لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> معرفی لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت
معرفی لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت

معرفی لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت

سریال محبوب بازی تاج و تخت که از شبکه تلویزیونی HBO پخش می شود به دلیل ساختمان های باشکوه و جلوه های ویژه طراحان تولید این سریال، رنگ و بوی زنده ای به دنیای پیچیده و ثروتمند جورج آر.آر مارتین بخشیده اند. گذشته از این ها، سریال بازی تاج و تخت مطالعه ای پیرامون چشم انداز های شگفت انگیز در سراسر جهان است: زمین های یخ زده و جنگل های فراسوی دیوار، جاده پر درخت و سرسبز “کینگز رود” و آب های فیروزه ای که از دریای نارو و سرزمین های آفتابی پادشاهان قرون وسطی گذر می کند.
در حالی که بسیاری از سکانس های این سریال ( مانند تخت آهنی ) در استودیوی پینت هال در بلفاست فیلمبرداری شده اند، اما سکانس هایی نیز بوده اند که در مکان های واقعی فیلمبرداری شده اند، صحنه های شمال عمدتا در ایرلند شمالی و ایسلند و صحنه های جنوب عمدتا در کرواسی و اسپانیا فیلمبرداری شده است. گفته می شود که بازیگرانی که سکانس هایی را در خارج از استودیو را بازی کردند در دمای انجماد و اغلب در زمین هایی پوشیده از برف زیاد بوده اند.

با وجود چنین فهرست شگفت آوری از شهرهای قرون وسطایی و جزیره های جذاب که در لیست فیلمبرداری این سریال وجود دارد، جای تعجب نیست که لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت به یک جاذبه توریستی در کل اروپا برای گذراندن یک تعطیلات مناسب تبدیل شده اند. برای همه افرادی که قصد سفر به این مکان ها را دارند، ما در این مقاله راهنمای سفر به لوکیشن های این سریال هیجان انگیز و جذاب را گرده آوری کرده ایم که شما را ترغیب به سفر به این مکان ها می کند. اگر قصد سفر به این مکان ها را دارید به راحتی می توانید با رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را خود و خانواده تان رقم بزنید.
جشن ازدواج دِنرِیس و کال دروگو
در فصل اول از بازی تاج و تخت، یک اژدها پیش از میلاد مسیح را دیدند که دِنرِیس و کال دروگو با هم ازدواج کردند. سکانس عروسی آنها در مکانی به نام ویندو اژور در مالت فیلمبرداری شد. این مکان، یک جاذبه توریستی مهم قبل و بعد از فیلم برداری بوده است. متاسفانه در سال ۲۰۱۷، این مکان در یک طوفان فرو ریخت.
جزایر آهنین
the iron islands
جزایر آهنین، خانه گریجویز است که در واقع در بندر بالتینتی در ایرلند شمالی واقع شده است. گرچه مکانی است که تیان تمایلی به دوباره دیدن آن ندارد، اما ممکن است مایل باشید که از زندگی واقعی در ایرلند لذت ببرید.

بارانداز زمین پادشاه

شاید غمگین ترین لوکیشن در کل سریال بازی تاج و تخت، فورت مانئل در مالت باشد و آن لوکیشن جایی است که نِد استارک به دستور پادشاه جافری سرانجام کار خود را می بیند. این قلعه که در قرن ۱۸ ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. اما در واقع باید آن را به تنهایی در لیست لوکشین های سریال بازی تخت وتاج جا داد.
آنسوی دیوار (وال)
wall
صحنه هایی که در آن سوی دیوار (وال) وجود دارند، در مکان های مختلفی در اطراف ایسلند به خصوص مکان هایی مانند یخچال های Myrdalsjokull، کوه آتشفشان هورفجول و یخچال واختنایوکوت فیلمبرداری شده اند.

فراسوی دیوار

این مکان، یکی از لوکیشن های ویژه ای بود که در قسمت ۶ از فصل ۷ سریال بازی تاج و تخت به نمایش گذاشته شد. دِنرِیس و اژدهای او، تقریبا هرکسی را که در مرگ حتمی بودند از دستان نایت کینگ نجات داد. این لوکیشن در حقیقت کوه و آبشار مشهور کرکویفل در ایسلند است.


وینترفل
وینترفل
یکی از قسمت های آغازین سریال بازی تاج و تخت به تصویر کشیده شد، وینترفل است و در کسل دون در اسکاتلند فیلمبرداری شده است. با این حال، قسمت های بعدی وینترفل در کسل وارد در ایرلند شمالی فیلمبرداری شده بود.
کینگز لندینگ
kings landing
اگر چه بیشتر صحنه های کینگز لندینگ در مکان واقعی نبوده اند و در یک استودیو فیلم برداری شده اند، اما برخی از این صحنه ها در بیرون از استودیو فیلمبرداری شدند و شامل لوکیشن هایی مانند دوبروونیک و اسپلیت می باشد که هر دو آنها در کرواسی واقع شده اند.
جنگل های وینترفل
the forest of winterfell
آیا سکانسی که پسران استارک یک توله سگ کوچک دایرولف را در جنگل های وینترفل پیدا کردند، به خاطر دارید؟ فیلمبرداری از این صحنه در پارک جنگلی تولیمور در ایرلند شمالی انجام شده است. این جنگل، اولین جنگل ایالتی است که در جزیره شمالی قرار دارد و برای بازدیدکنندگان و کوهنوردان باز است.
دریای دوتراکی
dothraki sea
دریای دوتراکی که به نام دریای بزرگ گراس نیز معروف است، در شهر گلنس آنتریم در ایرلند شمالی واقع شده است. این مکان به اندازه کافی سرگرم کننده است، استارک ها عملا درکنار دوتراکی زندگی می کنند.
جاده پادشاهی
kingsroad
ایرلند شمالی خاستگاه برخی از بدیع ترین زیباهای طبیعی در جهان است و بنابراین کاملا طبیعی است که حصار تیره که یک مسیر پر از درخت و عالی ترین جاده در این سرزمین است برای فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفته است، حصار تیره تحت عنوان جاده پادشاهی نیز شناخته می شود.
ساحل دراگون استون
dragonstone
در این سریال، ساحل دراگون استون منشا‌ء چندین صحنه محوری است. درون دراگون استون در بلفاست فیلمبرداری شده است. به هرحال این ساحل، غار و فوتبرج همگی در سریال واقعی هستند و در ساحل ایتزورون در زومیا و ساحل موریوالا در نزدیکی باریکا در اسپانیا واقع شده اند. از هر دو ساحل می توانید در سفری به سواحل شمالی اسپانیا دیدن کنید.
غار جان و اگریت
cave
احساسی ترین صحنه در تاریخ سریال بازی تاج و تخت، شاید این باشد که جان اسنو ثابت می کند که در واقع چیزی نمی داند، در حالی که یک شب صمیمی را با محبوب خود ایگریت سپری می کند. در این نمایش، این زوج شب را در شمال دیوار می گذرانند، اما در زندگی واقعی، محل فیلمبرداری درون یک غار کوچک و آتشفشانی به نام غارگروتایا واقع در ایسلند صورت گرفته است.
جزیره کارث
qoart
لوکروم، جزیره ای در دریای آدریاتیک، برای فیلم برداری از صحنه های “بزرگ ترین شهر که تا به حال بوده یا خواهید دید ” مورد استفاده قرار گرفته که به عنوان کارث نیز مشهور است. صعومعه بندیکتیان در این جزیره که به عنوان عمارت زارو خوان داکسوس در نظر گرفته شد را می توانید در قسمت پنج از فصل 2 ببینید.
غار محل تولد ملیساندر
birthday cave
چندش آورترین صحنه ها در سریال بازی تاج وتخت، صحنه زایمان بانو ملیساندرا برای به دنیا آوردن “سایه”بود که بعداً رنلی برتیون را کشت. این صحنه ها در غارهای کوشنداندر در بخش انتریم واقع در شمال ایرلند فیلمبرداری شده است.
خانه نامیران
the house of undying
هنگامی که اژدها های دِنرِیس در طول اقامتش در شهر کارث دزدیده شدند، او به خانه نامیران ( کسانی که نمی میرند) هدایت شد که در درون دیوار های برج مینسیتا در کرواسی فیلمبرداری شده است.
آستاپور
astapoor
دِنرِیس در هفت پادشاهی سفر می کند و در فصل سوم به خلیج برده داران در شهر آستاپور می رود. در آنجا، دِنرِیس با ارتش بی نقص خود دیدار می کند که به متحدان وفادار او تبدیل می شوند. تصویر اصلی در شهر بندری صویره در مراکش به فیلمبرداری شد.
یونکی و پنتوس
yunkai
یکی دیگر از لوکیشن های خلیج برده داران با لوکیشن پنتوس تداخل دارد. هر دو لوکیشن در واقع در شهر مستحکم آیت بن حدو در مراکش واقع شده اند.
براووس
bravoos
مرد بدون صورت و شخصیت محبوب همه، آریا استارک، در فصل پنج وارد شهر آزاد براووس می شود. نه، او در واقع به سرزمین اساطیری نرفته بود تا برای سال ها تمرین کند. در عوض فیلمبرداری در شهر سیبنیک که یک شهر تاریخی و باشکوه در کراوسی است صورت گرفته است.
کاخ های آبی دورن
dorn
یکی از مکان های مورد علاقه طرفداران سریال بازی تاج و تخت خانه مارتا است که آن را کاخ های آبی دورن می نامند، که در واقع در شهر آلکازار دو سیویلا در کشور اسپانیا واقع شده است.
گودال بزرگ دازناک
deznak pit
گودال دازناک، بزرگ ترین حفره مبارزه در خلیج برده داران در شهر میرین است که در قسمت نهم از فصل پنجم دیده می شود. مکانی است که سر جورا به افتخار ملکه وارد جنگ می شود. در زندگی واقعی، سکانس این گودال بزرگ در اوسنا بول رینگ در شهر سیویلا در کشور اسپانیا فیلمبرداری شد.
پل بلند ولانتیس
volantis
پل بلند در شهر آزاد ولانتیس، در فصل پنجم به تصویر کشیده شده است – از پل رومی در کوردوبا، در اسپانیا برای تصویربرداری اصلی از آن استفاده شده بود.
هایگاردن
highgarden

در قسمت چهارم از فصل هفتم، طرفداران سرانجام فرصتی برای تماشای هایگاردن، خانه تایرل پیدا می کنند. اما متاسفانه این موضوع توسط جیمی لنیستر تصرف شد. اما محل فیلم برداری، کستیلو دو آلمودوار دل ریو در اندلس استان کوردوبا، همچنان آزاد است. این مکان برای عموم باز است، بنابراین برای کاوش برج ها و دیوارها به این مکان سری بزنید.

محبوب ترین مقاصد گردشگری فیلم و تلویزیون در سال 2019
ادامه مطلب

2.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
4 ماه قبل

همه جارو گفت. اون جایی رو که کال دروگو ترتیب دنریس رو میده نگفت کجاست😀

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر