لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> سفر جاده ای از تهران به اصفهان
سفر  جاده ای از تهران به اصفهان

سفر جاده ای از تهران به اصفهان

سرعت بخش جدایی ناپذیر زندگی در عصر ماست. روزگاری که گاه آنقدر فاصله ها را زود می پیماییم که یادمان می رود لابه لای جاده های پشت سر گذاشته مان گاهی روی خوش زندگی جامانده است. حالا که عزم سفر کرده ایم فارغ از پرواز سبکبال هواپیماها و حرکت کند و پیوسته قطارها پشت فرمان اتومبیل مان نشسته و یکبار دیگر دل به جاده ها سپرده ایم. جاده ها مثل مویرگ هایی که سرزمین های دور و نزدیک را به هم می رساند و امید رسیدن را زنده نگاه می دارند. کمی که حواسمان را جمع کنیم این سفرهای جاده ای آنقدر زیرزبانمان مزه می کند که حالا حالاها قصد دل کندن از آن را نخواهیم داشت. این بار باروبندیل سفر را از پایتخت شلوغ و دودگرفته این روزها می بندیم و یکراست سر می خوریم و خودمان را به پایتخت مشهور و چشم نواز صفویان می رسانیم. نصف جهان کمی آن سو تر از پایتخت منتظر ماست. فاصله 400 و اندی کیلومتری بین این دو پایتخت قدیم و جدید را آرام آرام از پس جاده ها پیموده و خودمان را به اصفهان می رسانیم.
تهران
شروع حرکت: 6 صبح
آفتاب زده و نزده اتومبیلمان را روشن کرده و راه شهر مقدس قم را در پیش می گیریم. مسافت بین این دو شهر 147 کیلومتر است و با یک رانندگی 2 ساعته ما را به مقصد می رساند.

قم
مسافت: 147کیلومتر
زمان رسیدن: 8:15 دقیقه
قم
مجتمع گردشگری مهر و ماه
آدرس: کیلومتر شش بزرگراه تهران قم
زمان رسیدن: 8:00
زمان بازدید: 2 ساعت
اگر هنوز صبحانه تان را میل نکرده اید سری به سلف سرویس این مجتمع بزرگ بزنید. مجتمع مهر و ماه مجتمعی وسیع با انواع برندهای مطرح جهانی است. شهربازی، فودت کورت، کافه ها، رستوران ها و فست فودها از دیگر بخش های این مجتمع تجاری تفریحی بزرگ است.
حرم مطهر
حرم مطهر

آدرس: قم، میدان آستانه
به محضر رسیدن به قم هر گردشگری حتما سری به حرم حضرت معصومه(ع) زده و یک دل سیر زیارت می کند. حرم علاوه بر حال خوش معنوی یک بنای تاریخی تمام عیار است که گوشه گوشه اش نشان از تاریخ این مرز و بوم دارد.
مسجد اعظم قم
آدرس: قم، جنب حرم مطهر

زمان بازدید: 45 دقیقه

یکی از مساجد زیبای شهر قم که در مجاورت حرم واقع شده و کاشی کاری های بسیار چشم نوازی دارد. مسجد تاریخی فیضیه نیز در سوی دیگر حرم مطهر واقع شده است.
قم

ناهار
برای صرف نهار در شهر قم می توانید سری به رستوران های البرز، خادم، ارک سالاریه، مرتضوی، شاندیز، سیرنگ، مروارید و .. بزنید.
تیمچه قم
آدرس: قم، خیابان طالقانی، راسته بازار
زمان بازدید: 1 ساعت
تیمچه بازار قم با طاق های ضربی و سقف شکوهمند خود از دوره قاجار به یادگار مانده است. اگر به دنبال مغازه ها و حجره های سنتی هستید حتما سری به این بازار بزنید.
مسجد جمکران
مسجد مقدس جمکران
مسافت: 10کیلومتر
زمان رسیدن: 15
زمان بازدید: 1 ساعت
مسجد جمکران یکی از مهم ترین مراکز مذهبی استان قم است. این مسجد زیبا با حال و هوای روحانی خود اوقات خوشی را برایتان رقم خواهدزد. راس ساعت 16 جمکران را به مقصد کاشان ترک می کنیم.
کاشان
مسافت: 97 کیلومتر
زمان رسیدن: 17:00
باغ فین
باغ فین
آدرس: کاشان، منطقه فین، انتهای خیابان امیرکبیر
زمان بازدید: 2 ساعت

یکی از زیباترین باغ های ایرانی که از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. در درون این باغ عمارت های تاریخی بسیار چشم نوازی قرار دارد که از دوره های مختلف به یادگار مانده است. درختان کهنیال و جریان آب در کنار حوضچه ها، آب نماها و فواره ها چشم انداز جالب و آب و هوایی مطبوعی را فراهم آورده اند. حمام تاریخی فین نیز در این مجموعه قرار دارد. یک چایخانه سنتی نیز در داخل باغ قرار دارد که برای رفع خستگی راه بسیار مناسب است.
تیمچه امین الدوله

تیمچه امین الدوله کاشان

آدرس: کاشان، خیابان باباافضل
زمان بازدید: 2 ساعت
یکی از زیباترین بخش های بازار تاریخی کاشان تیمچه امین الدوله است. شاهکاری از معماری دوران قاجار که کار دست استاد علی مریم کاشانی است.
اقامت در کاشان
اقامت در کاشان، شب اول
برای اقامت در این شهر زیبا حتما سری به اقامتگاه های سنتی ثنا، سرای آقامحمد، سایه، ملک، کوشک فردوس، نه چم، خانه عامری ها، نگین، مهینستان راهب، و موزه عروسک بزنید. اگر هم به دنبال هتل های چند ستاره هستید می توانید روی گزینه هایی همانند هتل امیرکبیر، نگارستان یا هتل سیاح کاشان حساب کنید.
محله سلطان امیراحمد
محله سلطان امیراحمد، روز دوم
آدرس: کاشان، خیابان علوی، محله سلطان امیر احمد
زمان بازدید: 3 ساعت
یکی از تاریخی ترین خیابان های ایران که از شهرت جهانی برخوردار است همین خیابان علوی و محله سلطان امیراحمد است. وجود امامزاده سلطان امیر احمد(ع)، حمام تاریخی شگفت انگیز سلطان امیر احمد با معماری خیره کننده، خانه های تاریخی متعدد همانند خانه شکوهمند عباسیان، خانه تاریخی بروجردی ها، عروس خانه های تاریخی یا همان خانه طباطبایی ها، خانه حسینی و بنی کاظم، خانه باکوچی، خانه تاج در کنار آب انبارهای تاریخی همگی در این خیابان تاریخی قرار گرفته اند.
رستوران
ناهار
برای صرف نهار می توانید سری به رستوران خانه تاریخی عباسیان در خیابان علوی زده و یا به سایر رستوران های شهر همانند رستوران منوچهری ها، رستوران نقلی، رستوران مظفری، شاندیز، رز و … مراجعه کنید.
مسجد و مدرسه آقا بزرگ
مسجد و مدرسه آقا بزرگ
آدرس: کاشان، خیابان فاضل نظری، کوچه آقا بزرگ
زمان بازدید: 1 ساعت
مسجد و مدرسه آقابزرگ یکی از آثار تاریخی باشکوه شهر کاشان است که از دوره قاجار به یادگار مانده است. این اثر شکوهمند دنیای معماری تنها مسجد 5 طبقه جهان است.
شهر زیرزمینی نوش آباد
شهر زیرزمینی نوش آباد
آدرس: 14 کیلومتری کاشان، نوش آباد
زمان بازدید: 2 ساعت
شهری تاریخی و زیرزمینی که کاملا دست کند است. این شهر تاریخی که با نام اویی نیز شناخته می شود سه طبقه داشته و از بخش های تو در توی مختلفی در دل زمین تشکیل شده است که گاه ساختار خوف انگیزی دارد. در نزدیک این شهر زیرزمینی آب انبارها و قلعه های تاریخی نیز به چشم می خورد. این شهر تاریخی با 15000 متر مربع وسعت از وسیع ترین شهرهای زیرزمینی ایران است که هنوز بخش هایی از آن کاوش نشده است.
اکوکمپ متین آباد
اکوکمپ متین آباد، شب دوم
مسافت: 72 کیلومتر
آدرس: کیلومتر ۵۵ اتوبان کاشان به اصفهان، بادرود، خالد آباد، ده آباد، متین آباد
از شهر اویی یکراست خودمان را به اکوکمپ کویری متین آباد می رسانیم. شب را با حس و حالی کاملا کویریو رصد ستارگان در اتاق ها ، کومه ها و یا چادرهای این اکمپ استثنایی سپری می کنیم.
اکوکمپ متین آباد
اکوکمپ متین آباد، روز سوم
بعد از صرف صبحانه می توانید به گشت و گذار در کمپ و یا شترسواری بپردازید. چایخانه، مزارع پرورش اسب و شتر، مزارع پرورش شترمرغ، ایستگاه دوچرخه سواری، دلیجان سواری و رستوران از بخش های دیگر این مجموعه است. راس ساعت 11 صبح متین آباد را ترک می کنیم.
نطنز
نطنز
مسافت: 40 کیلومتر

زمان رسیدن: 12:00
عجایب 9 گانه افوشته

عجایب 9گانه افوشته
آدرس: نطنز، خیابان شهید مطهری، محله افوشته
زمان بازدید: 2 ساعت

محله تاریخی افوشته با درختان کهنسال خود منظره ای سرسبز و بسیار دلربا دارد. در این محله تاریخی نه اثر تاریخی شگف انگیز از دوره های مختلف تاریخی به یادگار مانده است. خانه سورگاه، آب انبار، شربت خانه، خانقاه، مسجد، حسینیه، مقبره سید حسن واقف و مقبره میرسید واقف از جاذبه های دیدنی این محله تاریخی است.
1683193037 44 سفر جاده ای از تهران به اصفهان

ناهار

برای صرف نهار سری به رستوران مجاور کاروانسرای کوهاب بزنید.
1683193037 111 سفر جاده ای از تهران به اصفهان

کاروانسرای ابوالمعالی
آدرس: نطنز، بلوار شهید بهشتی
زمان بازدید: 45 دقیقه
بنایی به یادگار مانده از دوران صفوی که به تازگی بازسازی شده و دارای اتاق ها و دالان های متعدد با چشم اندازی دلچسب است. این کاروانسرا در مجاورت باغ های متعدد قرار گرفته است.
مسجد جامع نطنز
مسجد جامع نطنز
آدرس: نطنز، میدانگاه بازار
زمان بازدید: 1 ساعت
مکسجد جامع نطنز که با نام آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی نیز شناخته می شود یکی از منحصربفردترین مساجد تاریخی به یادگار مانده از دوره ایلخانی است. مناره و گنبد منحصربفرد، شبستان، خانقاه و بقعه شیخ عبدالصمد از بخش های مختلف این مجموعه تاریخی است. در نزدیکی مسجد آتشکده ای به جا مانده از دوه ساسانی قراردارد که در میان باغ ها قرار گرفته است.
روستای نسران
روستای نسران
آدرس: 15 کیلومتری شهر نطنز
زمان بازدید: 1ساعت
نسران روستایی زیبا با طبیعتی سرسبز است که باغ های انار، انجیر، سیب، زردآلو و …. و مزارع کشاورزی بسیار زیبایی دارد. در این روستا رودخانه ای پرآب و چشمه های متعددی وجو دارد که چشم انداز چشم نوازی را ایجاد کرده اند.
1683193037 109 سفر جاده ای از تهران به اصفهان
کاروانسرای مادرشاه مورچه خورت، شب سوم
مسافت: 97 کیلومتر
آدرس: کیلومتر 45 جاده اصفهان به تهران
زمان رسیدن: 20:00
شام را در یک کاروانسرای تاریخی در مسیر اصفهان به تهران صرف می کنیم. این کاروانسرای تاریخی از دوره صفوی به یادگار مانده است. کاروانسرای مادرشاه عطاری، رستوران و کافه سنتی بسیار زیبایی را نیز در خود جای داده و یک بازارچه سنتی نیز دارد.
شاهین شهر
شاهین شهر، شب سوم
مسافت: 30 کیلومتر
برای اقامت می توانید سری به اقامتگاه بوم گردی یاقوت زده و یا به هتل اطلس شاهین شهر مراجعه کنید. راس ساعت 8 صبح به سمت اصفهان حرکت می کنیم.
اصفهان
اصفهان، روز چهارم
مسافت: 30 کیلومتر
زمان رسیدن: 8:30 دقیقه
عالی قاپو
عالی قاپو
آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان
زمان بازدید: 1 ساعت
یکی از زیباترین بناهای تاریخی دوره صفویه با چشم اندازی جذاب از میدان نقش جهان که از طبقات متعددی تشکیل شده است. تزئینات این بنا منحصربفرد بوده و اتاقی در طبقه ششم تعبیه شده که به اتاق موسیقی شهره است.
مسجد امام
مسجد امام
آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان
زمان بازدید: 1 ساعت
یکی از زیباترین مساجد تاریخی ایران که از دوره صفویان به یادگار مانده و معماری و تزئینات منحصربفردی دارد. این بنا به نام مسجد شیخ لطف الله نیز شناخته می شود.
مسجد شیخ لطف الله
مسجد شیخ لطف الله
آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان
زمان بازدید: 1 ساعت
مسجدی بدون صحن و مناره که یکی از زیباترین گنبدهای جهان را داراست. داخل مسجد نیز از تزئینات شکوهمندی بهره برده است. این مسجد، مسجد شخصی شاه صفویه و خانواده وی بوده است.
رستوران در اصفهان
ناهار

رستوران های هرمس، خوان سالار، خوان گستر، شب نشین، شهرزاد، ارگ، زاوا و آشتی برخی از رستوران های شهر اصفهان هستند.
بازار قیصریه

بازار قیصریه
آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان
زمان بازدید: 2 ساعت
سردر بازار قیصریه یکی از زیباترین نقاشی های به جا مانده از دوره صفویه را در خود جای داده است. در داخل این بازار دو طبقه که در راستای بازار تاریخی اصفهان قرار دارد، صنوف مختلفی مشغول به کارند که چشم انداز بسیار زیبایی دارد.
پل خواجو
سی و سه پل
آدرس: اصفهان، میدان انقلاب
زمان بازدید: 1ساعت

سی و سه پل یا پل الله وردی خان یکی از پل های ساخته شده بر روی زاینده رود است که در دوره صفویان ساخته شده است. این پل زیبا با 33 دهنه طولانی ترین پل موجود بر روی زاینده رود است.
اصفهان

پل خواجو
آدرس: اصفهان، میدان خواجو، خیابان کمال اسماعیل
زمان بازدید: 1 ساعت
یکی از زیباترین پل های ساخته شده بر روی رودخانه زاینده رود که در دوره تیموریان پایه گذاری شده و در دوره صفویان به این شکل درآمده است. این پل زیبا یک کافه زیبا را نیز در خود جای داده است.
اقامت در اصفهان
هتل شاه عباسی
اقامتگاه سنتی طلوع خورشید، اقامتگاه سنتی اصفهان، اقامتگاه بوم گردی آریو، هتل عباسی، هتل آوین، هتل پارت هتل آفتاب از جمله گزینه های اقامت در شهر اصفهان است.
محله جلفا
محله جلفا، روز پنجم
آدرس: اصفهان، جلفا
زمان بازدید: 2 ساعت
یک محله تاریخی و اصالتا ارمنی نشین با معماری زیبا، کوچه های سنگ فرش و سرسبز، کافه ها، بوتیک ها و مغازه های لوکس که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.
کلیسای وانک
کلیسای وانک
آدرس: اصفهان، محله جلفا
زمان بازدید: 1 ساعت
زیباترین کلیسای اصفهان که در زمره زیباترین کلیساهای ایرانی نیز قرار دارد. در مجاورت این کلیسا موزه ای نیز قرار دارد که می توانید سری به آن بزنید.
کلیسای بیت لحم
کلیسای بیت لحم
آدرس: اصفهان، محله جلفا
زمان بازدید: 1 ساعت
یکی دیگر از کلیساهای ساخته شده در زمان شاه عباس صفوی که از معماری چشم نواز و نقاشی های خیره کننده ای برخوردار است.
موزه موسیقی
موزه موسیقی
آدرس: اصفهان، محله جلفا، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی
زمان بازدید: 2 ساعت
یکی از جذاب ترین موزه های شهر اصفهان با نمایش بیش از سیصد نوع ساز که برخی از آن ها کاملا در انحصار این موزه قرار دارد. این موزه یک فروشگاه عرضه انواع ساز نیز دارد.
عمارت هشت بهشت
عمارت هشت بهشت
آدرس: اصفهان، خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی
زمان بازدید: 1 ساعت
یکی از زیباترین کاخ های به یادگار مانده از عهد صفوی که از تزئینات فاخر، نقاشی های خیره کننده و معماری شکوهمندی برخوردار است.
اکواریوم اصفهان
آکواریوم اصفهان، روز ششم
آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان
زمان بازدید: 4 ساعت
آکواریوم اصفهان اولین تونل آکواریوم در سراسر ایران است که از تنوع بالایی در نمایش موجودات آبزی برخوردار است. پارک ناژوان نیز یکی از مفرح ترین مراکز تفریحی اصفهان است. از دیدنی های این پارک می توان به پارک خزندگان اشاره کرد.
کاخ چهل ستون
کاخ چهل ستون
آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری
زمان بازدید: 1 ساعت
یکی از منحصربفردترین کاخ های باقیمانده از دوره صفوی که در بین جهانیان نیز بسیار مشهور است.
امام زاده اسماعیل
امامزاده اسماعیل و مسجد شعیا
آدرس: اصفهان، خیابان هاتف
زمان بازدید: 1ساعت
مجموعه ای از امامزاده از دوره سلجووقی و بقعه شعیا نبی که از دوران پیش از اسلام به یادگار مانده و دارای تزئینات منحصربفردی است.
باغ جوان

باغ جوان

آدرس: اصفهان، خیابان سلمان فارسی
یک مجموعه تفریحی با انواع تفریحات هیجان انگیز.

میدان نقش‌جهان اصفهان
ادامه مطلب

4/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر