لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس / Festival Cooper’s Hill Cheese
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس / Festival Cooper's Hill Cheese

فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس / Festival Cooper’s Hill Cheese

فستیوال یا جشنواره به روز یا دوره ای از جشن ها، آیین ها یا رویدادهای فرهنگی گفته می شود که در مکانی خاص رخ می دهند. جشنواره از دل جشن بیرون آمده است و ریشه های آن به دوران قدیم و معمولا به باورهای باستانی و مذهبی برمی گردد. بیشتر جشنواره ها مهیج هستند، اما برخی از آن ها می توانند ترسناک یا حتی خطرآفرین باشند. بسیاری از این فستیوال ها در یک دوره ی زمانی خاص مانند فصل بهار برگزار می شوند، در واقع بهار نه تنها فصل شکوفایی طبیعت بلکه زمانی است که مردم به بهانه های مختلف در آن گرد هم جمع می شوند و با هم به جشن و سرور می پردازند؛ گاهی این بهانه ممکن است فستیوالی به نام فستیوال پنیر باشد.

شاید در میان جشنواره های مختلف و بهاری، فستیوالی به نام پنیرCooper’s Hill) Cheese) کمی عجیب و احمقانه به نظر برسد، اما فستیوال کوپر هیل چیز یک سنت انگلیسی است که به مدت 200 سال در ماه می و در انگلستان برگزار می شود. این سرگرمی در محلی به نام گلوستر شایر Gloucestershire کوپر هیل اتفاق می افتد و با این که محل برگزاری مسابقه دامنه ی تپه ای شیبدار و ناهموار است و با همه ی خطرات احتمالی، کسانی که مایل به شرکت در مسابقات هستند، متوقف نمی شوند و هزاران نفر برای شرکت و بررسی این فعالیت سرگرم کننده گرد هم می آیند.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
عکس های فستیوال کوپر هیل شور و نشاط و هیجان این جشنواره ی عجیب و هیجان انگیز را نشان می دهند، همه ی شرکت کنندگان در نهایت از شرکت در این جشنواره رنگارنگ بهاری راضی و خوشحال هستند. آن ها با شور و هیجان منتظر آمدن این روز هستند و دیگران را از سراسر جهان برای شرکت در این فستیوال تشویق می کنند. با ما همراه باشید تا با این جشنواره ی بهاری و مهییج بیشتر آشنا شویم. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های تهران و هتل های کیش همراه شماست.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
جشنواره ی پنیر غلتان یا کوپر هیل چیز، یکی از جشنواره های سنتی کهن محسوب می شود، هر چند قدمت آن به حدود 200 سال قبل می رسد، اما برخی از مردم بر این باورند که تاریخ آغاز آن به اندازه ی دوران رم باستان است، در مورد منشا این جشن باورهای باستانی دو عقیده دارند، در باور اول این جشن از زمان های دور و قبل از شکل گیری تعطیلات بهاره نیز در روز دوشنبه برگزار می شد و هدف از برگزاری آن حمایت از حقوق حیوانات بود. در باور دوم در این روزخاص برای آغازسال نو و پایان زمستان نمایشی را اجرا می کردند، در این مراسم بوته هایی را آتش می زدند و آن ها را به سمت پایین تپه می غلتاندند و همزمان با اجرای این نمایش استادان مراسم در بالای تپه نان سنتی و بیسکویت و شیرینی توزیع می کردند. بر این اساس این باور این جشنواره یک مراسم مذهبی بود که برای داشتن سالی پربار و حاصلخیز برگزار می شد.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
اولین شواهد کتبی مربوط به مسابقه ی پنیر غلتان پیامی است که در سال 1826 بر روی دروازه شهر شهر گلوستر نوشته شده است، هرچند این رویداد یک سنت قدیمی بوده است، اما برای بسیاری از مردم انگلستان ریشه ی برپایی این جشن باوری است که بر اساس آن گفته می شود در زمان های بسیار دور، بر روی تپه ی کوپر قلعه ای وجود داشته است، روزی یکی از ساکنان قلعه شیئی را از بالای تپه به پایین انداخته و به دنبال آن تا پایین تپه غلت می زند. این کار سرآغاز شکل گیری جشنواره ای به نام پنیر غلتان یا کوپر هیل می شود، این جشنواره که شیوه ی برگزاری آن کمی با امروز متفاوت بود در گذشته به نام رویداد مشهور جهان شناخته می شد و تاریخ برگزاری دقیقی نداشت، با توجه به برخی شواهد جشنواره ی کوپر هیل حتی گاهی در ماه ژوئن یا سه شنبه نیز برگزار شده بود، اما از سال 1967 قرار بر این شد که این جشنواره هر سال در آخرین دوشنبه ی ماه می برگزار شود.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
از این رو هر سال قبل از این روز مردم با شور و هیجان خود را برای این تعطیلات هیجان انگیز که در آخرین دوشنبه ی ماه می و در فصل بهار واقع شده است آماده می شوند. این مسابقه هر سال بیشتر و بیشتر محبوب می شود و شرکت کنندگان زیادی از سراسر جهان برای شرکت در این رقابت یا حتی برای تماشای آن به این محل می آیند. فستیوال کوپر هیل از 5 مسابقه تشکیل شده که از این 5 مسابقه یکی از آن ها به خانم ها اختصاص دارد. در هر مسابقه حدود 20 تا 40 نفر شرکت می کنند.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
پنیر این مسابقه گلوستر نام دارد، وزن آن در حال حاضر بین 9 تا 7 است. گلوستر یک پنیر محلی و سفت است که به طور سنتی به شکل دایره ساخته شده است، برای محافظت از آن هنگام غلتیدن یک پوشش چوبی دور آن می کشند و قبل از مسابقه آن را با روبان تزیین می کنند.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
تپه کوپر در روستای بورک ورث (Brockworth) در نزدیکی گلوستر(Gloucester ) انگلستان جایی است که جشنواره پنیرهای غلتان در آن برگزار می شود. تپه کوپر با جنوب شرقی کلاستر تنها 4 مایل فا صله دارد. در ابتدا این رویداد توسط مردم بورک ورث و روستای اطراف آن برگزار می شد و به عبارتی تنها یک مسابقه ی محلی بود، اما اکنون مردم تمام دنیا در این مسابقه شرکت می کنند. آماده سازی های تپه از روز قبل شروع می شود، نرده ها گذاشته می شود و منطقه از زباله های تیز و خطرناک پاکسازی می شود. برای حفظ امنیت در جاده پایین تپه ی کوپر اجازه رفت و آمد وسایل نقلیه داده نمی شود.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
در روز مراسم شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان این مسابقه از صبح در محل برگزاری مسابقه حاضر می شوند، ، مسابقه در حدود ساعت 12 ظهر شروع می شود. مسابقه دهندگان بی حرکت منتظر می مانند و بعد از اینکه داور شروع به چرخاندن و غلتاندن پنیر از تپه ی شیبدار کرد، پیگیری دیوانه واری برای دست یافتن به این پنیر غلتان آغاز می شود. شرکت کنندگان می دوند، می غلتند، سقوط می کنند یا به یکدیگر برخورد می کنند و این چالش دیوانه وار تا پایان مسابقه همچنان ادامه دارد.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
در واقع گرفتن پنیر یک چالش است، زیرا سرعت آن در کوهستان تا 100 کیلومتردر ساعت افزایش پیدا می کند. شرکت کنندگان باید این تپه ی شیبدار 90 متری را به دنبال پنیر بدوند و برنده کسی است که بتواند پنیر را بعد از خط پایان بگیرد. در طول مسابقه هر 20 دقیقه یکبار یک قالب پنیر به پایین غلتانده می شود. مسابقه پنج بار برگزار می شود و درانتها کسانی که با دست و پای سالم و بدون شکستگی و دررفتگی بتوانند پنیر غلتان را بگیرند برنده می شوند.
فستیوال پنیر کوپر هیل انگلیس
در پایان برنده کسی است که طول تپه را سالم طی کند و به خط پایان برسد. جایزه یک قالب پنیر 2.5 کیلوگرمی دایره ای شکل می باشد که در ابتدای مسابقه با روبان تزیین شده است، این پنیر که نماد مسابقه کوپر هیل چیز می باشد توسط داور مسابقه به برنده ی مسابقه ی کوپر هیل چیز اهدا می شود. امروزه این مسابقه تنها منحصر به انگلستان نیست و تپه کوپر میزبان شرکت کنندگان زیادی از سایر کشورها نیزمی باشد. هر سال در حدود 5 هزار نفر از سراسر دنیا برای تماشای این مسابقه به این تپه می آیند و بیش از 400 نفر در این مسابقه ی مهییج شرکت می کنند.

عکس های خیره کننده دیوالی یا جشنواره نور ها را ببینید
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر