لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهر ارواح در راس ‌الخیمه امارات
شهر ارواح در راس ‌الخیمه  امارات

شهر ارواح در راس ‌الخیمه امارات

ترس حسی در وجود آدمی است که برخی علاقه دارند آن را برانگیزند و با تمام وجود تجربه اش کنند. برخی هم مایلند به دیگران ثابت کنند که حسی به نام ترس در وجودشان هیچ معنایی ندارد. این دسته از افراد مدام به دنبال بهانه ای هستند که در مکانی ترسناک قرار بگیرند و با افتخار خاطرات آن را برای دیگران تعریف کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می توانید هر زمان که به کشور امارات سفر کردید سری هم به شهر ارواح آن با عنوان روستای جزیره‌ الحمراء در منطقه ی گردشگری راس الخیمه بزنید و از فاصله ای بسیار نزدیک طعم حس ترس را بچشید.

با اینکه سفرهای خارجی بسیار جذاب و لذت بخش است اما کشور عزیزمان ایران خود دارای شهرهایی است که در جهان شناخته شده اند. از جمله ی این شهرها می توان به جزیره ی زیبا و رویایی کیش اشاره کرد که دارای جاهایی مانند اسکله، ساحل مرجان، جزیره ی هندورابی، شهر حریره، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، گذر هنرمندان، آب انبار، پارک ساحلی میرمهنا، روستای باغو، پارک ساحلی سیمرغ و … است. برای اقامت در کیش می توان با مراجعه به سایت محبوب ایران هتل آنلاین لیست کاملی از هتل های کیش را ملاحظه کرد و بعد از کسب اطلاعات کافی در مورد هر هتل یکی را انتخاب و کاملا آنلاین رزرو کرد و بدین ترتیب هوشمندانه عازم سفر به کیش شد.
معرفی کلی
کشور امارات کشوری است که بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی می باشد. این کشور دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیار معروف و مشخصی است. جاذبه هایی که هر کس به سمت امارات برود حتما از آنها دیدن می کند. از جمله ی اینها می توان از برج ‌العرب در دبی، مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی، سریع‌ ترین ترن هوایی دنیا در پارک فراری، نخل جمیرا به عنوان بزرگ‌ ترین جزیره ی مصنوعی دنیا در سواحل دبی و … نام برد. در کنار تمام اینها کشور امارات جاذبه ای دارد که بسیار هیجان انگیز و البته وهم آلود است و هر کسی جرات رفتن به آن را ندارد. این جاذبه که بسیار شگفت ‌انگیز و جالب است تا حدی ناشناخته باقی مانده و اکثر مردم از وجود آن بی خبرند. این جاذبه ی خاص امروزه با نام شهر ارواح شناخته می شود و حتی شنیدن نام آن حسی عجیب و غریب در دل می اندازد تا چه برسد به اینکه حضورا در محلش قرار بگیرید و بودن در دل آن را تجربه کنید.
شهر ارواح در راس ‌الخیمه
جزیره الحمرا معروف به شهر ارواح
جزیره الحمرا مکانی است که به دلیل ویژگی های خاصش با عنوان شهر ارواح شناخته می شود. این مکان در حقیقت یک روستای متروکه است که مردم منطقه اعتقاد دارند توسط اجنه تسخیر شده است. حتما تا این لحظه حس هیجانی که باید به سراغتان می آمد در عمق وجودتان شکل گرفته است. با ما همراه باشید تا ادامه ی مطلب را ادا کنیم.

رفتن به شهر ارواح با اینکه دلی پر جرات و روحیه ای بالا می خواهد اما در عین حال تجربه ای هیجان انگیز است. تجربه ای که فقط توسط شجاع ‌ترین گردشگران می ‌تواند به دست آید و توصیه می شود تحت هیچ شرایطی افراد با بیماری قلبی به این مکان نروند چون لحظاتی سرشار از ترس و هیجان فراوان‌ را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.
بیشتر بخوانید:

شهر ارواح در راس ‌الخیمه
شهر ارواح در منطقه ی راس ‌الخیمه از کشور امارات قرار دارد. این روستای متروکه امروزه کاملا خالی از سکنه شده و با مشاهده ی آن جز خرابه ‌های که بر جای مانده چیزی دیده نمی شود. جزیره الحمرا قدمتی در حدود قرن چهاردهم میلادی دارد و سال های سال محل زندگی و سکونت عده ای از افراد بشر بوده است تا اینکه در نهایت به این شکل درآمده است. اهالی منطقه بر این اعتقادند که این روستای متروکه امروزه محل زندگی جن هاست. جن موجودی است که در فرهنگ اسلامی و عربی وجود دارد و همان طور که می دانید نام آن بارها در قرآن هم آمده است. طبق گفته ی اهالی منطقه هر کسی از این روستا دیدن کند می تواند اجنه را به شکل حیوانات مختلف ببیند و واقعا شجاعت می خواهد که با وجود متروکه بودن روستا و گفته های مردم منطقه کسی بخواهد در این دیار پای بگذارد و شجاعت خود را به اثبات برساند. شهر ارواح علاوه بر حس ترس و هیجانی که در دل گردشگران می اندازد از لحاظ معماری و تاریخی نیز با ارزش است. این شهر نمونه ای از معماری بندرگاه صید مروارید در قرن بیستم است که در گذر تاریخ بر جای مانده است.
روستای جزیره الحمرا یا به طور صحیح تر الجزیره الحمرا (Al Jazirah Al Hamra) روستایی است که در عین متروکه بودن بسیار منحصر به ‌فرد و بی نظیر است. این روستا در نزدیکی منطقه ی گردشگری راس الخیمه قرار دارد. معماری سنتی بناهای آن، زندگی اهالی منطقه در دوران قبل از رونق نفت را حکایت می کند و سادگی آن را به تصویر می کشد. در آن زمان اهالی روستا از طریق صید مروارید و ماهیگیری امرار معاش می کردند. با اینکه ساکنان الجزیره الحمرا حدودا در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی یعنی حدود 60 سال پیش این روستا را که سال ها محل زندگی خود و پدرانشان بوده ترک کردند اما آب ‌و هوای بیابانی و خشک منطقه و عدم ریزش باران و رطوبت خانه های موجود در روستا را محافظت کرده و تا حدی آنها را سر پا نگه داشته است به طوری که کاملا ویران نشده و معماری آن قابل رویت است.
شهر ارواح در راس ‌الخیمه
این روستا با شهر زیبا و گردشگری دبی از کشور امارات تنها حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد. طبق صحبت هایی که در مورد آن شنیده می شود چند سال پیش ساکنان این روستا توسط جن‌ ها از روستا بیرون رانده شده‌ اند و اینگونه بوده که روستا خالی از سکنه شده است.
جزیره الحمرا یک شهر زیبا اما ترسناک در کشور امارات است که از مرجان ساخته‌ شده است و با وجود خرابی های زیادی که به دلیل عدم وجود سکنه در آن اتفاق افتاده همچنان زیبا و جالب به نظر می رسد. جزیره ‌الحمرا از دور شبیه به بقایایی از یک شهر جنگ‌ زده می باشد که البته طبیعی است چون سال های سال هیچ انسانی در آن زندگی نکرده است. برای تصور بهتر این شهر خانه‌ هایی را در نظر بگیرید که در حال فروپاشی است به طوری که ستون ‌های آنها خم شده و سقف ها تا حدی فرو ریخته است. حتی درختان این منطقه نیز فرسوده اند.
تنها نشانه هایی که از زندگی در این شهر به چشم می خورد حضور چند مارمولک و پرنده است که لانه ی خود را در میان شکاف خانه ها ساخته ‌اند. سکوتی که تمام محوطه ی این روستا را فرا گرفته خود به قدری ترسناک است که هیچ احتیاجی به مشاهده ی هیچ موجود ترسناک دیگری نیست تا حتی شجاع ترین افراد هم ترسی در دل احساس کنند و با پای لرزان قدم بردارند.
جزیره ‌الحمرا که زمانی یک دهکده ی ماهیگیری در ساحل راس ‌الخیمه بوده و حیات در آن جریان داشته به طوری که در دهه ی ۱۸۳۰ میلادی بیش از ۲۰۰ گروه از افراد به صید مروارید در آن مشغول بوده اند امروزه به یک جاذبه ی گردشگری متفاوت تبدیل شده است که حسی از جنس ترس را منتقل می کند.
گفته می شود جن ها مردمان روستا را از آن فراری داده اند اما حقیقت امر چیز دیگری است. در واقع در اوایل قرن بیستم بود که ارزش مرواریدهای واقعی پس از تولید مرواریدهای تجاری در مزارع مروارید ژاپن به‌ شدت کاهش یافت. از طرفی با اکتشاف نفت در خلیج‌ فارس در دهه‌ های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، ساکنان جزیره الحمرا برای به دست آوردن شغلی بهتر در شهرهای بزرگ ‌تر امارات محل زندگی خود را ترک کردند و آن را خالی از سکنه گذاشتند تا اینکه امروزه به شکلی درآمده که شاید همان قدیمی ها هم جرات رفتن به آن را نداشته باشند. امروزه ساکنان راس ‌الخیمه واقعا باور دارند که این روستا محل زندگی جن هاست و طبق گفته ی آنها جن‌ ها پس از تاریکی هوا در شهر حاضر می ‌شوند. حتی افسانه ‌هایی در مورد گریه ی بچه‌ ها و بع بع بزها در زمان حضور جن ها در شهر وجود دارد و خلاصه اینکه تنها تعداد بسیار اندکی ریسک می کنند و در تاریکی شب به این منطقه می روند. پس بهترین زمان برای دیدار از آن پس از طلوع آفتاب می باشد.
شهر ارواح در راس ‌الخیمه
جزئیات ظاهری روستای جزیره الحمرا
در این روستا می ‌توان مغازه هایی با قفسه‌ های خالی و حیاط‌ هایی با درختانی خشکیده و مسجدی با فرش ‌هایی خوش بافت و مناره ‌ای زیبا را مشاهده کرد. از طرفی معماری قدیمی به ‌کار رفته در ساخت بناهای آن کاملا قابل رویت است. بسیاری از ساختمان‌ های این شهر که بقایایی از آن‌ ها در خرابه ها قابل‌ مشاهده است با استفاده از صدف‌ های خرد شده و تکه ‌هایی از مرجان ساخته شده ‌اند.
خوشبختانه تلاش‌ هایی به ‌منظور حفظ بناهایی از این روستا که از دست گذر زمان در امان بوده و کمتر دچار خرابی شده است در حال انجام است. از جمله ی این بناها یک خانه ی دو طبقه ی زیباست که در حال بازسازی است. این در حالی است که حفاری ‌هایی نیز به ‌منظور کشف اشیاء باقی ‌مانده ی قدیمی در زیر خرده ‌سنگ ‌های روستا صورت گرفته است.

خاص ترین فروشگاه های دبی
ادامه مطلب

3/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر