لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مسیر مشهد به شمال و گیلان
سفر جاده ای از مشهد به گیلان

مسیر مشهد به شمال و گیلان

مشهد یکی از کلانشهرهای بزرگ و مهم در کشور است که اهمیت گردشگری آن بر هیچکس پوشیده نیست؛ از این رو هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این شهر سفر کرده و برای اقامت خود هتل های مشهد را برمی‌گزینند. با این حال افراد زیاد ممکن است تمایل داشته باشند پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سری به مناطق خوش آب و هوای شمال زده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند. وقتی قرار است خودمان را از مشهد در استان پهناور خراسان رضوی به استان پهناور گیلان برسانیم از مسیرهای هوایی گرفته تا خطوط ریلی به کمک مان می آیند. علاوه بر آن سفر جاده ای از مشهد به گیلان هم در این بین با پیچ و خم های بسیار را نمی توان نادیده گرفت. ما بین جاده ها مسیرمان را طوری انتخاب می کنیم که با گذر از خراسان رضوی، سر از خراسان شمالی درآوریم و خودمان را به همسایه سبزپوشش یعنی گلستان برسانیم.

سلانه سلانه در حالی که از دیدن طبیعت حیرت انگیز جنگل های انبوه و کوه های سر بفلک کشیده لذت می بریم و از جادوی طبیعت سرمست می شویم شهر به شهر و روستا به روستا را پشت سر می گذاریم و خودمان را به استان مازندان می رسانیم. اینجا دریا هم به استقبالمان می آید و در مسیر چشممان به جمال سواحل زیبای خزر هم روشن می شود و بازهم غرق در افسون طبیعت شمال کشورمان خودمان را به آغوش گیلان می رسانیم که نامش هم سرسبزی و طراوت را به یادمان می آورد. طبیعت جاده ها همین است، لذت کشف و شهود و دیدن دوباره و دوباره این همه زیبایی و شگفتی. اگر شما هم به این مسیر سرسبز و زیبا علاقمندید حتما با ایران هتل آنلاین همسفر باشید و این مسافت هزار و اندی کیلومتری را با کلی خاطره جذاب در ذهنتان ثبت کنید.

سفر جاده ای از مشهد به گیلان

مشهد

شروع حرکت: 6 صبح

فاروج

مسافت: 173 کیلومتر
فاروج پایتخت آجیل ایران است با ترکیبی چشم نواز و وسوسه انگیز از آجیل های تازه و خوشمزه که حتما شما را هم به خرید آجیل این شهر ترغیب خواهد کرد. پس از صرف صبحانه در فاروج به سمت روستای زیبای استاد حرکت می کنیم.
روستای استاد

روستای استاد

مسافت: 27 کیلومتر
طبیعتی دلچسب با انواع درختان کهن و قدیمی، ارس های چند صد ساله، باغات میوه و آثاری تاریخی همانند مسجد به یادگار مانده از قرن ششم و هفتم، حمام به یادگار مانده از عهد صفوی، تپه تاریخی کهنه قلعه و امامزاده اولیا که حتما لحظات جذابی را برایتان خلق خواهد کرد. راس ساعت 13 روستا را به مقصد بجنورد ترک می کنیم.
بجنورد

بجنورد

مسافت: 100 کیلومتر

 

بابا امان

 

آدرس: ده کیلومتری بجنورد

 

تفرجگاهی بسیار زیبا با انبوه درختان کهنسال چند صد ساله، رودخانه ای خروشان و چشمه های جوشیده از دل زمین و امامزاده بابا امان که در مجاورت 400 هزار اصله درخت این گردشگاه قرار گرفته است. ناهار را در رستوران های این مجموعه صرف کرده و پس از صرف چای در پارک به سمت شهر حرکت می کنیم.
عمارت مفخم

 

عمارت مفخم

 

آدرس: بجنورد، خیابان شریعتی شمالی

 

یکی از زیباترین بناهای به یادگار مانده از عهد قاجار که در سرتاسر سرزمین خراسان شمالی بی نظیر است. عمارتی کاملا ایرانی که در میان یک باغ زیبا قرار گرفته و مزین به انواع هنرهای ایرانی همانند کاشی کاری و آیینه کاری های خیره کننده است.

 

بش قارداش

 

آدرس: 7 کیلومتری بجنورد مسیر جاده بجنورد به اسفراین

 

تفرجگاهی بی بدیل با 5 چشمه درمانی و روایت هایی تاریخی که قدمت این مکان را به دوره ساسانیان می رساند. بنابر نظر کارشناسان این مکان یکی از عبادتگاه های مغان زرتشتی بوده است.

 

هتل های بجنورد، شب اول

 

برای اقامت در بجنورد می توانید سری به اقامتگاه بوم گردی عمو دردی بجنورد و یا هتل داریوش و هتل نگین بجنورد بزنید. صبح راس ساعت 7 بجنورد را به سمت تنگراه ترک می کنیم.
تنگراه

تنگراه

مسافت: 160 کیلومتر
دروازه ورودی استان گلستان و یکی از زیباترین روستاهای توریستی ایران که در همسایگی جنگل های زیبای گلستان، ارتفاعات بی نظیر بیلی کوه و مجاورت رودخانه مادرسو قرار گرفته است.

 

جاذبه های روستای تنگراه

 

روستای زیبای تنگراه پر از تپه های تاریخی و محوطه های باستانی است. در کنار این محوطه های باستانی جاذبه های طبیعی چشم نوازی هم قرار دارد که بسیار جالب توجه است. غار میس قایه یکی از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستا است. غاری دستکند در ارتفاعات میس قایه که متعلق به دوره های تاریخی پس از اسلام است.

 

پارک ملی گلستان

 

پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی است که در ایران به ثبت رسیده است. این پارک وسیع با طبیعتی دل انگیز، پوشش گیاهی و جانوری غنی یکی از زیباترین بخش جنگل های استان گلستان است. علاوه بر گشت وگذار در این پارک بسیار زیبا و استثنایی و بهره مندی از طبیعتش می توانید از موزه حیات وحش این پارک در کنار آبشار بلند و زیبای گلستان و آبشار بسیار چشم نواز آق سو نیز بازدید کنید. نهار را در رستوران های اطراف این پارک وسیع و زیبا میل کرده و عازم مقصد بعدی می شویم.
گرگان

گرگان

مسافت: 144 کیلومتر

 

مسجد جامع

 

آدرس: گرگان، محله نعلبندان

 

بنایی به یادگار مانده از عهد سلجوقی که به کاشی کاری های زیبای خود شهره است. در کنار این بنای تاریخی حتما سری هم به بازار خوش آب و رنگ نعلبندان بزنید.
جاذبه های طبیعی

 

جاذبه های طبیعی

 

پارک زیبا و دلنواز النگدره، دریاچه زیبای توشن، جنگل رویایی شصت کلا و آبشار جذابش، روستای مشهور زیارت و مناظر استثنایی اش، طبیعت حیرت انگیز سردانسر، جنگل توسکستان، جهان نما و جنگل مشهور ناهارخوران تنها بخشی از جاذبه های طبیعی بی شمار این شهر استثنایی و زیبا است که در فاصله کوتاهی از شهر گرگان قرار گرفته اند.

 

اقامت در گرگان، شب دوم

 

هتل زیارت گرگان، هتل شهاب ناهارخوران گرگان، هتل جهانگردی ناهارخوران، هتل قصر بوتانیک و هتل آذین برخی از هتل های شهر گرگان است که می توانید شب را در آن سپری کنید. صبح فردا راس ساعت 7 صبح به سمت قائمشهر حرکت می کنیم.
قائم شهر

قائم شهر

مسافت: 159 کیلومتر

 

تلار

 

آدرس: ورودی غربی قائمشهر، جاده نظامی، انتهای جاده بابل به طرف جنوب

 

یکی از زیباترین پارک های جنگلی شمال کشور که در مجاورت رودخانه تلار قرار گرفته است. این جنگل زیبا همچنین در مجاورت جاده دریاچه نظامی قرار گرفته است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. جنگل تلار با انبوه درختان کهنسال خود در 7 کیلومتری مرکز شهر قائمشهر قرار گرفته است. روستای کوتنا نیز که در 6 کیلومتری شهر قرار گرفته است دارای جنگلی خیره کننده با نام کوتنا است که بسیار چشم نواز است.

 

سید ابوصالح

 

زیارتگاه سید ابوصالح در روستای سید ابوصالح یا مله یکی از زیارتگاه های اصلی قائمشهر است. بنای این امامزاده آجری بوده و از دوره قاجار به یادگار مانده است. بر روی نمای بیرونی امامزاده طرح هایی از سرو به چشم می خورد که بسیار زیباست. درب کنده کاری شده و صندوق چوبی این امامزاده نیز از آثار تاریخی این امامزاده است که بیش از یکصد سال قدمت دارند.
برنجستانک

برنجستانک

برنجستانک نام روستایی است که در 7 کیلومتری جاده قائمشهر به تهران قرار گرفته است. در نزدیکی این روستا دریاچه زیبایی قرار دارد که با نام دریاچه سد برنجستانک یا سد زم شناخته می شود. این سد زیبا در منطقه حفاظت شده خیبوس قرار دارد.
سیسنگان

سیسنگان

مسافت: 116 کیلومتر
پارک سیسنگان ذخیره گاه بزرگ و استثنایی شمشاد در ایران و البته خاورمیانه است با نمایی بسیار زیبا از سواحل خزر و در دامان البرز با پوششی از درختان کهن و هیرکانی و شمشادهای استثنایی قرار گرفته است. این پارک جنگلی یکی از بزرگترین مراکز تفریحی شمال کشور نیز محسوب می شود. دوچرخه سواری، اسب سواری، پیاده روی، اقامت در آلاچیق ها و عکاسی در این پارک جنگلی استثنایی تنها بخشی از تفریحات و زیبایی های سی سنگان است. جت اسکی، پیست کارتینگ، موتورهای چهارچرخ، قایق پرسرعت و شاتل دریایی در کنار شهربازی کودکان نیز از دیگر تفریحات هیجان انگیز سی سنگان در ساحل و محدوده جنگل است.
سی سنگان

 

اقامت در سی سنگان، شب سوم

 

برپایی کمپ و چادر زدن در پارک برای تمام مسافرین آزاد است اما اگر قصد اقامت در مراکز اقامتی دارید می توانید در سوئیت های پارک سی سنگان اقامت کنید و یا به گزینه هایی همانند متل گلسرخ نوشهر، هتل عرش، هتل پرشیا و یا هتل آپادانا نوشهر سر بزنید. صبح راس ساعت 7 سی سنگان را به مقصد رامسر ترک می کنیم.
رامسر

رامسر

مسافت: 120 کیلومتر

 

جنگل دالخانی

 

جنگل مه گرفته دالخانی که با نام دالان بهشت نیز شناخته می شود یکی از بکرترین و زیباترین مناطق جنگلی اطراف شهر رامسر است.
1683192498 606 سفر جاده ای از مشهد به گیلان

 

کاخ مرمر

 

آدرس: رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

 

کاخی به یادگار مانده از دوره پهلوی اول که در میان یک باغ غنی از گونه های گیاهی مختلف قرار گرفته است. علاوه بر آثار موجود در کاخ شامل مبلمان، تابلوها و مجسمه ها موزه حمام و موزه عاج ایران نیز در این مجموعه زیبا قرار دارد.

 

شهر سبز

 

آدرس: کیلومتر 5 جاده رامسر به رودسر

 

یک مجموعه تفریحی عظیم که از کنار ساحل آغاز شده و تا ارتفاعات البرز ادامه می یابد. انواع تفریحات آبی همانند جت اسکی، شاتل دریایی، اسکی روی آب، کشتی تفریحی، پاراسلینگ، موتورهای چهارچرخ، پیست کارتینگ، زیپ لاین، سقوط آزاد، پاندول فضایی، شهربازی کودکان، سینمای شش بعدی، مراکز خرید، سالن های کنسرت و رستوران ها و کافه های متعدد به همراه طبیعت دلنواز این مجموعه آن را به یکی از مقاصد محبوب شهر رامسر مبدل کرده است. این شهر تفریحی به داشتن تله کابینی شهره است که از یکی از زیباترین مسیرهای ایران بالا می رود.
لاهیجان

لاهیجان

مسافت: 70 کیلومتر

 

شیطان کوه

 

شیطان کوه یا شاه نشین کوه یکی از تفرجگاه های اصلی شهر لاهیجان است. این کوه زیبا و سرسبز در مجاورت یک دریاچه مصنوعی زیبا قرار دارد. آبشار شیطان کوه که یک آبشار مصنوعی است از دیگر جاذبه های این تفرجگاه زیباست.

 

تالاب سوستان

 

یک تالاب زیبا و سرسبز که در حدود یکصد سال قدمت دارد. این تالاب زیبا با طبیعتی سرسبز و چشم اندازی خیره کننده خانه نیلوفرهای آبی زیباست.
مسجد اکبریه

 

مسجد اکبریه

 

آدرس: محله گابنه در ضلع جنوبی خیابان کاشف غربی

 

مسجدی که از دوره فتحعلی شاه قاجار به یادگار مانده و داستان های بسیاری دارد.

 

اقامت در لاهیجان، شب چهارم

 

هتل رسپینا، هتل ابریشمی، هتل جهانگردی، هتل فجر و هتل دهدار تنها برخی از مراکز اقامتی عروس شهرهای گیلان است.
1683192498 341 سفر جاده ای از مشهد به گیلان

رشت

مسافت: 45 کیلومتر
مقبره میرزا کوچک خان

 

مقبره میرزا کوچک خان

 

آدرس: رشت، محله سلیمان داراب

 

مقبره ای زیبا و چوبی که در سال های پس از پیروزی انقلاب بر فراز مقبره میرزای جنگلی ساخته شده است. علاوه بر میرزا کوچک خان بسیاری از مجاهدین جنگل، شیون فومنی شاعر مشهور گیلانی و بسیاری از مشاهیر گیلان در این منطقه به خاک سپرده شده اند.
بازار رشت

 

بازار رشت

 

آدرس: رشت، خیابان امام

 

بازار زیبای رشت بزرگترین بازار روباز در سراسر ایران است. این بازار سنتی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. ترشیجات، لبنیات محلی، خشکبار، ماهی، برنج، چای، انبوه میوه ها و سبزیجات تازه در راسته های مختلف این بازار عرضه می شود. اگر به دنبال صنایع دستی و ظروف سنتی این شهر می گردید بازار سنتی رشت بهترین انتخاب برای شماست. سراهای تاریخی، مساجد قدیمی، قهوه خانه ها، کته خانه ها و رستوران های قدیمی از دیگر بخش های این بازار بزرگ و زیباست. بازار در مجاورت میدان شهرداری رشت قرار گرفته است و با یک پیاده روی ده دقیقه ای می توانید خود را به میدان شهرداری رسانده و از این میدان زیبا بازدید کنید.
خیابان علم الهدی

 

خیابان علم الهدی

 

یکی از قدیمی ترین خیابان های رشت که نخستین پیاده راه در سرزمین های شمالی کشورمان است. این خیابان تاریخی با نمای بسیار زیبا 275 متر طول داشته و از میدان قدیمی سبزه میدان آغاز می شود و به میدان شهرداری رشت منتهی می گردد.
باغ محتشم

 

باغ محتشم

 

قدیمی ترین پارک شهر رشت که در زمان ناصرالدین شاه قاجار پایه گذاری شده است. پارکی با درختانی کهنسال و چشم اندازی دلنواز که دارای امکاناتی همانند دیوار سنگ نوردی، زمین های ورزشی و محوطه بازی کودکان است. این پارک یکی از زیباترین پارک های شهر رشت است که عمارتی تاریخی با نام کلاه فرنگی را در خود جای داده است.

 

اقامت در رشت

 

اقامتگاه های بوم گردی تلارخانه بردبار، گالش کولام و کولش سر رشت در کنار هتل هایی همچون هتل بزرگ گیلان، هتل شبستان، هتل پامچال و هتل پردیس از جمله مراکز اقامتی این شهر است.
دانای علی
دانای علی

 

آدرس: رشت، خیابان بیستون

 

یکی از زیارتگاه های مهم شهر رشت که در بین مردم از جایگاه خاصی برخوردار است. این بقعه زیبا متعلق به عارفی است که بیش از دو قرن پیش در رشت زندگی میکرده و کرامات فراوانی داشته است. این بقعه درست در وسط خیابان قرار گرفته است.
موزه میراث روستایی

 

موزه میراث روستایی
آدرس: رشت، کیلومتر ١٨ آزادراه رشت-قزوین(خلیج فارس)

 

نخستین اکوموزه ایران که در پارک جنگلی سراوان قرار گرفته و به موضوع زندگی بومیان ساکن در این دیار پرداخته است. این مجموعه همانند روستایی بزرگ و زیبا با طبیعتی چشم نواز و خانه هایی سنتی است که اسباب زندگی و لباس های محلی را نیز به نمایش گذاشته است. علاوه بر خانه های سنتی می توانید انواع نان ها، شیرینی ها و حلواهای محلی به همراه انواع غذاها و آش ها و کباب های سنتی را تر و تازه بخرید و نوش جان کنید. این موزه انواع بازی های محلی، مراسمات سنتی، فستیوال ها و جشنواره های آیینی را نیز برگزار می کند. مراکز فروش صنایع دستی گیلانی و بازارچه ها در کنار چایخانه و رستوران از دیگر امکانات این مجموعه وسیع است.
1683192499 547 سفر جاده ای از مشهد به گیلان

ماسال گیلان

ماسال با جنگل ها و رودخانه ها و طبیعت بکرش در میان کوه های تالش جا خوش کرده است. ماسال نامش را از شهری در مجاورتش به معنای دارای کوه، کوه وار یا کنار کوه گرفته است. اما ممکن است این محل نامش را از کلمات «مازال» یا «مس آل» که ریشه ی لغوی آن ها به کوه بر می گردد گرفته باشد. خالکایی و رود مرغک دو رودخانه ی زیبای هستند که از ماسال می گذرند. منطقه ی معروف شاندرمن و آلاله پشته نیز از جاهای دیدنی معروف ماسال هستند. آلاله پشته جایی است که میرزا کوچک خان جنگلی در آن کشته شد.
قلعه رودخان

قلعه رودخان

آدرس: استان گیلان، شهرستان فومن، روستای رودخان

 

قلعه رودخان یا قلعه حسامی در 50 کیلومتری شهر رشت و 20 کیلومتری شهر فومن، در نزدیکی روستای رودخان قرار گرفته است. این قلعه که از دوره سلجوقیان به یادگار مانده بزرگترین قلعه آجری ایران است که بر بلندای کوه و در میان پوششی از درختان قرار گرفته است. مسیر دسترسی به این قلعه با پله های متعدد یکی از زیباترین چشم اندازهای رودخان و شهر فومن است.

نتیجه گیری

سفر جاده ای از مشهد به گیلان مملو از دیدنی های جذاب و دوست داشتنی است. اگر دوست دارید خودتان پشت فرمان اتومبیل نشسته و شهر به شهر و روستا به روستا به سوی مقصد سفر کنید حتما باید یک بار هم که شده این مسیر را انتخاب کنید. مسیری که هر چه به پیش می روید سرسبز تر می شود و در نهایت با رسیدن به خزر زیبا به اوج می رسد. پاییز باشد یا زمستان، بهار باشد یا تابستان فرقی نمی کند این مسیر زیبا و دیدنی است.
اگر قرار باشد شما این مسیر را برنامه ریزی کنید پیشنهاد شما چیست؟ در کدام شهرها و روستاها توقف می کنید. آیا بدون توقف تنها به مسیرتان ادامه می دهید تا به مقصد برسید؟ در استان مقصد به کدام جاذبه ها سر می زنید؟ چه تجربه ای از سفرهای جاده ای دارید؟ به نظر شما برای آغاز این سفر جاده ای باید چه آمادگی هایی داشت؟

 

2.7/5 - (3 امتیاز)
آشنایی با هتل کیانا مشهد و ویژگی های آن
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر