لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018

بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018

( کمبود آب در خاور میانه نه تنها در کشور کویت بلکه دومین مشکل در امارات متحده عربی نیز به حساب می آید. بنابراین بخش کشاورزی نیاز به یک روش هوشمندانه دارد. اکنون کشاورزی با فن آوری های پیشرفته و مصرف اندک در حا جایگزین شدن با روش های قدیمی است. جایگزینی که با اعلام بزرگ ترین مزرعه عمودی در جهان به دنیا معرفی شد. این مزرعه عمودی که در دبی ساخته می شود و تولیدات آن با یک پرواز به نزد شما خواهد رسید.
ساخت و ساز این مزرعه با ۱۳۰۰۰۰ هزار فوت مربع و ۴۰ میلیون دلار تسهیلات در ماه نوامبر شروع خواهد شد که یک سرمایه گذاری مشترک بین هلدینگ فن آوری-کشاورزی Crop One و کترینگ هواپیمایی امارات است و روزانه تامین کننده تقریبا ۲۲۵۰۰۰ وعده غذایی برای فرودگاه بین المللی دبی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای رزرو آنلاین هتل می توانید به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.
1683368563 156 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
امارات و Crop One می گویند که ما با استفاده از این امکانات به میزان ۹۹ درصد آب کمتری نسبت به مزارع استفاده می کنیم و زمانی که این مزرعه آماده بهره برداری شد ما قادر به برداشت روزانه ۶۰۰۰ پوند سبزیجات برگی خواهیم بود که از دسامبر آینده هم در پرواز ها و هم در سالن های انتظار فرودگاه استفاده خواهند شد.
1683368563 613 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
تخمین زده شده که امارات متحده عربی 85 % از نیاز غذایی خود را وارد می کند و تنها درصد اندکی از زمین های آن قابل کشت هستند. ساخت یک مزرعه عمودی در فضای بسته ایده نوینی برای مصرف کننده گان به حساب می آید.
1683368564 940 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
فرآیند تولید محصول در این مزرعه “مستقل از فصل” است و ۳۶۵ روز در سال قادر به تولید است. در این مزرعه گیاهان به جای خاک از یک محلول مواد مغذی تغذیه می کنند و متغیرهایی مثل دما و رطوبت به شدت در ظروف مدولار کنترل می شوند تا حداکثر بازدهی را داشته باشند و به جای نور خورشید از چراغ های LED استفاده می شود. سعید محمد، مدیر عامل تدارکات هواپیمایی امارات می گوید که این حرکت ” زنجیره غذایی با کیفیت بالا و سبزیجات محلی تازه ما را تامین می کند و این درحالی است که اثرات تخریب در محیط زیست را کاهش می دهیم.”
1683368564 825 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
منتقدان مزارع عمودی مدعی هستند که این مزارع به تجهیزات و انرژی بالایی نیازمند هستند. با این وجود، باقی مانده کربن این مزارع را می توان با استفاده از منابع انرژی جایگزین و با افزایش بازدهی چراغ های LED کاهش داد. شرکت Crop One تایید کرده که امکانات این مزرعه از ” ترکیبی از منابع انرژی جایگزین و مفید” ، الکتریسته و انرژی خورشیدی استفاده خواهد کرد.
1683368564 111 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
لیو مارسیلیس، استاد علوم باغبانی و فیزیولوژی کشاورزی در دانشگاه Wageningen در هلند و یکی از اعضای تیم مستقل در این پروژه گفت که در اینجا تحقیقات زیادی در زمینه کاهش استفاده از انرژی در مزارع عمودی در حال انجام است. وی گفت” شرکت های نورپردازی بر روی فن آوری های LED در حال کار هستند تا بتوانند الکتریسته را به نور تبدیل کنند و آنچه که ما در حال تحقیق بر روی آن هستیم، این است که چگونه می توان گیاهان را با نور کم تری پرورش داد یا با همان مقدار نور به تولید گیاهان بیشتر بپردازیم. ما انتظار داریم که این سیستم ها در سال های آتی با کیفیت تر وکارآمد شود”.
بیشتر بخوانید:
1683368564 528 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
شرکت Crop One تنها اپراتور در زمینه کشاورزی عمودی نیست. شرکت AeroFarmsاعلام کرد که سالانه ظرفیت تولید ۲ میلیون پوند سبزی را از مزرعه ۶۹۰۰۰ فوت مربعی اش در نیوآرک در ایالت نیو جرسی دارد. کالیفرنیا نیز ادعاهای زیادی در زمینه محصولات خاص دارد، این محصولات می توانند ۳۵۰ بار سریعتر نسبت همان محصولات در مزرعه های باز رشد کنند. کشاورزی در برلین، بر اساس سیستم های مدولار هیدروپونیک ساخته شده است که محصولات آن در سوپرمارکت های اطراف شهر به فروش می رسند.
1683368564 515 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018
دیکسون دیسپومیری، نویسنده کتاب “مزرعه عمودی” و استاد بازنشسته بهداشت عمومی و زیست محیطی در دانشگاه کلمبیا می گوید: ” دیدن یک بازیگر مهم اقتصادی همانند خطوط هواپیمایی امارات که خود را درگیر یک راه جایگزین برای واردات همه مواد غذایی خود کرده قابل توجه است. این صنعت تا جایی رشد کرده است که در واقع قادر به انجام این کار هستند و می توانند انتظار بازگشت سرمایه خود را هم داشته باشند”.
1683368564 869 بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان در دبی 2018

دیسپومیری اضافه کرد که در حالی که ادعای بزرگ ترین مزرعه عمودی در سال های اخیر در کل جهان به گوش رسیده است این حقیقت درست از آب در آمد. ” سایز محدودی نیست”. او می گوید “صادقانه بگویم، چه کسی اهمیت می دهد که بزرگترین مزرعه کدام است ؟ من می خواهم بدانم که کدامیک باکارآمد است و کدامیک تولید کننده بیشترین تنوع گیاهانی باشد که انسان بتواند آنها را مصرف کند و تنها سبزیحات برگی نباشد -که به نظر می رسد این موضوع در حال حاضر یک استاندارد طلایی برای تغییر از غیرقابل بازده بودن با قابل بازده بودن می باشد.”

سالن اپرای دبی Dubai Opera Hall
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر