لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا

مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا

مسجد – کلیسای جامع کوردوبا، یکی از برجسته ترین آثار تاریخی اسپانیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این بنا که در ابتدا به عنوان یک مسجد ساخته شد و سپس به کلیسا تبدیل شد، معماری منحصر به فرد خود را در طی سالها به خوبی حفظ کرده است.

مسجد – کلیسای جامع مزکوئیتا بسیار منحصر به فرد است. این مکان در قرن هشتم به صورت یک مسجد ساخته شد و بعدها به کلیسای جامع تبدیل شد. بهتر است که برای بازدید از این بنا با یک راهنمای محلی همراه شوید تا توضیحات کامل در خصوص این بنا را در اختیار شما قرار دهد.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
بازدید از این بنا تقریباً دو تا سه ساعت زمان لازم دارد. ساخت این مسجد – کلیسای جامع در سال 784 آغاز شد. عبدالرحمن اول در قرن هشتم اقدام به ساخت مسجد اولیه کرد، عبدالرحمن دوم در قرن نهم این مسجد را توسعه داد. سپس عبدالرحمن سوم نیز در قرن دهم اقدام به گسترش مسجد نمود. سپس پس از سالها با تصرف شهر کوردوبا به وسیله اسپانیایی ها، اندکی بازسازی شد و به کلیسای کاتولیک تبدیل شد و از قرن 16 تا امروز باقی مانده است و یکی از مهمترین آثار تاریخی در اسپانیا و معماری آندلس به شمار می رود.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
بنای مسجد – کلیسای کوردوبا
مسجد – کلیسای کوردوبا، در سال 1882 یک بنای یادبود ملی نامیده شد. و در سال 2014 به ثبت جهانی یونسکو رسید. معماری اسلامی، رومی، بیزانس در آن به زیبایی ترکیب شده است.
مسجد مستطیل شکل است و طول آن 180 متر و عرض آن 130 متر است. مناره مسجد کوردوبا، ارتفاعی برابر 20 متر دارد. این مناره از سنگ مرمرهایی که با نقش های اسلامی تزئین شده اند، تشکیل شده و در قسمت جنوب مسجد یک مناره دیگر مربعی شکل با ارتفاع 93 متر قرار دارد. این مناره 5 طبقه است و دری از جنس مس دارد.
از مناره اصلی در حال حاضر به عنوان برج ناقوس استفاده می شود. این ساختار نقش مهمی در کوردوبا ایفا کرده است. در طول تاریخ خود عملکردهای اساسی خود را حفظ کرده، البته در طول زمان معماری آن اندکی تغییر کرده است.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
گنبد آن نیز بر روی ستون های مرمری ساخته شده است. نمازخانه مسجد به صورت نعل اسبی است و با طلا و خطاطی تزئین شده است. ترکیبی از رنگ های آبی، طلایی، قهوه ای و زرد در آن به کار رفته است.
بالای محراب نیز گنبد هشت ضلعی قرار دارد که با ستون ها و موزاییک های بیزانسی تزئین شده است. نوشته هایی به زبان عربی نیز بر روی آن وجود دارد.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
در مسجد – کلیسای کوردوبا، تعداد 700 چلچراغ زیبا و پرنور وجود دارند. برای ساخت کلیسای اصلی، اسقف آلونسو مانریک تصمیم گرفت که کلیسایی با عظمت جنگلی از ستون ها بنا کند. این پروژه در سال 1523 آغاز شد. از این رو ستون های مرمری آن از ویژگی های منحصر به فرد این مسجد – کلیسا می باشد.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
نقاشی های دیواری بسیار زیبایی نیز در کلیسا مشاهده می شوند.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
در حیاط مسجد – کلیسای کوردوبا درختان پرتقال زیادی وجود دارند که در فصل بهار با باز شدن شکوفه ها، عطر بسیار خوشی در فضای حیاط می پیچد.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
دسترسی به مسجد-کلیسای کوردوبا
قطارهای سریع السیری در اسپانیا وجود دارد که می توانید از مادرید به آنها سوار شوید و پس از کمتر از 2 ساعت به کوردوبا برسید. پس از خروج از ایستگاه قطار و 20 دقیقه پیاده روی به مسجد – کلیسای کوردوبا می رسید. از گوگل مپ می توانید برای یافتن مسیر خود استفاده کنید. نیازی به کرایه تاکسی وجود ندارد. البته شهر کوردوبا فرودگاه داخلی نیز دارد.

10 جاذبه گردشگری برتر در كشور دانمارك
ادامه مطلب

آشنایی با کوردوبا
کوردوبا یکی از جذاب ترین شهرهای اسپانیا است که به عنوان یک مقصد تفریحی بسیار منحصر به فرد شناخته می شود. خانه های این شهر دارای حیاط های زیبا هستند. یک رودخانه احیا شده در کوردوبا قرار دارد و شهر پر از انواع کافه است.
مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
کوردبا تا مادرید 400 کیلومتر فاصله دارد و با خودرو شخصی نزدیک 4 ساعت زمان لازم است که از مادرید به کوردوبا برسید.
کوردوبا یکی از گرم ترین شهرهای اروپا است،ساختمان مسجد کلیسای کوردوبا بسیار خنک است و جای خوبی برای بازدید می باشد.

قبل از اقدام به سفر، برای رزرو آسان و راحت هتل های تهران و یا سایر شهرهای ایران به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر