لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند

8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند

غذای هواپیما قطعا یکی از بدترین ویژگی های سفرهای هوایی است. به جز بعضی از خطوط هوایی که آشپزهایی با کلاس جهانی را برای تهیه ی منوهایشان در اختیار دارند، کمتر مسافری است که پس از رزرو هتل در مقصد و وارد شدن به هواپیما، برای غذا خوردن در ارتفاع 30000 پایی از اقیانوس اطلس مشتاق باشد.
شاید به این خاطر است که اندام های چشایی ما در ارتفاع زیاد درست عمل نمی کنند. بعضی هم گمان می کنند که انسان ها ذاتا در هنگام پرواز بدخلق هستند و به همین دلیل احتمال ناله و شکایت کردن در افراد بیشتر است.
اما چه می شود اگر بتوانیم خود هواپیما را تبدیل به مقصدمان کنیم و نه وسیله ای برای پرواز؟ در حالی که پاهایمان نیز کاملا روی زمین قرار داشته باشد.
تعدادی از هواپیماهای مستعمل در سرتاسر جهان تبدیل به رستوران شده اند و مکانی جالب و نامتعارف را برای غذا خوردن به وجود آورده اند. در این مطلب با هشت تا از بهترین هواپیماهای تغیر یافته به رستوران آشنا می شویم:
El Avión- مانوئل آنتونیو، کاستاریکا

رستوران و کافه ی اِل آویون، غذا و همچنین درسی از تاریخ را در داخل هواپیمای C-123 شرکت Fairchild که درست در وسط جنگلی در کاستاریکا قرار گرفته، ارائه می کند.
داستان از این قرار است که دو هواپیمای باری آمریکایی قرار بوده محموله ای از قاچاق اسلحه را به مقصدی برسانند که یکی از این دو در آسمان نیکاراگوئه مورد هدف قرار می گیرد و سقوط می کند.
لاشه ی آن پس از این اتفاق متروکه مانده و کاملا فراموش شد تا اینکه در سال 2000 خریداری شده، تغییر ظاهر یافته و به محل کنونی اش بر روی صخره ها منتقل شده است.
با این پیش زمینه و مضمون منحصر بفرد، برای نام گذاری خیلی نیاز به خلاقیت وجود ندارد. اِل آویون خیلی ساده در اسپانیایی به معنای “هواپیما” است!
La Tante DC10- آکرا، غنا
1683379507 279 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
هواپیمای DC-10 ساخت شرکت McDonnell Douglas که زمانی متعلق به خطوط هوایی غنا بوده، اکنون روزانه غذاهای غنایی را در محل اصلیش در کنار فرودگاه ارائه می دهد.
قسمتی که پیش از این بخش درجه یک هواپیما بوده حال تبدیل به اتاق انتظار شده و بخش اقتصادی تبدیل به مکان اصلی نوشیدنی ها و غذاخوری شده است.
صندلی های میانی هواپیما هنوز هم موجود هستند و البته فضای زیر میز برای پای افراد بهبود یافته است.
با اینکه غذاهای سرو شده شاید نام این رستوران را در بین مکان های ممتاز قرار ندهد، اما اینجا برای کسانی که علاقه مند به تجربه ی یک رستوران با مدل هواپیما در آفریقا باشند، محلی مناسب است.
Hawai Adda- لودیانا، هند
1683379507 419 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
در حالی که اکثر هواپیما-رستوران ها تنها از ایده ی فضای داخلی دست نخورده ی هواپیما بهره می برند، هاوایی آدا فضایی کاملا مجلل را فراهم آورده است.
ایرباس 320 بازنشسته که پیش از این هواپیمای خط هوایی هندوستان بوده، اکنون فضای داخلش پر از غرفه های لوکس غذاخوری است و بیشتر منوی آن را غذاهای گیاهخواری تشکیل می دهند.
این رستوران که از قطار سریع السیر مهاراجه، لوکس ترین قطار هندوستان الهام گرفته، رقیبی شایسته برای همتای ریلی خود است و اولین در نوع خود در این کشور جنوب آسیا می باشد.
Steaks on a Plane- بولتون، انگلستان
1683379507 848 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
اگر غذای معمول انگلیسی خود را در حال میل کردن در داخل یک هواپیما تصور کنید، احتمالا نامی مشابه به نام این رستوران یعنی “استیک داخل هواپیما” به ذهنتان خطور خواهد کرد.
این رستوران که از قسمت جلویی بدون بال هواپیمای قطعه قطعه شده ی بوئینگ 737 ساخته شده، به خاطر مکان و به دلیل عملکردش مفتخر نیست، اما باز هم چیزی مجذوب کننده در مورد غذای آن که در ظروف پلی استایرن سرو می شود وجود دارد. شما حتی می توانید سفارش خود را از دریچه ای که در بدنه ی هواپیما قرار دارد انجام دهید.

اگر تصمیم به غذا خوردن در آن گرفتید، فراموش نکنید که با کابین خلبان آن هم عکس بگیرید.

Runway 1- هاریانا، هندوستان
پدری و پسری که پشت ایده ی این رستوران بودند، شاهد تشکیل اولین هواپیما-رستوران هند یعنی هاوایی آدا بوده و تصمیم گرفتند خود نیز وارد عمل شوند.
رستوران آنها که در اواخر 2017 تاسیس شده، تماما حول ایده ای نو پایه گذاری شده است.
مشتریان آن موظفند بلیط مخصوص سوار شدن به هواپیما را پیش از رفتن سر میز تهیه نمایند و اتاق خلبان آن طبق گفته ی صاحبان رستوران، تنها محل سرگرمی شبیه ساز پرواز سه بعدی در هندوستان است.
به هرحال، به محض اینکه وارد کابین هواپیما شوید، متوجه خواهید شد که فضای داخلی بازسازی شده ی این ایرباس A320 سابق خط هوایی هندوستان قطعا مجلل تر از تجربه ی یک پرواز استاندارد کلاس اقتصادی است.
The Airplane Restaurant- کلرادو اسپرینگ، آمریکا
1683379507 281 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
در داخل کابین این بوئینگ سنگین وزن سوخت رسان KC-97 متعلق به نیروی هوایی آمریکا در سال 1953، 42 مشتری خوش شانس می توانند از نمایی از هوانوردی در حالی که غذای دریایی یا ساندویچ می خورند لذت ببرند.
صاحبان این هواپیما-رستوران، آن را در سال 2002 افتتاح و تبدیل به اولین در نوع خود در خاک آمریکا نمودند.
برای اطمینان باید از قبل جای خود را داخل هواپیما رزرو کنید، اما مهمانان می توانند در بخشی از رستوران که “ترمینال” خوانده می شود نیز غذا بخورند. با اینکه این بخش قسمتی از هواپیما نیست اما باز هم تداعی کننده ی پرواز و هوانوردی است.
McDonald’s- تاوپو، نیوزیلند
1683379507 957 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
یکی از جالب ترین جاذبه های شهر تاوپو در نیوزیلند، مک دونالدز است، اگرچه بعید است که بازدیدکنندگان به خاطر غذایش در اینجا جمع شوند.
این یک هواپیمای Douglas DC-3 بازنشسته است که حالا به رنگ نقره ای با خطی قرمز درآمده و فونت معروف مک دونالدز نیز توجه را به خود جلب می کند.
هواپیمای خطوط هوایی South Pacific که در دهه ی 60 پرواز می کرده، وقتی به فضایی با گنجایش 20 میز غذاخوری تغییر پیدا کرد، اجازه ی زندگی دوباره ای در دهه ی 90 یافت.
در مورد غذای آن هم خب باید گفت، باز هم همان مک دونالدز است.
Space Shuttle Cafe- نیویورک، آمریکا
1683379508 739 8 هواپیمایی که تبدیل به رستوران شدند
گیج کننده است اما این کافه که شاتل فضایی نام گرفته یک شاتل فضایی نیست. در واقع بخش هایی از بدنه ی یک هواپیمای Douglas DC3 است، پس بیشتر هواپیماست تا یک راکت فضایی.
کافه شاتل فضایی در طول سال ها بین افراد مختلف دست به دست شده است. به هر حال صاحب کنونی آن ظاهرا تنها یک منوی غذا برای سرو کردن دارد، اما اگر واقعا تصمیم دارید در آن غذا بخورید بدانید که می توانید کل آن را یک جا بخرید. این کافه در حال حاضر با قیمت 230 هزار دلار به فروش گذاشته شده است.
از خوردن یک برگر در این غذاخوری واگن شکل لذت ببرید

دلایل منع ورود مسافر به هواپیما
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر