لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه سد میجران رامسر، در نزدیکی دالان بهشت
دریاچه سد میجران رامسر، در نزدیکی دالان بهشت

دریاچه سد میجران رامسر، در نزدیکی دالان بهشت

همانطور که می دانید عروس شهرهای شمال کشور، رامسر است؛ شهری با انبوه جاذبه های گردشگری طبیعی و چشم اندازهای افسانه ای که آن را همانند تکه ای از بهشت کرده است. در میان تمام دیدنی هایی که این شهر دارد، سدی بر روی یکی از رودخانه های خروشان رامسر، یک مکان بی نهایت رویایی را پدید آورده است. دریاچه سد میجران در جنوب شرقی شهر رامسر و با 20 کیلومتر فاصله از آن قرار گرفته است. بر روی نسارود، یکی از رودهای زیبای رامسر، سدی خاکی بنا شده که سبب ایجاد این منطقه بسیار تماشایی و خارق العاده گردیده است. سد میجران بین دالخانی و اربه کله احداث شده و در دل جنگل های انبوه و سرسبز رامسر یک دریاچه ایجاد کرده است. این دریاچه تا جنوب مارکوه، 5 کیلومتر فاصله دارد.

دریاچه سد میجران رامسر

مسیر دریاچه سد میجران رامسر

از جاده رامسر به سمت تنکابن، یک جاده فرعی به نام جنت رودبار وجود دارد که آسفالت است و از میان جنگل های دالخانی می گذرد؛ این جاده فوق العاده را تا روستای نمک دره ادامه دهید، پس از 10 کیلومتر، یک جاده آسفالت دیگر در سمت راست مشاهده می کنید که به نزدیک سد میجران می رود. وارد جاده که شوید و اندکی پیش روید، دریاچه سد میجران را مشاهده می کنید. به روستای تالش سرا رفته و جاده منتهی به سد را دنبال کنید. این سد در ابتدا و در سال 1382 برای تامین آب کشاورزی 1500 هکتار زمین و به منظور استفاده گردشگری و همچنین تآمین آب آشامیدنی شهرهای رامسر، سادات شهر و کتالم ساخته شد. دریاچه مجیران 1.8 کیلومتر طول و نزدیک 46 هکتار مساحت دارد. این منطقه بکر بسیار خوش آب و هوا و دیدنی است. اگر به اکوتوریسم و طبیعت گردی علاقه مند هستید، سفر به این منطقه را در برنامه خود قرار دهید. مطمئن باشید که اوقات خوبی را در این جا و در کنار دوستان و یا خانواده خود سپری می کنید. اگر اهل ماهیگیری هستید، فراموش نکنید که وسایل مناسب را همراه خود بردارید.
دریاچه سد میجران رامسر

دریاچه سد میجران رامسر

از آنجایی که مسیر رسیدن به دریاچه سد میجران تا قسمت تاج سد، آسفالت و ماشین رو است، می توانید به راحتی تمامی اعضای خانواده حتی سالمندان و کودکان را همراه خود ببرید. اطراف سد منطقه حفاظتی وجود دارد و شما به هیچ عنوان نمی توانید وارد محوطه سد و یا کناره های آن شوید. از روستای کلچیکی که در نزدیکی دریاچه سد میجران قرار دارد، می توان در جنگل دالخانی، جنگل پیمایی نمود و خود را به مسیر رود زیبای نسارود رساند. این مسیر جنگلی دارای یک شیب ملایم است ولی گل آلود می باشد. اگر در جهت آب رودخانه حرکت کنید به سد باز می گردید. در هر فصلی از سال می توانید به پیمایش این جنگل زیبا و رویایی بروید و لحظات خوشی برای خود خلق کنید. برای این کار حتماً باتوم، کفش مناسب، پامچو و کوله پشتی با مقداری خوراکی و آب به همراه داشته باشید.
دریاچه سد میجران رامسر
جنگل دالخانی یکی از زیباترین و بکرترین جنگل ها در کشور ایران است به گونه ای که به آن دالان بهشت نیز می گویند. این جنگل که نیمه کوهستانی است به تدریج بر ارتفاع آن افزوده می شود و تا 800 متر نیز می رسد. برای همین مسیر پیمایش جنگل برای کوهنوردان نیز مناسب است. در کنار آب و هوای خوش و لذت از سرسبزی جنگل دالخالی، معمولاً مه غلیظی نیز در آن وجود دارد که یک حالت رویایی و بینظیر را به مسافران هدیه می دهد.
دریاچه سد میجران رامسر

اقامت در دریاچه سد میجران

برای اسکان در نزدیکی سد دو راه دارید. اول آنکه وسایل کمپ خود را به طور کامل بردارید و در اطراف دریاچه و پشت سد چادر بزنید و یا اینکه به روستاهای اطراف بروید و یک ویلا اجاره کنید. یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن این است که به شهر رامسر بروید و در یکی از هتل های رامسر اقامت کنید. به این ترتیب می توانید به گشت و گذار در شهر زیبای رامسر نیز بپردازید. در روزهایی که در این شهر به سر می برید، یک روز را به بازدید از دریاچه سد میجران اختصاص دهید. هتل آپارتمان باروژ رامسر در جاده رامسر به تنکابن قرار گرفته است و دارای ساحل اختصاصی بوده و فضای بسیار دلنشینی برای گذراندن اوقات فراغت دارد. با اقامت در این هتل، دسترسی شما به دریاچه سد میجران نیز آسان تر است.
دریاچه سد میجران رامسر

سخن آخر

مناطق شمالی کشور به سبب شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب دارای جاذبه های طبیعی زیادی هستند که بازدید از آن ها روح و جان آدمی را تازه می کند. رامسر نیز که بسیاری آن را با نام عروس شهرهای ایران می شناسند به عنوان یکی از شهرهای شمال ایران دیدنی های تاریخی و طبیعی متعددی دارد که یکی از آن ها دریاچه سد میجران رامسر است. به سبب وجود این دریاچه مناطق زیبایی در اطراف آن به وجود آمده اند.

3.5/5 - (2 امتیاز)
آبشار سله بن
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر