لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تماشای شکوفه های زیبای ویستریا در ژاپن
تماشای شکوفه های زیبای ویستریا در ژاپن

تماشای شکوفه های زیبای ویستریا در ژاپن

هر ساله در فصل بهار مسافرانی از سرتاسر جهان به ژاپن می آیند تا شکوفه های گیلاس این کشور را ببینند، اما این فصل شکوفه های زیاد حیرت انگیز دیگری را نیز به همراه می آورد.
ویستریا که در ژاپنی به نام فوجی شناخته می شود، شاید تنها دومین گل معروف این کشور باشد، اما با توجه به توانایی اش در خم و آویزان شدن می تواند مسیرهای تونلی آبی، صورتی، بنفش و سفید ایجاد کند که گردشی رنگارنگ را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

در حالی که دوره های اوج شکوفه زدن می تواند وابسته به دما تغییر کند، بازدیدکنندگان خوش شانس ممکن است بتوانند در یک سفر هم زمان شکوفه های گیلاس و میستریا را با هم ببینند.

ویستریا معمولا حوالی اواخر آوریل و اوایل ماه می شکوفه می زند، البته با اندکی تفاوت که در بعضی گونه ها وجود دارد.
بطور مثال، ویستریای قرمز کم رنگ معمولا حدود اواسط تا اواخر آوریل به شکوفه کامل می رسد، در حالی که ویستریای سفید در اوایل می و ویستریای کیبانا در اوایل تا اواسط می شکوفه می دهد. با دانستن این زمان ها اگر می خواهید از زیبایی تحسین برانگیز این شکوفه ها لذت ببرید در زمان مناسب برای رزرو هتل اقدام کنید.
پارک گل های آشیکاجا تنها مکانی در ژاپن است که تونلی از ویستریای کیبانا دارد که بازدیدکنندگان می توانند از زیر آن عبور کنند. همچنین محل بیش از 350 درخت مختلف ویستریا است که شکوفه هایی از بنفش کم رنگ و صورتی تا بنفش و سفید و زرد کم رنگ را شامل می شود.
Wisteria Tunnels
این پارک همچنین درخت ویستریایی 150 ساله دارد و بیش از 5000 بوته ی ازالیه در آن است که می توان زیبایی همه را یکجا تحسین نمود.
جشنواره ی ویستریا از 13 آوریل تا 19 می جریان دارد که هزینه ی ورودی آن از 900 تا 1800 ین (حدود 8 تا 16 دلار) برای بزرگسالان و بین 500 تا 900 ین (حدود 4 تا 8 دلار) برای کودکان بسته به روز بازدید است.
از 19 آوریل تا 12 می، بازدیدکنندگان می توانند عصرها به این پارک سر بزنند تا نمای خیره کننده ای از درختان ویستریا که در شب روی آنها نورپردازی شده را ببینند. بستنی و خوراکی های با مضمون ویستریا نیز در پارک موجود است.
Wisteria Tunnels
تونل محبوب دیگری نیز در باغ ویستریای کاواچی در کیتاکیوشو وجود دارد. این پارک 22 گونه ی مختلف از ویستریا را در خود جای داده که شکوفه دهی آنها از انتهای آوریل تا اواسط می است. برای ورود به باغ های خصوصی کارت عبور ویژه نیاز است.
دو تونل این پارک به یکدیگر می رسند و تشکیل گنبدی بزرگ را می دهند و برای گذر از زیر آن دریایی از رنگ ها را خلق می کنند.
بازدیدکنندگان باید از قبل، بین 20 آوریل و 6 می، بلیط ورود به این پارک پر طرفدار را تهیه نمایند. قیمت ها از 500 ین (حدود 4 دلار) برای هر نفر آغاز می شود و می تواند شامل هزینه ای اضافی بسته به روز بازدید و شرایط گل دهی باغ باشد.
Wisteria Tunnels
پارک در پائیز نیز پر طرفدار است، زمانی که درختان افرا و برگ های پائیزی تصویری منحصر بفرد از برگ ها را روی زمین خلق می کنند.
تعداد زیادی از پارک ها هستند که مناظر عالی را ارائه می دهند، از جمله پارک Tennogawa و Shirai Omachi Fuji، که بر روی کوهپایه در نزدیکی ایستگاه پلیس هیوگو در ناحیه ی کانسایی ژاپن قرار دارد.
در پارک Shirai Omachi Fuji، بعضی از درختان ویستریا تا 5 فوت ارتفاع رشد می کنند و هنگام تاب خوردن در باد منظره ی بی نظیری می سازند.
حتی معابد و مکان های مقدس کشور هم از این تصاویر رنگارنگ در بهار بی بهره نمانده اند.
زیارتگاه Kameido Tenjin در توکیو مقصدی محبوب برای دیدن ویستریا است، چون ویستریای بنفش رنگ آن در تعداد انبوه از داربستی که در کنار برکه قرار دارد آویزان است و انعکاس رنگارنگیی در آب ایجاد می کند.
Wisteria Tunnels
ویستریا در این مکان در طول دوره ی ادو در ژآپن (1603 تا 1867 میلادی) کاشته شده و امروزه در طی جشنواره ی زیارتگاه Kameido Tenjin که از 14 آوریل تا 6 می طول می کشد، محلی ها و گردشگران را به خود جذب می کند.
ویستریا در کیوتو در مکان هایی از جمله معبد Byodoin نیز پر طرفدار است. این معبد که در یوجی واقع است، داربست های ویستریای متعددی دارد که بعضی از درختانش 280 سال قدمت دارد. بعضی از مرتفع ترین آنها تا یک متر ارتفاع رشد کرده اند که ظاهری مانند آبشار بنفشی طبقه طبقه را به تصویر می کشد.
در کیوتو مکان جذاب دیگری نیز برای تماشای ویستریا وجود دارد که می تواند باعث شگفتی شود. برای چندین روز در سال، تصفیه خانه ی فاضلاب کامیتوبا به مردم اجازه ی تماشای ویستریا را می دهد. تونلی 120 متری از ویستریا که بازدیدکنندگان می توانند در آن پیاده روی کنند. امسال این بازدید از 26 الی 28 آوریل از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر خواهد بود.
Wisteria Tunnels
البته ژاپن تنها زادگاه شکوفه های ویستریا نیست. این گل ها در مکان های متعددی شکوفه می دهند، از جمله در داخل آمریکا باغ های لانگ وود پنسیلوانیا و پارک مرکزی نیویورک را می توان نام برد.
در ایرلند شمالی و انگلیس نیز می توان از نماهای زیبای این درختان لذت برد.
اگر احیانا در حال بازدید از ژاپن طی جشنواره ی فوجی شیبازاکورا بودید، تماشای شکوفه های ویستریا را از دست ندهید.
Wisteria Tunnels
از اواسط آوریل تا انتهای می، پای کوه فوجی توسط حدود 800000 شیبازاکورا (نوعی خزه ی گل دار) در رنگ های متنوع پوشیده و آراسته می شود.

فستیوال شب های سفید روسیه
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر