لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده قلعه مورد علاقه کودکان در جهان
ده قلعه مورد علاقه کودکان در جهان

ده قلعه مورد علاقه کودکان در جهان

گردش در قلعه ها تجربه ای جالب برای خانواده هاست. مطمئنا کوچک ترها از بازی با شوالیه های جوانمرد یا ملکه های جنگجو و نوجوانان از غرق شدن در تاریخچه سحرانگیز قلعه ها و والدین از مهارتهای معماری بکار رفته در خلق این چنین عمارتهای سحرانگیز لذت ببرند. و بهترین نکته در مورد بازدید کودکان از این قلعه ها اینست که برخلاف موزه ها فضای زیادی برای بازی و نیز برگزاری پیکنیک در قلعه ها وجود دارد و در نتیجه گذراندن یک روز کامل در این مجموعه های تاریخی کار چندان دشواری نیست.

واقعیت اینست که بسیاری از این قلعه های حفاظت شده در اروپا قرار دارند ولی این امکان در سرتاسر دنیا وجود دارد که بتوان کودکان را به این تاریخ های زنده برد تا بتوانند گذشته را لمس کنند. در ادامه ده قلعه معرفی خواهد شد که کودکانتان از تماشای آن ها لذت خواهند برد.
قلعه کراک-اردن

این قلعه از زمان کتاب مقدس پابرجا مانده است؛ داستانهای زیادی در مورد این قلعه وجود دارد؛ از رهبران بربری و محاصره های وحشتناک قلعه گرفته تا افتخار این دژ در داشتن اولین توپخانه مدرن، همگی داستانهای زیادی را با خود به همراه دارد. بازدید از این ویرانه ها برای افراد دچار ضعف قلبی مناسب نیست زیرا چاله های مختلف، پله های شیب دار و خطر سقوط از حصارهای ابتدایی در کمین این افراد است ولی همگی این ویژگی ها، یادآور تاریخچه قلعه و جنگجویان آن است.

چیزی که کودکان از آن لذت خواهند برد: استفاده از مشعل های خود برای روشن کردن تونل های پر از شبح
قلعه بیر-ایرلند
Birr Castle – Ireland

بزرگترین تلسکوپ جهان، بجای مانده از قرن نوزدهم بنام لوتام پارسونستو در این قلعه قرار دارد. شهرت این قلعه کمتر مربوط به پادشاهان، ملکه ها و جنگ های تاریخی پیش آمده در آن است؛ اهمیت این قلعه بیشتر در زمینه علمی و نجوم است. برای شناخت بهتر ابزارها و آلات بکار رفته در علم نجوم گذشته بهتر است سری به مرکز علوم این قلعه بزنید. زمانیکه اطلاعات لازم به کودکان انتقال داده شد می توانند از گردش در زمین بازی های پرهیجان و باغ های وسیع لذت ببرند. در این قلعه تجربه کاملا متفاوتی را خواهید داشت.

آنچه کودکان دوست خواهند داشت: بازی برروی بلندترین خانه درختی ایرلند.
قلعه وارویک، انگلیس
Warwick Castle – England

قلعه وارویک تحت نظارت گروه تفریحاتی مرلین قرار دارد و تنها قلعه باقی مانده در دنیاست که شوهایی نظیر تورنمنت های مبارزاتی، نمایش های شکار با شاهین، گردش در میان زندان پرپیچ و خم تاریخی در آن برگزار می شود. و امکان گردش در طبیعت نیز وجود دارد. و با فرض اینکه قلعه بیش از هزار سال قبل توسط ویلیام فاتح ساخته شده است، تاریخ زیادی برای اکتشاف وجود دارد.

آنچه کودکان دوست خواهد داشت: یادگیری تاریخ وارویک از طریق برج ساعت بصورت سمعی و بصری.
قلعه اسکلوس کولدیتز، آلمان
Schloss Colditz – Germany

علاوه بر امکانات مهیا شده برای اقامت شبانه در این قلعه ( بخشی از قسمت گارد محافظ به یک خوابگاه تبدیل شده است) و تجربه اقامتی جالب همچون اقامت در هتل های گیلان برای دیدار از قلعه رودخان، دلیل هیجان انگیز بودن این قلعه برای کودکان تاریخچه باورناپذیر آن است. این قلعه در گذشته زندان نظامی آلمان با نام Oflag IVC بوده است. نازی ها، افسرانی را که از کمپ های فرار می کردند به این زندان منتقل می کردند. نبوغی که زندانی ها در طول اسارت خود از خود نشان می دادند، هم کودکان و هم بزرگسالان را به هیجان می آورد.
آنچه که کودکان دوست خواهند داشت: سعی در فرار کردن از زندان به روش خود.

قلعه اگلسکوو اسلات، دانمارک
Egeskov Slot – Denmark

قلعه ای متعلق به زمان رنسانس که دریاچه ای بزرگ و جنگلی انبوه آن را احاطه کرده است. این قلعه توجه علاقه مندان به قلعه های جادویی و پر رمز و راز را بخود جلب می کند. تخیل تنها چیزی است که در طول این بازدید به آن نیاز خواهید داشت. با وجود تمامی داستانها و افسانه های جاری در مورد این قلعه، چیزهای هیجان انگیز بیشتری وجود دارد: بازی جنگلی، چندین پیاده رو درختی و پیچ در پیچ، دخمه دراکولا و کارگاه لگو در تابستانها از جمله تفریحات فراهم شده در این قلعه است.

آنچه کودکان از آن لذت خواهند برد: بازی با اسباب بازی های متعلق به جد پدربزرگ هایشان.
نیجوجو-کیوتو، ژاپن
Nijō-jō – Kyoto, Japan

گرچه قلعه نیجوجو نسبت به هیمچی یا هیکون کمتر شناخته شده است ولی این قلعه یکی از بارزترین نمونه های بجای مانده از قلعه های فئودالی در ژاپن است. در این قلعه از روش جالبی برای معرفی توکوگاوا شوگاتز ، آخرین رهبر نظامی فئودال ژاپن، به کودکان استفاده می شود. لازم بذکر است توکاگاوا نزدیک به 300 سال در ژاپن حکومت کرد. باغ های زیبایی نیز در اطراف وجود دارد که در فصل بهار بسیار بدیع و جذابند. کودکان می توانند انرژی خود را در این باغ ها تخلیه کنند.

آنچه که کودکان دوست خواهند داشت: گوش دادن به صدای شبگرد ها یا همان uguisubari معروف و صدایی که سکوت آن هشداری برای ادامه ندادن مسیر است.
قلعه گودهوپ-کیپ تون، آفریقای جنوبی
Castle of Good Hope – Cape Town, South Africa

گرچه این قلعه، سوتها و زنگهای مخصوص کودکان را ندارد ولی قدیم ترین بنای باقی مانده در آفریقای جنوبی مجموعه داستانهای بسیاری را در خود جای داده است که در موزه ها و نمایشگاههای مختلف در معرض دید قرار گرفته است. این داستانها ذهن جوانتر را چندان مملو و مشوش نمی کند. پس از کسب اطلاعات در مورد تاریخچه قلعه می توان سری به میدان های نبرد زد و به تماشای اطراف پرداخت؛ البته باید به این نکته توجه داشت که این قلعه زمانی در لب ساحل قرار داشت. در این قلعه در طول روزهای هفته توپ نیز شلیک می شود.

آنچه کودکان دوست خواهند داشت: نمایش عمومی مراسم تغییر کلید در ساعت 10 صبح هر روز.
قلعه اسکلاس لنزبرگ- سوییس
Schloss Lenzburg – Switzerland

تا بحال تصوری از زندگی خانوادگی در قلعه داشته اید؛ دیگر به آن فکر نکنید. قلعه اسکلاس بر بالای تپه ای سرسبز قرار دارد. به شما اجازه داده می شود وارد قلعه شده و به تماشای سبک زندگی ساکنین قلعه بنشینید. این ساکنین از دوره قرون وسطی تا قرن نوزدهم در قلعه سکونت داشتند. می توان به راحتی در جای جای قلعه به گردش پرداخت و البته تماشای جواهرات روی تاج برای والدین علاقه مند جذاب خواهد بود. این جواهرات در موزه کنیدر در طبقه بالای بخش حفاظت به نمایش گذاشته شده است. در این قلعه کودکان می توانند کاردستی هایی با موضوع قلعه تهیه کرده و لباس های محلی بپوشند و به جستجو در گوشه و کنار قلعه نمادین بپردازند . و شجاع ترین آنها می تواند با اژدهای ساکن در قلعه بنام فائوچی ملاقات کند.

آنچه کودکان دوست خواهند داشت: اژدهای انیماتوری و ایستگاه جستجوی اژدها.
پوراناکیلا- دهلی، هند
Purana Qila – Delhi, India

گرچه ممکن است این قلعه قدیمی چندان به دژ معروف Red مرتبط نباشد ولی علاقه مندان جوان قلعه ها مجموعه زیادی برای لذت بردن از آن دارند: باروج ها، یک خندق و مهمتر از همه تاریخچه ای جالب در مورد مغولها، انگلیسی ها و مسیر استقلال کشور. فضای زیادی برای بازی و جست و خیز بچه ها بدور از شلوغی شهرها وجود دارد. و نیز شوی صدا و نور عصرها یادآور جادو دیزنی لندیست.
انچه که کودکان دوست خواهند داشت: استفاده از قایق پدالی برای گردش در دریاچه و دیدن زوایای مختلف قلعه.

پاتیئو د کستلنود-دوردون، فرانسه
Château de Castelnaud – Dordogne, France

دوردون پر از قلعه های مختلف و جذاب برای کودکان است ولی کستلنود چیز دیگری است و دلیل آن تنها موقعیت دفاعی قلعه و چشم انداز بی نظیر و کامل از دره زیر بنا نمی باشد. باروج ها، پله های باریک و موزه نظامی در کنار نمایش ها، کارگاهها و رویدادهای روزانه به گذشته قلعه جان می بخشد.

خانه استخوانی بارسلونا اسپانیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر