لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> مدیریت در مقابل رهبری – چگونه میتوان تفاوت آنها را از هم تشخیص داد
مدیریت در مقابل رهبری - چگونه میتوان تفاوت آنها را از هم تشخیص داد

مدیریت در مقابل رهبری – چگونه میتوان تفاوت آنها را از هم تشخیص داد

در برخی مواقع، واژه های رهبر و مدیر با هم مترادف هستند اما قطعا تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. آیا تفاوت بین یک رهبر و یک مدیر را می دانید؟ آیا می دانید که دیگران شما را در مقام یک رهبر می شناسند و یا یک مدیر؟ مقاله زیر را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد این دو واژه را به دست بیاورید و اینکه چگونه می توان در محل کار تفاوت بین این دو را ایجاد کرد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر برای پیدا کردن یک هتل مناسب و مجهز و همچنین رزرو آنلاین هتل می توانید به وبسایت ایران هتل آنلاین سری بزنید.
مدیریت چیست؟
فارغ از اینکه سمت شما چیست: یک مدیر اجرایی، یک سرپرست، یک ناظر، یا یک مدیر- کار شما این است که افراد را مدیریت می کنید. اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید که مسئولیت سنگینی است. شما پتانسیل شغلی افراد را در دستان دارید و البته بقیه این پتانسیل در دستان کارمند قرار دارد. شما توانایی تعیین کار و وظایف افراد را دارید، مسئولیت ها را به دوش می گیرید، منابع موفقیت را در اختیار آنها قرار می دهید، افراد بالا می کشید و یا به زیر می کشانید. شما این توانایی را دارید که زندگی کاری شان را ترقی دهید و یا آن را به جهنم تبدیل کنید.
رهبری چیست؟
مدیریت در مقابل رهبری
یک رهبر فقط فردی است که مردم او از پیروی می کنند یا بدون اجبار تمایل دارند که از او پیروی کنند. رهبران معمولا یک مقام دارند، مشابه آنچه که یک مدیر دارد، اما یک الزام نیست. مارک سانبورن توضیح می دهد که برای تبدیل شده به یک رهبر نیازی به عنوان ندارید. رهبران این توانایی را دارند که از کارکنان خود بیشترین بهره را ببرند و آنها را در طول فرآیند قوی تر کنند. گلن لیوپیس می گوید،” رهبری این است که به کارکنان حس امنیت داده شود و محیط کاری برای پیشرفت را برای آنها فراهم کنند و ابزارها و منابع مناسب برای موفقیت را در اختیار آنها قرار دهند.”
یک رهبر کارکنان را می شناسد
این یک واقعیت جهانی است که کارکنان می خواهند توسط رهبران شان به رسمیت شناخته شوند. مطالعه اخیر نشان داد که بین رضایت شغلی و شناخت کارکنان توسط مدیران شان، ارتباط مثبت زیادی وجود دارد. کارکنانی که روزانه شناخت مثبتی دریافت می کنند میزان رضایت شغلی ۹۴ درصد را نشان می دهند. چطور می توانید کارکنان را شناسایی کنید؟ سعی کنید سوالات درستی از آن ها بپرسید.
رهبران در تصمیم گیری با یکدیگر همکاری می کنند
مدیریت در مقابل رهبری

مدیر در تصمیم گیری بسیار عالی عمل می کند و سپس وظایف را برای اعضای تیم تعیین می کند. با این حال، کارمندان نیاز دارند که احساس کنند تصمیمات مهم آنها در محیط کار سودمند است. یک رهبر خوب این نیازها و تمایلات را تشخیص می دهد و به کارکنان و تیم اش این اطمینان دهد که آنها توانایی هدایت تیم در مسیر موفقیت را دارند.
برخی گفته اند که رهبر کسی است که او را در یک نبرد همراهی خواهید کرد. برای این کار، باید نهایت احترام و اعتماد به نفس را در فردی که شما را رهبری می کند، پیدا کنید. مدیر بودن لزوما به این معنی نیست که کارمندان باید به شما اعتماد داشته باشند. همکاری با کارمندان در روش های زیادی می تواند به نفع شما در محیط کار باشد.

به عنوان مثال، جورج برانت تجربه شخصی خود را در محل کارش در کوکاکولا را به اشتراک گذاشت. او در این مقاله توضیح می دهد که چگونه داگ ایوستیر، مدیر عامل شرکت، در یک موقعیت ایده خود را بیان می کند اما این برانت خواهد بود که در این موقعیت باید تصمیم بگیرد و گزارش را به ایوستیر ارائه دهد و این روش به او قدرت تصمیم گیری در شرایط سخت را داد.


تغییر از یک مدیر به رهبر
مدیریت در مقابل رهبری

بنابراین، چگونه می توان از یک مدیر به یک رهبر تبدیل شد؟ وینس لومباردی بزرگ در اینباره می گوید، ̎ رهبران شاخته می شوند، آنها متولد نمی شوند. این افراد با تلاش سخت به یک رهبر تبدیل می شوند که بهایی است که همه ما باید برای رسیدن به هدفی که برایمان ارزشمند است، پرداخت کنیم.̎ شما می توانید مهارت های رهبری را یاد بگیرید تا به راحتی در گذر زمان برای تبدیل شدن به یک رهبر به شما کمک کند. شرکت توسعه رهبری CMOE لیستی از هفت ویژگی عالی یک رهبر استراتژیک را شرح می دهد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از شجاعت، به چالش کشیدن خودتان، تشخیص فرصت ها و بسیاری دیگری است . هنگامی که بتوانید مهارت های خود را افزایش دهید و تلاشی آگاهانه برای تبدیل شدن به چیزی بهتر از یک مدیر کنید، نتایجی باور نکردنی به دست خواهید آورد.
یادگیری و اجرای مهارت های رهبری جدید زمان بر خواهد بود. اگر شما در برخی حوزه ها فاقد مهارت هستید با گذشت زمان می توانید به یک رهبر قابل اعتماد در محل کار خود تبدیل شوید. هنگامی که کارمندان و مدیران بتوانند به یکدیگر احترام بگذارند و آینده شرکت را مد نظر داشته باشند، آن زمانی است که مدیران کنار می روند و رهبران با تیمی سرشار از استعداد در پشت سر آنها ظهور می کند.

مکان های رنگارنگ دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر