لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> با بزرگ ترین و بهترین باغ وحش های جهان آشنا شوید!
با بزرگ ترین و بهترین باغ وحش های جهان آشنا شوید!

با بزرگ ترین و بهترین باغ وحش های جهان آشنا شوید!

درباره قدیمی ترین باغ وحش های آمریکا و همچنین در سراسر جهان آشنایی دارید! باغ وحش ها در نقاط مختلف دنیا از جاذبه های گردشگری محبوب محسوب می شوند و بازدیدکنندگان بیشماری دارند، تعدادی از این باغ وحش ها از نظر وسعت و گونه های مختلفی که محافظت می کنند، در جهان نظیر ندارند و بازدید از این باغ وحش های برتر جهان را از آمریکا گرفته تا آسیا را به جهانگردان پیشنهاد می کنیم. گردشگران طبیعت دوست با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل می توانند سفری متفاوت و به یاد ماندنی را رقم بزنند.

 

 

1 – باغ وحش سن دیگو (San Diego Zoo)

باغ وحش سن دیگو یکی از معروف ترین زیستگاه های حیوانات می باشد که می توانید یک خرس قطبی را در حال شنا تماشا کنید. بیش از 3700 گونه از حیوانات در باغ وحش سن دیگو که در پارک بلبوآ واقع شده، زندگی می کنند. پناهگاه این حیوانات تقریبا در زمین 99 هکتاری گسترده شده است. در این حیات وحش فرصت مناسبی برای رشد و پرورش گونه های مختلف فراهم شده است. گفتنی است که این پارک فضای متفاوتی داشته و حیوانات را می توانید در فضای باز و بدون قفس، درون چاله ها و گودال ها یا اطراف درختها مشاهده نمایید.

 

Wildwood Discovery Park

2 – وایلد وود دیسکاوری پارک (Wildwood Discovery Park)

وایلد وود دیسکاوری پارک باغ وحش بزرگی است که در ناحیه شمال شرقی کنت انگلستان واقع شده است و زیستگاه بیش از پنجاه گونه ی بومی انگلستان محسوب می شود. گربه های سیاه گوش خزداری که در گوشه و کنار پارک دیده می شوند از مشخصه های اصلی این باغ وحش می باشد. وایلد وود دیسکاوری پارک، حدود 40 هکتار فضا دارد و بیش از 200 گونه ی مختلف از تمام حیوانات جهان در این پارک وحش زندگی می کنند که برای نمونه می توان به سیاه گوش که از گونه ی گربه سانان وحشی می باشد اشاره کرد، این موجود یکی از حیوانات بومی جزایر انگلستان به شمار می رود.
بیشتر بخوانید:

 

Central Park Zoo

3 – باغ وحش سنترال پارک (Central Park Zoo)

باغ وحش سنترال پارک زیستگاه و جایگاه پلنگ های برفی می باشد. تنها 6.5 آکر از زمین های مزروعی به پارک اختصاص دارد و این باغ وحش از لحاظ اندازه کوچک بوده اما برترین و تاپ ترین جاذبه های حیات وحش را دارا می باشد. بیش از 150 گونه ی متفاوت از حیوانات سراسر جهان را می توانید در این پارک مشاهده کنید که برای نمونه می توان به پستانداران و پرندگان تا حیوانات خزنده اشاره کرد.
Bronx Zoo

4 – باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)

گردشگرانی که به نیویورک سفر می کنند بهتر است فرصت بازدید از این باغ وحش را از دست ندهند. کفش های مخصوص پیاده روی به همراه داشته باشید تا بتوانید طبیعت گردی کنید. برانکس بزرگ ترین باغ وحش در میان کلان شهر های جهان است که 265 هکتار مساحت داشته و زیستگاه تقریبا 6 هزار حیوان می باشد و 650 گونه مختلف از حیوانات در این باغ وحش نگهداری می شوند.

 

Melbourne Zoo

5 – باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo)

باغ وحش ملبورن یکی از قدیمی ‌ترین باغ وحش‌ های استرالیا است که در مرکز ایالت ویکتوریا واقع شده است و دارای نمایشگاه های متعدد برای بازدید از حیوانات است مانند نمایشگاه های زیر آبی، گلخانه ی پروانه ها، جایگاه خزندگان و غیره. برای تماشای لمور (گونه ای از میمون ها) از باغ وحش ملبورن بازدید کنید. این موجود با دم زیبای سفید و سیاه رنگش بومی جزیره ی ماداگاسکار می باشد و در کنار دیگر حیوانات این باغ وحش زندگی می کند. گفتنی است که باغ وحش ملبورن زیستگاه بیش از 5120 حیوان محسوب می شود و این زمین عجایب 55 هکتار وسعت دارد.
Zoo Berlin

6 – باغ جانورشناسی یا باغ وحش برلین (Zoo Berlin)

باغ جانورشناسی برلین قدیمی ترین باغ وحش آلمان می باشد که در سال 1844 افتتاح شده است. این حیات وحش بزرگ زیستگاه مجموعه های بزرگی از حیوانات می باشد، 20500 حیوان در آن زندگی می کنند که شامل 1500 گونه ی مختلف حیوانات می شود. و این تعداد بسیار بالا باغ جانورشناسی برلین را به جامع ترین باغ وحش جهان تبدیل کرده است. گفتنی است که باغ وحش برلین یکی از پربازدید کننده ترین جاذبه های اروپا محسوب می شود.
Dallas Zoo

7 – باغ وحش دالاس (Dallas Zoo)

برای تماشای موجودات زیبایی مانند پنگوئن ها نیازی به سفر های قطبی ندارید و به راحتی می توانید آنها را در باغ وحش دالاس تماشا کنید. اگر این پنگوئن ها بومی آفریقا باشند دیگر مشکلی با آب و هوای دالاس نخواهند داشت. باغ وحش دالاس زیستگاه بیش از دو هزار حیوانات است که 406 گونه ی مختلف این موجودات را شامل می شود. این باغ وحش یکی از جاذبه های اصلی توریستی در دالاس می باشد که تنها 3 مایل از مرکز شهر فاصله دارد و در مساحت 106 هکتاری گسترده شده است.

 

Philadelphia Zoo

8 – باغ وحش فیلادلفیا، (Philadelphia Zoo)

باغ وحش ها یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی در میان مردم می باشد، اما باغ وحش فیلادلفیا مورد علاقه ی کودکان نیز می باشد. باغ وحش فیلادلفیا اولین و قدیمی ترین باغ وحش عمومی آمریکا بود که در سال 1874 تاسیس شد. پیر و جوان از این محیط و زیستگاه طبیعی استقبال می کنند. این باغ وحش قسمتی مخصوص کودکان دارد و همچنین دارای مرکز آموزشی خانواده ها نیز می باشد. بزرگ و کوچک می توانند از نزدیک موجودات دوست داشتنی مانند اسب ها، گوسفند ها و بز ها را نوازش کنند.

 

Sao Paulo Zoo

9 – باغ وحش سائوپائولو (Sao Paulo Zoo)

باغ وحش سائوپائولو یکی از مهم ترین جاذبه های برزیل بوده و بزرگ ترین باغ وحش این کشور محسوب می شود. این باغ وحش در جنوب شهر سائوپائولو قرار گرفته است. مساحت پارک 204 هکتار می باشد که زیستگاه بیش از 3200 حیوان محسوب می شود. این باغ وحش معروف در سال 1958 افتتاح شد و از آن دهه بر نگهداری از حیوانات بومی و در حال انقراض برزیل تمرکز داشت که برای نمونه می توان به حیوانات مارموزت ها گونه ای از میمون ها، حیوانات گربه سان گرمسیری و مکو ها گونه هایی از طوطی اشاره کرد.

 

The Singapore Zoo

10 – باغ وحش سنگاپور (The Singapore Zoo)

باغ وحش سنگاپور یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است که خانواده ها در آن به فیل ها می توانند غذا دهند. این حیات وحش بهترین باغ وحش جنگل های بارانی جهان به شمار می رود. باغ وحش سنگاپور در زمین های طبیعی جنگلی واقع شده است و دارای نمایشگاه های متعددی برای بازدید کنندگان می باشد.

 

Edinburgh Zoo

11 – باغ وحش ادینبرگ (Edinburgh Zoo)

باغ وحش معروف ادینبرگ در اسکاتلند واقع شده است و می توانید از بزرگ ترین پاندا ها بازدید کنید. این باغ در سال 1913 افتتاح شد و دارای جاذبه های منحصر به فردی می باشد. پاندای بزرگ بومی چین در این محل نگهداری می شود. این باغ اولین باغ وحش جهان است که از پنگوئن ها محافظت کرد.
St. Louis Zoo

12 – باغ وحش سنت لوئیس (St. Louis Zoo)

باغ وحش سنت لوئیس یکی دیگر از معروف ترین زیستگاه های حیوانات در جهان است که دارای جاذبه های بیشماری می باشد. در این پارک می توانید کرگدن های سیاه رنگ و خرس های آفتابی را در کنار رودخانه تماشا کنید.

 

Toronto Zoo

13 – باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

باغ وحش تورنتو با 710 هکتار مساحت به عنوان بزرگ ترین باغ وحش کانادا شناخته شده است. این باغ وحش برای بازدید کنندگان بخش های مختلفی دارد و دارای بیش از 450 گونه ی مختلف از حیوانات می باشد و زیستگاه بیش از 5 هزار حیوان محسوب می شود.

 

Omaha's Henry Doorly Zoo & Aquarium

14 – باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی (Omaha’s Henry Doorly Zoo & Aquarium)

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی 130 هکتار مساحت دارد و به عنوان برترین و اولین باغ وحش جهان شناخته می شود و دارای بزرگ ترین مجموعه هایی از گربه ها در امریکای شمالی است. گفتنی است که حدود 1000 گونه مختلف از حیوانات در این باغ زندگی می کنند.

 

Beijing Zoo

15 – باغ وحش پکن ( Beijing Zoo)
باغ وحش پکن با رودخانه های زیبا، حوضچه ها، گل و گیاهان و مراتع، گونه های بسیاری از حیوانات را در خود نگهداری می کند. و 14500 حیوان در این حیات وحش زندگی می کنند. این مجموعه از مهم ترین و جالب ترین زیستگاه های حیوانات جهان محسوب می شود.

۲۰ مکان زیبا که قبل از مرگ باید دید
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر