لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی مونیخ آلمان
جاهای دیدنی مونیخ آلمان

جاهای دیدنی مونیخ آلمان

مونیخ شهری بسیار با شکوه و جذاب می باشد، که در مقایسه با دیگر شهر های آلمان که ظاهر سرد و خشکی دارند، بسیار به چشم می آید. این نکته را نباید فراموش کرد، که چنین سازه هایی هم در این شهر وجود دارند، اما هر بازدید کننده ای که به شهر قدیم بیاید، با بنا های جذاب و تاریخی بسیاری نیز رو به رو خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های این شهر، سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته و بسیار کاربردی آن می باشد، که به گردشگران این اجازه را می دهد که به آسانی در سراسر شهر حرکت کنند. مونیخ برای سفر های برون شهری به نقاطی مانند؛ اردوگاه کار اجباری نازی ها در “داخاو ،Dachau” و یا شهر زیبای “سالتسبورگ ، Salzburg” نیز مبدأ بسیار محبوبی به شمار می رود، اما این به آن معنا نیست که نواحی دیدنی در داخل شهر وجود نداشته باشند. حال بیایید قبل از رزرو هتل و بلیط هواپیما، با برترین نقاط این شهر بزرگ و مشهور اروپایی آشنا شویم:

20-“هوفگارتن، Hofgarten”:
بوستان زیبای “هوفگارتن” در میان باغ “رزیدنتس Residentz” و “انگلیشر گارتن Englischer Garten” قرار گرفته است و در ابتدای قرن هفده میلادی و به سبک رنسانس ایتالیایی ساخته شده است.

درب های این بوستان از طلوع تا غروب خورشید به روی بازدید کنندگان باز می باشد و برای قدم زدن و گردش کردن بسیار مناسب می باشد. از آلاچیق ساخته شده در میان آن حتماً دیدار کنید و اگر این پیشنهاد را نمی پسندید، می توانید در میان طبیعت زیبای آن به گشت و گذار بپردازید. بسیاری از گردشگران بعد از تهیه ی غذا برای پیک نیک به “هوفگارتن” می آیند. در سراسر محوطه ی پارک نیمکت های فراوانی نیز وجود دارند، که شما می توانید بر روی آن ها بنشینید و از زیبایی ها و چشم انداز های اطرافتان لذت ببرید.
Pinakothek Der Moderne
19-“پیناکوتک در مدرنه ، Pinakothek Der Moderne”:
در شهر مونیخ سه موزه ی هنری اصلی وجود دارد، که به مجموعه ی آن ها “کونستاریل ،Kunstareal” می گویند و همگی در منطقه ی “مکسفور اشتاد ، Maxvorstadt” قرار دارند. جدید ترین موزه در میان این سه ، “پیناکوتک در مدرنه” می باشد. شما می توانید از برترین آثار معاصر شهر و حتی کل اروپا در این موزه دیدن کنید. بنایی که این کلکسیون تحسین برانگیز را در خود جای داده است ، سازه ای بسیار مدرن و مجهز می باشد، که به سبک بین المللی ساخته شده است. این موزه به چهار بخش اصلی تقسیم می شود که هر یک از آن ها آثار هنری ، معماری، طراحی و کار های بر روی کاغذ را در خود جای داده اند. از هنرمندان برجسته ای، که کار هایشان در این موزه موجود می باشد می توان به “اندی وارهول ، Andy Warhol” ، “سالوادور دالی ، Salvador Dalí” و “پابلو پیکاسو ، Pablo Picasso” اشاره کرد.
Olympiapark
18-“المپیا پارک Olympiapark”:
بازی های المپیک 1972 در شهر مونیخ برگزار شده است و بسیاری از ورزشگاه هایی که برای آن ساخته شده بودند در منطقه ای به نام “المپیا پارک” قرار دارند. مونیخ به عنوان اولین میزبانی که پس از پایان یافتن مسابقه ها این سازه های درون خود را به محل هایی برای درآمد زایی و استفاده های دیگر تبدیل کرده است، شهرت بسیاری دارد. اگر شما هم به مونیخ سفر کنید، می توانید از فستیوال ها و جشن های موسیقی که در آن برگزار می شوند دیدن کنید. شما هم چنین می توانید در کنار برکه ی المپیک قایقی را کرایه کنید و در حین پدال زدن از چشم انداز های اطراف خود دیدن کنید! اگر هم که می خواهید از منظره های “المپیا پارک” لذت ببرید، می توانید به رستوران بالای برج المپیک بروید و در حین صرف غذا های لذیذ این محل از تمام نواحی این پارک دیدن کنید.
St. Peter
17-کلیسای “سنت پیتر ، St. Peter”:
کلیسای کاتولیک “سنت پیتر” در مرکز شهر مونیخ و ناحیه ی “آلت اشتاد Altstadt” قرار دارد. در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است و قدیمی ترین کلیسای شهر به حساب می آید، اما با این حال در طی قرن ها، بخش هایی از این سازه توسط آتش و رعد و برق آسیب هایی دیده است. این کلیسای ساخته شده به سبک رومی چندین مرتبه در روز، میزبان گردشگران علاقه مند بسیاری است و بازدید از آن، حتی فقط برای بررسی و تماشای طراحی داخلی آن بسیار با ارزش است. شما هم چنین می توانید از ” آلته پیتر Alte Peter” دیدن کنید . برای بازدید از این برج بسیار زیبا، باید از سیصد پله بالا بروید! شاید کمی طاقت فرسا و خسته کننده به نظر برسد، اما چشم انداز های شگفت انگیزی که از شهر مونیخ در آن بالا وجود دارند را در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهید کرد!
 Allianz Arena
16-استادیوم فوتبال “آلیانز آرنا ، Allianz Arena”:
ورزش دوستانی که برایشان همیشه سؤال بوده که آیا مردم شهر مونیخ به فوتبال علاقه دارند ، فقط کافی است که از ورزشگاه “آلیانز آرنا” دیدن کنند! این باشگاه عظیم می تواند 75 هزار نفر را در خود جای دهد. این استادیوم در سال 2005 و در زمان شروع فصل جدید بوندس لیگا در جایگاه استادیوم المپیک قدیمی شهر قرار گرفت. فینال جام جهانی سال 2006 آلمان هم در همین استادیوم برگزار شد و از دیگر ویژگی های آن می توان به پنل های چراغانی شده ی آن اشاره کرد که بسته به نوع بازی ، باشگاهی یا ملی ، تغییر رنگ می دهند!
بیشتر بخوانید:
New Pinakothek
15-“پیناکوتک جدید ، New Pinakothek”:
دومین موزه ی هنری که در “کونستاریل” قرار دارد ، “پیناکوتک جدید” می باشد. در این بنا کلکسیون برجسته ای از آثار سبک امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم قرار دارند که متعلق به قرون 19 و 20 میلادی می باشند. تمامی این اثر های هنری در یک ساختمان پست مدرن نسبتاً جدیدی نگهداری می شوند که ساخت آن به سال 1981 باز می گردد. بازدید از این موزه برای طرفداران نقاشانی همچون؛ “فرانسیسکو ده گویا ، Francisco de Goya” ، “جان کونستابل ، John Constable” ، “یوجین دلاکرو ، Eugène Delacroix” و “کلود مونه ، Claude Monet” بسیار توصیه می شود. مجسمه ها و آثار دیدنی دیگری ، مانند مجسمه ی زن نشسته ی “آگوسته رودان ، Auguste Rodin” هم در این محل به نمایش در می آیند.
 Eisbach
14-موج “آیزباخ ، Eisbach”:
“آیزنباخ” یکی از غیر منتظره ترین جاذبه هایی است که در قلب مونیخ جای گرفته است! بخشی از رودی با همین نام به حساب می آید که به شکل مصنوعی ساخته شده است و بیش از یک مایل طول دارد! رودخانه ی “آیزباخ” از درون بوستان انگلیسی هم می گذرد. در یکی از بخش های میانی این رودخانه موجی ایستاده قرار دارد که ارتفاع آن به سه فوت می رسد. در همین ناحیه است که مردم شهر به فرصتی دست پیدا کرده اند که در مرکز شهر خود به موج سواری و حتی کایاک سواری بپردازند! جمع شدن مردم برای تماشای موج سوارانی که برای رکورد زنی و ماندن بر روی بورد های خود برای بیشترین مدت ممکن ، به این بخش از مونیخ می آیند به مسئله ای کاملاً عادی تبدیل شده است!
Odeonsplatz

13-“اودئونزپلاتز ، Odeonsplatz”:

اگر که برای بازدید از “آلت اشتاد” برنامه ای دارید، پس حتماً بازدید از “اودئونزپلاتز” را به لیست خود اضافه کنید. این میدان بزرگ یکی از مهم ترین سازه های شهر به شمار می رود و در درون خود نیز جاذبه های تاریخی شگفت انگیزی را جای داده است. دو مورد از شاه راه های شهر مونیخ با نام های “لودویگ اشتقازه ، Ludwigstraße” و “بقینا اشتقازه ، Briennerstraße” هم از “اودئونزپلاتز” شروع می شوند. کلیسای فوق العاده ی ایتالیایی – باروک “تئاتینا کیشه ، Theatinerkirche” و دالان ارتشبد های میدان جنگ هم در همین میدان واقع شده اند. بدون شک برترین سازه ی حاضر در این میدان قصر “رزیدنتس ، Residenz” می باشد که درب های آن برای بازدید عموم باز می باشد و مجموعه ی با ارزشی از جواهرات سلطنتی، تاج ها و تابلو ها را در خود جای داده است.
 Asam

12-کلیسای “آسام ، Asam “:

این کلیسا در اواسط قرن 18 ام و توسط دو برادر به نام های “اگید کوویرین آسام ، Egid Quirin Asam” و “کوزماس دامیان آسام ، Cosmas Damian Asam” ساخته شد. “اگید کوویرین” معمار و تندیس گر این کلیسا بوده و “کوزماس دامیان” نقاشی های دیواری این بنا را ترسیم کرده است. این مکان مقدس و زیبا به سبک اواخر دوران باروک ساخته شده است و برای این دو برادر نقش محلی اختصاصی برای عبادت را بازی می کرده است. بعد از مدت کوتاهی نا رضایتی های مردم باعث شد که برادران “آسام” درب های این کلیسا را به روی عموم مردم باز کنند. تور هایی برای بازدید از کلیسای “آسام” در شهر وجود دارند. اگر علاقه مند به شرکت در یکی از آنان هستید، تماشای نقاشی های روی سقف و دیگر آثار حاضر در این کلیسا را از دست ندهید. اگر در فصل تعطیلات زمستانی در مونیخ هستید، حتماً از برنامه ها و سرویس های ویژه ی کریسمس این کلیسا استفاده کنید. زمانی که این بنای تاریخی توسط نور های شمع روشن می شود، تصویری به یاد ماندنی در ذهن شما به جا خواهد ماند.
 Neues Rathaus

11-“سالن شهر جدید ، Neues Rathaus”:

اگر که از علاقه مندان معماری هستید، فرصت بازدید از این سازه ی با شکوه در شهر مونیخ را از دست ندهید. این بنای متعلق به شهرداری در سبک نئو-گاتیک ساخته شده است و یکی از جاذبه های اصلی در “مارین پلاتز ، Marienplatz” به شمار می آید. ساختمان آن بسیار بزرگ و دل باز می باشد و 6 حیاط، یک پله کان مارپیچ زیبا و بی شمار پنجره ی رنگی کلاسیک را در خود جای داده است. بعضی از گردشگران فقط برای بازدید از ساعت عظیم الجثه ی آن به شهر مونیخ سفر می کنند! این ساعت 43 ناقوس دارد که هرروز سه مرتبه به صدا در آورده می شوند. مجسمه های کنده کاری شده ای نیز هم زمان با نواخته شدن ناقوس های این کلیسا به دور ساعت به چرخش در آورده می شوند و تجربه ای را خلق می کنند که حتی یک بار دیدن آن برای هرکس بسیار ارزشمند می باشد.
Viktualienmarkt

10-“ویکتو آلین مارکت ، Viktualienmarkt”:

در کنار “مارین پلاتز” و مرکز شهر مونیخ، بازار روباز بزرگ “ویکتو آلین” قرار دارد که تاریخچه ی بسیار گسترده ای نیز دارد. بسیاری از فروشندگان حاضر در این بازار، ارتباط خانوادگی دیرینه ای با این بازار دارند، که این مسئله خرید کردن از مغازه های آنان را به یکی از سنت ها و بخشی از فرهنگ مردم محلی تبدیل کرده است. بسیاری از مردم منطقه قبل از رفتن به سر کار و یا بعد از آن به این بازار می آیند و از محصولات تازه ی آن برای خود خرید می کنند. شما در بعضی از فروشگاه ها خوراکی های پخته شده، سوپ های آماده، آجیل و گیاهان دارویی را نیز می توانید پیدا کنید. این خوردنی های خوشمزه، این بازار را به یکی از مکان های مورد علاقه ی افراد خوش خوراک تبدیل کرده است، چرا که بسیاری از محصولات آن ها از کلاس بالاتری برخوردار هستند و از مواد اولیه ی با کیفیت و بعضاً کمیابی تهیه می شوند. شما هم چنین می توانید چند رستوران و بار را نیز در این بازار پیدا کنید.
 Alte Pinakothek

9-“آلته پیناکوتک ، Alte Pinakothek”:

سومین موزه ی “کونستاریل” شهر مونیخ “آلته پیناکوتک” می باشد. یکی از قدیمی ترین گالری های جهان به حساب می آید و بازدید از آن برای علاقه مندان به هنر های کلاسیک ضروری است! زمانی که شاه لودویگ اول دستور ساخت این قلعه را در سال 1826 میلادی صادر کرد، “پیناکوتک” بزرگ ترین موزه ی جهان بود. در همان دوران طراحی نئو-رنسانس نمای ساختمان آن، به یکی از الگو های اصلی دیگر موزه های سراسر اروپا تبدیل شده بود. آثار هنری حاضر در این موزه به قرون 14 تا 18 میلادی تعلق دارند. بیشتر این گنجینه های هنری توسط اساتید باستان تهیه شده اند. هنرمندانی چون ؛ “رمبرانت ، Rembrandt” ، “فرانس هالز ، Frans Hals” و “لئوناردو داوینچی ، Leonardo Da Vinci”. تمرکز ویژه ای هم بر روی نقاشان آلمانی در این موزه احساس می شود. پس حتماً از آثار نقاشانی چون ؛ “دورر ، Dürer” ، “گرونه والد ، Grünewald” و دیگر اساطیر آن دوره هم دیدن کنید.
 Deutsches Museum

8-“موزه ی دویچ ، Deutsches Museum”:

موزه ی “دویچ” یکی از بزرگترین و مهم ترین موزه های علمی و تکنولوژی در سطح جهانی می باشد که طرفدارانی از هر قشر سنی دارد. حتی کسانی که سررشته ای در هیچ کدام از این شاخه های علمی ندارند. بازدید کنندگان می توانند از تور رایگانی که کاملاً به زبان آلمانی می باشد و از بخش موزه ی دهه ی پنجاه میلادی می گذرد بهره ببرند، نمایش هایی با موضوع الکتریسیته و یا آلات موسیقی را تماشا کنند و در فعالیت های عملی بسیاری شرکت کنند. این موزه کلکسیون شگفت انگیزی با بیش از هزار وسیله و ابزار علمی را در خود جای داده است که قدمت بعضی از آن ها به دوران انسان های اولیه باز می گردد! فضای موزه بسیار خانوادگی نیز می باشد و بیش از هزار آزمایش مختلف، برای گروه های سنی 3 تا 8 سال تعبیه شده است.
7-“مونیخ رزیدنتس ، Munich Residenz”:
این بنا قرن ها به شاهان باواریایی حکومت “ویتلزباخز Wittelsbachs” تعلق داشته است و تنها از سال 1920 در های آن به روی عموم باز شده است. کلکسیون آثار هنری و سبک های معماری گوناگون آن سمبل قدرت این خانواده ی اشرافی به شمار می روند. سازه ی اصلی این کاخ در زمان جنگ جهانی دوم آسیب های شدیدی دید، اما از آن زمان به بعد طی چندین مرحله بازسازی شده است و امروزه یکی از موزه قصر های برتر اروپا می باشد. خانواده ی “ویتلزباخ” ها طی چندین قرن کلکسیون عظیمی از آثار هنری و اشیا قیمتی را جمع آوری کرده اند. به همین دلیل بازدید کنندگان می توانند از مجموعه ی بسیار گسترده ای از ظروف چینی ، نقاشی ها، اشیا ساخته شده از نقره، اسباب و اثاثیه ی کمیاب، لوستر ها و مجسمه ها دیدن کنند.
بی ام و

6-دنیا و موزه ی “بی ام و”:

شرکت “بی ام و” بیشتر بخاطر ماشین ها و موتور های پر سرعت خود شناخته می شود. چه جایی برای آشنایی بیشتر با این کارخانه ی فوق پیشرفته ی اروپایی بهتر از موزه و دنیای “بی ام و” وجود دارد؟ دنیای “بی ام و” برای بازدید و آشنا شدن با آخرین دستاورد ها و نوآوری های این شرکت ایده آل است. وسایل جانبی خاص و قطعات خودرو هم در این بنا فروخته می شوند و نمایشگاه هایی از آخرین مدل های خودروی آن ها نیز در آن برگزار می شود. در نزدیکی پارک المپیک واقع شده است و مسئولان آن برای کسانی که بلیط این پارک را تهیه کرده باشند تخفیف ویژه ای قائل می شوند. موزه ی “بی ام و” نمایشگاه هایی از تاریخچه ی این وسایل نقلیه ی 2 و 4 چرخ را در خود جای داده است. ماشین های سواری و موتور سیکلت های مختلف در سراسر ویترین های مارپیچ این بنا وجود دارند.
Nymphenburg

5-قصر “نیمفنبورگ ، Nymphenburg”:

این کاخ مجلل در سال 1664 میلادی و برای گرامیداشت روز تولد وارث تاج و تخت باواریایی، شاه “ماکسیمیلیان دوم امانوئل ، Maximillian II Emanuel” ساخته شده است. از این بنای دلباز برای تعطیلات تابستانی خانواده های اشرافی باواریایی استفاده می شده است. زمانی که شاه “ماکسیمیلیان” این کاخ را به ارث برد، طی یک بازسازی آن را از پیش هم بزرگ تر می سازد. امروزه این قصر باروک یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر مونیخ به حساب می آید، اما بعضی از بخش های آن بر روی عموم باز نمی باشد. چرا که هم اکنون دوک باواریا در این بخش های خصوصی در حال زندگی است! سقف های اصیل ساخته شده به سبک باروک که بعضاً نقاشی هایی نیز بر روی آن ها کشیده شده است تا به امروز سالم مانده اند. گالری پرتره شاه لودویگ اول هم که شامل 36 نقاشی از زیبارو ترین زنان مونیخ در آن زمان بوده است، در این کاخ قرار دارد.

کلیسای بانوان مونیخ

4-کلیسای بانوان مونیخ:

این مکان مقدس یکی دیگر از نقاط کلیدی گردشگری در شهر مونیخ به شمار می رود که بر تمام شهر سایه انداخته است. ساخت آن به قرن پانزدهم باز می گردد و فقط 20 سال به طول انجامیده است! البته به دلیل کمبود بودجه تکمیل بعضی از بخش های آن به سال های بعدی موکول شده است. کلیسای بانوان مونیخ محل زندگی اسقف اعظم این شهر و بعضی از بزرگ ترین راهبه های آن زمان بوده است. این کلیسای جامع ساخته شده به سبک گوتیک، دارای ظرفیتی معادل 20 هزار نفر می باشد. این بنا نیز در زمان جنگ جهانی دوم دچار آسیب های جزئی شده بود که بعد ها همگی بازسازی شده اند. این کلیسا بخاطر ناقوس هایش نیز شهرت دارد و محل دفن تمامی دوک های باواریایی می باشد.
Hofbrauhaus

3-“هوفبقاهاوس ، Hofbrauhaus”:

مردم مونیخ عاشق غذا ها و نوشیدنی های خود هستند و همه ساله در جشنواره ی “اکتبرفست Oktoberfest” این موضوع را جشن می گیرند. کسانی که نمی توانند در موقع برگزاری این فستیوال به این شهر بیایند، از محصولات “هوفبقاهاوس” استفاده می کنند. ساخت این بار و رستوران به سال 1589 باز می گردد و دستور بنا کردن آن توسط یکی از دوک های باواریا به نام “ویلهلم وی wilhelm V” صادر شده است. از آن زمان به عنوان رستوران و بار رسمی اشراف زادگان مونیخ به حساب می آمده است. حتی از همان سال های اول محصولات آن در سطوح بین المللی شهرت داشته است. این محبوبیت تا جایی پیش می رود که اشغال گران سوئدی برای غارت نکردن شهر دستور تهیه ی 600 هزار بشکه از با کیفیت ترین محصولات این بار و رستوران را می دهند! امروزه “هوفبقاهاوس” یکی از پرطرفدار ترین نقاط شهر مونیخ به شمار می آید.
Englischer Garten

2-“باغ انگلیسی ، Englischer Garten”:

باغ انگلیسی یکی از بزرگ ترین پارک های شهری در جهان می باشد و حتی پارک مرکزی شهر نیویورک نیز در مقایسه با آن کوچک به نظر می رسد! این پارک از مرکز شهر تا شمال شرق مونیخ امتداد دارد، در سال 1789 ساخته شده است و هم چنان در حال بزرگ تر شدن می باشد! نام این بوستان نیز از پارک های انگلیسی گرفته شده است که در قرن های 18 و 19 در میان مردم و اشراف زادگان محبوب بوده اند. سربازان این باغستان ها را در زمان های صلح و با هدف آموزش کشاورزی به مردم منطقه ساخته اند. یک چای خانه ی سنتی ژاپنی و یک ساحل مصنوعی برای موج سواران از دیگر نقاط برجسته ی این پارک می باشند.
 Marienplatz

1-“مارین پلاتز ، Marienplatz”:
“مارین پلاتز” مشهور ترین میدان مونیخ می باشد و سالانه هزاران توریست را برای بازدید از سالن اجتماعات خود که در سال 1874 ساخته شده است، به این شهر می کشاند. این سالن بزرگ در زمان تجدید حیات سبک گوتیک ساخته شده است و مجسمه هایی از اعضای خاندان “ویتلزباخ” و هم چنین 4 شاه باواریایی بر روی ستون های آن حک شده اند. این ساختمان مزین تنها دلیل جذب توریست ها به این نقطه از شهر نیست! یکی دیگر از جاذبه های منطقه، اجرای موسیقی سنتی با ساز “گلوکن اسپیل Glockenspiel” می باشد. رستوران پر طرفدار “راتزکلر Ratskeller” نیز در زیر زمین “مارین پلاتز” واقع شده است.

برترین پایگاه های پنهان جنگ سرد در آلمان غربی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر