لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> شگفت انگیز ترین جاذبه های توریستی در جزیره ی هاوایی
شگفت انگیز ترین جاذبه های توریستی در جزیره ی هاوایی

شگفت انگیز ترین جاذبه های توریستی در جزیره ی هاوایی

آب و هوای گرم هاوایی فضای آرامش بخش و راحتی را در جزیره ی زیبای اقیانوس آرام به وجود آورده است که موجب می شود این ایالت از دیگر ایالات متحده متفاوت و بی نظیر باشد. هاوایی بر فراز کوهستان های بزرگ آتشفشانی که از دریا برآمده اند قرار دارد، مجمع الجزایر هاوایی چشم انداز های زیبا داشته و مملو از تنوع و شگفتی می باشد. مناظر این جزیره از آتش فشان کیلاویا گرفته تا جنگل های سرسبز و خرم که مملو از گل های کم نظیر و بومی می باشند، تماشایی و دوست داشتنی است. جریان آبشار ها بر دامنه های کوه ها همچو اشک جاری می شود مانند ساحل زیبای ناپالی، یا رودخانه های قدیمی که اعماق صخره های کائوآئی را تراشیده اند تا تنگ دره ی وای میا را شکل دهند، همه این طبیعت زیبا ارزش دیدن دارند. جزیره ی بزرگ یا بیگ آیلند خانه آتشفشان های فعال است، و جاذبه پرل هاربر یا بندر مروارید در جزیره ی اواهو واقع شده است که تاریخ غنی و پر باری دارد. اقیانوس باشکوه و قدرتمند آرام تمام این جزایر را احاطه کرده است و زیستگاه حیات اقیانوسی موجودات بیشماری می باشد، توریست ها می توانند در آب های بی کران آرام به اسنورکلینگ، غواصی، موج سواری یا شنا و حمام آفتاب بپردازند. مهم ترین و با ارزش ترین بخش این جزایر مردم بومی آن است که با رفتار خونگرم و خوشامد گویی آنها، دیگر احساس دوری از خانه را نخواهید داشت و گویی در بهشت اقامت دارید. گفتنی است که این جزیره با داشتن هتل هایی باشکوه مانند هتل های ایران، سفر خوب و به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

1 – ساحل وایکیکی و بنای یادبود دایموند هد استیت
(Waikiki Beach and Diamond Head State Monument)

ساحل وایکیکی به زیبایی در امتداد اقیانوس گسترده شده است و یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جزیره ی هاوایی محسوب می شود. وایکیکی در حومه ی شهر هنولولو واقع شده است و دارای تفرجگاه های بزرگ، رستوران های عالی، سرگرمی و مراکز خرید بیشماری است. مسیر تاریخی وایکیکی مملو از علائم تاریخی است که با الهام از دوک وایکیکی از تخته های موج سواری ساخته شده اند. دوک کاهاناموکو برنده ی مدال طلا در رشته شنای المپیک و یک موج سوار بوده است. گردشگاه راستای ساحلی که با نام مسیر پیاده روی ساحل وایکیکی شناخته می شود مملو از کافه ها و مراکز تفریحی است، و در خیابان های کوهیو و کالاکائو رستوران ها و بوتیک های بیشماری را خواهید یافت. در انتهای این ساحل هلالی ‌شکل، آتش‌ فشان خاموشی به ‌نام (دایموند هد استیت مانیومنت) قرار دارد که مناظر باشکوهی به این ساحل آفتابی افزوده است. روزگاری این ناحیه موقعیت مناسبی برای سیستم دفاعی جزیره فراهم کرده بود و بلندی های اطراف ساحل مکان مناسبی برای طبیعت گردی و رسیدن به انبار ها و ایستگاه توپخانه می باشد، که از این بلندی ها چشم انداز های فوق العاده تماشایی را می توانید ببینید.

پرل هاربر و یادبود یو اس ‌اس آریزونا

2 – پرل هاربر و یادبود یو اس ‌اس آریزونا (Pearl Harbor and USS Arizona Memorial)

پرل هاربر یا بندر مروارید یک بنای تاریخی ملی و یک پایگاه فعال ارتش محسوب می شود، جایگاه تاریخی این بنا مربوط به حملات ژاپن در سال 1941 می باشد که منجر به مرگ 1177 خدمه ی ناو یو اس ‌اس آریزونا شد. این سایت امروزه تغییر یافته و جاذبه های زیادی برای یادبود جنگ جهانی دوم در این مکان وجود دارد که برای نمونه می توان به بنای یادبودی یو اس ‌اس آریزونا اشاره کرد که به شکل پلی شناور بر بالای کشتی قرار گرفته و تنها به ‌وسیله ی قایق قابل دسترسی است. تور های این بنای یادبود هزینه ای دریافت نمی کنند اما به خاطر شهرت و ازدحام توریست ها بهتر است که زمانی برای بازدید رزرو نمایید. ورود به مرکز بندر هاربر رایگان بوده و مکانی برای تجمع تور ها نیز می باشد، تور ها برای بازدید از موزه ی هوانوردی اقیانوس آرام در جزیره ی فورد در این بندر گرد هم می آیند تا گردشگران بتوانند هواپیما ها و سلاح های بکار رفته در جنگ جهانی دوم را از نزدیک تماشا کنند، توریست ها همچنین می توانند در یک پرواز شبیه سازی شده فرود هواپیما بر روی ناو هواپیمابر را تجربه کنند. گفتنی است که کشتی یو اس ‌اس اکلاهما، کشتی یو اس ‌اس یوتا و نبردناو یو اس اس میسوری از دیگر جاذبه های این سایت می باشند که گردشگران می توانند از عرشه ی آنها نیز بازدید کنند.

منطقه محافظت شده طبیعی خلیج هانااوما

3 – منطقه محافظت شده طبیعی خلیج هانااوما (Hanauma Bay Nature Preserve)

این منطقه ی حفاظت شده به طور طبیعی درون دهانه ی آتشفشان شکل گرفته است و در جزیره ی اواهو واقع شده است. هانااوما یک خلیج بکر و منحصر به فردی است و از گذشته تا کنون همواره مورد توجه دوستداران غواصی و اسنورکلینگ بوده است. بخاطر حضور گسترده ی توریست ها به اکوسیستم جزیره و تپه های دریایی آسیب رسیده و تلاش های بازسازی زیادی صورت گرفت تا این خلیج مانند روز اول زیبا و بی نظیر گردد، امروزه با وجود این تحولات گردشگران اجازه ی بازدید از این طبیعت را دارند. مرکز آموزشی خلیج هانااوما اطلاعات بسیار مفیدی درباره خلیج را ارائه می دهد و مغازه های زیادی در محوطه وجود دارند که لوازم مورد نیاز اسنورکلینگ را کرایه داده و درس هایی نیز آموزش می دهند. گردشگران با کمک این آموزش ها می توانند فرصت بی نظیری برای تماشای حیات زیر دریایی و سیستم مرجانی فوق العاده شگفت انگیز را به دست آورند و از سفر خود لذت ببرند.

Volcanoes National Park

4 – پارک ملی آتش‌ فشان ‌ها (Volcanoes National Park)
گفتنی است که آتشفشان كيلوآا در مرکز پارک ملی آتش‌ فشان ‌ها و در جزیره‌ ی بزرگ هاوایی واقع شده است، و در سال 2018 میلادی فوران های شدیدی داشته است. در طول فوران آتشفشان و فعالیت های لرزه خیز که خطرات زیادی را در پی دارد، این قسمت از پارک برای بازدید گردشگران بسته می باشد.

پارک ملی آتش‌ فشان ‌ها در مرکز ایالت هاوایی در جزیره ی بیگ آیلند قرار دارد و چشم انداز بی نظیر دارد، گردشگران می توانند گدازه های سرد و سخت شده آتشفشان فعال با شیب بلند در شکاف های زمین را تماشا کنند. مناظر اطراف کوه آتشفشان با گدازه های سرد شده شکل جدیدی به خود گرفته، گدازه ها در اطراف خیابان ها با سرعت و قدرت بالایی پخش شده اند و به صخره ها و سنگ ها شکل جدیدی بخشیده اند. در طول ماه های فوران و فعالیت آتشفشان، گردشگران فرصت بازدید و تماشای لحظات ترسناک و وحشتناک از حرکات لرزه خیز، فوران گاز های آتشفشانی را داشته و یا حتی فوران خاکستر های آتشفشانی و گدازه ها بر فراز آسمان را نیز دیده و یک سفر ماجراجویانه ای را تجربه خواهند کرد. جاذبه های توریستی زیادی در این پارک وجود دارد که برای نمونه می توان به موزه ی جگر که فعالیت های آتشفشان را به نمایش گذاشته است و مسیر معروف ویرانگر اشاره کرد که افراد شجاع و ماجراجو می توانند از آن عبور کنند.

Haleakala National Park

5 – پارک ملی هالیاکالا (Haleakala National Park)

جزیره ماوی دومین جزیره بزرگ در مجموعه جزایر هاوایی می باشد و زیباترین جزیرهی جهان نیز محسوب می شود، گفتنی است که پارک ملی هالیاکالا در این جزیره واقع شده و دروازه ای به سوی کوه آتشفشان هالیاکالا می باشد که 10 هزار فوت ارتفاع دارد. بر فراز این کوهستان می توانید مناظر سراسر جزیره به چشم می خورد و در هنگام طلوع آفتاب صحنه های زیبایی را از فراز کوهستان می توان تماشا کرد. دهانه ‌ی این آتش‌ فشان هم قابل دسترسی بوده و چشم ‌انداز هلالی‌ شکلی را به نمایش گذاشته است، دیگر نواحی این پارک ملی از جنگل های بارانی انبوه پوشیده شده است و زیستگاه طبیعی گونه های در حال انقراض نیز محسوب می شود. مسیر های پیاده روی بیشماری در این پارک وجود دارد که گردشگران می توانند به طبیعت گردی پرداخته و یا با شرکت در تور های گردشگری به همراه راهنما، شب هنگام در این پارک اقامت کنند و لحظات پر از هیجانی را در کنار هم تجربه نمایند.
Waimea Canyon State Park

6 – پارک ایالتی ژرف ‌دره‌ ی وایمیا (Waimea Canyon State Park)

ژرف ‌دره‌ ی شگفت‌ انگیز وایمیا در سمت غربی جزیره ی کائوآئی واقع شده است و اغلب با عنوان گرند کنیون اقیانوس آرام شناخته می شود. این دره در امتداد ده مایلی گسترده شده است، و عمق آن به 3600 فوت می رسد و در قسمت هایی پهنای دره به یک مایل نیز گسترش می یابد. این دره ی باشکوه را می توانید از دو قله ی معروف این پارک تماشا کنید. صخره های لایه به لایه در رنگ های مختلف از ویژگی های منحصر به فرد این دره می باشد. جاذبه هایی از آبشار های با عظمت و دیدنی نیز در مسیر وجود دارد که زیبایی این دره را چند برابر کرده است. تور های گردشگری از مسیر های پیاده روی پر از چالش در دل طبیعت عبور می کنند یا تور های قایق رانی را می توانید انتخاب کنید و در دل آب های نیلگون رودخانه حرکت کرده و از سفر خود لذت ببرید. پارک ایالتی کوکه نیز در نزدیکی قرار دارد که با طبیعت گردی می توانید از این نواحی زیبا بازدید کنید.

Na Pali Coast State Wilderness Park

7 – پارک حیات وحش ایالتی ساحل ناپالی (Na Pali Coast State Wilderness Park)

پارک حیات وحش ایالتی ساحل ناپالی در جزیره ی کائوآئی واقع شده است و چشم انداز های فوق العاده شگفت انگیزی دارد. فیلم علمی تخیلی پارک ژوراسیک در این پارک فیلم برداری شده است که موجب محبوبیت و شهرت جهانی جزیره شد. خطوط ساحلی زیبای جزیره به همراه صخره های موج داری که آویزان شده اند و مانند دیواره هایی از اشک در کوه وایالئاله به چشم می خورند، عظمت خاصی به این سرزمین بخشیده است. صد ها آبشار باشکوه به دره ها و دامنه های کوهستان سرازیر می شوند و فضای آرام بخشی را ایجاد کرده اند. برای تماشای زیبایی های این پارک ساحلی می توانید در تور های هوایی و هلیکوپتر سواری یا تور های قایق رانی شرکت کنید و از نزدیک شاهد عظمت و بزرگی صخره های کنار اقیانوس آرام باشید. کوهنوردان و افراد حرفه ای نیز می توانند یک طبیعت گردی لذت بخش در مسیر پیاده روی کالالائو را تجربه کنند، این مسیر از پنج دره ی عمیق عبور می کند که برای گذر از این مسیر به زمان زیادی نیاز خواهند داشت.

Kona Coffee Living History Farm

8 – تاریخ زنده از مزرعه‌ ی قهوه‌ ی کونا (Kona Coffee Living History Farm)

تاریخ زنده مزرعه‌ ی قهوه‌ ی کونا مانند موزه ای به تاریخ و سنت کشت قهوه اختصاص دارد و تنها مکانی می باشد که توانسته زحمات کشاورزان را در کشت این محصول به نمایش بگذارد. افرادی با لباس های سنتی در اطراف مزارع حضور دارند و به فرآیند آماده سازی و کار های روزانه کشاورزی می پردازند، و از جواب دادن به سوالات گردشگران خوشحال می شوند. توریست ها می توانند در مزارع کشت گردش کرده و با نحوه ی تولید این محصول آشنا شوند و از شنیدن آواز بلبل ها لذت ببرند. تور های گردشگری در میان تولیدکننده های مدرن نیز وجود دارد که با شرکت در این تور ها می توانید از مزارع بزرگ قهوه در کوهستان تاندر بازدید کنید.

Hana Road

9 – جاده ‌ی هانا (Hana Road)

هانا جاده ‌ای با مناظر زیبا می باشد و بطور رسمی بزرگراه هانا نام دارد. این جاده مشهور در جزیره ی باشکوه ماوی واقع شده است و در طول 52 مایلی گسترده شده و از میان جنگل های انبوه و سواحل طولانی تا شهر دورافتاده هانا امتداد دارد. در طول مسیر جاذبه های طبیعی بی نظیری وجود دارد و همچنین بازدید از این شهر نیز خالی از لطف نبوده و سفری لذت بخش را می توانید تجربه کنید. مسیر های طبیعت گردی، آبشار های بیشمار و سواحل زیادی در طول مسیر خواهید یافت، این مکان به خاطر موقعیت دور افتادگی از دیگر نواحی جزیره متفاوت می باشد. فضای آرام و فرهنگ سنتی هاوایی را در این مکان می توانید مشاهده کنید.

(Waipio Valley Lookout

10 – وایپیو ولی (Waipio Valley Lookout)

دره‌ ی وایپیو یکی از زیبا ترین مناطق بیگ آیلند در مجمع الجزایر هاوایی به شمار می رود. این دره با دیواره های صخره ای سرسبز احاطه شده است، این دره ی حاصلخیز به سوی اقیانوس راه دارد و در انتهای دره امواج بلند آب های آبی اقیانوسی بر روی شن های سیاه رنگ ساحل قدم می گذارند. طبیعت گردی در دره‌ ی وایپیو یکی از محبوب ترین سرگرمی ها به شمار می رود. همچنین اسب سواری در دره و تماشای چشم انداز های آن لذت بخش بوده و لحظات خوشی را برای مسافران به همراه خواهد داشت.
Hamakua Heritage Corridor

11 – میراث هاماکوآ کاریدور (Hamakua Heritage Corridor)

جاده ای مملو از چشم انداز در امتداد ساحل هاماکوآ، از هیلو تا دره ی وایپیو گسترده شده است که از جاذبه های معروف بیگ آیلند در ایالت هاوایی محسوب می شوند. گفتنی است که در کنار مناظر دیدنی و دوست داشتنی ساحلی و فضای سرسبز اطراف، چندین جاذبه ی مهم و با ارزش بیگ آیلند در طول این مسیر قرار دارد که ارزش بازدید آن را چند برابر می کند. در این منطقه توریست ها از تماشای باغ گرمسیری هاوایی که زیستگاه بیش از دو هزار گونه از گیاهان مختلف می باشد، حیرت زده خواهند شد، با ادامه ی مسیر به سوی شمال می توانید از آبشار بزرگ و 442 فوتی دیدن کنید. جاذبه های دیگری همچون آبشار کاهونا و باغ های گیاه شناسی جهانی و چندین آبشار و جاذبه های دیگر در این مسیر قرار دارند که با بازدید از این طبیعت لحظات دوست داشتنی را در خاطرات خود ثبت خواهید نمود.

(Mauna Kea

12 – مائونا کیا (Mauna Kea)

مائونا کیا مرتفع ترین کوهستان ایالت هاوایی می باشد که در جزیره ی بیگ آیلند واقع شده است و فاصله ی بسیار زیادی از طبیعت اطراف و دامنه های کوهستان و بهشت کوچک دارد. گردشگران تنها به وسیله خودروی چهار چرخ می توانند به سوی قله ی کوهستان حرکت کنند، این منطقه اغلب بسیار سرد می باشد و در طول ماه های زمستان پوشیده از برف است. رصدخانه‌ ی مائونا کیا در طول روز از حضور توریست ها استقبال می کند. گفتنی است که این مسیر کوهستان بسیار خطرناک می باشد و تنها کوهنوردان ماهر می توانند بدون وسیله نقلیه به طبیعت گردی با پای پیاده بپردازند و تا ارتفاعات 13800 فوت تا ایستگاه اطلاعات ویزیتور صعود کنند. گردشگران می توانند در این مرکز از تماشای آسمان پر ستاره لذت ببرند.

Maui Ocean Center

13 – مرکز اقیانوسی ماوی (Maui Ocean Center)

مرکز اقیانوسی ماوی فرصت بی نظیری برای توریست ها فراهم می کند تا بتوانند از نزدیک حیات زیر سطح اقیانوس را تماشا کنند و با حیات دریایی منحصر به فرد و اکوسیستم زیبای اطراف مجمع الجزایر هاوایی آشنا شوند. گردشگران با تماشای اعماق اقیانوس از عظمت آفرینش حیرت زده می شوند. این آکواریوم بزرگ زیستگاه بیش از 40 گونه مرجان اقیانوسی است و بیش از هزاران ماهی را به نمایش گذاشته است. مسافران می توانند درون تونل بزرگی در دل اقیانوس قدم بزنند و به تماشای موجودات دریایی همچون کوسه، سفره‌ ماهی ‌ها، لاک‌ پشت‌ ها و دیگر جانوران دریایی بپردازند.
Polynesian Cultural Center

14 – مرکز فرهنگی پلینزی (Polynesian Cultural Center)

مرکز فرهنگی پلینزی در اوآهو واقع شده است و با رانندگی کمتر از یک ساعت از هونولولو فاصله دارد. در مرکز فرهنگی پلینزی می توانید با فرهنگ و زندگی روزمره‌ ی جزیره ‌نشین‌ های پلینزی در هاوایی، تاهیتی، جزایر مارکاز، تونگا، ساموآ و فیجی و همچنین فرهنگ مائوری‌ های نیوزلند آشنا شوید، این مرکز از طریق موسیقی، رقص، صنایع دستی و بازی ‌های محلی فرهنگ مردمان این جزایر را به نمایش گذاشته است. در این مرکز می توانید اطلاعات خوبی درباره زندگی مردم بومی هاوایی به دست آورید.

Princeville Botanical Gardens

15 – باغ های گیاه شناسی پرنس ویل (Princeville Botanical Gardens)
گل های زیبا و شگفت انگیزی در باغ های گیاه شناسی پرنس ویل پرورش می یابند، گیاهان دارویی و گیاهانی که فایده ی غذایی دارند را می توانید در این باغ بزرگ مشاهده کنید. جهانگردان با شرکت در تور های گردشگری همراه با راهنما می توانند با بازدید از این باغ درباره حیات گیاهان، فواید آنها و حقایق جالب در مورد آنها آشنا شوند. گردشگران در محوطه درختان کاکائو، گیاهان باشکوه فلور و لانه های زنبور عسل را خواهند دید، همچنین فرصت چشیدن طعم کاکائو و عسل را نیز خواهند داشت. بدون شک بازدید از جاذبه های زیبای مجمع الجزایر هاوایی لذت بخش می باشد و دیدن باغ های زیبای پرورش یافته در درون طبیعت بکر و بی نظیر جهان تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی خواهد بود.

۱۱تا از شگفتی های طبیعی پنهان در ایالات متحده امریکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر