لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهرهای بریتانیا به دنبال توسعه مقاصد توریستی در آسیا هستند
شهرهای بریتانیا به دنبال توسعه مقاصد توریستی در آسیا هستند

شهرهای بریتانیا به دنبال توسعه مقاصد توریستی در آسیا هستند

گردشگری صنعتی بسیار بزرگ با درآمدی فوق العاده و قدرت جذب نیروی انسانی بسیار زیادی است که سالانه میلیاردها دلار برای کشورهای صاحب این صنعت درآمد دارد. عوامل بسیاری همچون موقعیت های طبیعی، تاریخی، مذهبی و…در رشد این صنعت نقش دارند. به عنوان مثال در کشور ما بر طبق آمارها سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر ایرانی و ۵ میلیون گردشگر خارجی که بیشترشان شهروندان کشورهای عربی هستند به دلایل مذهبی مشهد سفر می‌کنند و یا جود بیش از شش هزار اثر تاریخی با قدمت صدها و هزاران سال باعث شده اصفهان به نصف جهان معروف شود و تماشای زاینده رود، پل‌های باشکوه و تاریخی اصفهان سالانه گردشگران زیادی را از جاهای مختلف راهی‌اش می‌کند.
به طور کلی تمامی کشورهای جهان در تلاش برای افزایش درآمدهای ناشی از این اقتصاد پر سود می باشند.
لندن، منچستر و بیرمنگام نیز به همین علت در تلاش برای ایجاد همكاری و توسعه گسترده شهرهای بریتانیایی در چین، هند و نیز خلیج فارس هستند. هدف، افزایش و توسعه جریان گردشگری ورودی از این سه بازار روبه رشد در آینده می باشد.
پروژه “انگلستان را تجربه كنید” توسط مقامات شهر لندن و شركای آن راه اندازی گردیده است. این پروژه از حمایت شهرداران هر سه شهر بریتانیایی مشاركت كننده در این طرح از جمله صدیق خان، شهردار لندن، برخوردار است. هزینه مالی این طرح كه در نوع خود اولین است، توسط شركت ویزیت اینگلند تأمین می گردد. طبق برآوردها، مجموع هزینه این پروژه چیزی در حدود 2/1 میلیون پوند خواهد بود.

هدف پروژه، تسهیل بازدید از لندن، منچستر و بیرمنگام برای گردشگران چین، ‌هند و خلیج فارس است. این كمپِین بر روی دهكده ها و شهرك های حومه ای انگلیسی هم متمركز می باشد.

هر سه شهردار این كلانشهرها از ایجاد و راه اندازی چنین پروژه ای هیجان زده هستند. در این باره شهردار لندن صدیق خان عنوان می كند كه: “لندن منزلگاه 10 تا از مشهورترین جاذبه های گردشگری در بریتانیا بوده و مفتخریم كه هر ساله از میلیون ها گردشگر پذیرائی می كنیم. اما این را نباید فراموش كرد كه این گردشگران از این شانس برخوردارند كه از دیگر مراكز جذاب در بخش های دیگر كشور هم بازدید بعمل آورند.”
شهردار بیرمنگام آقای اندی استریت و شهردار منچستر آقای برنهام هم نظرات مشابه و مثبتی را در ارتباط با این توسعه ها بیان كرده اند. سالی بالكوم،‌ مدیرعامل شركت ویزیت اینگلند،‌ افزود كه دیدن اینكه پروژه ای این چنین نوآورانه متولد گردیده است، بسیار عالی و خوشحال كننده است.
وی همچنین اظهار می كند كه گردشگری یك صنعت حیاتی برای كلانشهرهای بریتانیا می باشد، چرا كه 9 درصد از تولید ناخالص داخلی كشور را از آن خود كرده است.

تعداد گردشگران از چین و هند در حال افزایش می باشد، كه این خود دلیلی بر این موضوع است كه چرا شهرهای بریتانیا به دنبال بهبود بیشتر موقعیت خود بوده و در پی توسعه مقاصدی هستند كه بایستی گردشگران آسیایی را جذب خود نمایند. لندن در سال 2016 آمار حضور 165000 گردشگر چینی را ثبت نمود. مطابق با تخمین های انجام گرفته، انتظار می رود كه‌ این تعداد تا سال 2025 به میزان 103 درصد افزایش یابد. همچنین این آمارها پیش بینی می كنند كه هزینه گردشگران چینی تا میزان 129 درصد بالا برود.
بیشتر بخوانید:
توریسم لندن

انتظار می رود كه میزان حضور گردشگران هندی هم به سرعت رشد نماید. در سال 2016، 273000 گردشگر هندی وارد پایتخت انگلستان شدند. این میزان 16 درصد بیش از میزان گزارش شده در سال 2011 بوده است. كارشناسان پیش بینی می كنند كه تا سال 2025، تعداد گردشگران هندی تا 90 درصد و هزینه ها تا 180 درصد افزایش یابند.
ضمناً در اسكاتلند و بخصوص ادینبرگ، مقدمات حمایت از گردشگران آسیایی فراهم گردیده است. این شهر از یك كمپین فضای مجازی در ماه نوامبر 2016 رونمایی كرده است. از آن زمان، گروه عملیات گردشگری ادینبرگ چیزی نزدیك به 60 هزار دنبال كننده و 66 میلیون بازدید را ثبت نموده است.
این كمپین منبع بزرگی برای جذب گردشگران چینی بوده است. بر اساس گزارشات،‌ از زمان رونمایی از این پروژه تعداد گردشگران وارده از كشور چین تا 40 درصد افزایش یافته است. فعالان این كمپین از شبكه های اجتماعی چینی مانند “وِیبو” یا “وی چت” به منظور توسعه پایتخت اسكاتلند و جاذبه های اصلی آن بهره برده اند.
ادینبرگ از گذشته های دور یكی از مشهورترین مقاصد گردشگری در بریتانیا بوده است. در حال حاضر، از نظر شهرت مقاصد گردشگری آن، ‌پس از لندن در جایگاه دوم قرار گرفته است. به هر حال، هدف اصلی تا سال 2020،‌ حتی بالاتر بردن این تعداد از گردشگران به وسیله دو برابر كردن جریان ورود گردشگران از چین می باشد.

نكاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یك مقصد گردشگری هوشمند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر