لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان
10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه تاپو، زلاندنو

این دریاچه كه كمی كوچك تر از سنگاپور است، بیشتر به خاطر دهانه آتشفشانی موجود در آن ترسناك است. در صورتی كه این آتشفشان فعال گردد، تمام جهان از آن باخبر خواهد گردید. كوهستان های پارك ملی تانگاریرو در پشت صحنه این دریاچه واقع شده اند، حال آنكه تورهای قایق سواری كایاك به سمت خلیج ماین در تردد هستند، جائی كه حكاكی های مائوری با ارتفاعی بالغ بر 10 متر به سختی روی دیواره صخره های اطراف به چشم می خورند.

برای آشنایی با دریاچه های كشور ایران و همچنین هتل ها و تورهای تفریحی در دسترس برای سفر به این دریاچه ها، می توانید به وب سایت های رزرو هتل مراجعه كنید.

دریاچه تاهوئی، كالیفرنیا

چشم انداز مُشرف بر این دریاچه از سمت خلیج امرالد بسیار زیبا و تماشایی می باشد. یك جزیره در مركز آب های نیلگون این دریاچه شكل گرفته است، در حالی كه كوهستان ها در دو سو قد بر افراشته اند. تاهوئی كه دومین دریاچه آلپی بزرگ در جهان پس از تاتیكاكا واقع در كشور پرو می باشد، جاذبه ای است ‌برای كسانی كه به دنبال داشتن اوقاتی خوش هستند، مانند اسكی باز هایی كه به سمت مجتمع تفریحی فوق العاده همجوار اسكی می كنند، كسانی كه به باشگاه های بخش مرزی در نوادا می روند و یا ماهیگیرانی كه از یافتن این منطقه خوشحال بوده و از روزشان لذت كافی را می برند.
1683283755 423 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه تال، فیلیپین

با یك سفر كوتاه از پایتخت كشور فیلیپین یعنی مانیلا، به دریاچه تال كه به مانند عروسك های روسی (عروسک تودرتو) است، می رسید. این دریاچه در داخل یك دهانه آتشفشانی بزرگ قرار دارد، حال آنكه یك جزیره آتشفشانی نیز در مركز دریاچه واقع شده است. و خود این جزیره نیز دارای یك دریاچه می باشد و دریاچه مزبور هم دوباره یك جزیره كوچك دیگر در دل خود دارد. بهترین روش مسافرت به این منطقه و لذت بردن از آن،‌ سفر با قایق های سنتی ماهیگیری و سپس بالا رفتن از دیواره بخش های صخره ای می باشد.
1683283755 818 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه كومو، ایتالیا

این دریاچه كه توسط یخچال های طبیعی شكل گرفته است، از مدت ها قبل به عنوان یكی از مناطق تفریحی جذاب در بخش اشرافی و ثروتمند قاره سبز شناخته می شده است. بازوهای دوك وار و شبیه به حرف Y، حالتی آبدره ای شكل به آن بخشیده اند. كشتیرانی،‌ موج سواری با تخته و موج سواری با بادبادك برای افراد پر انرژی در دسترس می باشند، اما واقعاً حضور در این بخش مانند حضور در یك ویلا با چشم اندازهای سحرآمیز و همچنین لذت بردن از برخی از اسپاها است.
1683283755 795 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه دال، هندوستان

خانه های قایقی در سراسر نواره ساحلی پراكنده شده اند، كوهستان پوشیده از برف پیرپانجال در همسایگی این دریاچه قد برافراشته و تعداد زیادی از جاذبه های جذاب سنگاپور در اطراف این منطقه واقع شده اند. این جاذبه ها شامل معبد شانكاراچاریا كه قدمت آن به 250 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و همچنین تپه قلعه ای هری پاربات است. مغول ها اثرات جدی را در این منطقه، خصوصاً به شكل باغ های منظم و رسمی از جمله باغ شالیمار، از خود برجای گذاشته اند.
1683283755 317 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه اهرید، مقدونیه

این دریاچه كه در بخش شرقی اروپا به بهترین نحو مخفی شده است، مابین كوهستان های آلبانی و مقدونیه محصور گشته است. خط ساحلی 87 كیلومتری آن مملو از كلیساهای كوچك و بسیار زیبایی است،‌ حال آنكه سفرهای دریایی با قایق به سمت سواحل و زمین های آفتابگیر صخره ای در جریان است. خود دهكده اهرید یكی از ارزان قیمت ترین مكان های اروپا در زمینه غذا و نوشیدنی است – اساساً در اینجا شما می توانید با یك هزینه نسبتاً جزئی همانند یك پادشاه خوشگذرانی نمایید.
1683283756 815 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

لاگو آتیتلان

منطقه جذاب برای صنعت گردشگری در گواتمالا دارای كوه های آتشفشانی خوش عكسی هستند كه در امتداد آن قد عَلَم كرده اند – پیاده روی به سوی گدازه های این كوهستان امكانپذیر است. اما بخش اصلی و مهمی از جاذبه این منطقه، دهكده ها و روستاهای اطراف دریاچه است. پاناجاچل یك قطب كمتر شناخته شده گردشگری است كه پر از غرفه های فروش صنایع دستی بوده ولی سانتیاگو آتیتلان به خاطر تقدیس تندیس ماكسیمون توسط مردمان آن و مدارس اسپانیولی زبان در سان پدرو زیاد خوش نام نیست.
1683283756 586 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریای مرده، اسرائیل و اردن

دریای مرده (دِد سی) به هیچ وجه زیباترین دریاچه جهان نیست، اما آنچه كه برای دیدنش شما را به اینجا می كشاند، ضرورتاً چشم اندازها و مناظر این دریاچه نیستند. سواحل آن 5/430 متر پایین تر از سطح دریا قرار دارد – این یعنی كم ارتفاع ترین منطقه بر روی كره زمین – و آب آن به طرز شگفت آوری شور است. آب این دریاچه تقریباً 10 برابر نسبت به آب اقیانوس شور است – و این بدان معناست كه تلاش بسیار هماهنگ و متمركزی برای غرق شدن در آن نیاز است. بسیاری از بازدیدكنندگان و گردشگران از غوطه وری بر روی سطح آن راضی هستند و به همان اكتفا می كنند، با این حال تعداد زیادی هتل و اسپا در هر دو سمت این دریاچه وجود دارد كه نویدبخش ارائه امكانات لازم برای استفاده از خاصیت درمانی دریاچه هستند.
1683283756 497 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه مالاوی، جمهوری مالاوی

این دریاچه كه نسبت به هر دریاچه دیگری در جهان از نظر وجود ماهی و آبزیان دریایی از تنوع بالایی برخوردار است، به دلیل جدا شدن بخش های از قاره افریقا از هم و فاصله افتادن بین آنها تشكیل شده است. انتهای شمالی این دریاچه بیش از 700 متر عمق دارد، حال آنكه كلبه ها و مناطق ویژه ماهیگری در سواحل آن پراكنده گردیده اند. مسلماً زیباترین و تماشایی ترین منطقه در بخش های جنوبی دریاچه مالاوی به چشم می خورند، همان جائی كه پارك ملی دریاچه مالاوی در آن احداث شده است. برای كسانی كه خیلی علاقه مند به دیدن كروكودیل ها و كرگدن ها نیستند، گزینه دیگر قایق سواری كایاك است. در غیر این صورت، سواحل طلایی بسیاری برای خوشگذرانی در دسترس می باشند.
1683283756 67 10 دریاچه فوق العاده در سراسر جهان

دریاچه آیر، استرالیای جنوبی
زمانی كه این دریاچه پر از آب می شود – و البته این موضوع در طی یك قرن تنها چند مرتبه رخ می دهد – به شكل موثری تبدیل به یك دریای درون كشوری وسیع می شود كه 9500 كیلومتر مربع از سرزمین های آن را در بر می گیرد. و نیز این همان زمانی است كه حیات وحش قدم در این منطقه می گذارد. سوال اینجاست كه بقیه زمان ها چه اتفاقی می افتد؟ در بقیه زمان ها، این بخش از جهان تبدیل به نمكزاری وسیع و درخشنده می شود كه تشخیص آن از بالا راحت تر است.

زیباترین سواحل جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر