لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> فستیوال شب های سفید روسیه
فستیوال شب های سفید روسیه

فستیوال شب های سفید روسیه

روسیه سرزمین تزارها و پهناورترین کشور جهان در قاره ی آسیا قرار دارد. این سرزمین شگفت انگیز به طرز خیره کننده ای زیباست. این سرزمین خاص و وسیع جایی است که در کنار مراکز شلوغ شهری آن، پهنه های بکر و وحشی را می توان دید، سرزمینی که در آن فرهنگ و هنر و تاریخ و مدرنیته به زیبایی با هم تلفیق شده و باشکوه ترین مناظر و چشم اندازها را پیش روی گردشگران به نمایش می گذارند. از امیراطوری های باشکوه پادشاهان روس تا توندراهای یخ زده ی سیبری، از بناهای قدیمی و کلیساهای آن گرفته تا فرهنگ شهری جذاب آن همه و همه نشان دهنده ی آن است که روسیه سرزمین تناقض ها و برترین هاست.

جولای و آگوست ماه های گرم و پرازدحام روسیه هستند و زمستان های سرد آن بسیار منحصر به فرد و بی نظیرند، اما در میان همه ی زیبایی ها و جذابیت های روسیه پدیده ی شب های سفید آن یک پدیده ی بی همتا و تکرار نشدنی به شمار می رود. این پدیده که در بین گردشگران حرفه ای طرفدران بسیار زیادی دارد از اواسط ژوئن تا اوایل جولای اتفاق می افتد و پدیده ای است که یکی از زیباترین رویدادهای جهان با ظهور آن آغاز می شود. این فستیوال که با نام فستیوال شب های سفید روسیه شناخته می شود، یک فستیوال به یادماندنی و جذاب است که شهر سن پترزبورگ روسیه میزبان آن است، به طوری که در طی برپایی آن بیش از 5 میلیون گردشگر به سن پترزبورگ سفر می کنند. در طول این شب های زیبا بیشتر مردم در خیابان هستند و جشن و شادی در همه ی شهر جریان دارد. با ما همراه باشید تا با این فستیوال تماشایی و منحصر به فرد بیشتر آشنا شویم. ایران هتل با رزرو هتل در تهران همراه شماست و با رزرو آنلاین هتل آزادی تهران برای شما بهترین ها را آرزو می کند.
فستیوال شب های سفید روسیه
اگرچه پدیده ای به نام شب های سفید منحصر به سن پطرزبورگ نمی شود، اما هیچ شهر شمالی دیگری چنین تحسین هایی را مانند سن پترزبورگ از شعر و ادبیات دریافت نکرده است. چه چیزی می تواند شاعرانه تر از قدم زدن در کنار خیابان ها و رودخانه ها باشد، بدون توجه به زمان روز؟ در واقع هیچ شهر بزرگ اروپایی نمی تواند این تجربیات و این فضای دل انگیز شهر سن پترزبورگ را تداعی کرده و با آن رقابت کند. سن پترزبورگ در طی شب های سفید، پرجنب و جوش، دوستانه و رمانتیک است و مردم پرتکاپو تمام شب را مانند یک روز با هیاهو و نشاط سپری می کنند. در این مدت یعنی از اواخر ماه می تا اوایل جولای شب های سن پترزبورگ بسیار روشن هستند و درخشان ترین شب های سن پترزبورگ را می توان معمولا در زمانی بین 11 ژوئن تا 2 جولای مشاهده کرد.
فستیوال شب های سفید روسیه
جشنواره ی شب های سفید از 11 می با برنامه ای به نام ستاره های شب های سفید که در تئاتر مارینسکی اجرا می شود آغاز و در 31 جولای به پایان می رسد و آسمان سن پترزبورگ از 21 آگوست آسمان دوباره تاریک می شود. بیشتر فستیوال های فرهنگی و شبانه از فستیوال شب های سفید الهام گرفته شده اند. شب های سفید پدیده ی کمیابی است که ناشی از موقعیت جغرافیایی سن پترزبورگ می باشد. موقعیت جغرافیایی سن پترزبورگ 59 درجه در 57 درجه شمال است، که همان موقعیت جغرافیایی اسلو، نروژ، بخش جنوبی گرینلند، سارد و آلاسکا می باشد.
فستیوال شب های سفید روسیه
از آن جا که سن پترزبورگ یکی از شمالی ترین شهر جهان است و در یکی از بالاترین عرض های جغرافیایی قرار گرفته است، غروب و طلوع خورشید در آن طوری به هم نزدیک می شوند که غروب خورشید از طلوع آن قابل تفکیک نبوده و در واقع شب به طرز شگفت انگیزی از روز قابل تشخیص نیست و مقامات شهر نیازی به روشن کردن چراغهای شهر ندارند. در طول این فستیوال برنامه ها و جشن های زیادی در شهر سن پترزبورگ برگزار می شود. بهترین جشن ها در محله ی پترهوف و کاخ معروف پترهوف و کاخ کاترین انجام می شود. این جشن‌ها شامل موسیقی‌های گوناگون، گروه‌های رقص، آتش‌بازی و اجرای مراسم بادبان‌هان های سرخ است.
فستیوال شب های سفید روسیه
جشن بادبان های سرخ Scarlet sails در سن پترزبورگ، مشهورترین رویداد عمومی در طول شبهای سفید است که در روسیه به عنوان Alye Parusa شناخته شده است. این رویداد بسیار پرطرفدار با آتش بازی های بسیار جذاب و یک نمایشگاه بزرگ، مقارن با جشن پایان سال تحصیلی است. این سنت(بادبان های سرخ) پس از پایان جنگ جهانی دوم شروع شد، زمانی که مدارس با پایان سال تحصیلی و در ارتباط با نمادگرایی کتاب محبوب کودکان بادبان های سرخ جشن گرفته و مسیری را تا کاخ زمستانی قایقرانی کردند. بادبان های سرخ در حال حاضر از پرطرفدارترین بخش های فستیوال شب های سفید روسیه است.
فستیوال شب های سفید روسیه
علاوه بر این برنامه ها، ستاره های شب های سفید (موسیقی ستاره های سفید شب) یک سری از اجرای باله، اپرا و ارکستر کلاسیک در تئاتر مارینسکی و سالن کنسرت ماریینسکی را شامل می شود که این برنامه ها به عنوان بخش مهمی از جشنواره ی شب های سفید در خیابان های سن پتربزبورگ برگزار می شوند. مدیر هنری این جشنواره والری گرجیف Valery Gergiev است. اجرای برنامه های شب معمولا در ساعت 7 بعد از ظهر آغاز می شود، اما گاهی اوقات نیز ممکن است در ساعت 6 یا 8 بعد از ظهر نیز شروع شود. علاوه بر این، گاهی اوقات برنامه هایی در صبح یا روز نیز وجود دارند که در ساعت12 و یا در ساعت 2 بعدازظهر شروع می شوند. جشن ستارگان شب های سفید از سال 1993 هر سال برگزار می شود و برخی از ستارگان دنیای هنر هم در آن حضور می یابند.
فستیوال شب های سفید روسیه
تعدادی از مهم ترین کارناوال ها در طول جشنواره ی شب های سفید در سن پترزبورگ برگزار می شود. بزرگ ترین کارناوال مشهور بین المللی مشهور در حومه سن پترزبورگ و در کاخ پترهوف Peterhofبرپا می شود. در این کارناوال بازیگرانی وجود دارند که ملبس به لباس های دوره ی پطر کبیر و کاترین کبیر هستند و برخی از رویدادهای تاریخی آن دوره به نمایش می گذارند. کارناوال های اجرایی در کاخ کاترین و در حومه پاولوسک Pavlovsسن پترزبورگ به خاطر بازنمایی هنرمندانه از وقایع تاریخی که در آن قصرها اتفاق افتاده مشهور هستند.
فستیوال شب های سفید روسیه
در طول برپایی کارناوال ها دلیجان های دوره گرد در کنار قصر کاترین و کاخ پترهوف به عنوان بخشی از کارناوال به مشغول کردن مردم و پذیرایی از آن ها می پردازند و در میدان کاخ سن پترزبورگ لباس های تزارها و درباریان تزار را به نمایش می گذارند. در طول فستیوال میدان کاخ سن پترزبورگ صحنه ی نمایش ستاره های بین اللملی موسیقی می شود و جشنواره ی فیلم everale در زمان برگزاری جشنواره های شب های سفید برگزار می شود.
فستیوال شب های سفید روسیه
در طول فصل شب های سفید، رسانه های خبری، روزنامه ها و تلویزیون سن پترزبورگ بر روی جشنواره ی شب های سفید تمرکز می کنند و رویدادهای متعددی را به نمایش می گذارند. در طول برگزاری فستیوال شب های سفید، کافه ها و رستوران ها شب ها باز هستند و پیاده روی در خیابان های سن پترزبورگ و رودخانه نیز طرفداران بسیاری دارد. در این شب های پرتکاپو و پر هیجان مردم روسیه و گردشگران شاهد یکی از نادرترین پدیده های جهان هستند و هر یک به نوعی از این شب های تماشایی لذت می برند. در این میان برخی از گردشگران هم مبهوت زیبایی این شب های بی نظیرند و زیبایی بی همتای آن را تحسین می کنند.

10 معبد معروف و شگفت انگیز در آسیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر