لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> آینده فضای داخلی کابین هواپیما در سال ۲۰۱۹
آینده فضای داخلی  کابین هواپیما در سال ۲۰۱۹

آینده فضای داخلی کابین هواپیما در سال ۲۰۱۹

آیا تمایل دارید که درون کابین یک هواپیمای باربری بدون پنجره بخوابید؟ این موضوع ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد. اما بعد از کسب جوایز بی شماری در قسمت جوایز کریستال کابین، در نمایشگاه هواپیما داخلی در هامبورگ، آلمان، این تکنولوژی به سرعت مسیری برای خود همواره کرده است. گروهی از متخصصان داخلی هوایی بیش از ۱۰۰ نمونه از این نوع کابین ها را از ۲۲ کشور مختلف و با هدف شناسایی ایده های نو مورد بررسی و داوری قرار دادند، ایده هایی که می تواند خیلی زود در هواپیما های سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد. برای داشتن اقامتی راحت می توانید از امکانات هتل های ایران استفاده کنید. با مراجعه به وبسایت ایران هتل آنلاین به راحتی می توانید این هتل ها را پیدا کنید.

نوآوری و اکتشاف

جایزه ” ایده کابین” به شرکت سازنده هواپیمایی ایرباس و با همکاری شرکت فرانسوی سفران اهدا شد. این دو نیروگاه هوایی به خاطر” مدل های تجربی عرشه پایین پکس” مورد استقبال قرار گرفتند. در این مدل ها، این کابین ها طوری طراحی شده اند که در فضای بار هواپیما جا شوند و همچنین فضای استانداری در پایین کابین برای مسافران فراهم کنند.
سباستین سیونگن، مدیر پروژه های نوآوری در سفران و فردریک مازل، مدیر تولید کابین هواپیما در ایرباس به سی ان ان گفت که: این جایزه می تواند به پیشبرد طرح تیم اش و پیاده سازی و عملی کردن آن از کاغذ به آسمان کمک کند.
طراحان این شرکت ها توضیح دادند که مشکل اصلی این ایده، فراهم کردن یک فضای کاملا ساکت، تاریک و بدون هیچ گونه استفاده ای از فضای بخش مسافران می باشد تا مسافران مکانی برای خوابیدن داشته باشند.
فروش چنین ایده ای به مسافران، تماما بر عهده خطوط هوایی می باشد- آیا تمایل دارید که برای خوابیدن پایین بروید، یا اینکه تمایل دارید یک پرواز بین قاره ای در کابینی بدون پنچره را سپری کنید؟ طراحان می گویند که بسیاری از مسافران مشتاق استفاده از چنین طرحی هستند، به خصوص اگر این طرح را به عنوان یک گزینه اقتصادی در نظر بگیریم.
مازل در ادامه می گوید که: ” آنچه ما در مورد این پروژه می گوییم، این است که ما یک رویا داریم: سرانجام امکان خوابیدن در پرواز های اکونامی میسر شده است و من واقعا فکر می کنم که این، یک پیشنهاد با ارزش است که ما تلاش مان را در جهت افزودن این امکانات به بخش اکونامی بکنیم.” مازل و سیونگن اذعان کرده اند که طبیعتا این نوع کابین ها تجربه مناسبی برای افرادی که ترس از تنگنا دارند، نیست اما برای هر فرد دیگری ممکن است جذاب باشد.
پس آیا به زودی امکان رزرو بیلط وجود خواهد داشت؟
مازل افزود که: ” این کار بستگی به خطوط هوایی دارد که آیا تمایلی به استفاده از این طرح را دارند یا نه. اگر آنها در ماه های آینده تصمیم بگیرند، ما آماده ایم که این پروژه را سال ۲۰۲۱ به آنها تحویل دهیم”.

هوایی سنگاپور، ایرباس را برای ارتقای کابین های ناوگان A380انتخاب کرد
ادامه مطلب

سفری آسان و راحت
برای داشتن تجربیات عادی در این نوع از کابین های هوایی، طبقه ای برای ” آسودگی مسافران سختگیر” فراهم شده است. این کابین ها توسط شرکت ریکارو (RECARO) که یک شرکت تولیدکننده صندلی است، ساخته شده اند. این شرکت به خاطر تولید این نوع از کابین ها برنده جایزه شده اند.
این شرکت آلمانی به خاطر داشتن صندلی های اکونامی بزرگ آن شناخته شده است، یک یونیت هنری که ” خوابی راحت در بالای ابرها” را فراهم کرده است به همراه یک محافظ گردن و بالشتک های قابل تنظیم برای محافظت کمر.
مسافرانی که آرزو دارند در هنگام خاموشی چراغ کابین هواپیما، مطالعه در تاریکی برای آنها آسان تر شود، از شرکت کالینز هوا و فضا که در قسمت “اجزای و مواد ” برنده جایزه شد، قدردانی خواهند کرد.
چراغ های مطالعه uLEDاین شرکت به خاطر توانایی شان در تولید انواع طیف نور و همچنین فراهم کردن روشنایی هدفمند برای چندین صندلی در یک زمان به این شرکت اهدا شد.

ایده های بلندپرواز
در بخش “مفاهیم استراتژیک”، شرکت پیپرکلیپس دیزاین (Paperclip Design) برای طراحی “سوئیت طاووسی”، که یک سوئیت فوق العاده لوکس و راحت است برنده جایزه شد. ایده ای که این امکان را برای کابین های فرست کلاس فراهم کرده است تا مطابق نیاز های مسافران قابل تنظیم باشند.
این ایده این امکان را فراهم کرده است که یک خانواده، یک تخت خواب مسافرتی را به راحتی به یک سوئیت سه خوابه تبدیل کنند. در بخش “دانشگاه”، چانگ سوک لی از دانشگاه هونگیک کره جنوبی برای طرح “یکی برای همه ” برنده شد. این طرح با همکاری شرکت تولیدکننده صندلی آدین اجرا شد. طرح لی روشی را بازگو می کند که صندلی کلاس های مختلف هواپیمایی را با هم در یک سیستم تتریس جا سازی کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر