگ بگذارند و حتی افراد UHNWI(کسانی که ثروتشان بیش از 50 میلیون دلار است) نیز می‌خواهند در میان افراد دیگر شاخص باشند.

با مد نظر قرار دادن این گرایش، با ایجاد لحظات ناب که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زند و مطمئناً برای صفحات اینستاگرام آنها نیز ایده‌آل است، به‌دنبال این هستیم تا تجربیات بی‌نظیری را در اختیار آنها قرار دهیم.
به نظر شما بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد سفر لوکس چیست؟
یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلطی که امروزه وجود دارد این است که سفر لوکس مخصوص گروه‌های سنی بالاتر است، در حالی که نسل هزاره به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین گروه‌های گردشگران می‌شوند. بسیاری از جوانان نسل هزاره را می‌بینیم که آرزوی تجربیات لوکس را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند ثروتمند شوند تا بتوانند از تجربیات سفرهای لوکس لذت ببرند.

علاوه بر این، در دهه پیش‌رو، این گردشگران به سنینی خواهند رسید که بیشترین درآمد و بیشترین میزان خرج کردن را خواهند داشت و این مسئله باعث می‌شود تا صنعت گردشگری یا بیش از پیش این تصور غلط را انکار کند یا اینکه این فرصت استثنایی را از دست بدهد.
Pixabay

همچنین بسیاری از افراد با شنیدن کلمه لوکس وحشت می‌کنند و تصوری بسیار رسمی و کسل‌کننده از آن دارند. اما باید بدانید که امروزه کلمه لوکس تکامل پیدا کرده و مفهوم آرامش و راحتی را هم در بر می‌گیرد.
تصور غلط دیگری که وجود دارد این است که سفر لوکس شامل لمس واقعی مقصد مورد نظر نمی‌شود. در مجموعه هیلتون ما از اینکه گردشگران ثروتمند مایلند تا مانند بومی‌های مقصدِ مورد نظر زندگی کنند آگاهیم، بنابراین کسب چنین تجربه‌ای را برای مهمانانمان ممکن می‌سازیم.
از لحاظ «سخت افزار» و امکانات رفاهی، مجموعه هیلتون چه اقداماتی در جهت راضی نگه داشتن گردشگران امروزیِ اهل تکنولوژی انجام داده است؟
در راستای تقاضای گردشگران امروزی و علاقه‌مند به تکنولوژی، ما به گردشگران اطمینان داده‌ایم که جدیدترین نوآوری‌های ما تجربه آنها از سفر را به مراتب شخصی‌تر خواهد کرد و آنها می‌توانند با استفاده از ابزارهای دیجیتالی تجربه خود را شخصی کنند و همان احساس کنترل و راحتی‌ای که در منزل به آن عادت کرده‌اند را در سفر داشته باشند.
یکی از بهترین تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این هتل‌ها کلید دیجیتال است. با کمک این نوآوری مهمانان می‌توانند از گوشی‌های هوشمند خود به‌عنوان کلید اتاقشان استفاده کنند.
ما این تکنولوژی را همراه با چک-این دیجیتال در اختیار مهمانان هتل قرار می‌دهیم. چک-این دیجیتال فرصتی منحصر به فرد است که به مهمانان هتل این امکان را می‌دهد تا اتاق دلخواهشان را بر اساس نقشه ساختمان و Google Map API انتخاب کنند. آنها می‌توانند راحت‌تر از گذشته اتاق نزدیک به استخر یا آسانسور و یا اتاقی با چشم‌انداز حیاط یا خط افق را انتخاب کنند.

ما هم‌زمان نیز در حال شبیه‌سازی آزمایشی چیزی که از آن با عنوان «اتاق متصل» یاد می‌کنیم هستیم تا بتوانیم اتاق مهمانان را به آنها تحویل دهیم و آنها بتوانند در طول اقامت اختیار تمام امور را در دست داشته باشند؛ از انتخاب کانال‌های تلویزیونی محبوبشان گرفته تا تنظیم دما و نور اتاق و درخواست بالش و حوله بیشتر.
solo travel

در حال حاضر ما این تکنولوژی را به صورت آزمایشی در تعدادی از اتاق‌های هتل‌ها اجرا می‌کنیم و قرار است که برای اولین بار و به طور رسمی از این تکنولوژی در امریکا و پس از آن در دیگر کشورهای دنیا استفاده شود.
افزایش سفرهای انفرادی چه تأثیری بر صنعت هتل‌داری گذاشته است؟ صنعتی که غالباً بر روی زوج‌ها و خانواده‌ها تمرکز داشته است.
سفرهای انفرادی افزایش پیدا کرده است و این امر باعث شده که تعداد گردشگران بی‌پرواتر و مستقل‌تری که به منابع و اطلاعات فراوان مربوط به سفر دسترسی دارند و با تکنولوژی عجین هستند نیز بیشتر شود .
ضمناً همچنان سفرهای خانوادگی نیز در حال افزایش است؛ برای مثال، در کشور چین آمار سفر در میان انواع سنین رو به افزایش است.
در حقیقت، در این عصر طلایی سفر، افزایش هر شکل مختلفی از سفر را مشاهده می‌کنیم و این فرصتی فوق‌العاده را در اختیار ما قرار می‌دهد تا به ایجاد فرصت‌هایی استثنایی برای مهمانان ادامه دهیم و به مالکین هتل‌هایی که زیر نظر برندی درست و در مکانی درست قرار دارند، سود بیشتری بدهیم.
با بازگشت به اصول اولیه مهمان‌داری و ارائه خدمات ساده در کنار فضاهایی که مهمانان بتوانند در آن احساس راحتی کنند ما طبقه‌بندی کاملاً جدیدی را نیز مطابق با خواسته‌های این گردشگران ایجاد کرده‌ایم.
در آخر ما به‌عنوان یک شرکت اهداف خود را در راستای خدمت به مهمانان مختلف در نقاط مختلف دنیا دنبال می‌کنیم، چه این مهمانان مسافران تنها باشند، چه زوج‌ها و چه کسانی که علاقه‌مند به سفرهای خانوادگی هستند.

آرامش مطلق در هتل کارائیبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر