لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کشورهایی که بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند
کشورهایی که بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند

کشورهایی که بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند

آثار و بنا های تاریخی فراوانی در سراسر جهان وجود دارد که برخی ثبت گردیده و تعدادی در دست بررسی و یا کاوش می باشد تا در لیست میراث جهانی قرار گیرند. گفتنی است که تا سال 2018 تقریبا 1073 اثر و مکان باستان شناسی از سراسر جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و ما برای گردش و تفریح ترجیح می دهیم که به سوی کشور هایی با بیشترین تعداد آثار باستانی و تاریخی یونسکو سفر کنیم. کشور ایتالیا با وجود 54 اثر تاریخی گوی سبقت را از رقیبان ربوده است و اولین کشور جهان با بیشترین تعداد مکان تاریخی در جهان به شمار می رود. کشور عزیزمان ایران نیز سهم بسیار مهمی از آثار تاریخی جهان را دارد و در سال های اخیر گردشگران زیادی را از سراسر جهان پذیرا بوده است. برای بازدید از این سایت های مهم جهانی توریست ها به اقامتی آرامش بخش نیاز دارند و هتل های لوکس و مناسبی در هر یک از این مقصد های برتر توریستی مانند هتل های ایران وجود دارد که در خدمت گردشگران می باشند.

کشور چین پس از ایتالیا دارای 32 اثر تاریخی بوده و اروپا با وجود 220 سایت تاریخی در کشور هایی همچون ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا در میان ده کشور با بیشترین میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در کل 13 کشور جهان بیش از 20 سایت و اثر جهانی و تاریخی را به ثبت رسانیده اند، گردشگران ترجیح می دهند که سفر بعدی خود را از این سایت های جهانی یونسکو آغاز کنند. در ادامه برترین و ده مورد اول از این کشور ها را معرفی می کنیم تا با مقصد های مناسب توریستی آشنا شوید و سفر تاریخی را در خاطرات خود ثبت نمایید.


1 – ایتالیا: 54 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.
Pompeii
ایتالیا تاج برتری بر سر دارد و بیشترین سایت های تاریخی جهان را در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسانیده است. این کشور مرکز تولد و رشد امپراتوری روم و رشد رنسانس بوده است و دارای فرهنگ های متعددی در دل خود است. 49 مورد از این آثار به ثبت رسیده مربوط به آثار فرهنگی بوده و 5 مورد دیگر از جاذبه های طبیعی ایتالیا می باشند که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به سوی این کشور می کشانند.
در میان معروف ترین میراث جهانی یونسکو در ایتالیا می توان به ونیز، کلیسای سنت ماریا دل گریز که اثر معروف داوینچی به نام شام آخر را در خود جای داده، کولوسئوم، منطقه تاریخی وال دورچا و پومپی اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم از اثر مهم دولومیتز ایتالیا بازدید کنید و لحظات خوشی را سپری نمایید.


2 – چین: 53 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.
The Great Wall of China
کشور چین نیز مانند دیگر کشور ها شروع به ثبت آثار باستانی در این لیست جهانی نمود و 53 اثر ارزشمند تاریخی را به ثبت رسانید. کشور چین سایت های تاریخی منحصر به فردی را در این لیست جای داده است که همگی مهم و ارزش بازدید دارند. دیوار بزرگ چین و منطقه خوش منظره، زیبا و تاریخی ولینگ یانگ با وجود هزاران ستون سنگی باشکوه از معروف ترین آثار تاریخی چین بوده و سالانه میلیون ها توریست از این نواحی بازدید می کنند.


3 – اسپانیا: 47 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.
Parque Güell, one of Gaudi’s work
Hospital de Sant Pau
گفتنی است که 5 مورد از کشور ها با بیشترین آثار تاریخی یونسکو در اروپا قرار دارند که موجب شده اروپا در صدر میراث جهانی یونسکو بدرخشد. کشور اسپانیا ترکیبی از فرهنگ های جذاب و طیف گسترده ای از بنا ها و جاذبه های طبیعی دارد و توانسته 47 مورد را به ثبت جهانی برساند. صومعه پوبلت، منطقه سانتیاگو ده کومپوستلا، آثار هنری آنتون گائودی، پائلو دو لا موزیکا کاتالانا، بیمارستان صلیب مقدس و سنت پائو، بارسلونا و جزیره ی ایبیزا از مهم ترین و معروف ترین آثار اسپانیا در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشند که توریست ها ترجیح می دهند از این مکان ها بازدید نمایند.


4 – فرانسه: 44 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.
Mont Saint Michel
Versailles
تاریخ، فرهنگ و سایت های تاریخی که به خوبی محافظت شده اند، کشور فرانسه را به چهارمین کشور جهان با بیشترین آثار تاریخی تبدیل کرده اند. فرانسه دارای 39 اثر فرهنگی و 4 اثر طبیعی و همچنین یک اثر ترکیبی در این لیست جهانی می باشد. جزیره مون سن میشل، کاخ ورسای، کلیسای جامع وزله، استان تاریخی شامپانی و ناحیه پروانس و خلیج پورتو از مهم ترین سایت های باستانی فرانسه محسوب می شوند که بازدیدکنندگان بیشماری را به سوی خود می کشانند.


5 – آلمان: 44 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.
کشور آلمان نیز در لیست میراث جهانی جایگاه بالایی دارد. بنا های باشکوه، پارک ها، شهر ها و کاخ ها در سراسر آلمان در این جایگاه آلمان نقش دارند و با وجود 44 اثر تاریخی به عنوان یکی از برترین کشور های تاریخی جهان محسوب می شود. شهر بامبرگ، کلیسای جامع کلن و هامبورگ وادن زا از معروف ترین سایت های جهانی یونسکو در آلمان می باشند که با قدمت طولانی ارزش بازدید دارند.


6 – هند: 37 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.

کشور هند نیز با فرهنگ غنی و آثار هنری فراوان و معماری باشکوه توانسته است 37 اثر مهم جهانی را به ثبت برساند این کشور ششمین رتبه در جهان را داشته و مانند جواهری در آسیا می درخشد. تاج محل هند از مشهور ترین سایت های تاریخی جهان به شمار می رود.


7 – مکزیک: 34 مورد از میراث جهانی یونسکو را ثبت نموده است.
Teotihuacan
Xochimilco
کشور مکزیک با ترکیب فرهنگ و طبیعت توانسته 35 اثر را در لیست جهانی ثبت نماید که در قاره ی آمریکا برترین رتبه را داشته و در جهان رتبه ی هفتم را به دست آورده است. مکان های جوچیمیلكو و تئوتیئواکان و شهر باستانی اوکسمال در تمدن مایا، از محبوب ترین آثار ثبت شده به شمار می روند که توریست های زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشانند.


8 – بریتانیا: 31 میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده است.
بریتانیا نیز نقش مهمی در حفظ و نگهداری از میراث جهانی را عهده دار بوده است و دارای 28 اثر تاریخی یونسکو درون مرز های انگلستان و 3 اثر جهانی یونسکو در بیرون از مرز های این سرزمین و در قلمرو های تحت سلطه می باشد. برخی از سایت های تاریخی انگلستان مانند جزیره ی گوف، به سختی در دسترس می باشند و تعدادی غیر قابل دسترس می باشند که برای نمونه می توان به جزایر دورافتاده شبه جزیره تریستان کونا در دور ترین شبه جزیره جهان اشاره کرد. جزیره هندرسون نیز از جزایر دورافتاده و خالی از سکنه می باشد و بخشی از مجموعه جزایر پیت کرن (Pitcairn) به شمار می رود که در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است. این جزیره دورترین خشکی زمین محسوب شده و تنها از طریق قایق قابل دسترس می باشد، همچنین برای سفر به این جزیره می بایستی از شورای جزیره ی پیت کرن مجوز ورود را دریافت نمایید. گذرگاه ساحلی جاینت یا غول پیکر با ستون های سنگی بیشمار، شهر بات، کاخ بلنهایم و سنت کیلدا از مهم ترین سایت های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می باشند که سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان را به سوی خود جذب می کنند.


9 – روسیه: 28 اثر تاریخی را در میراث جهانی به ثبت رسانیده است.
کشور روسیه با ثبت 28 اثر مهم توانسته رتبه نهم در سطح جهان را به دست آورد. تعداد بیشمار جنگل ها، کوهستان ها، آتشفشان ها و دریاچه های روسیه نشان دهنده ی حجم وسیعی از جاذبه های طبیعی در این سرزمین می باشند و گفتنی است که روسیه با ثبت 11 اثر طبیعی، بیشترین میزان جاذبه های طبیعی دنیا را داشته و رتبه چهارم میراث طبیعی جهان را دارا می باشد و همچنین 17 اثر تاریخی فوق العاده شگفت انگیز و مهم را نیز به ثبت رسانده است. ناحیه ی بکر قفقاز غربی، جزیره ی رنگل، کاخ بزرگ کرملین و میدان سرخ مسکو از مهم ترین جاذبه های ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو می باشند که سالانه میلیون ها توریست از سراسر جهان را به سوی خود جذب می کنند.


10 – کشور ایران و ایالت متحده امریکا: 23 مورد از مهم ترین سایت های یونسکو را به ثبت رسانده اند.

grand canyonایالت متحده با وجود آثار تاریخی مهم تصمیم گرفت که در پایان سال 2018 میلادی از سازمان یونسکو بیرون آمده و در این لیست نامی نداشته باشد، اما هم اکنون این کشور در کنار کشور بزرگ ایران رتبه ی دهم را با 23 اثر تاریخی در لیست میراث جهانی یونسکو دارا می باشند. دره ی عمیق گِرَند کَنیون و پارک ملی یوسمیت و پارک و منطقه حفاظت شده ملی خلیج گلیشر در ایالت آلاسکا از مهم ترین جاذبه های ایالت متحده به شمار می روند.
گفتنی است که سرزمین ایران دارای بیشترین تعداد میراث جهانی می باشد و سایت های باستانی هم اکنون نیز در دست بررسی می باشند تا به ثبت جهانی برسند. کویر لوت، شهر تاریخی یزد، شهر سوخته، بیستون، شهر تاریخی بم و گنبد سلطانیه از مهم ترین سایت های میراث جهانی یونسکو می باشند که گردشگران بیشماری از سراسر جهان را به سوی خود جذب می کنند.
کشور برزیل و ژاپن نیز بیش از 20 مورد از میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانیده اند. کشور برزیل با 21 اثر تاریخی و کشور ژاپن با 22 اثر باستانی توانسته است جایگاه خوبی به خود اختصاص دهد. این دو کشور نیز مانند دیگر مقصد های گردشگری برتر یونسکو از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. تندیس مشهور مسیح نجات دهنده در برزیل از مهم ترین سایت های یونسکو بوده و شیراکاوا گو، روستایی تاریخی در مرکز ژاپن، شهر کوچک نیکو و کوه کویا که خانه معنوی بودیسم شینتو می باشد از مهم ترین جاذبه های ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو می باشند که ارزش بازدید دارند. همچنین جزایر اوگاساوارا با بیش از سی جزیره ی پراکنده در ژاپن و آبشار های زیبای ایگواسو در برزیل نیز در لیست یونسکو به چشم می خورند که مناطقی بسیار تماشایی و جذاب بوده و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند. با سفر به مناطق مختلف جهان که دارای ارزش تاریخی بوده و میراث گرانقدر یونسکو را به ثبت رسانیده اند می توانید سفری متفاوت و آموزنده را تجربه نمایید.

تغییرات آب و هوا، تهدیدی برای مکان‌های میراث جهانی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر