لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> نمایش مجسمه غول پیکر هنرمندKAWS در آب های هنگ کنگ
نمایش مجسمه غول پیکر هنرمندKAWS  در آب های هنگ کنگ

نمایش مجسمه غول پیکر هنرمندKAWS در آب های هنگ کنگ

بندر ویکتوریا در هنگ کنگ یکی از بنادر و کانال های آبی شلوغ و پر رفت و آمد برای عبور کشتی های مسافربری و باربری است. تا پایان ماه مارس، یک مجسمه بادکنکی عظیم که توسط هنرمند آمریکایی KAWS ساخته شده است در آب های هنگ کنگ به نمایش گذاشته می شود. از مشخصه بارز این مجسمه این است که در حالی که به آرامی بر روی آب شناور است، بازو هایش را دراز کرده و صورتش را به سمت آسمان گرفته است. برایان دانلی، هنرمند آمریکایی معروف به KAWS، گفت که: ” می خواستم اثر هنری بسازم که واقعا در حال استراحت باشد. برای خودتان وقتی را اختصاص دهید و در حالی که لم داده اید با آسمان نگاه کنید.” هنگ کنگ نیز همانند هتل های کیش از امکانات و سرویس دهی خوبی بر خوردارد هستند.

این مجسمه دارای ارتفاعی ۳۷ متری (۱۲۱ فوتی) و با بیش از ۴۰ تن وزن می باشد که در ساخت آن مقداری زیادی فولاد بتونی به منظور ثابت نگه داشتن آن بکار رفته است.

دانلی در نزدیکی کارخانه کشتی سازی در جزیره تسینگ یی، جایی که در اتمام ساخت این مجسمه و انجام مجموعه ای از آزمایش ها می باشد گفت: ”در نگاه اول، ساخت این مجسمه یک پروژه بسیار ساده به نظر می رسد. اما فقط به دلیل آب های آرام هنگ کنگ این مجسمه باید طوری ساخته می شد که بتواند در این آب ها دوام بیاورد و نه اینکه فقط به آب انداخته شوند و سپس بیرون کشیده شود.
دانلی این مجسمه شناور خود را با یک همکاری طولانی مدت با استودیوی AllRightsReserved در هنگ کنگ ساخت، همان استودیوی مستقر در هنگ کنگ که به هنرمند هلندی یفلورنتین هافمن کمک کرد تا یک اردک لاستیکی شناور غول پیکر را بسازد.

اما شو کام لام، مدیر و سرپرست این شرکت گفته است که اثر این هنرمند به دلیل شکل پیچیده آن، حتی چالش برانگیز تر نیز بوده است. در حالی که اردک هافمن به شکل یک دایره بتونی است و حدود ۵ تن وزن دارد و به صورت خیلی ساده نشسته و جایگاه استراحت آن به شکل لوزی است و هشت برابر آن وزن دارد.
بیشتر بخوانید:
kaws

نکته قابل اهمیت بعدی، نحوه انتقال مجسمه از کارگاه کشتی سازی به لنگرگاه ویکتوریا بود. لام با اضافه کردن اینکه انتقال این مجسمه هشت ساعت طول کشید گفت: “ما مجبور بودیم که انواع مختلف از هماهنگی را انجام دهیم چون این اثر هنری نمی تواند به راحتی در این مکان شناور باشد، برای این کار نیاز به دو کشتی یدک کش برای کشیدن آن به مرکز تسینگ ایی می باشد.”

رسیدن آن به بندر همزمان با ماه رویداد های هنری است که مصادف با برگزاری هفته نمایشگاه هنری بازل در هنگ کنگ می باشد. عنوان این اثر هنری” KAWS : تعطیلات ” در نظر گرفته شده است که به یکی از صفحه های محبوب در اینستاگرام و به یک موضوعی برای صحبت در بین افرادی محلی شده است.
kaws

چان کویک یونگ که به عنوان قواص در این پروژه همکاری می کند، آن را اینگونه توصیف می کند “یک بدن جذاب و مرده”، در حالی که کارکنان کارخانه کشتی سازی این مجسمه را به “سلام کیتی” تشبیه می کنند. ادعا می کنند که مردم با دیدن آن احساس آرامش خواهند کرد.
دانلی که انتظار عکس العمل های مختلفی از مردم در مورد این اثر جذاب خود را دارد، گفت: ” این است زیبایی واقعی یک اثر عمومی هنری. شما با افردای مواجه می شوید که با پیشینه های مختلف به اینجا می آیند و در مورد آن صحبت خواهند کرد. من سعی نمی کنم دقیقا همان چیزی را باز گو کنم که در موقع دیدن یک اثر هنری نیاز دارند احساس کنند. این فقط چیزی است که وجود دارد و تاریخ و اتحاد شان را نشان می دهد”.

انتظار صنعت گردشگری کره شمالی برای ساخت تفرجگاه توریستی جدید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر