لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار تودارک تنکابن مازندران
آبشار تودارک  تنکابن مازندران

آبشار تودارک تنکابن مازندران

با شنیدن نام آبشار اولین چیزی که به ذهنمان می رسد، صدای دلنشین برخورد آب به سنگ است و یا نسیم خنکی که آب را بر روی صورت ما می پاشد. آبشارها، این پدیده های حیرت انگیز طبیعی، مکان های مناسبی برای اندکی استراحت و تفریح هستند؛ به ویژه اگر این آبشارها در دل یک جنگل بکر و زیبا قرار گیرند، لذت بازدید از آن ها چند برابر می شود. در این مطلب با ایران هتل آنلاین، همراه شوید تا با یکی از آبشارهای زیبا در دل جنگل به نام آبشار تودارک تنکابن مازندران را به شما معرفی کنیم. در صورتی که قصد سفر به این منطقه سرسبز و جنگلی را دارید، می توانید در یکی از هتل های تنکابن اقامت کنید؛ برای مثال مجتمع اقامتی چالدره تنکابن دارای کلبه های جنگلی متعددی است که در دل جنگل های دوهزار قرار گرفته و آرامشی وصف ناپذیر را به شما هدیه می دهد. در یکی از روزهایی که در این اقامتگاه حضور دارید، می توانید به بازدید از آبشار تودارک و جنگل تودارک بروید.

آشنایی با آبشار تودارک تنکابن مازندران

آبشار تودارک، تقریباً 45 متر ارتفاع دارد و یکی از آبشارهای بلند استان مازندران محسوب می شود. این آبشار زیبا در داخل جنگل قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از جنگل های تنکابن عبور کرد که چشم انداز خیره کننده ای دارند. در فصل بهار جنگل تودارک سرسبزی و طراوت شگفت انگیزی دارد و گردشگران مناظر بسیار منحصر به فردی را با سفر به دل این جنگل مشاهده می کنند. هر سال مسافران و گردشگران زیادی برای جمع کردن تمشک جنگلی در فصول بهار و تابستان به جنگل تودارک مراجعه می کنند.
آبشار تودارک

آبشار تودارک
آبشار تودارک

قبل از رسیدن به آبشار تودارک که آبشار اصلی است، یک آبشار کوچک تر با ارتفاع 7 متر در مسیر قرار دارد با نام آبشار لیمرا که در پایین خود یک حوضچه آب ایجاد کرده است. در آنجا یک برآمدگی سبب شده که آب در اثر برخورد با آن در هوا پخش شود. منظره ای شبیه باران را در هنگام ریزش آب این آبشار مشاهده می کنید؛ همانند سایر آبشارها، دیواره ها به علت مرطوب بودن از گلسنگ و خزه سبز شده اند. روستای تودارک، نام روستایی از توابع قسمت مرکزی تنکابن است. روستای یاد شده در دهستان گلیجان واقع شده و 64 خانواده در آن سکونت دارند؛ فاصله این روستا تا آبشار تودارک حدوداً 20 کیلومتر است.
آبشار تودارک

آبشار تودارک

لازم به یاد آوری است که راه دسترسی به روستای تودارک آسفالت نیست. این روستا در عمق جنگل تودارک و در یک منطقه زیبا و رویایی قرار گرفته است. مردمان این روستا بسیار کوشا و بردبار هستند و دوواب غذای محلی آن است. در صورتی که به روستای تودارک سفر کردید و شبی را در منزل یکی از اهالی این روستا به سر بردید، غذای محلی آن ها را نیز نوش جان کنید.
آبشار تودارک

راه دسترسی به آبشار تودارک

برای رسیدن به آبشار تودارک باید به تنکابن بروید و از آنجا به طرف شیرود حرکت کنید. پس از عبور از پل شیرود که در مسیر رامسر قرار دارد، تابلو لشتو را مشاهده می کنید. این تابلو مسیر دسترسی به روستای لشتو را به شما نشان خواهد داد. تقریباً نزدیک به 30 کیلومتر که طی کنید، به آبشار تودارک می رسید. مسیر دسترسی به آبشار نیاز به پیاده روی ندارد ولی ما توصیه می کنیم که از خودروهای آفرود برای دسترسی به آبشار تودارک استفاده کنید زیرا بخشی از مسیر آسفالت نیست.
آبشار تودارک

توصیه های مهم هنگام سفر

حتماً به خاطر داشته باشید که قبل از بازدید از آبشار تودارک و یا هر آبشار دیگری، آب و هوای منطقه را از دو روز قبل چک کنید. در صورت بارندگی به هیچ عنوان به بازدید از آبشار نروید. زیرا هم خطر گیر کردن خودرو شما در میان گل و لای جاده وجود دارد و هم خطر آمدن سیل در اثر بارندگی افراد را تهدید می کند. گاهی نیز در اثر بارش های زیاد، رانش زمین دسترسی را به آبشار تودارک غیرممکن می سازد. اگر به جنگل و آبشار تودارک سفر کردید، نظافت را رعایت کنید و مراقب باشید که شاخه ای را نشکنید. به دلیل بکر بودن منطقه، امکانات گردشگری در این جنگل و آبشار وجود ندارد. تمامی وسایل و خوراکی هایی را که لازم دارید، همراه خود بردارید.

3.9/5 - (8 امتیاز)
دریاچه ولشت مرزن اباد مازندران، دریاچه ای به وسعت تمام زیبایی های دنیا
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر