لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا

مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا

دنیا پر از دیدنی های وسوسه برانگیز است. آثار باستانی، جاذبه های طبیعی، رویدادهای مختلف، گالری ها، موزه ها و … همه و همه از دیدنی های این جهان وسیع و زیباست. قدم در هر شهر که بگذارید، جادویی از دیدنی های مختلف در انتظار شماست. این بار در میان سرزمین های دور و نزدیک عازم کشور زیبای اسپانیا شده و خودمان را به کشوری در همسایگی مدیترانه می رسانیم. اهل هنرهای مدرن و سبک های عجیب و غریب هنری اگر باشید این سفر حتما باب میلتان خواهد بود. مرکز هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو، که حتما هر اهل هنری را به یاد کشور فرانسه می اندازد، این بار شما را به شعبه ای از این مجموعه عظیم در شهر مالاگا دعوت می کند. موزه ای جذاب که ظاهر متفاوت و هیجان انگیزش چشم هر بیننده ای را در بدو ورود به این شهر زیبا خواهد ربود. دستتان را به ما بدهید و بار دیگر در سفری دل انگیز با ایران هتل آنلاین همراه شوید.

مالاگا
پلی بین اروپا و شمال آفریقا، شهری در همسایگی دریای زیبای مدیترانه با نخل های بلند و آب و هوایی مطبوع که البته در برخی از فصول سال گرم و شرجی است. طبیعتی بکر با مناظری خیره کننده و البته آثاری باستانی که تلفیقی از حضور ادیان مختلف است. مالاگا تقریبا در تمام روزهای سال مملو از حضور گردشگانی است که خودشان را از اقصی نقاط دنیا به این شهر ساحلی و جذاب می رسانند. مراکز خرید متنوع، رستوران های جذاب، کافه های خوش منظر، کلیساها و قلعه های تاریخی، باغ های وسیع و زیبا و مناظر اسکله هایی با قایق ها و کشتی های تفریحی غول پیکر و فرهنگی جذاب با ته مایه ای از حضور اعراب، مسیحیان و فنیقی ها و سابقه تاریخی سه هزار ساله همه و همه مالاگا را در ایالت خودمختار اندلس به یکی از پرطرفدارترین شهرهای اروپایی تبدیل کرده است. مالاگا اما فکرهای بزرگی در سر دارد.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
زادگاه پیکاسوی بزرگ که آوازه شهرت و آثار متفاوتش به گوش بسیاری رسیده مامن موزه های مختلفی است که سعی دارد با برگزاری رویدادها، گالری ها و موزه های هنری خودش را به پایتخت فرهنگی هنری قاره سبز تبدیل کند. حضور موزه های مختلف با معماری های جالب و هیجان انگیز و نمایش آثار خاص و منحصربفرد قدم مهمی است که نشان از اراده محکم مسئولان این شهر زیبا و ساحلی دارد. سی موزه مختلف که در میان آن ها می توان به نام های شناخته شده ای همانند موزه کاسا ناتال، بنیاد پیکاسو، موزه سن پترزبورگ، موزه هنرهای معاصر، موزه کارمن تیسن و … اشاره کرد. در میان موزه های مختلف این شهر این بار به سراغی موزه ای خاص و منحصربفرد می رویم که تبدیل به نماد شهر زیبای مالاگا در اسکله جدید این شهر شده است.

کرواسی کجاست | ماجراجویی در قاره سبز
ادامه مطلب

موزه ژرژ پمپیدو
ژرژ پمپیدو نام موسسه و موزه ای است که حالا نزدیک به نیم قرن از روزهای آغاز به کارش گرفته و در میان طرفداران هنر مدرن حسابی شناخته شده به طوری که در رتبه سومین بنای پربازدید فرانسه قرار گرفته است. مرکزی تاثیرگذار که نام خود را از نام رئیس جمهور هنردوست کشور فرانسه گرفته و از همان ابتدای کار با آن ساختمان منحصربفردش که برخی آن را به بدن انسانی تشبیه می کردند که تمام دل و روده اش بیرون ریخته حسابی در میان طرفداران هنر سر و صدا به پا کرده و نظرهای مثبت بسیاری را به خود جلب کرده است و یکی از نام های ماندگار حوزه هنری در قرن بیستم تلقی می شود.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا

سال ها قبل در حوالی سال 2013 میلادی شهردار خوش فکر مالاگا تصمیم می گیرد تا در راستای شکوفایی فرهنگی بیشتر این شهر پرطرفدار شعبه ای از این موزه منحصربفرد را به شهر مالاگا بیاورد. این تصمیم آنقدرها هم به مذاق مسئولین ژرژ پمپیدو خوش نمی آید اما پیگیری های آقای شهردار جواب می دهد و بالاخره در سال 2015 با یک قرارداد 5 ساله و پرداخت سالانه مبلغ یک میلیون یورو به موزه مادر نخستین فرزند خارج نشین این موزه فرانسوی متولد می شود. مبلغی که در واقع بابت استفاده از نام این موزه بزرگ پرداخت می شود و تولدی پرهزینه که در دوران رکورد اقتصادی اروپا و بالاخص اسپانیا اندکی ترسناک بود اما به نظر آقای شهردار به ریسکش می ارزید و گام مهمی تلقی می شد.
بیشتر بخوانید:

مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
بعد از بسته شدن قرار دارد در سال 2015 عملیات طراحی و ساخت یک موزه منحصربفرد در ساحل دریای زیبای مدیترانه و در مجاورت دو اسکله تازه تاسیس توسط طراحان به نام شهر مالاگا به نام های فرانسیسکو خاویر پرز دلا فوئنته و خوان آنتونیو ماینین مالائو آغاز می شود و El Cubo در روز 28 مارس سال 2015 میلادی متولد می شود.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
موزه ای با 6000 متر مربع وسعت که با یک مکعب رنگی و زیبا و شیشه ای شناخته می شود. البته در همان بدو کار به جای شیشه های رنگی از پنل های جدیدی به نام i-light استفاده شد تا مدولاسیون نور ورودی از مکعب مربع 12 *12 به راحتی کنترل شود. پانل های رنگی هم توسط هنرمند فرانسوی دانیل بورن ساخته شد.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
موزه از سه بخش اصلی تشکیل می شود. بخش اول نمایش آثار دائمی که شامل یکصد اثر قرض گرفته شده از موزه ژرژ پمپیدو مادر است، بخش دوم شامل نمایشگاه های موقت با موضوعات مختلف و بخش سوم شامل کارگاه های آموزش و جذاب برای نسل جوان و نوجوان شهر می باشد. اما آنچه این موزه را منحصربفرد می کند مکعبی است که تنها منبع تامین نور طبیعی موزه تلقی می شود و کارکرد بسیار جالبی دارد و اولین بخش از موزه است که نظرها را به سوی خود جلب می کند. ورودی موزه درست زیر مکعب و در بنایی مستطیل شکل قرار گرفته است. اطراف مکعب نیز با درختکاری و نیکمت های سنگی تعبیه شده دارای منظره چشم نوازی است.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
در طبقه همکف شما لابی، کافه تریاها، فروشگاه ژرژ پمپیدو مالاگا، کارگاه های آموزشی، سالن های نمایشگاه های موقت، سرویس های بهداشتی، قفسه ها و … را خواهید کرد. در زیر این مکعب نیز فضایی تعبیه شده که نقش حیاط مجموعه را ایفا می کند. یک راه پله نیز شما را به طبقه زیرین نمایشگاه می رساند جایی که آثار مختلف و مشهور نمایشگاه در آن به نمایش درآمده اند. این طبقه اما در معرض نورهای کنترل شده است تا آثار به نمایش درآمده در آن از هرگونه آسیبی در امان بمانند.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
طراحی این قسمت نیز به گونه ای است که فضای خنثی آن تمام توجهاتتان را به سمت آثار به نمایش درآمده معطوف کند و تمرکزتان را بالا ببرد. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه از تنوع بالایی برخوردار است و اغلب دگرگونی هنر و مفاهیم هنری در قرن بیستم و بیست و یکم را یادآور می شود. تنها منبع ورود نورهای طبیعی به داخل موزه همان مکعب شفافی است که در ابتدای ورود به موزه دیدید. فضای زیر مکعب در طبقه همکف نیز نقش حیاطی را ایفا می کند که ورودی بخش های مختلف را در خود جای داده است. شما از بیرون مکعب رنگی به راحتی می توانید حیاط نه چندان روشن مجموعه را ببینید اما چیز بیشتری عایدتان نمی شود. از فضای درونی و زیر مکعب نیز تنها بازی نورهای رنگی است که چشمتان را می نوازد.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
آثاری که در موزه به نمایش درآمده است در پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود که شما را یکراست به اعماق قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم سوق می دهند آن هم در دنیای هنرهای معاصر. مسخ، بدن تکه تکه شده، بدن سیاسی، خودپرتره و مرد بدون چهره بخش های مختلف به نمایش درآمده در این نمایش جذاب و به یادماندنی است که در سه سالن اصلی به نمایش گذاشته شده است.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
اگر به دنبال هنرمندانی که اثرشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده باشید به نام های بزرگی همچون فریدا کالو، پابلو پیکاسو، تونی اورسلر، رینکه دوکسترا، رنه موریتو، سوفی کال، الکساندر کالدر، کنستانتین برانکوسوی، فرانسیس بیکن، ماکس ارنست، آلبرتو گوکوستتی، بروس نومان، اورلان و چریکو برخورد خواهید کرد که بیشتر به آثار منحصربفرد و نامعمولشان شناخته می شوند. تابلوهای خاص و مفهومی، مجسمه ها، آثار تجسمی و آثار تلفیقی متعدد این نمایشگاه هر بیننده ای را به فکر می برد.
نمایشگاه های جانبی و موقت هم شامل موضوعاتی همانند کار عکاسان زن، نمایش و نقد فیلم های مختلف، هنرهای تجسمی و …است که در بازه های زمانی 3 الی 6 ماهه تغییر می کند و عموما نسل جوان را هدف قرار می دهد.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
ساعات بازدید و هزینه بلیط
بازدید از موزه در تمام روزهای هفته به غیر از سه شنبه از ساعت 9:30 الی 20 مقدور است و اگر تعطیلی خاصی پیش بیاید از طریق وب سایت مجموعه اعلام می شود. بلیط های مجموعه نیز در انواع مختلفی عرضه می شود. می توانید بلیط بازدید از مجموعه آثار دائمی و نمایشگاه های موقت را با هم تهیه کنید و یا اینکه تنها بلیط بازدید از نمایشگاه موقت و یا مجموعه اصلی را جداگانه تهیه کنید. برای دانشجویان و دانش آموزان رشته هنر و همچنین افراد بیکار و کارکنان موزه ها در صورت داشتن مدارک کافی و همچنین معلولین بازدید از این موزه رایگان است. در روزهای یکشنبه نیز از ساعت 16:30 الی 20 بازدید برای عموم مراجعین رایگان است. آخرین ساعت پذیرش نیز تا نیم ساعت قبل از آخرین ساعت کاری موزه است.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
هزینه بلیط ترکیبی: 9 یورو(با تخفیف 5 یورور)
بلیط نمایشگاه دائمی: 7 یورو(با تخفیف 4 یورو)
بلیط نمایشگاه موقت: 4 یورو(با تخفیف 2.5 یورو)
(برای آگاهی از آخرین قیمت بلیط بهتر است به وب سایت موزه پمپیدو مالاگا مراجعه کنید.)
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
قوانین موزه
ورود حیوانات خانگی به موزه ممنوع است.
استفاده از مواد خوراکی در موزه ممنوع است.
برای ورود به موزه باید لباس مناسبی به تن داشته باشید.
به همراه داشتن هرگونه وسیله تیز و برنده به داخل مجموعه موزه ممنوع است.
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
قرارداد این موزه زیبا و نمادین با موزه ژرژ پمپیدو فرانسه در سال 2020 پایان می یابد اما آنطور که به نظر می رسد مالاگا تمایل دارد تا این قرارداد را تمدید کرده و آثار بیشتری را برای نمایش به این موزه انتقال دهد.
اطراف این موزه زیبا و منحصربفرد پر از رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید است و نزدیکی اش به اسکله قایق های مسافربری و تفریحی سبب شده تا میدان اطراف این موزه همیشه خدا پر از غوغای آدم هایی باشد که مالاگا را برای یک روز به یادماندنی انتخاب کرده اند.

موزه ی هنر بی نظیر در غرب وحشی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر