لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهرهای دیدنی استان اصفهان 1
شهرهای دیدنی استان اصفهان 1

شهرهای دیدنی استان اصفهان 1

اصفهان به تنهایی خود یک مقصد تمام عیار است. شهری پر از گنجینه های تاریخی که هنر اصیل ایرانی را با تمام وجاهتش در یک ویترین بی نظیر به نمایش گذاشته است. تنها هنر ایرانی که نه! معماری، فرهنگ، آداب و رسوم، دین و هرآنچه که فکرش را بکنید در اصفهان در عالی ترین صورت خودش در میان بناهای فاخر و دیدنی این شهر به منصه ظهور رسیده است.
شاید همین امر سبب شده تا خیلی ها ایران را با مسجد شکوهمند امام یا گنبد دلربای مسجد شیخ لطف الله به خاطر بیاورند، هرچه که هست همه متفق القولند که اصفهان به تنهایی نیمی از جهان است. اما اگر کمی از اصفهان فاصله بگیرید در پهنه وسیع استان اصفهان هم کم شگفتی حضور ندارد. نائین، نیاسر، کاشان، نطنز، ابیانه و بسیاری شهرها و روستاهای دیگر هم در همان نزدیکی شهر اصفهان هستند که دنیایی از شگفتی و زیبایی را در خودشان پنهان کرده اند و دست به دست هم استانی بزرگ و شکوهمند را فراهم آورده اند.
اهل هر شهر و دیاری که هستید اگر به سفر علاقمندید این بار هم با ایران هتل آنلاین همسفر شوید یا یکبار دیگر شهرها و روستاهای ایران را بگردیم و بار دیگر شکوه و زیبایی هایشان را کشف کنیم، این بار اما در مرزهای استان اصفهان.

نطنز، کوچه باغی در کویر
نطنز برای هر دوستدار تاریخ و طبیعتی نامی آشناست. نگینی سرسبز در قلب سرزمین های کویری که دنیایی از تاریخ را در قلب خود پنهان کرده و در دامنه کوه کرکس آرام گرفته است. در میان شهر درخت های کهنسال حتما باید سری به مسجد جامع نطنز بزنید. مسجدی با شبستان، گنبد و مناره ای خاص که در کنار خود یک خانقاه و بقعه شیخ عبدالصمد نظنزی را نیز جای داده است.
شهرهای دیدنی اصفهان
عجایب چندگانه محله تاریخی افوشته در میان درختان سرسبز و کهنسال، بوستان سرابان، گنبد باز، آتشکده، روستای هنجن با قلعه و قنات و باغ های تاریخی، مسجد سرشک، کاروانسرای قلعه کوهاب، اکوکمپ کویری متین آباد، مسجد میر، روستای ابیانه و روستای ده آباد از دیگر دیدنی های باغ شهر تاریخی استان اصفهان است. هتل قصر جهان، اقامتگاه بوم گردی خانه توسلیان، اکوکمپ کویری متین آباد، هتل ویونا ابیانه، اقامتگاه بوم گردی هارپاک و تفرجگاه رایان از جمله اقامتگاه های موجود در شهر نطنز و حوالی آن است.
شهرهای دیدنی اصفهان
نائین، نگین کویر
شاید تصور بودن شهری اینچنین در میان دشت پهناور کویر آنقدر دور از انتظار بوده که سبب شده تا نائین را نگین کویر بنامند. نائین یکی از قدمیی ترین شهرهای ایران است و بیش از 3000 سال قدمت دارد. در این شهر تاریخی باید حتما از مسجد جامع، بازار تاریخی و قدیمی نائین، قلعه نارنج یا همان نارین قلعه، محله تاریخی محمدیه با قلعه آشورگاه و کارگاه های عبابافی حفر شده دردل کوه، آسیاب آبی ریگاره، خانه زیبای پیرنیا و موزه کویر جاگرفته در تالارها و اتاق هایش، خانه فاطمی، مسجد باباعبدالله، باغ مصلی، آتشکده سپرو، کاروانسراهای تاریخی نیستانک و بلاباد، خانه تاریخی و زیبای امامی و آب انبارها و امامزاده های متعدد این شهر دیدن کنید.
سفال و قالی نائین در کنار سنت دیرینه و آبا و اجدادی عبابافی شما را از این شهر زیبا دست خالی راهی نخواهد کرد. هتل جهانگردی و هتل نرگس نائین تنها واحدهای اقامتی این شهر زیباست که می توانید چند شبی را میهمان نائین باشید.
1683367484 458 شهرهای دیدنی استان اصفهان 1
کوهپایه، به بلندای تاریخ
کوهپایه شهر کوچکی در 65 کیلومتری اصفهان است که در کتب تاریخی از آن به عنوان شهر ویر یاد شده که به معنای هوش و خرد است. این شهر کوچک اما مسجد جامعی چند صد ساله دارد که از دوره سلجوقیان به یادگار مانده است.
شهرهای دیدنی اصفهان
کاروانسرای شاه عباسی به یادگار مانده از دوره صفویه که هم اکنون به طور کامل بازسازی شده است در کنار مسجد تالار، مسجد قدمگاه، روستای زیبای زفره با مسجد جامع و منبری چوبی آن در کنار طبیعتی چشم نواز، نیلآب، بازار قدیمی کوهپایه، مسجد آجری و دهکده توریستی ماهان در دامان کوه مارشنان از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر کوچک و قدیمی است. اگر قصد اقامت در کوهپایه را داشتید حتما سری به کاروانسرای شاه عباسی کوه پا زده و یک شب را در کاروانسرای بین راهی 450 ساله سپری کنید.

راهنمای پزشکان اصفهان
ادامه مطلب

آران و بیدگل، عروسی در آغوش کویر
آران و بیدگل یکی از خواستنی ترین شهرهای استان اصفهان است. شهری تاریخی با قدمتی بلندبالا و گذشته ای دور و دراز که سرشار از فراز و فرودهای بسیار بوده است. شهری با محله های تاریخی و باغ های زیبا که پر از امامزاده ها، مساجد، حمام ها و آب انبارهای تاریخی است. در این میان حتما باید سری به امامزاده محمد هلال بن علی(ع)، مجموعه تاریخی قاضی با آب انبار، حسینیه، امامزاده، بازارچه، خانه ها و مسجد تاریخی قاضی، مسجد نقشینه، قلعه کرشاهی، قلعه سیزان، مسجد بازار و منطقه باستانی ویگل بزنید.
شهرهای دیدنی اصفهان
اما اگر کمی از شهر فاصله بگیرید کویر جادویی مرنجاب با انواع تفریحات هیجان انگیز کویری و کاروانسرای تاریخی و خیره کننده اش، منطقه، یخاب، دریاچه نمک با جزیره ای سرگردان و کمی آن سوتر شهر زیرزمینی نوش آباد یا اویی با قلعه ها و آب انبارهای تاریخی اطرافش منتظر شماست. اگر به مسابقات رالی یا شترسوای هم علاقمند باشید پاییز هر سال خودتان را به این شهر زیبا برسانید. اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر در باغی با وسعت 8000 مترمربع تنها واحد اقامتی این شهر زیباست.
شهرهای دیدنی اصفهان
داران، شکوه طبیعت
شاید تصور اینکه یکی از سردترین شهرهای ایران جایی در استان اصفهان قرار دارد کمی دور از انتطار باشد، اما شهر کوچک داران در آغوش زاگرس یکی از سردترین شهرهای ایران است که در کتب تاریخی با نام پرتیکان و یا پاریتاکن شناخته می شود. داران مرکز شهرستان فریدن است و به داشتن آب و هوای دلچسب در بهار و تابستان و زمستان های پربرفش شهره است. گاهی ارتفاع برف در داران به بیش از یک متر می رسد.
شهرهای دیدنی اصفهان
در اطراف شهر داران با فواصل چند کلومکتری چند کلیسا همانند کلیسای گئورگ و کلیسای سنت نشان است که از دوره قاجار به یادگار مانده اند. در نزدیکی این شهر لاله زارهای وسیعی قرار دارد. علاوه بر دامنه های سرسبز اطراف شهر و عبور رودخانه پلاسجان از نزدیکی شهر منطقه حفاظت شده دالانکوه و پارک دریاچه نیز در نزدیکی شهر داران قرار دارد. مهمانسرای جهانگردی داران تنها واحداقامتی این شهر زیباست.
شهرهای دیدنی اصفهان
شاهین شهر
شاهین شهر یکی از جدیدالتاسیس ترین شهرهای استان اصفهان است که درست زیر گوش شهر بزرگ اصفهان قرار دارد. شهری که در ابتدا مجموعه ای از باغات مزارع کشاورزی یکی از خوانین مشهور محلی بوده و بعدها توسط ارتش برای اسکان خانواده های ارتشی ایران و کارکنان امریکایی انتخاب می شود. وجود کارخانه صنایع هوایی در نزدیکی منطقه از دلایل اصلی ایجاد یک شهرک مسکونی در این منطقه بود. شهری که از دو سو در مسیر پرتردد تهران به اصفهان قرار می گرفت و به دلیل شباهتش به شکل یک شاهین، شاهین شهر نامیده شد.
شهرهای دیدنی اصفهان
شاهین شهر یکی از قطب های مهم صنعت در تمام کشور است. ارگ مورچه خورت در روستای مورچه خورت و کاروانسرای مادرشاه یا همان کاروانسرای شاه عباسی در کنار بوستان بانک و موزه مردم شناسی از جمله جاذبه های دیدنی شهر شاهین شهر است. برای اقامت در این شهر می توانید سری به هتل اطلس شاهین شهر بزنید اما اگر به اقامت در کاروانسرای تاریخی علاقمندید خودتان را به کاروانسرای شاه عباسی در نزدیکی شهر برسانید.
1683367485 782 شهرهای دیدنی استان اصفهان 1
فریدن
فریدن یکی از شهرستان های استان اصفهان است که داران و دامنه از جمله شهرهای این شهرستان است. فریدن در طول تاریخ با نام های مختلفی همچون پرتکن، پارکان، پریتاکن و .. شناخته می شده است. فریدن در طول تاریخ باستان ایران همواره یکی از ایالت های مهم و تاثیرگذار بوده است. برخی نام فریدن را برگرفته از فریدون در داستان ضحاک و کاوه آهنگر و مردمان ساکن در این دیار را یکی از قبایل مادها می دانند.
شهرهای دیدنی اصفهان
فریدن که سرچشمه زاینده رود محسوب می شود با وجود وجود رشته کوه های زاگرس و ارتفاعات دالانکوه، رودخانه پلاسجان، لاله زارها، چشمه سارهای افوس، آبشار سیاه دره، روستاهای بکر و آب و هوای مطبوع و دلپذیر خود یکی از زیباترین مناطق استان اصفهان محسوب می شود. فریدن در طول تاریخ ترکیب جالبی از همزیستی مردمان گرجی، قفقازی، ارامنه، آذربایجانی و بختیاری بوده است. برای اقامت در منطقه فریدن می توانید سری به اقامتگاه بوم گردی پلاسجان فریدن در روستای موغان بزنید.
شهرهای دیدنی اصفهان
نیاسر
نیاسر یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که در بیست کیلومتری شهر کاشان قرار گرفته است. شهری به غایت سبز و زیبا که به داشتن آب و هوایی دلپذیر شهره است. نیاسر به داشتن باغ ها و گلستان های سرسبز نیز شهره است. از آثار دیدنی مهم شهر نیاسر می توان به چهارطاقی بازمانده از دوره ساسانی اشاره کرد که دال بر قدمت این منطقه است.
شهرهای دیدنی اصفهان

اقامتگاه بومگردی کاکوله در روستای شهرستان ِ سنگر
ادامه مطلب

علاوه بر چهارطاقی یه همان آتشکده ساسانی حمام و آسیاب آبی متعلق به دوره صفویه، تفرجگاه تاریخی باغ تالار و کوشک تاریخی میان آن، غار رئیس یا سوراخ ویس که تماما دستکند است، چشمه اسکندریه و آبشار مشهور نیاسر از دیگر حاذبه های دیدنی اصفهان است. اگر به مراسم گلاب گیری علاقمندید حتما سری به نیاسر بزنید و در کارگاه های سنتی این شهر از نزدیک شاهد این مراسم سنتی و بسیار جذاب باشید. برای اقامت در نیاسر تنها گزینه پیش روی شما هتل سبز نیاسر است اما اگر علاقمند به اقامت در اقامتگاه های بوم گردی هستید خودتان را به شهر کاشان برسانید.

اگر قصد سفر به سایر شهرهای استان اصفهان را داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. لیست تمام هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی استان اصفهان به تفکیک شهرها در ایران هتل آنلاین مهیاست. با رزرو آنلاین این اقامتگاه ها تنها با چند کلیلک ساده قبل از آغاز سفر از تضمین کمترین قیمت و همچنین تخفیفات مخصوص اعضا بهره مند شوید و با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر